Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
A xenon meg a kék helyzetjelző okán szedhették ki...azok feleslegesek és tényleg feltűnőek....a vírító cooler is figyelemfelkeltő......ha ezek nem lettek volna akkor a kerék miatt 100% hogy nem szedik ki.....Ráadásul egy hatóság ilyet rá mer írni hogy gumi és kerékméret nem engedélyezett ? Hol élnek nemtudom....1 col mérettel lehet nagyobb ha a gumi is váltóméret...ennyi....amugymeg felszereltségtől függően ezt az ibizát és az én cordobámat is több kerék/gumi párossal adták ki.....2002-es az autóm, ugyanaz a motorkód évjárat csak pl klímával már 185/60 14"-el jött ki..nekem meg csak 175/70 13"....kár ebbe belemenni meg ilyenekkel elkezdeni vitázni...de mire lenne igaza ha nemtudja a pontos adatokat az adott típusokról ? bosszantó !





Általában nem a futómű az első ami szemet szúr a szakembereknek. Persze nem extrém esetekről van szó. És igen, itt egy kicsit khm, "melegek" voltak a NKH-sok a kerék miatt.

És volt már akit behívtak az nkh-hoz szigorított vizsgára, vagy helyben elvették a forgalmit?
Itthon nagyon kevés autó lehet amin hivatalosan vannak cserélve a cuccok
Eddig két emberről hallottam, aki beíratta a futóművet. Nem kis összeg és utánajárás volt nekik. Magyarul: ne foglalkozz vele

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Ti egyébként mennyire csináljátok ezt hivatalosan, úgy ahogy remus írja?
Amúgy nekem nem feltűnő az autóm, semmi csicsa nincs rajta, se sötétítés, se hangos kipufogó, se nagy kerekek. Viszont alapból egy sportosabb verzió, ezért már a gyári felnik is szélesebbek az átlagnál. Meg gyárilag szélesítés is van rajta, meg pár kisebb matrica, ezek miatt már annyira nem simul bele az utcaképbe.
Ti egyébként mennyire csináljátok ezt hivatalosan, úgy ahogy remus írja?
Amúgy nekem nem feltűnő az autóm, semmi csicsa nincs rajta, se sötétítés, se hangos kipufogó, se nagy kerekek. Viszont alapból egy sportosabb verzió, ezért már a gyári felnik is szélesebbek az átlagnál. Meg gyárilag szélesítés is van rajta, meg pár kisebb matrica, ezek miatt már annyira nem simul bele az utcaképbe.
Steil megválaszolta a lényeget.

"amihez annyival rövidebb rugókat vennék"
Ezt kihagytad az első kommentedből
Az ültető rugókra már háklisak lehetnek a műszakin. Vidd ismerős helyre és átcsúszik.
A közúti ellenőrzést meg úgy lehet "megúszni" ha nem fasztendfűrész stílusú kívülről az autód, azaz nem feltűnő.
Ezt kihagytad az első kommentedből

A közúti ellenőrzést meg úgy lehet "megúszni" ha nem fasztendfűrész stílusú kívülről az autód, azaz nem feltűnő.

ez igy igaz! de 4cm-t ha elveszunk a gyari gatlobol akkor az ha nem is annyival de lentebb lesz gyari rugoval mint a gyri gatlo. mondjuk autoja valogatja, de a 4cm az azert nem keves.
perpill en kimondottan orulnek ha 4cm-t elvehetnek a gatlombol (es nem csak a szarbol hanem az egesz testbol), hogy ne koppanjon fel
perpill en kimondottan orulnek ha 4cm-t elvehetnek a gatlombol (es nem csak a szarbol hanem az egesz testbol), hogy ne koppanjon fel

Álló helyzetben nem a gátló végállásán áll a futómű, tehát akár lehetne is ugyanazon a magasságon a gyári rugóval. Más kérdés hogy általában a rugótányér alatti rész szokott rövidebb lenni, így alapból ültet.
tanultal fizikat? hiaba probalja kinyomni a gyari rugo a gyarinal rovidebb gatlot. max jobban erolkodik de hosszabb nem lesz tole a gatlo

