Cikk: Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások
aktuális téma

Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Milyen motor van benne?
sziasztok nekem honda crx 91 év milyen turbot ajánlotok rá erőre is köszönöm
sziasztok tudnátok nekem segiteni BMW 318i
re szeretnék rakni feltöltőt mitt kel nekem cserélnibene
re szeretnék rakni feltöltőt mitt kel nekem cserélnibene
És azt hogyan szabályozta, hogy a nyomás állandó legyen (gondolom Pop off valve-val), de ne is pörögjön túl a kompresszor? (mivel nincs rajta wastegate és a turbó fordulatszáma ugyebár uazon a nyomáson sosem állandó, motorfordszámfüggő - több tízezer rpm különbség is lehet).
Mágneses leoldás jó ötlet, amit XELA írt.
Meg gondolom azért kiegyensúlyozta a tengelyt a srác.
Mágneses leoldás jó ötlet, amit XELA írt.
Meg gondolom azért kiegyensúlyozta a tengelyt a srác.
szóval a túrbónak forognia kell hogy töltsön. Te most azt kérdezed hogy nem lineáris an arányos a túrbó fordulatszám növekedése a motoréval ?


Most lépnem kell, de ha kiváncsi lennél esetleg még valamire, este leszek még.

Ezt az okfejtésed viszont én nem értem igazán.
Ha nem gáz hajtja, hanem ékszíj, attól a műszaki felépítése a szívó és nyomó oldalnak egyforma.
A compressorosnál, Pl:G60, kell a segéd ág, mert a levegő rendszert a palástok zárják.
Túrbó esetén, nem.
Ha nem gáz hajtja, hanem ékszíj, attól a műszaki felépítése a szívó és nyomó oldalnak egyforma.
A compressorosnál, Pl:G60, kell a segéd ág, mert a levegő rendszert a palástok zárják.
Túrbó esetén, nem.

a program, meg a benzin vezérlés az okés, én azt nem értem hogy a fordulattól folyamtosan tölt a túrbó..
nem olyan nagy probléma egy 10X-es áttételt képezni egy kamion túrbóra, az tölt mint a disznó! csak ezt a (szívó üzemet nem értem, mert túrbó esetében van ilyen is)
nem olyan nagy probléma egy 10X-es áttételt képezni egy kamion túrbóra, az tölt mint a disznó! csak ezt a (szívó üzemet nem értem, mert túrbó esetében van ilyen is)
Ha nemnyomod a gázt, akkor a turbósnál, a lefújó szelep tehermentesíti a nyomó óldalt.
Ezt compressorosnál is meg kell oldani.
A compressor 0-tól tölt, a turbós, csak 2500-3000-től.
Mindkettő igényli a többlett üzemanyag nyomást, de komolyan kivitelezve a dolgot, Egyedi programot kell írni mindkettőhőz.
A hondákon az amcsik hascnálják a mechanikus turbó meghajtást, mágnes cuplung leoldással, 3000-res fordulatig.
Áttétel arányban úgy méretezve, hogy közel 50-70000-ret forogjon, 3000-res motorfordulatnál.
Ezek kis turbók, és csak rásegítők a nagy üzemi turbóhóz.
Ezt compressorosnál is meg kell oldani.
A compressor 0-tól tölt, a turbós, csak 2500-3000-től.
Mindkettő igényli a többlett üzemanyag nyomást, de komolyan kivitelezve a dolgot, Egyedi programot kell írni mindkettőhőz.
A hondákon az amcsik hascnálják a mechanikus turbó meghajtást, mágnes cuplung leoldással, 3000-res fordulatig.
Áttétel arányban úgy méretezve, hogy közel 50-70000-ret forogjon, 3000-res motorfordulatnál.
Ezek kis turbók, és csak rásegítők a nagy üzemi turbóhóz.

Szerintem így a turbó nagyon keveset forog ahhoz hogy csináljon valamit. motor átlagosan fordul 2-4000 körül turbónak meg kén vagy pártízezres fordulat
neem?


