Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma
Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Dodge88
#3231
2011. december 31. 11:53
rám vár a vörösborban pácolt sült kacsacomb...szal én lépek. tobánni jó szórakozást és gewindében gazdag új évet mindenkinek
tévedsz, nem ugattam le senkit, csupán azért hogy 40mmel lejjebb kerüljön az autója, feleslegesnek tartom többszázezer forint kidobását az ablakon. Vannak költségkímélőbb megoldások is, mint a Gewinde és olcsóbbért minőségibb cuccok is, mint a TA. Ennyiről szólt a mondandóm. Nem nézem le azt akinek Gewindéje van ( Téged sem, nem tudom miért kaptad így fel a vizet ) használja egésséggel. De normál mezei usernek SZERINTEM felesleges. Erről szólt a mondandóm semmi másról. Te keverted bele itt az állítható kerékdőlést és a milyenjóhogy nekem errájd van a kocsi alatt. Tökjóneked. De nem vagy átlagos user és tökéletesen qrva sokba került az a futómű ami a kocsid alatt van. Sok ember fél év alatt nem szedi össze az árát.
Remek... hozom a chipset meg a kólát... pillanat és itt vagyok, ne hagyjátok abba
Dodge88
#3228
2011. december 31. 11:50
sorry hogy belevaú de szerintem itt a "félreértés". 45mm az nem sok. itt lehet még lágy a futómű mde már sportos de nem pattogó. de mi -60-110mm-es ültetésekben gondolkozunk (ahogy látom)...az meg már ég és föld. itt már nem lehet lágy mert ahogy Barna írta beleérne mindenbe...
teljesen különböző a két használat de tény, hogy a 45mm nem egy brutális ültetés, hanem teljesen normális használatot biztosít.
teljesen különböző a két használat de tény, hogy a 45mm nem egy brutális ültetés, hanem teljesen normális használatot biztosít.
Nagy ültetésnél ott a pont, de nézzük csak hány ember vágyik extrém ültetésre egy családi autóban?
most ezzel mit akarsz bizonyítani??? Nincs értelme a mondókádnak...
Idejössz és leugatod azt aki gewindében gondolkodik mert, hogy az egy felesleges hülyeség. Mire jó ez?
Idejössz és leugatod azt aki gewindében gondolkodik mert, hogy az egy felesleges hülyeség. Mire jó ez?
2 évig csutkára tekert gewindével közlekedtem, de felköltöztem pestre, itt viszont be sem tudtam állni az udvarba és 2 percenként odavertem a kocsi allját. Nekem fontos, hogy szépen üljön a kocsi, és nem azért vettem meg a létező legdrágább futóművet hozzá mert menőzni akarok vele (őszintén ki nem szarja le milyen futóművem van), hanem mert előtte volt egy gagyi és minőséget akartam.
Pontosan tudom milyen a sárga koni, nem rossz gátló, egy a baj vele, hogy pontosan azonosak a méretei az autó gyári gátlóiéval!!
Ha nagyon akarsz ültetni rövidebb gátlókra van szükséged. Itt a pont.
Pontosan tudom milyen a sárga koni, nem rossz gátló, egy a baj vele, hogy pontosan azonosak a méretei az autó gyári gátlóiéval!!
Ha nagyon akarsz ültetni rövidebb gátlókra van szükséged. Itt a pont.
de hogy megkönnyítsem a dolgod:
KONI SPORT KIT - sportfutómű készlet
Szeretnéd mégjobban élvezni a vezetést?
Az új KONI Sport Szettel leültetheted az autódat, akár 45 mm-rel is, mely a sportosan agresszív megjelenés mellett még megnöveli autód kezelhetőségét és stabilitását is.
A KONI Sport Szett 4 db KONI /sárga/ sport lengéscsillapítóból és 4 db /világoskék/ progresszív sport rugóból áll. A rugók és lengéscsillapítók párosítása gondos tesztelések során lettek kiválasztva.
