Cikk: Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások

Témakör: Tuning
aktuális téma
Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások

Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Gatter30
#386
2008. március 13. 11:50
bucka
#385
2008. március 12. 22:24
sziasztok nekem honda crx 91 év milyen turbot ajánlotok rá erőre is köszönöm
icegabi
#384
2006. december 29. 22:09
sziasztok tudnátok nekem segiteni BMW 318i
re szeretnék rakni feltöltőt mitt kel nekem cserélnibene
Lordie
#383
2006. december 08. 08:13
És azt hogyan szabályozta, hogy a nyomás állandó legyen (gondolom Pop off valve-val), de ne is pörögjön túl a kompresszor? (mivel nincs rajta wastegate és a turbó fordulatszáma ugyebár uazon a nyomáson sosem állandó, motorfordszámfüggő - több tízezer rpm különbség is lehet).
Mágneses leoldás jó ötlet, amit XELA írt.
Meg gondolom azért kiegyensúlyozta a tengelyt a srác.
Bishop
#382
2006. december 05. 10:54
szóval a túrbónak forognia kell hogy töltsön. Te most azt kérdezed hogy nem lineáris an arányos a túrbó fordulatszám növekedése a motoréval ?
xela
#380
2006. december 04. 16:23
Most lépnem kell, de ha kiváncsi lennél esetleg még valamire, este leszek még.
xela
#379
2006. december 04. 16:18
Ezt az okfejtésed viszont én nem értem igazán.
Ha nem gáz hajtja, hanem ékszíj, attól a műszaki felépítése a szívó és nyomó oldalnak egyforma.
A compressorosnál, Pl:G60, kell a segéd ág, mert a levegő rendszert a palástok zárják.
Túrbó esetén, nem.
Bishop
#378
2006. december 04. 16:11
a program, meg a benzin vezérlés az okés, én azt nem értem hogy a fordulattól folyamtosan tölt a túrbó..
nem olyan nagy probléma egy 10X-es áttételt képezni egy kamion túrbóra, az tölt mint a disznó! csak ezt a (szívó üzemet nem értem, mert túrbó esetében van ilyen is)
xela
#377
2006. december 04. 16:00
Ha nemnyomod a gázt, akkor a turbósnál, a lefújó szelep tehermentesíti a nyomó óldalt.
Ezt compressorosnál is meg kell oldani.
A compressor 0-tól tölt, a turbós, csak 2500-3000-től.
Mindkettő igényli a többlett üzemanyag nyomást, de komolyan kivitelezve a dolgot, Egyedi programot kell írni mindkettőhőz.
A hondákon az amcsik hascnálják a mechanikus turbó meghajtást, mágnes cuplung leoldással, 3000-res fordulatig.
Áttétel arányban úgy méretezve, hogy közel 50-70000-ret forogjon, 3000-res motorfordulatnál.
Ezek kis turbók, és csak rásegítők a nagy üzemi turbóhóz.
Szaki77
#376
2006. december 04. 15:50
Szerintem így a turbó nagyon keveset forog ahhoz hogy csináljon valamit. motor átlagosan fordul 2-4000 körül turbónak meg kén vagy pártízezres fordulatneem?
Bishop
#375
2006. december 04. 15:33
Nah gyerekek, mivel én buta vagyok kérdezek..

A kompresszoros feltöltés esetén (amikor is a főtengelyről vesszük a hajtást és fordulatszám függő a feltöltés leginkább) akkor az mit jelent ? Ha nem nyomom a pedált csak egy kicsit, és példul 1500-as forulaton közlekedem, akkor most tölt a kompresszor mondjuk 0,3 bárral ? de ha ekkora a nyomás akkor ehez ha nem adok elég benyát akkor szegény lesz a keverék... ha meg adok hozzá akkor meg forog a motor és nő a fordulat... Szóval kicsit itt állt be nekem a kérdés.. a túrbó működése az tiszta, de a kompresszorral ez nem igazán... vagy ezt úgy kell elképzelni hogy példul 3000-es fordulaton már pozitív a töltés, azaltt nem ? de akkor meg fojtja a motor.. Szóval ha valaki erről esetleg tudna nekem röviden valami kis leírást...

Konkrétan az a téma hogy egy ismerősöm fogta a CRX -ét és mivel nem igazán akart belekendácsolni a motorba és nem akart túrbót rátenni, (megbontani a kipufogót, stb) ezért kompresszort tett fel.. Ez nála (igazi homemade a csákó) úgy nézett ki hogy a közeli méh telepen vett egy kúrvanagy kamion túrbót.
ennek a kipufogó csigályát kihajította és tett helyére egy méretezett ékszíjjtárcsát. majd a főtengelyen (hondánál éppen volt egy fölös) ékszíjjtárcsára kötötte.

Értelem szerűen összekötötte a "túrbó" csövét a szívócsonkkal és mérte a nyomást. (a csapágyház olajzására egy külön kis rendzsert csinált, mivel nem forrósodott ezért egy ablakmosó szivattyút tett fel és az keringetett olajat)

A lényeg, a srácnak ez működött, 2s-al javította az idejét 1/4-en, a többletbenzin nyomás emelésével oldotta meg.

Szóval én is ilyesmire gondoltam csak nem értem hogy mi van ha nem nyomom a pedált és forog a motor... lásd motorfék esete... túrbónál nem téma... de itt ?
Tacsi007
#371
2006. augusztus 27. 14:38
Helloka,ki tudna segíteni egy Golf 4 1.4i 16V feltuningolásában?Motorikusan kellene.
hobizoli
#369
2006. augusztus 26. 23:18
Sir ToMMy2
#368
2006. augusztus 26. 23:12
Hello! Nekem egy Ford Escort IV kombim van 1.4-es motorral.Nagyobb gyorsulást szeretnék kihozni belőle.
Légyszi segítsetek, hogy hogyan tudnám ezt legegyszerűbben megoldani!!! Előre is kössz!
g40turbo
#367
2006. július 07. 21:28
Hali létszi segítsetek!!!!
Nem tudom hogy oldjam meg a befecskendezést, fel akarok rakni egy turbót a vasra, de ahhoz brenya is kéne a több levegőhöz!!!
Ha valaki tudna segíteni előre is köszi
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Összesen 486 találat 25 oldalon