Cold Air Intake

Témakör: Tuning
aktuális téma
Cold Air Intake

Ki mit tud erről a témáról?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
25 26 27 28 29 30
PN
#9
2010. július 05. 20:03
Hát jah....olyat én sem tennék rá mert ez dolog úgy korrekt ha "szinte" nemis látszik.....hamarosan készítek pár képet arról amit én alkottam.
tomi980
#7
2010. július 05. 19:59
hát..ööööö....a kockán az inkább postaláda
PN
#6
2010. július 05. 19:57
további képek házilag "épített" megoldásokról.
PN
#4
2010. július 05. 19:49
Sziasztok !
Mostanában engem is foglakoztatott ez a téma és picit utánaolvastam milőtt megépítettem én is egy működő "rendszert". Az alábbi pár sorban van pár tájékoztató jellegű info a témáról és 3 kép "házi készítésű" hideg levegő bevezetésről.

Hideglevegő bevezetése ("Ram-air" / Cold Air Intake)


Valaki ebbe a szép króm lökhárítóba barkácsolta ezt a műanyag légbeömlőt.



A fentieknél sokkal hatásosabb annak a meggátolása, hogy a motorunk a gépház forró levegőjét szívja be. A legegyszerűbb dolog egy flexibilis cső felszerelése a légszűrőház szívócsonkjára. Ezt a csövet a gépház elülső felébe érdemes elvezetni, lehetőleg minél messzebb a kipufogócsonktól. Ha lehetséges, olyan helyen végződjön a cső, ahol a homlokfalon levegő húz be a gépházba. Jó, ha ezt a helyet nem talajközelben találjuk meg, mégpedig a por miatt. Ha sikerül a csőbe úgynevezett "torlólevegőt" juttatni (vagyis menetszelet!), azzal enyhén (de csak enyhén) sikerül a motort is feltöltenünk. Ez a feltöltés annyira nem lesz érezhető, hogy a karburátor vagy befecskendező "megbolonduljon" (lásd később, a turbósításnál), viszont a műszerfalon levő "pillanatnyi fogyasztásmérő" jól láthatóan mutatja majd az előnyös hatást.

A torlólevegő hatása annyira nyilvánvaló, hogy tőlünk nyugatra kit-ben kaphatóak az ehhez való csőtoldalékok. A rendszer elnevezése "ram-air". Némelyikük belépőnyílása a köténylemez alatt van (fenti tanácsommal ellentétben :-)), némelyikük a hűtő és a gépháztető között "jut ki" a hűtőmaszkig. A megoldások változóak, a hatás egyértelműen pozitív.

A magyarázat: a hideg levegő sűrűsége nagyobb, azonos térfogatban több molekula (így több oxigén) van jelen. Azonos mennyiségű beszívott benzin-levegő keverék jobban ég el. Ugyanezt az igényt próbálja kielégíteni a feltöltött motoroknál az intercooler, melynek helyes magyar elnevezése magáért beszél: "töltőlevegő-visszahűtő". Ezt is a feltöltésről szóló fejezetben részletezem.

Ne feledkezzünk meg a hideg levegő beáramlását biztosító cső hosszáról, mely módosítja a legnagyobb nyomatékhoz tartózó fordulatszámot is! Ezt is érdemes tapasztalt szakemberre bízni, vagy mivel filléres beruházás, kikísérletezni.
A hideglevegő-hozzávezetés megoldása könnyen kivitelezhető, és a hatásfok-növelő tuningok körébe sorolható: csak pozitív hatása van. Természetesen autótól (csövek elrendezése!) és évszaktól függően oda kell figyelni. Ha a beszívott levegő automatikus hőmérsékletszabályzása nem megoldott, akkor télen a motor lassabb felmelegedésével kell számolni, ami főleg rövid utak esetén gyorsabb elhasználódást, többletfogyasztást (szivató, automata dúsító, stb!) jelent.

Szívótölcsér

Az optimumok keresésének a gyártáskori elhanyagolására egy ordító példa a szívótölcsérek hiánya. Ez a tölcsér akár a légszűrőház műanyag idomából is, egy darabban kialakítható lenne, mérhető decilitereket spórol a fogyasztásban, és kifejezetten érződik a hatása a nyomatékban valamint a felsőbb fordulatok könnyebb elérésében is. (Pörgősebb motor). Előállítása valamilyen meleg-tűrő műanyagból filléres nagyságrendbe esne.

hajrá !
Szkeptikusan álltam neki a dolognak de vesztenivaló nincs.....és már nyugodtan kijelentem hogy megéri időt szánni rá, már kb 1 hete csak jót tapasztalok a beszerelés óta.
Tibesz08
#3
2009. március 11. 18:18
amúgy K&N 4 life
Tibesz08
#2
2009. március 11. 18:18
ez eeegy speciális téma
Baldone
#1
2009. március 11. 18:10
Ki mit tud erről a témáról?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
25 26 27 28 29 30
Összesen 590 találat 30 oldalon