Mo.-on kitörölheted a Tüv papírral
Ha hivatalosan is az autódban akarod tudni akkor márka szervizben kell beépíttetni és arról papapírt kell hogy adjanak aztán átalakítási engedély, Kpm vizsga stb. és bekerül a forgalmiba. De mindez nem kevés $
Ha hivatalosan is az autódban akarod tudni akkor márka szervizben kell beépíttetni és arról papapírt kell hogy adjanak aztán átalakítási engedély, Kpm vizsga stb. és bekerül a forgalmiba. De mindez nem kevés $
Most nézem a B12 ugyan az mint a B8, csak adnak hozzá Eibach pro kit rugókat is meg ahhoz már írják a TÜV-öt is. Jó lesz az nekem

Tudom hogy a rugók határozzák meg, de mint írtam ez egy rövidített gátló, amihez annyival rövidebb rugókat vennék amennyivel a gátló is rövidebb. Mert ez a gátló nem jó gyári rugóval, csak "ültető rugóval". Vagy nem is lenne annyira feltűnő az a bő 30 mm?
"eléggé feltűnő mert sárga kék színe van"
Idehaza szinte biztos hogy nem szólnának érte, akármilyen színű.
"meg lejjebb is került tőle az autó kb 35-40 mm-t"
Az autó magasságát a rugók határozzák meg.
Idehaza szinte biztos hogy nem szólnának érte, akármilyen színű.
"meg lejjebb is került tőle az autó kb 35-40 mm-t"
Az autó magasságát a rugók határozzák meg.
Sziasztok!
Úgy látom eléggé kihalt a fórum, de azért hátha erre jár valaki és tud nekem segíteni.
Tehát azt szeretném kérdezni, hogy Bilstein gátlóhoz kell-e valamilyen tanúsítvány, hogy műszakin vagy közúti ellenőrzésnél ne legyen gond?
Ha igen, ezek közül elég lenne valamelyik? [ link: www.bilstein.de ]
Csak mert nem a hagyományos menne bele, hanem az egycsöves, rövidített változat, B8-as, ami eléggé feltűnő mert sárga kék színe van meg lejjebb is került tőle az autó kb 35-40 mm-t. De ahol venném (és máshol is) azt írják nem kell hozzá. De ezt én hiába fogom magyarázni félek, hogy semmire nem megyek majd vele. Szóval ilyet vennék: [ link: www.bilstein.de ]
És nincs oda írva, hogy German TÜV Certificate ahogy pl a B12-nél oda van: [ link: www.bilstein.de ]
Szerintetek merjem megvenni? Magyar forgalmazó meg nem igen van itthon, mit csináljak?
Úgy látom eléggé kihalt a fórum, de azért hátha erre jár valaki és tud nekem segíteni.
Tehát azt szeretném kérdezni, hogy Bilstein gátlóhoz kell-e valamilyen tanúsítvány, hogy műszakin vagy közúti ellenőrzésnél ne legyen gond?
Ha igen, ezek közül elég lenne valamelyik? [ link: www.bilstein.de ]
Csak mert nem a hagyományos menne bele, hanem az egycsöves, rövidített változat, B8-as, ami eléggé feltűnő mert sárga kék színe van meg lejjebb is került tőle az autó kb 35-40 mm-t. De ahol venném (és máshol is) azt írják nem kell hozzá. De ezt én hiába fogom magyarázni félek, hogy semmire nem megyek majd vele. Szóval ilyet vennék: [ link: www.bilstein.de ]
És nincs oda írva, hogy German TÜV Certificate ahogy pl a B12-nél oda van: [ link: www.bilstein.de ]
Szerintetek merjem megvenni? Magyar forgalmazó meg nem igen van itthon, mit csináljak?
Kocogtasd meg őket kalapáccsal, meg a csavarok melegítésével is próbálkozhatsz
Ha olcsót akarsz vegyél Konit, ha jót akkor meg Bilsteint
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!