Honda CRX Motorcsere
aktuális téma

Sziasztok! Jelen esetben CRX 2 gen (amelyik gyárilag 124LE motorkód nem biztos, de talán D16Z6) morcosításárol lenne szó - gontoltam ki lehet cserélni a mociját a gyárilag v-tec-es crx motorjára (B16A1-re, igen kérdezhetitek hogy mé' nem olyat veszek, de hát nincs........illetve csak mocit tudok szerezni esetleg :( ) vagy esetleg melyik más honda motorral kompatibils a verda (1.8as integra motor hm-hm??? vagy civic type-r bár ezt én sem hiszem már scak az alakja miatt sem ) Nos mi a véleményetek?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Dragster
#163
2005. december 13. 15:43
igen a turbó nem annyira megterhelö mint agyonpörgetve meg agyonkönyitve,
és még turbóval halad is.
De amelyk dizel ugy füstöl mint a londoni üzemanyagraktár az meg fog téged kerülgetni turbósitva is .

és még turbóval halad is.
De amelyk dizel ugy füstöl mint a londoni üzemanyagraktár az meg fog téged kerülgetni turbósitva is .


Dragster
#161
2005. december 13. 15:40
Ez így van!
Nekem is a D16A9, inkább turbo mint forgatni!
Főleg hogy hosszú löketes!
Nekem is a D16A9, inkább turbo mint forgatni!
Főleg hogy hosszú löketes!
mondom nem szeretem a dízelt... akár feltöltött akár nem...


szóval eszerint nem kell aggódnom mert ha nem üvegelem viszont túrbósítom akkor nem terhelem, a motort annyira mint egyébként...



szóval eszerint nem kell aggódnom mert ha nem üvegelem viszont túrbósítom akkor nem terhelem, a motort annyira mint egyébként...
átfutottál rajta azt látom ...
nahh mégegyszer kiragadom a lényeget a kedvedért..
gépjármű teljesítmény - súly aránya csökken akkor is, ha a fordulatszám emelésével növekszik a teljesítmény, azonban a négyzetesen növekvő erők miatt jóval erősebb konstrukcióra van szükség. szivó motor tehát feltöltés nélkül
Ha azonban feltöltéssel tuningoljuk erőforrásunkat, az erők csak lineáris mértékben növekednek, és a konstrukció súlya kevésbé gyarapodik.
szóval ezt olvasd végig ....
mondom végiggg!!!!!!!


nahh mégegyszer kiragadom a lényeget a kedvedért..


gépjármű teljesítmény - súly aránya csökken akkor is, ha a fordulatszám emelésével növekszik a teljesítmény, azonban a négyzetesen növekvő erők miatt jóval erősebb konstrukcióra van szükség. szivó motor tehát feltöltés nélkül
Ha azonban feltöltéssel tuningoljuk erőforrásunkat, az erők csak lineáris mértékben növekednek, és a konstrukció súlya kevésbé gyarapodik.
szóval ezt olvasd végig ....
mondom végiggg!!!!!!!



négyzetes! ez az!
mondom már, nem kedvelem a dízelt.. kopogós hangja meg az írdatlan nyomatéka miatt! olcsó, megy mint állat és kormol mint a londoni üzemanyagraktár.. :)
De látom te figyelmesen olvasol.. én csak átfutattam rajta.. meg a dízeles részt ki is hagyom...
De látom te figyelmesen olvasol.. én csak átfutattam rajta.. meg a dízeles részt ki is hagyom...