A legtöbb KONI Sport Szett lengéscsillapítója kívülről állítható, így saját magad szabályozhatod be a lengéscsillapítók keménységét és autód viselkedését "testre" szabhatod. Ezt a technológiát használja a Forma 1-is.
A 1130-as sorozat előnyei:
- "agresszív", sportos külső
- megnövelt kanyarstabilitás
- nagyobb biztonság és jobb úttartás
- TÜV minőségbiztosítás
- KONI minőség és garancia
KONI SPORT KIT - sportfutómű készlet
Szeretnéd mégjobban élvezni a vezetést?
Az új KONI Sport Szettel leültetheted az autódat, akár 45 mm-rel is, mely a sportosan agresszív megjelenés mellett még megnöveli autód kezelhetőségét és stabilitását is.
A KONI Sport Szett 4 db KONI /sárga/ sport lengéscsillapítóból és 4 db /világoskék/ progresszív sport rugóból áll. A rugók és lengéscsillapítók párosítása gondos tesztelések során lettek kiválasztva.
A legtöbb KONI Sport Szett lengéscsillapítója kívülről állítható, így saját magad szabályozhatod be a lengéscsillapítók keménységét és autód viselkedését "testre" szabhatod. Ezt a technológiát használja a Forma 1-is.
A 1130-as sorozat előnyei:
- "agresszív", sportos külső
- megnövelt kanyarstabilitás
- nagyobb biztonság és jobb úttartás
- TÜV minőségbiztosítás
- KONI minőség és garancia
Azt hiszed hogy azért sír a szám mert nincs gewindém? Hát ezt rosszul teszed. Megtehetném hogy vegyek egyet, de teljesen feleslegesnek érzem az egészet. Egyébként Te pont egy ellenpéldája vagy a Gewindének, mivel Te nem tekergeted azt a kurva csavart a gólyalábon, hanem gombok nyomogatásával éred el az ültetést és mondhatjuk hogy nem egy normál felhasználási módról beszélünk.
Egyébként nézz utána a sárga Koni szettnek, ami pl az én autómban is van és rá jössz miről ugatok "savanyú szájízzel".
Egyébként nézz utána a sárga Koni szettnek, ami pl az én autómban is van és rá jössz miről ugatok "savanyú szájízzel".
Dodge88
#3221
2011. december 31. 11:43
ez érdekes biztos van bajuk rendesen mert állítható futóművet használni nem menő. Airt használni sem menő hanem akinek olyan igényei vannak annak praktikus.
sose értettem azokat akik azt hiszik valamiről, hogy hú de menő mert sokan használják...pedig egyszerűen csak vagy praktikus vagy kényelmes...stb.
de úgy látom, hogy akkor nem csak én vagyok aki nem érti ezeket az embereket
sose értettem azokat akik azt hiszik valamiről, hogy hú de menő mert sokan használják...pedig egyszerűen csak vagy praktikus vagy kényelmes...stb.
de úgy látom, hogy akkor nem csak én vagyok aki nem érti ezeket az embereket
én is Koni gátló plusz ültetőrugóról beszéltem. A koni pl nem is gyárt a gyárinál rövidebb gátlókat, csak komplett gewindeként veszed.
ezért kell állítható keménységű gewindét venni. Évszaktól, útviszonyoktól és a kedvemtől függően felpuhítom, vagy felkeményítem és nincs ilyen gond. Ha annyira leülteted a kocsit, hogy már jól is nézzen ki, nem engedheted meg, hogy puha legyen a futómű, mert mindenhova beleérne a kerék. A legtöbb koni bilstein stb gátló a gyári rugókhoz készül, ezért nem túl kemények. A legtöbb gewindéhez alapból keményebb gátlók járnak, amelyik meg állítható ott simán betekered csutkára és kész
Lehet, hogy rosszul veszem ki a szavaidból, de elég "savanyú a szőlő" íze van a mondókádnak. Nem tudom mire jó ez a "ha nekem nincs gewindém akkor tök felesleges az egész" gondolkodásmód...
