Honda CRX Motorcsere

Témakör: Tuning
aktuális téma
Honda CRX Motorcsere

Sziasztok! Jelen esetben CRX 2 gen (amelyik gyárilag 124LE motorkód nem biztos, de talán D16Z6) morcosításárol lenne szó - gontoltam ki lehet cserélni a mociját a gyárilag v-tec-es crx motorjára (B16A1-re, igen kérdezhetitek hogy mé' nem olyat veszek, de hát nincs........illetve csak mocit tudok szerezni esetleg :( ) vagy esetleg melyik más honda motorral kompatibils a verda (1.8as integra motor hm-hm??? vagy civic type-r bár ezt én sem hiszem már scak az alakja miatt sem ) Nos mi a véleményetek?

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
9 10 11 12 13 14 15 16 17
Dragster
#172
2005. december 13. 16:14
Csak nehogy téged is megelőzzön egy!
Golf3_TDI
#171
2005. december 13. 16:03
ha mögöttem van a füst addig nincs gond.
Golf3_TDI
#170
2005. december 13. 16:01
Golf3_TDI
#169
2005. december 13. 15:59
a dizelek kompreszijója az "evolució" során csökkent.
22 egy elökamrásé nálam 18 a gyári most még kevesebb lett .
a hangja valóban nem tetszik nekem sem
de a turbó némi kárpótlást biztosit.
Bishop
#167
2005. december 13. 15:54
nem vitázunk szerintem abban hogy a dízel az hatékonyabb, mert mind a fogyasztásban mind a nyomatékban ott van a buli...

Tény hogy a dízel a nagyon magas kompressziójának köszönheti mindezt...

majd családi autónak nekem is jó lesz egy TDI de amíg kerregnek mint a traktor addig nem kell... a mostaniak már elég halkak...
Dragster
#166
2005. december 13. 15:53
Igen!
Csak az ilyen füstöt viselem el!
Bishop
#165
2005. december 13. 15:52
ez igaz! de nem ezért utálom, egyszerűen nem tetszik ez a fajta megoldás... füstöl mint a picsa.. akkor inkább ne menjen de ne fütöljön már...
Golf3_TDI
#164
2005. december 13. 15:47
én már igen.

hogy melyik a jobb ...
ha megnézed az otto és a dizel motor Hö-energiamérlegét ,és fel is fogod akkor rájösz ,hogy melyik a helyes ut.
Dragster
#163
2005. december 13. 15:43
Hát, de az ilyen gyárkémények, már nem motor blokk bontás nélkül estek át egy upgraden, és ezt szívónál is meg csinálod, nem tudom melyik a jobb!
Viszont, még nem láttam dízel drag-ot!
Golf3_TDI
#162
2005. december 13. 15:42
igen a turbó nem annyira megterhelö mint agyonpörgetve meg agyonkönyitve,
és még turbóval halad is.

De amelyk dizel ugy füstöl mint a londoni üzemanyagraktár az meg fog téged kerülgetni turbósitva is .
Dragster
#161
2005. december 13. 15:40
Ez így van!
Nekem is a D16A9, inkább turbo mint forgatni!
Főleg hogy hosszú löketes!
Bishop
#160
2005. december 13. 15:37
mondom nem szeretem a dízelt... akár feltöltött akár nem...


szóval eszerint nem kell aggódnom mert ha nem üvegelem viszont túrbósítom akkor nem terhelem, a motort annyira mint egyébként...
Golf3_TDI
#159
2005. december 13. 15:33
átfutottál rajta azt látom ...

nahh mégegyszer kiragadom a lényeget a kedvedért..

gépjármű teljesítmény - súly aránya csökken akkor is, ha a fordulatszám emelésével növekszik a teljesítmény, azonban a négyzetesen növekvő erők miatt jóval erősebb konstrukcióra van szükség. szivó motor tehát feltöltés nélkül

Ha azonban feltöltéssel tuningoljuk erőforrásunkat, az erők csak lineáris mértékben növekednek, és a konstrukció súlya kevésbé gyarapodik.


szóval ezt olvasd végig ....

mondom végiggg!!!!!!!
Bishop
#157
2005. december 13. 15:25
Bishop
#156
2005. december 13. 15:25
mondom már, nem kedvelem a dízelt.. kopogós hangja meg az írdatlan nyomatéka miatt! olcsó, megy mint állat és kormol mint a londoni üzemanyagraktár.. :)

De látom te figyelmesen olvasol.. én csak átfutattam rajta.. meg a dízeles részt ki is hagyom...
Golf3_TDI
#155
2005. december 13. 15:24
Ez lemaradt az elejéröl

