EREDETISÉGVIZSGÁLAT
aktuális téma

A jelenleg érvényben lévő hatósági díjak, illetékek
Személygépkocsi Eredeiségvizsgálat hatósági díjai:
1400 cm3-ig 17.000 Ft
1401 cm3-től 2000 cm3-ig 18.500 Ft
2001 cm3-től 20.000 Ft
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
ha megszüntetnék annyiból jó lenne nekem,hogy van egy zsír karosszériám és megoldanám,hogy át legyen rakva a szám és nem kéne 300ezret vizetnem karosszériázásra.
mondjuk azt azért elvárnám hogy legyen náluk egy laptop. bepötyögi a típust és az autodata meg a többi szoftver nyomja is hol találja meg az azonosítókat.
Sok ilyen hozzáértő van.
volt már olyan mikor haver vette a kocsiját, hogy én ottmaradtam az eredetvizsgálós csókával, és én mondtam neki hogy hol találja meg a matricákat.. :D
De egész gyorsan megértette hogy a vázba beütött alvázszámot ne keressen mert sose volt benne gyárilag sem :D
volt már olyan mikor haver vette a kocsiját, hogy én ottmaradtam az eredetvizsgálós csókával, és én mondtam neki hogy hol találja meg a matricákat.. :D
De egész gyorsan megértette hogy a vázba beütött alvázszámot ne keressen mert sose volt benne gyárilag sem :D
igen nekem is azt mondta pereljem be ha akarom.
dehát inkább lefújtam, most ezért járni bíróságra nem akartam.
dehát inkább lefújtam, most ezért járni bíróságra nem akartam.
Többféle vizsgáló hálózat van az országban, és ezzel egyetemben többféle vizsgálati módszer.
A jogszabályok szerint az ererdetiségvizsgálat roncsolásmentes és csak akkor távolíthatja el a festéket az azonosítóról ha a gyanúja megalapozott! Ha mégis tévedett saját költségén vissza kell állítsa az eredeti állapotára vagy kártérítést kell fizessen.
A jogszabályok szerint az ererdetiségvizsgálat roncsolásmentes és csak akkor távolíthatja el a festéket az azonosítóról ha a gyanúja megalapozott! Ha mégis tévedett saját költségén vissza kell állítsa az eredeti állapotára vagy kártérítést kell fizessen.
hát nekem nem ezt mondták. nekem azt mondták adabázisból azt is nézzik mikor került az országba mikor helyezték forgalomba, nincs e büntető eljárás alatt.
de akkor ezek szerint átvágtak és jól hittem hogy a számokat leolvassák azt csók.
de akkor ezek szerint átvágtak és jól hittem hogy a számokat leolvassák azt csók.
amúg is haragszom rájuk. megvettem a mostani unomat és a gyári festéket csavarhúzóval lekaparták, mikor megláttam kiakadtam hogy egy s-es mercinél is ezt csinálják.
erre ők kiváncsiak voltak hogy nincs e köszörűlés hegesztés a számnál. És mondom röntgen vagy ultrahang? hát az nekük nincs.
teljesen kiakadtam rájuk azt kezelhettem le festhettem le a felületet. na most tényleg ugy nézz ki mintha valaki mahinált volna rajta.
erre ők kiváncsiak voltak hogy nincs e köszörűlés hegesztés a számnál. És mondom röntgen vagy ultrahang? hát az nekük nincs.
teljesen kiakadtam rájuk azt kezelhettem le festhettem le a felületet. na most tényleg ugy nézz ki mintha valaki mahinált volna rajta.
Tévedés!
Az eredetiségvizsgálat csakis szigorúan a jármű azonosítóira terjed ki a paramétereire nem!
Tehát alvázszám, motorszám, hatósági jelzés!
Ezek meglétét, állapotát és eredetét vizsgálhatjuk.
Az eredetiségvizsgálat csakis szigorúan a jármű azonosítóira terjed ki a paramétereire nem!
Tehát alvázszám, motorszám, hatósági jelzés!
Ezek meglétét, állapotát és eredetét vizsgálhatjuk.
ááá semmit sem ér az eredet vizsgálat két haver is megszivta megvette a gépet. az egyiknél minden rendben azt kiderült a papírok az országba érkezéskor nem jól lettek regisztrálva és 2 eredetvizsgán eladásnál is átment. És a rendőrség jött rá. lefoglalás azt visszakapta a gépet.
másik unos srácnál mikor bhozták mindenhova a behozatal került gyártási évnek. és utána ugye gond volt mert 1986-os karbis gépen nem volt katalizátor de 1991-es gyártásun meg volt mert az meg injektorosok.
Szóval ha tényleg komolyan vennék a viszgálatot akkor oké lenne. de semmit nem sok kocsit szúrnak ki mert rutin lett az egész fizetsz megnézzik a két számot amit te is megnézzel mikor megveszed azt csók.
másik unos srácnál mikor bhozták mindenhova a behozatal került gyártási évnek. és utána ugye gond volt mert 1986-os karbis gépen nem volt katalizátor de 1991-es gyártásun meg volt mert az meg injektorosok.
Szóval ha tényleg komolyan vennék a viszgálatot akkor oké lenne. de semmit nem sok kocsit szúrnak ki mert rutin lett az egész fizetsz megnézzik a két számot amit te is megnézzel mikor megveszed azt csók.
Hát igen!
Ebben igazad van. de ez a mohóság kapzsiság nem csak erre vonatkozik hanem mindenre ami a "nagyok" kezében van
De hát miért csodálkozol? Talán nem ebben az országban élsz?


