Opelesek figyelmébe 2004-10-26

Témakör: Tuning
aktuális téma
Opelesek figyelmébe 2004-10-26

Én mint kezdő, nem nagyon vagyok tisztába ezekkel a motortípus rövidítésekkel, de ahogy kérdezgettem másokat, ők sem tudták, vagy mindenki mást mondott... Most akkor hogy is van ez? [I:csodalkozik] Szóval arra lennék kíváncsi hogy mik is ezek a rövidítések és mit jelentenek. [I:nevet]

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3
porsche
#23
2004. március 26. 19:18
Adagoló-porlasztó elem (pumpe-düse, PD TDI)

Olyan befecskendezési eljárás, amelyet közvetlen befecskendezésű turbódízel motorokon alkalmaznak, két okból. Egyrészt a klasszikus dízel-adagolókhoz képest jóval nagyobb befecskendezési nyomást képesek biztosítani (2000 bar a 900-1300 bar helyett), másrészt a befecskendezés mágnesszelepes (elektronikus) szabályozással pontosabban időzíthető, mivel az adagolótól a porlasztókhoz vezető csövek elmaradnak.
Az adagoló-porlasztó elem az adagolóelem és a porlasztó egybeépítésével született. Hengerenként egy-egy ilyen elemet építenek be, az adagolóelem dugattyúját egy bütyköstengely (többnyire ez a vezérműtengely) működteti. A befecskendezés időpontját és a dózis nagyságát ma már nem résvezérlés, hanem elektronikusan vezérelt mágnesszelep határozza meg. A modern adagoló-porlasztó elem képes az úgynevezett előzetes befecskendezésre is: ez azt jelenti, hogy még a fődózis előtt 1-3 mm3 gázolajat juttat az égéstérbe, ezáltal előmelegíti a levegőt és lágyabbá teszi az égés lefolyását. Mivel a befecskendezési nyomás nagyon magas, a porlasztás rendkívül jó. Egyetlen hátránya, hogy drága, személyautókon csak a Volkswagen-konszern alkalmazza (PD TDI jelzéssel).
porsche
#22
2004. március 26. 19:17
DTI dízelmotor

Az Opel dízelekben a Direct Turbo és Injection szavak rövidítése. Az Ecotec motorcsaládba tartozó dízelmotorok viselik. A függőlegesen álló szívó és kipufogó szelepek keresztben állnak a motor beépítési irányhoz képest, szemben az általánosan elterjedt megegyező iránnyal. A hengerenként négyszelepes dízelmotor szelepeit egy híd köti össze. Ezeket a "hidakat" egyetlen vezérműtengely vezérli, a hengerenként négyszelepes motorokban elterjedt hengersoronkénti kettő helyett. A szabadalmaztatott megoldással csökkenthető a forgó-mozgó alkatrészek száma, a motor belső súrlódása.
porsche
#21
2004. március 26. 19:16
Közös nyomócsöves befecskendezés

A közös nyomócsöves (common rail) befecskendezést a közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz fejlesztették ki. Lényege, hogy elmarad a hagyományos dízeladagoló, és helyette egy nyomástároló csőben szabályozott nyomást hoznak létre, melynek értékét a motorelektronika határozza meg az aktuális üzemállapot (terhelés, fordulatszám, stb.) függvényében, 300 és 1350-1500 bar között. Ezáltal kiküszöbölik az adagolóknak azt a hátrányát, hogy a befecskendezési nyomás függ a fordulatszámtól. A nyomástárolóból minden egyes hengerhez rövid cső vezet, melynek végén elektronikus vezérlésű befecskendező fúvóka található. A dózis nagyságát és időzítését a motorelektronika határozza meg. A common rail rendszer a fődózis előtt 1-3 mm3 gázolajat juttat az égéstérbe (ezt előzetes, vagy pilot befecskendezésnek hívják), ezáltal előmelegíti a levegőt és lágyabbá teszi az égés lefolyását. Mivel a fúvókák rendkívül gyorsan reagálnak, egyes konstrukcióknál a kipufogógázok hőmérsékletének növelése érdekében a fődózis után úgynevezett utólagos befecskendezést is beiktatnak: ennek célja például a részecskeszűrőben lerakodott szennyeződés leégetése lehet.
porsche
#20
2004. március 26. 19:14
Közvetlen befecskendezésű dízelmotor TDI, DTI, HDI, JTD, CDI, dCi, SDi