Nah gyerekek, mivel én buta vagyok kérdezek..
A kompresszoros feltöltés esetén (amikor is a főtengelyről vesszük a hajtást és fordulatszám függő a feltöltés leginkább) akkor az mit jelent ? Ha nem nyomom a pedált csak egy kicsit, és példul 1500-as forulaton közlekedem, akkor most tölt a kompresszor mondjuk 0,3 bárral ? de ha ekkora a nyomás akkor ehez ha nem adok elég benyát akkor szegény lesz a keverék... ha meg adok hozzá akkor meg forog a motor és nő a fordulat... Szóval kicsit itt állt be nekem a kérdés.. a túrbó működése az tiszta, de a kompresszorral ez nem igazán... vagy ezt úgy kell elképzelni hogy példul 3000-es fordulaton már pozitív a töltés, azaltt nem ? de akkor meg fojtja a motor.. Szóval ha valaki erről esetleg tudna nekem röviden valami kis leírást...
Konkrétan az a téma hogy egy ismerősöm fogta a CRX -ét és mivel nem igazán akart belekendácsolni a motorba és nem akart túrbót rátenni, (megbontani a kipufogót, stb) ezért kompresszort tett fel.. Ez nála (igazi homemade a csákó) úgy nézett ki hogy a közeli méh telepen vett egy kúrvanagy kamion túrbót.
ennek a kipufogó csigályát kihajította és tett helyére egy méretezett ékszíjjtárcsát. majd a főtengelyen (hondánál éppen volt egy fölös) ékszíjjtárcsára kötötte.
Értelem szerűen összekötötte a "túrbó" csövét a szívócsonkkal és mérte a nyomást. (a csapágyház olajzására egy külön kis rendzsert csinált, mivel nem forrósodott ezért egy ablakmosó szivattyút tett fel és az keringetett olajat)
A lényeg, a srácnak ez működött, 2s-al javította az idejét 1/4-en, a többletbenzin nyomás emelésével oldotta meg.
Szóval én is ilyesmire gondoltam csak nem értem hogy mi van ha nem nyomom a pedált és forog a motor... lásd motorfék esete... túrbónál nem téma... de itt ?
A kompresszoros feltöltés esetén (amikor is a főtengelyről vesszük a hajtást és fordulatszám függő a feltöltés leginkább) akkor az mit jelent ? Ha nem nyomom a pedált csak egy kicsit, és példul 1500-as forulaton közlekedem, akkor most tölt a kompresszor mondjuk 0,3 bárral ? de ha ekkora a nyomás akkor ehez ha nem adok elég benyát akkor szegény lesz a keverék... ha meg adok hozzá akkor meg forog a motor és nő a fordulat... Szóval kicsit itt állt be nekem a kérdés.. a túrbó működése az tiszta, de a kompresszorral ez nem igazán... vagy ezt úgy kell elképzelni hogy példul 3000-es fordulaton már pozitív a töltés, azaltt nem ? de akkor meg fojtja a motor.. Szóval ha valaki erről esetleg tudna nekem röviden valami kis leírást...
Konkrétan az a téma hogy egy ismerősöm fogta a CRX -ét és mivel nem igazán akart belekendácsolni a motorba és nem akart túrbót rátenni, (megbontani a kipufogót, stb) ezért kompresszort tett fel.. Ez nála (igazi homemade a csákó) úgy nézett ki hogy a közeli méh telepen vett egy kúrvanagy kamion túrbót.
ennek a kipufogó csigályát kihajította és tett helyére egy méretezett ékszíjjtárcsát. majd a főtengelyen (hondánál éppen volt egy fölös) ékszíjjtárcsára kötötte.
Értelem szerűen összekötötte a "túrbó" csövét a szívócsonkkal és mérte a nyomást. (a csapágyház olajzására egy külön kis rendzsert csinált, mivel nem forrósodott ezért egy ablakmosó szivattyút tett fel és az keringetett olajat)
A lényeg, a srácnak ez működött, 2s-al javította az idejét 1/4-en, a többletbenzin nyomás emelésével oldotta meg.
Szóval én is ilyesmire gondoltam csak nem értem hogy mi van ha nem nyomom a pedált és forog a motor... lásd motorfék esete... túrbónál nem téma... de itt ?
Helloka,ki tudna segíteni egy Golf 4 1.4i 16V feltuningolásában?Motorikusan kellene.


Add el es vegyel 1.8-st
Hello! Nekem egy Ford Escort IV kombim van 1.4-es motorral.Nagyobb gyorsulást szeretnék kihozni belőle.
Légyszi segítsetek, hogy hogyan tudnám ezt legegyszerűbben megoldani!!! Előre is kössz!
Légyszi segítsetek, hogy hogyan tudnám ezt legegyszerűbben megoldani!!! Előre is kössz!
Hali létszi segítsetek!!!!
Nem tudom hogy oldjam meg a befecskendezést, fel akarok rakni egy turbót a vasra, de ahhoz brenya is kéne a több levegőhöz!!!
Ha valaki tudna segíteni előre is köszi
Nem tudom hogy oldjam meg a befecskendezést, fel akarok rakni egy turbót a vasra, de ahhoz brenya is kéne a több levegőhöz!!!

Ha valaki tudna segíteni előre is köszi

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!