Először is felírva az effektív teljesítmény képletét, vegyük sorra, milyen módjai vannak a lóerők szaporításának:


Peff= 0.5 •peff • Vh •z •n

Az n-nel jelöltük a fordulatszámot. Növelésével gyarapodik a teljesítmény, azonban a tömegerők is jócskán és problémássá válik a hűtés, valamint a töltéscsere folyamat, ez tehát nem a legjobb út, bár bizonyos mértékig hatásos.
A Vh a hengerűrtartalom jele. A térfogat és a hengerszám növelésével szintén nő a motor ereje, de a növekvő méretek miatt csökken a töltés, a tömegerők nőnek és nehezen hűthető a motor.
A peff az effektív középnyomás SI jelölése. E paraméter kifejezi, hogy a töltési fok növelésével lehet növelni hatásosan a teljesítményt, mégpedig a levegő hengerbe jutás előtti sűrítésével.
A feltöltéssel elérhető:
a teljesítmény növelése a nyomaték növelése miatt

a fajlagos fogyasztás csökkentése

a káros anyag kibocsátás minimalizálása

a gépkocsi igényeit jobban kielégítő nyomatéki görbe kialakítása

A gépjármű teljesítmény - súly aránya csökken akkor is, ha a fordulatszám emelésével növekszik a teljesítmény, azonban a négyzetesen növekvő erők miatt jóval erősebb konstrukcióra van szükség.

Bishop
#154
2005. december 13. 15:22
Bishop
#153
2005. december 13. 15:20
nekem is sárga...
azért jó mert én példul onna tudom hogy ha nem váltok amikor az világít akkor utána már tilt a gépezet...
ugye nem a fordulatszámmérőt nézegetjük állandóan..

Egyébként nekem van egy független pilácsom is.. az 7,2K-nál világít hogy keressem meg a sebváltót, a másik már erősen sugallja hogy azonnal váltsak is... (ezt nem szoktam megvárni)
Golf3_TDI
#152
2005. december 13. 15:19
én meg meg is találtam.

idézek picit:))


Ha azonban feltöltéssel tuningoljuk erőforrásunkat, az erők csak lineáris mértékben növekednek, és a konstrukció súlya kevésbé gyarapodik.
Kisebb a fajlagos fogyasztása egy ugyanolyan teljesítményű, de nagyobb hengerűrtartalmú motornak, de a feltöltők mechanikai veszteségei kisebbek, mert pl. a turbónál a kipufogógázok energiáját töltésre használják fel.
Kedvezőbb útvonal fogyasztásúak a feltöltött autók, mert az ideálisabb alakú nyomatékgörbe a motor alacsonyabb fogyasztási tartományában való üzemeltetést tesz lehetővé.
A káros anyag kibocsátásra gyakorolt hatása főleg dízelautóknál érvényesül, ahol a feltöltés miatt nő a légfelesleg, emiatt csökken a koromképződés.
A feltöltés megengedhető mértékét a motor oldaláról általában a mechanikus és termikus igénybevételek, valamint a gazdaságossági szempontok korlátozzák (Szerencsére a tuningolásnál ez utóbbi tényező nem nehezíti a munkát). Míg a benzinmotoroknál a megnövekedett nyomás és hőmérsékletértékeknek az égésfolyamatra gyakorolt hatása, a kopogásos égés kialakulása a feltöltés növelésének meghatározó motor oldali korlátja, addig a dízelmotoroknál a magasabb töltőnyomások esetén a hő- és mechanikai terhelés, alacsonyabb töltőnyomás esetén az úgynevezett füsthatás a feltöltés növelésének legjelentősebb motoroldali korlátja.
Bishop
#151
2005. december 13. 15:18
na lemaradt.. Check Engine Light...
ezt akartam írni...
adorjant
#150
2005. december 13. 15:18
és az miért jó?
de a check engine nem sárga? legalábbis nekem sárga színű
Bishop
#149
2005. december 13. 15:17
az a chec engine light..
ECU úgy van programozva hogy beállított értéknél jelezzen...
Nekem is ilyen van... :)
adorjant
#148
2005. december 13. 15:14
mi ez az autó ami 200ig megy????
régen is néztem már,de nem tudtam rájönni
meg az piros műszer a váltást jelzi? mert én vmi másnak nézem
Dragster
#147
2005. december 13. 15:13
Bishop
#145
2005. december 13. 15:09
no igen... ezt lássam német autóknál!