Ebben igazad van. de ez a mohóság kapzsiság nem csak erre vonatkozik hanem mindenre ami a "nagyok" kezében van

De hát miért csodálkozol? Talán nem ebben az országban élsz?



jó dolog hogy van,csak az összeg a húzós.itt még az adó után is adót fizetsz,egy autó átiratása minimum 45-50 forint.sokan ezért se cserélnek autót.1,4 ig 17000 ft a vizsgálat,de miért nem elég 6000-7000 ft???erről van itt szó.nem elég hogy 12000 ft a törzskönyv + uj forgalmi,18 ft cm ként(1890cm alatt)meg 17000 ft legombolnak rólad
a másik hogy ugyanazt a vizsgálatot kell elvégezni egy 1000 es suzuki,mint egy 1800 cm es golfon de az már 18500
mire fől...?de még sorolhatnám


Tapasztalataim szerint az eredetiségvizsgálat magyarországon szükséges!
Számtalan trükközés megy az újszerü és a használt autók közt is.
Sőt azok az emberek szerint is szükséges akiknek több milla buktát mentettem meg a vizsgálattal!
Igazából csak azoknak nem jó a vizsgálat akik ebből illegális módon szeretnének haszonhoz jutni úgy hogy a vevőt megkárosítják ezzel.
2010.12.31. -éig élő szerződés van a közigazgatási hivatal (volt BM) és az eredetiségvizsgáló hálózatok közt, tehát addig biztos lesz vizsgálat, de szerintem utána is mert ez egy olyan bevétel az állambácsinak amiért az ügyfél azért kap is valamit.
Ha mégis eltörölnék akkor bevezetnének valami mást ami lehet hogy több lenne pl adás-vétel illeték
Számtalan trükközés megy az újszerü és a használt autók közt is.
Sőt azok az emberek szerint is szükséges akiknek több milla buktát mentettem meg a vizsgálattal!
Igazából csak azoknak nem jó a vizsgálat akik ebből illegális módon szeretnének haszonhoz jutni úgy hogy a vevőt megkárosítják ezzel.
2010.12.31. -éig élő szerződés van a közigazgatási hivatal (volt BM) és az eredetiségvizsgáló hálózatok közt, tehát addig biztos lesz vizsgálat, de szerintem utána is mert ez egy olyan bevétel az állambácsinak amiért az ügyfél azért kap is valamit.
Ha mégis eltörölnék akkor bevezetnének valami mást ami lehet hogy több lenne pl adás-vétel illeték

