Hengerfej-portolás
aktuális téma

..minden a témával kapcsolatban..
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Igen, de laikusan gondoltam, hogyha már úgyis szétszedik, és matatnak benne.......
Akkor a lendkerék kihúzva... Nyomaték, az kell
Az "átnézést" mennyire végezhetem bátran?

Az "átnézést" mennyire végezhetem bátran?

Nem.
Ez 2 különálló dolog, szerintem külön is kell érte fizetni.
Nyilván kevesebbet, ha egyszerre csináltatod, mert akkor csak 1x kellett levenned a hengerfejet!
Ez 2 különálló dolog, szerintem külön is kell érte fizetni.
Nyilván kevesebbet, ha egyszerre csináltatod, mert akkor csak 1x kellett levenned a hengerfejet!

Ez azt hiszem kicsit több (főleg anyagiakban) mint szerencse kérdése 

Sajna nem lesz az 100LE, de talán még 90 se.
Nem biztos, hogy a portolás hozni fog bármit is a pénzhiányon kívül.
Nem ismerem a hengerfejedet, de felelőtlen lenne olyat kijelenteni, hogy ez+az fog történni.
Van még a nagyobb szelep história, aztán a másik bütykös.
Motortuning alapja a benzines gépeknél még mindig a bütykös cseréje.
Lendkerék könnyítéstől lehet alsó ford.szám tartományban némileg nyomatékvesztés is, teljesítmény nem fog attól növekedni. Könnyebben felpörög a motor, ennyi.
Az összes mod. közül talán még egy normális leömlőnek volna nálad értelme, a többi hát mit mondjak, nem lépném meg.
A portolás sok lóvét visz, és kevés teljesítményt hoz.
Ha valaki magának csinálja, az más. Ha nem akarod elbaszni, akkor elsőre csak nézd át a rendszert, és ha látsz valahol valami sorjásabb részt, vagy illesztési problémát pl. szívósor és hengerfej közt, akkor azokat tedd rendbe!

Nem biztos, hogy a portolás hozni fog bármit is a pénzhiányon kívül.
Nem ismerem a hengerfejedet, de felelőtlen lenne olyat kijelenteni, hogy ez+az fog történni.
Van még a nagyobb szelep história, aztán a másik bütykös.
Motortuning alapja a benzines gépeknél még mindig a bütykös cseréje.
Lendkerék könnyítéstől lehet alsó ford.szám tartományban némileg nyomatékvesztés is, teljesítmény nem fog attól növekedni. Könnyebben felpörög a motor, ennyi.
Az összes mod. közül talán még egy normális leömlőnek volna nálad értelme, a többi hát mit mondjak, nem lépném meg.
A portolás sok lóvét visz, és kevés teljesítményt hoz.
Ha valaki magának csinálja, az más. Ha nem akarod elbaszni, akkor elsőre csak nézd át a rendszert, és ha látsz valahol valami sorjásabb részt, vagy illesztési problémát pl. szívósor és hengerfej közt, akkor azokat tedd rendbe!

..egyébként ez a hengerfej portolása ill. polírozása felérhet a felújításával? Mert akkor 2 legyet ütnék (így sokadik életév után talán megérdemelten
) és még annál is jobb volna... 




Proba szerencse!

Köszönöm, átolvasom majd
Nekem személy szerint (szóval ehhez az autóhoz) a portolást ajánlották egy új leömlővel ill. lendkerék könnyítéssel (nameg ugye hátsó dob és direktszűrő..)
Ezeket mondják, hogy az ésszerűseg határain belül meg lehetne valósítani tartósan, nem (jelentősen?) az élettartam rovására.. Így a jelenlegi 75 lóból lehet cca 100... (bár én már a 90-nel bőven kiegyeznék, a súly arányában
)
Esetleg erről valakinek véleménye?
Érdemes elgondolkoznom rajta, vagy felejtős ?