Olyan dízelmotor, amelynél a gázolajat nem különálló örvény- vagy előkamrába, hanem az osztatlan égéstérbe porlasztják. Bár ezt az elvet régóta alkalmazzák haszongépjárműveken, a személyautókon csak akkor nyert létjogosultságot, amikor működési kultúráját nagynyomású befecskendezéssel sikerült elfogadható szintre hozni. A közvetlen befecskendezéses dízelek előnye, hogy közvetlenebbek a gázreakcióik, nagyobb a nyomatékuk és jobb a hatásfokuk, mint a kamrás motoroknak. Személyautókon csak elvétve alkalmazzák ezt az elvet turbófeltöltés nélkül, Európában egyedül a Volkswagen gyárt ilyet SDi néven.
porsche
#19
2004. március 26. 19:02
Ha lesz egy kis időm utánanézek neked pár rövidítés és annak müszaki megoldására. A PDTDI-ből a p a pümpe szó rövidítése.
Yogi
#18
2004. március 26. 18:56
Szóval mindenki máshogy tudja, még itt is...

Most Turbo Disel Injection vagy Turbo Direct Injection?



Ahogy olvasgatom vannak itt még rövidítések.
Mi a .
PD?
TDI?
PDTDI?
HDI?
JTD?
EFI?
PFI?
TDID?

Mármint mi az angol megfelelője és pontosan mit is jelentenek, mármit hogy egy kezdő is megértse...
Suncee
#17
2004. március 26. 17:49
Na azt ne mondjátok, hogy egy PDTDI teljesitménye ugyanott van mint mondjuk egy HDI motoré. Ezt alapból nem hiszem el. Szóval vitatkoznék ezen a levédett TDI elnevezésen és emiatt lenne más autóknak más a motor elnevezése. Az én véleményem az, hogy más és más a technológia igy egyértelmű, hogy más a megnevezés is. Bár ez csak az én véleményem, biztosra nem állitok semmit.
Bishop
#16
2004. március 26. 16:59
ati_TDI
#15
2004. március 26. 12:57
Van az MPI ( Multi Point Injection) ez a hengerenkénti, meg van az SPI (single point injection) ez a központi injektoros...
Bishop
#14
2004. március 26. 11:31
Meglehet! A lényeg hogy a betük stimmeljenek.
Ja meg az MPI az a hengerenkénti injektor! Ez jutott eszembe most, így a dízel autókról.... De hogyan?
ati_TDI
#13
2004. március 26. 11:08
Turbo Direct Injeciton, sztem, meg a FIATnál van TDID az meg Turbo Diesel Injeccion Directa vagy mi lehet a helyesirás nem flott...
Bishop
#12
2004. március 26. 09:03
Ezek a betük angol szavak rövidítéseiből állnak össze.
T (turbo)
D (diesel)
I (injection)

Aztán tényleg az van hogy mindenféle süti elnevezést adnak "közösnyomócsöves" meg ilyenek...

Én az EFI (Electonic Fuel Injection) -t szeretem, mivel benzintemető a verdám... De ezt is szokták PFI (Programmed Fuel I..) -nek hívni...
monsters
#11
2004. március 26. 08:18
Igen, a jelölések általában ugyan azt a technológiát próbálják más és más köntösben tálalni. Ezek a felíratok persze próbálják kiemelni mi is az ami az ő technológiájukban mégis más, úgymond különleges, bár sokszor a kreált jelölés az egyetlen különleges.

Én sokszor próbáltam megfejteni ilyen rövidítéseket több-kevesebb sikerrel.
porsche
#9
2004. március 25. 19:42
Fiat konszern jtd-je
porsche
#8
2004. március 25. 19:28
Bocsi, kicsit nagy lett a hdi-s kép
porsche
#6
2004. március 25. 19:19
Tulajdonképpen mindegyik a diesel mocit jelöli, illetve kulönböző variánsait, csak éppen nem mindenki hasznűálhatja ugyanazt a jelölést (le vannak védve). Bár szerintem ezzel nem mondtam túl sok újat
Enrico
#4
2004. március 25. 17:07
már én is tudom
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3
Összesen 43 találat 3 oldalon