Cikk: A futómű tuningja

Témakör: Tuning
aktuális téma
A futómű tuningja

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
PN
#3571
2015. március 10. 09:30
A xenon meg a kék helyzetjelző okán szedhették ki...azok feleslegesek és tényleg feltűnőek....a vírító cooler is figyelemfelkeltő......ha ezek nem lettek volna akkor a kerék miatt 100% hogy nem szedik ki.....Ráadásul egy hatóság ilyet rá mer írni hogy gumi és kerékméret nem engedélyezett ? Hol élnek nemtudom....1 col mérettel lehet nagyobb ha a gumi is váltóméret...ennyi....amugymeg felszereltségtől függően ezt az ibizát és az én cordobámat is több kerék/gumi párossal adták ki.....2002-es az autóm, ugyanaz a motorkód évjárat csak pl klímával már 185/60 14"-el jött ki..nekem meg csak 175/70 13"....kár ebbe belemenni meg ilyenekkel elkezdeni vitázni...de mire lenne igaza ha nemtudja a pontos adatokat az adott típusokról ? bosszantó !
TaaT
#3569
2015. március 09. 22:05
Általában nem a futómű az első ami szemet szúr a szakembereknek. Persze nem extrém esetekről van szó. És igen, itt egy kicsit khm, "melegek" voltak a NKH-sok a kerék miatt.
106_Rallye
#3568
2015. március 09. 19:26
És volt már akit behívtak az nkh-hoz szigorított vizsgára, vagy helyben elvették a forgalmit?
*remus*
#3567
2015. március 09. 19:17
Itthon nagyon kevés autó lehet amin hivatalosan vannak cserélve a cuccok
Hans
#3566
2015. március 09. 19:17
Eddig két emberről hallottam, aki beíratta a futóművet. Nem kis összeg és utánajárás volt nekik. Magyarul: ne foglalkozz vele
106_Rallye
#3565
2015. március 09. 19:04
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

Ti egyébként mennyire csináljátok ezt hivatalosan, úgy ahogy remus írja?
Amúgy nekem nem feltűnő az autóm, semmi csicsa nincs rajta, se sötétítés, se hangos kipufogó, se nagy kerekek. Viszont alapból egy sportosabb verzió, ezért már a gyári felnik is szélesebbek az átlagnál. Meg gyárilag szélesítés is van rajta, meg pár kisebb matrica, ezek miatt már annyira nem simul bele az utcaképbe.
TaaT
#3564
2015. március 08. 22:15
Steil megválaszolta a lényeget.
TaaT
#3563
2015. március 08. 22:05
"amihez annyival rövidebb rugókat vennék"

Ezt kihagytad az első kommentedből Az ültető rugókra már háklisak lehetnek a műszakin. Vidd ismerős helyre és átcsúszik.

A közúti ellenőrzést meg úgy lehet "megúszni" ha nem fasztendfűrész stílusú kívülről az autód, azaz nem feltűnő.
elbowS6
#3562
2015. március 08. 21:46
ez igy igaz! de 4cm-t ha elveszunk a gyari gatlobol akkor az ha nem is annyival de lentebb lesz gyari rugoval mint a gyri gatlo. mondjuk autoja valogatja, de a 4cm az azert nem keves.
perpill en kimondottan orulnek ha 4cm-t elvehetnek a gatlombol (es nem csak a szarbol hanem az egesz testbol), hogy ne koppanjon fel
Steil
#3561
2015. március 08. 21:09
Álló helyzetben nem a gátló végállásán áll a futómű, tehát akár lehetne is ugyanazon a magasságon a gyári rugóval. Más kérdés hogy általában a rugótányér alatti rész szokott rövidebb lenni, így alapból ültet.
elbowS6
#3560
2015. március 08. 20:53
tanultal fizikat? hiaba probalja kinyomni a gyari rugo a gyarinal rovidebb gatlot. max jobban erolkodik de hosszabb nem lesz tole a gatlo
*remus*
#3559
2015. március 08. 20:39
Mo.-on kitörölheted a Tüv papírral

Ha hivatalosan is az autódban akarod tudni akkor márka szervizben kell beépíttetni és arról papapírt kell hogy adjanak aztán átalakítási engedély, Kpm vizsga stb. és bekerül a forgalmiba. De mindez nem kevés $
106_Rallye
#3558
2015. március 08. 20:22
Most nézem a B12 ugyan az mint a B8, csak adnak hozzá Eibach pro kit rugókat is meg ahhoz már írják a TÜV-öt is. Jó lesz az nekem
106_Rallye
#3557
2015. március 08. 19:13
Tudom hogy a rugók határozzák meg, de mint írtam ez egy rövidített gátló, amihez annyival rövidebb rugókat vennék amennyivel a gátló is rövidebb. Mert ez a gátló nem jó gyári rugóval, csak "ültető rugóval". Vagy nem is lenne annyira feltűnő az a bő 30 mm?
TaaT
#3556
2015. március 08. 18:33
"eléggé feltűnő mert sárga kék színe van"

Idehaza szinte biztos hogy nem szólnának érte, akármilyen színű.

"meg lejjebb is került tőle az autó kb 35-40 mm-t"

Az autó magasságát a rugók határozzák meg.
106_Rallye
#3555
2015. március 08. 18:26
Sziasztok!

Úgy látom eléggé kihalt a fórum, de azért hátha erre jár valaki és tud nekem segíteni.

Tehát azt szeretném kérdezni, hogy Bilstein gátlóhoz kell-e valamilyen tanúsítvány, hogy műszakin vagy közúti ellenőrzésnél ne legyen gond?
Ha igen, ezek közül elég lenne valamelyik? [ link: www.bilstein.de ]

Csak mert nem a hagyományos menne bele, hanem az egycsöves, rövidített változat, B8-as, ami eléggé feltűnő mert sárga kék színe van meg lejjebb is került tőle az autó kb 35-40 mm-t. De ahol venném (és máshol is) azt írják nem kell hozzá. De ezt én hiába fogom magyarázni félek, hogy semmire nem megyek majd vele. Szóval ilyet vennék: [ link: www.bilstein.de ]

És nincs oda írva, hogy German TÜV Certificate ahogy pl a B12-nél oda van: [ link: www.bilstein.de ]

Szerintetek merjem megvenni? Magyar forgalmazó meg nem igen van itthon, mit csináljak?
Hans
#3553
2014. november 13. 13:35
Kocogtasd meg őket kalapáccsal, meg a csavarok melegítésével is próbálkozhatsz
Hans
#3552
2014. november 13. 13:32
Ha olcsót akarsz vegyél Konit, ha jót akkor meg Bilsteint
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 3591 találat 180 oldalon