Nekem személy szerint (szóval ehhez az autóhoz) a portolást ajánlották egy új leömlővel ill. lendkerék könnyítéssel (nameg ugye hátsó dob és direktszűrő..)
Ezeket mondják, hogy az ésszerűseg határain belül meg lehetne valósítani tartósan, nem (jelentősen?) az élettartam rovására.. Így a jelenlegi 75 lóból lehet cca 100... (bár én már a 90-nel bőven kiegyeznék, a súly arányában

Esetleg erről valakinek véleménye?
Érdemes elgondolkoznom rajta, vagy felejtős ?

Nekem Mr. Dave Andrews készítette a hengerfejet eme műveletre.
Öööö, ja, van hatása!
De leginkább sokmindennek együttesen.
(más bütykös, más szelepek, szelepülék módosítás, stb...)
Sokat nem érsz a portolással, ha máshol van a szűk kerestmetszet az áramlásban.
Néha meg nem is a keresztmetszettel foglalkoznak, hanem a csatornát irányítják másképp. Na ezt persze nem lehet nagy határok közt elintézni.
Az öreg nekem egy ún. flowbench-el ellenőrizte saját munkáját, azaz áramlástanilag kimérte, hogy az átáramló közeg csatornánként egyezik-e.
Ha tudsz angolul, akkor itt nézzél utána, a honlapján jól leírja az egészet, nem az a titkolózós fajta!
DVA- Power
Angliában a motortuningot nem kezelik olyan hitvány módon, mint a világon másfelé!
Öööö, ja, van hatása!


De leginkább sokmindennek együttesen.
(más bütykös, más szelepek, szelepülék módosítás, stb...)
Sokat nem érsz a portolással, ha máshol van a szűk kerestmetszet az áramlásban.
Néha meg nem is a keresztmetszettel foglalkoznak, hanem a csatornát irányítják másképp. Na ezt persze nem lehet nagy határok közt elintézni.
Az öreg nekem egy ún. flowbench-el ellenőrizte saját munkáját, azaz áramlástanilag kimérte, hogy az átáramló közeg csatornánként egyezik-e.
Ha tudsz angolul, akkor itt nézzél utána, a honlapján jól leírja az egészet, nem az a titkolózós fajta!

Angliában a motortuningot nem kezelik olyan hitvány módon, mint a világon másfelé!

Értem.. hatásfoka?
..mondjuk egy cserélt leömlővel, ill. hátsódobbal?
..mondjuk egy cserélt leömlővel, ill. hátsódobbal?
a portolás =bővítése a csatornáknak.
polírozni pedig a mégjobb hatásfok érdekében szokták.
árban csak a munkadíj lehet 40től akár 150ezerig.és ehhez kell sok alkatrész.
polírozni pedig a mégjobb hatásfok érdekében szokták.
árban csak a munkadíj lehet 40től akár 150ezerig.és ehhez kell sok alkatrész.

Tehát lényegében a portolás a bővítést jelenti, a polírozás pedig az áramlás könnyítését?
Kb. árakról lehet tudni valamit, ill. hogy ezek érdemben érnek-e valamit?

Kb. árakról lehet tudni valamit, ill. hogy ezek érdemben érnek-e valamit?

http://www.whistlerracing.hu
nem egyenlő.azt külön veszik.a polírozásnak az áramlásban van fontos szerepe

A portolás = a polírozással?
A szaki, aki "ajánlotta", azt mondja, hogy nem...
A szaki, aki "ajánlotta", azt mondja, hogy nem...

Whistler Bandihoz vidd (ha budapesti vagy)!!!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Arra gondoltam, hogy pl. kis gyurmapogikat raksz a hengerfej bemenő nyílásához, és rányomod a szívósort. (vigyázz, ne potyogjon bele a motorba lehetőleg semmi se!)
Aztán elvileg már látod is, hogy hol van az illesztési részeknél lépcső!
Nálam is volt ilyen, de én nem mertem a hengerfejhez hozzányúlni, mert az úgy már nagyon jó volt.
A szívósorom viszont kicsit idétlen volt, és nem mindig az a jó megoldás, ha mindent bővítünk ameddig csak lehet.
Nekem spec. vékony kúpos csőhüvelyeket kellett esztergálnom, hogy ne legyen ott az a lépcső.
A helyzet hozza magával a tennivalót, ezt így nem lehet mindig "távoktatásban" leírni.