Lehet, hogy rosszul veszem ki a szavaidból, de elég "savanyú a szőlő" íze van a mondókádnak. Nem tudom mire jó ez a "ha nekem nincs gewindém akkor tök felesleges az egész" gondolkodásmód...
Én már találkoztam, nem akarok neveket mondani.
A saját autómból indultam ki. Az újabb fajta futóművekhez nem értek. Viszont ki beszélt itt sima gátló+ültetőrugóról? Én komplett, Koni rugó+gátló szettről beszéltem. Gyári gátlóval az ültetés értelmetlen és veszélyes mutatvány.
ez így teljesen helytelen. Rengeteg autón az ültetés pozitív kerékdőlést eredményez (pl az enyémen, de az újabb golfokon is).
A legszarabb TA gewindén is lehet amúgy kerékdőlést állítani, a csonkálványnál a felső rögzítőcsavarnak kúpos lyuka van, ezzel plusz minusz 1 %-os dőlést tudsz állítani.
A gewinde előnye egy sima gátló+ültetőrugóhoz képest, hogy a gewindékhez általában rövidebb gátló jár, így nem gond a nagy ültetés. Flexelt, vagy nagyot ültető rugónál a gyári hosszúságú gátlót nem az optimális tartományban használod, könnyen összeüthet, elfolyhat stb.
Én amúgy még egy emberrel sem találkoztam aki menőzésből vett volna gewindét, a cél mindig az, hogy jól nézzen ki a kocsi.
A legszarabb TA gewindén is lehet amúgy kerékdőlést állítani, a csonkálványnál a felső rögzítőcsavarnak kúpos lyuka van, ezzel plusz minusz 1 %-os dőlést tudsz állítani.
A gewinde előnye egy sima gátló+ültetőrugóhoz képest, hogy a gewindékhez általában rövidebb gátló jár, így nem gond a nagy ültetés. Flexelt, vagy nagyot ültető rugónál a gyári hosszúságú gátlót nem az optimális tartományban használod, könnyen összeüthet, elfolyhat stb.
Én amúgy még egy emberrel sem találkoztam aki menőzésből vett volna gewindét, a cél mindig az, hogy jól nézzen ki a kocsi.
egyébként, ha valaki nem tuningtalira akar járni kupát nyerni és nem is versenypályára akar menni, akkor szerintem bőségesen fölösleges ilyen dolgokra elkölteni a pénzét. Meg kell mérni, mekkora az az ültetés ami még jól néz ki és nem akad fel vele sehol, aztán megvenni egy viszonylag jó minőségű ültető szettet a kocsihoz. Azért javasoltam a Bilsteint vagy a Koni-t mert az ültetésen kívül, egy minőségi futóművet is kap az ember, ami nem változtatja meg negatív irányban az autó viselkedését, ellentétben szerintem az FK meg TA meg hasonló olcsó vackokkal. Mondjuk TA- nem volt, de FK-m igen. Rugó + gátló páros volt a GSiben. Kemény volt az igaz, de pattogott jobbra balra, egy kanyarban sem találta a tapadást az első kerék és inkább elnyalta a gumit minthogy kanyarodott volna. Most hogy ebben a kocsiban Koni van, látom miért kerül ez a szett egy kicsivel többe mint az FK és miért istenítik annyian. Tényleg kurva jó futómű és ahhoz képest amit tud, nem is olyan drága.
Dodge88
#3214
2011. december 31. 11:28
Állítható toronycsapágyat akár a gyári futóműre is rászerelheted.
Dodge88
#3212
2011. december 31. 11:26
de ebből nem szeretnék vitát úgy is mindenki maga dönti el, hogy neki mi a jó
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!