(az a mocsok BMW ami 10k-ig pörgeti az kivétel...)
Bishop
#144
2005. december 13. 15:08
én is onnan vettem...
tegnap olvastam.. kaptem egy jó kis könyvet.. valami "túrbófeltöltök és egyéb feltöltési eljárások" a neve neki...
Dragster
#143
2005. december 13. 15:05
Integra!
Akkor maradjunk a szívónál!
Golf3_TDI
#142
2005. december 13. 15:05
1 pill , belekukkantok a szakirodalomba
Dragster
#141
2005. december 13. 15:03
adorjant
#140
2005. december 13. 15:02
nagyon dúúrvaaaaaaaaaa
haverom vtije chipes 9000et forog,durva amikor másik vtivel megy,az már kettesben van,az övé meg még vonyít 1ben
félelmetes
Bishop
#139
2005. december 13. 14:59
egyébkéne ez a kedvenc képem!
Bishop
#138
2005. december 13. 14:58
nincs ételme túrbóval 8K fölé menni...
minek? a németek meg nyomatékból építenek nem fordulatszámból..
egy bömcsi fele fordulattal lenyom engem...
Bishop
#137
2005. december 13. 14:56
a terhelés nem képződik semilyen motornál lineárisan..

azért tudod a gyári kétszeresére nyomatni mert (az is egy honda tiltása alatt van..) egyszerűen 8K-tól jön a gáz...
Dragster
#136
2005. december 13. 14:56
Nem kell 10 fölé forgatni, de egyszer nézz meg egyett, vagy próbálj ki egyet!
Elég szar dolog, turbóval 10 fölé pörgetni egy blokkot, na erre a németek nem nagyon képesek!
Golf3_TDI
#135
2005. december 13. 14:54
turbós mocinál ez a jó ..
,hogy a terhelés lineárisan képzödik.
ezért nem látok semmi fantáziát szivó mociban.
Bishop
#134
2005. december 13. 14:51
nem is dízel.... amúgy meg meglehet, simán, csak akkor nem illik túrbósítani.. a tied gyárilag túrbós..

Szóval egy honda simán (ha korrektül van okozva neki a motor) akkor bírja a 10K-t... de vedd figyelembe hogy nem lineárisan növekszik a fordulatszámmal arányosan a motor leterheltsége!!!
logaritmikusan növekszik, szóval 3 és 4K között kicsit nehezebb neki tekerni a vízpumpa, olajpumpa, generátor, csapágyak stb.. miatt.. de 7 és 8K nál már olyan nagy a különbség hogy többszöröse a terhelés... szóval azt hinnénk hogy mit számít az a pár ezer fordulat...

több mint sokat...

olyan mintha lineáris terhelés esetén 50K-t forogna vagy többet...
adorjant
#133
2005. december 13. 14:50
Golf3_TDI
#132
2005. december 13. 14:49
a turbóst nem kell 10 fölé se forgatni.
és picivel jobban is megy.
Bishop
#131
2005. december 13. 14:47
Endrődi Zsolti példájából kiindúlva javasolom az ESI hengerfejet!
ehh..
Golf3_TDI
#130
2005. december 13. 14:47
ez a különbség ...
én van hogy állok órákig a gázon és 6500 nál tilt a TDI-m , több mint a gyári teljesitmény 2xvel és birja .
az a baj hogy ezt hondával nem lehet megcsinálni.
Bishop
#128
2005. december 13. 14:46
mi a motorkódja?
amúgy sokminden patentol...
szívó - kipu, hengerfej... sőt mehet vezélés is ..
Bishop
#127
2005. december 13. 14:45
ja alig forog, szar.. 15K vagy mennyit pörög?
adorjant
#126
2005. december 13. 14:45
haveromnak 1,5 vtec hondája van,most akar 1,6 esi dolgokat rátenni,csak nem tudja mi csereszabatos
szerinted mit lenne érdemes átrakni?
Bishop
#125
2005. december 13. 14:43
még nincs Vtec-em... az majd késöbb.. egyenlőre most a túrbó legyen fent és működjön. ha ez megvan akkor a másik blokkba bepróbáljuk az 1.5-ös főtengelyt és ha az okés akkor mennek bele az 1.5 hajtókarok 1.6 dugók és hengerfej Vtec-el...
na akkor már nagyobb lesz a túrbónyomás is meg a Vtec is nyit majd rendesen... akkor már elképzelhető hogy 7500 - 8000RPM nél lesz a vége...
lehetne följebb is de a túrbó miatt nem biztos hogy jó ötlet..
Golf3_TDI
#124
2005. december 13. 14:43
nemvalószinü ,mert a turbó lejjebb tolja amax fordulatot 2-3 ezerrel és ad helyette nyomatékot ,a turbós hayabusa is jóval kevesebbet forgott mit a nem turbós.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
9 10 11 12 13 14 15 16 17
Összesen 823 találat 17 oldalon