Válasz ment privibe!
Félreértés ne essék,én nem annak örülök hogy ha megszünik,hanem ha ezt átiratásnál nem kérik!
Maradjon meg,de csak az kérje,aki hitelre vesz autot,és a bank fedezetként használja. De egy 15-20éves autonál minek?!?! Felesleges kiadás.
Gondolom nem kell elmondani,hogy lehet kijátszani a bevizsgálást a 15-20 éves autoknál. Ebböl következik,hogy felesleges rájuk nézve.
Persze egy újszerü autonál én is megcsináltatnám,hogy azt veszem-e,amit szeretnék. A céges autot most cseréltük le,és ha nem kellett volna,akkor is bevizsgáltattam volna. De PL a focusnál minek kellett a vizsgálat?
Egy márkaszerviz fönökéjé volt az auto új kora óta. Ö biztos nem heggesztette át az alvázszámot...
A céges Q7 már más tészta...
Szerintem hivatalosan el kéne töröltetni.
Akkor nem kerülne csak pár ezer forintba, mert a verseny megnöne a bevizsgálóvégek között!!!
Meg ne éltessük mág a volt belügyminisztert a bevizsgálási összegek nagyrészével...
Maradjon meg,de csak az kérje,aki hitelre vesz autot,és a bank fedezetként használja. De egy 15-20éves autonál minek?!?! Felesleges kiadás.
Gondolom nem kell elmondani,hogy lehet kijátszani a bevizsgálást a 15-20 éves autoknál. Ebböl következik,hogy felesleges rájuk nézve.
Persze egy újszerü autonál én is megcsináltatnám,hogy azt veszem-e,amit szeretnék. A céges autot most cseréltük le,és ha nem kellett volna,akkor is bevizsgáltattam volna. De PL a focusnál minek kellett a vizsgálat?
Egy márkaszerviz fönökéjé volt az auto új kora óta. Ö biztos nem heggesztette át az alvázszámot...

A céges Q7 már más tészta...

Szerintem hivatalosan el kéne töröltetni.
Akkor nem kerülne csak pár ezer forintba, mert a verseny megnöne a bevizsgálóvégek között!!!

Meg ne éltessük mág a volt belügyminisztert a bevizsgálási összegek nagyrészével...

Írtam privit az oldaladra.

Sziasztok!
Tudunk már valami pontosabbat,hogy áll ez a megszüntetősdi?Én pártolom,hogy indokolt vagy kért esetben legyen.Ideje lenne már.
Tudunk már valami pontosabbat,hogy áll ez a megszüntetősdi?Én pártolom,hogy indokolt vagy kért esetben legyen.Ideje lenne már.
Ott azért nem szükséges az eredetiségvizsgálat mert kevés a magyar
Ha pár ezer forintért tekergetik az órákat itt akkor szerinted 100 ezrekért nem cserélgetik az alvázszámokat?
Mostanában is havi 2 autót fogok ami bűncselekményes!

Ha pár ezer forintért tekergetik az órákat itt akkor szerinted 100 ezrekért nem cserélgetik az alvázszámokat?
Mostanában is havi 2 autót fogok ami bűncselekményes!

Csak az a probléma az eredet vizsgálattal hogy teljesen felesleges. Itt nálunk Skóciában nincs ilyesmi, az átírás is dijmentes. DE vétel elött ha egy megadott emeltdijjas(kb 600FT) számra elküldöm sms-ben a rendszámot vétel elött akkor visszaküldi a kocsiról: volt-e lopott, törött, szincserés.....
És ez szerintem sokkal emberibb
És ez szerintem sokkal emberibb

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Mi csináljuk és fejlesszük, de ez pénzbe kerül és inkább szétszedik az egész kocsit