Ez lemaradt az elejéröl
Először is felírva az effektív teljesítmény képletét, vegyük sorra, milyen módjai vannak a lóerők szaporításának:
Peff= 0.5 •peff • Vh •z •n
Az n-nel jelöltük a fordulatszámot. Növelésével gyarapodik a teljesítmény, azonban a tömegerők is jócskán és problémássá válik a hűtés, valamint a töltéscsere folyamat, ez tehát nem a legjobb út, bár bizonyos mértékig hatásos.
A Vh a hengerűrtartalom jele. A térfogat és a hengerszám növelésével szintén nő a motor ereje, de a növekvő méretek miatt csökken a töltés, a tömegerők nőnek és nehezen hűthető a motor.
A peff az effektív középnyomás SI jelölése. E paraméter kifejezi, hogy a töltési fok növelésével lehet növelni hatásosan a teljesítményt, mégpedig a levegő hengerbe jutás előtti sűrítésével.
A feltöltéssel elérhető:
a teljesítmény növelése a nyomaték növelése miatt
a fajlagos fogyasztás csökkentése
a káros anyag kibocsátás minimalizálása
a gépkocsi igényeit jobban kielégítő nyomatéki görbe kialakítása
A gépjármű teljesítmény - súly aránya csökken akkor is, ha a fordulatszám emelésével növekszik a teljesítmény, azonban a négyzetesen növekvő erők miatt jóval erősebb konstrukcióra van szükség.

Először is felírva az effektív teljesítmény képletét, vegyük sorra, milyen módjai vannak a lóerők szaporításának:
Peff= 0.5 •peff • Vh •z •n
Az n-nel jelöltük a fordulatszámot. Növelésével gyarapodik a teljesítmény, azonban a tömegerők is jócskán és problémássá válik a hűtés, valamint a töltéscsere folyamat, ez tehát nem a legjobb út, bár bizonyos mértékig hatásos.
A Vh a hengerűrtartalom jele. A térfogat és a hengerszám növelésével szintén nő a motor ereje, de a növekvő méretek miatt csökken a töltés, a tömegerők nőnek és nehezen hűthető a motor.
A peff az effektív középnyomás SI jelölése. E paraméter kifejezi, hogy a töltési fok növelésével lehet növelni hatásosan a teljesítményt, mégpedig a levegő hengerbe jutás előtti sűrítésével.
A feltöltéssel elérhető:
a teljesítmény növelése a nyomaték növelése miatt
a fajlagos fogyasztás csökkentése
a káros anyag kibocsátás minimalizálása
a gépkocsi igényeit jobban kielégítő nyomatéki görbe kialakítása
A gépjármű teljesítmény - súly aránya csökken akkor is, ha a fordulatszám emelésével növekszik a teljesítmény, azonban a négyzetesen növekvő erők miatt jóval erősebb konstrukcióra van szükség.
ja.. a konsrukció...
nekem is sárga...
azért jó mert én példul onna tudom hogy ha nem váltok amikor az világít akkor utána már tilt a gépezet...
ugye nem a fordulatszámmérőt nézegetjük állandóan..
Egyébként nekem van egy független pilácsom is.. az 7,2K-nál világít hogy keressem meg a sebváltót, a másik már erősen sugallja hogy azonnal váltsak is... (ezt nem szoktam megvárni)
azért jó mert én példul onna tudom hogy ha nem váltok amikor az világít akkor utána már tilt a gépezet...
ugye nem a fordulatszámmérőt nézegetjük állandóan..
Egyébként nekem van egy független pilácsom is.. az 7,2K-nál világít hogy keressem meg a sebváltót, a másik már erősen sugallja hogy azonnal váltsak is... (ezt nem szoktam megvárni)
én meg meg is találtam.
idézek picit:))
Ha azonban feltöltéssel tuningoljuk erőforrásunkat, az erők csak lineáris mértékben növekednek, és a konstrukció súlya kevésbé gyarapodik.
Kisebb a fajlagos fogyasztása egy ugyanolyan teljesítményű, de nagyobb hengerűrtartalmú motornak, de a feltöltők mechanikai veszteségei kisebbek, mert pl. a turbónál a kipufogógázok energiáját töltésre használják fel.
Kedvezőbb útvonal fogyasztásúak a feltöltött autók, mert az ideálisabb alakú nyomatékgörbe a motor alacsonyabb fogyasztási tartományában való üzemeltetést tesz lehetővé.
A káros anyag kibocsátásra gyakorolt hatása főleg dízelautóknál érvényesül, ahol a feltöltés miatt nő a légfelesleg, emiatt csökken a koromképződés.
A feltöltés megengedhető mértékét a motor oldaláról általában a mechanikus és termikus igénybevételek, valamint a gazdaságossági szempontok korlátozzák (Szerencsére a tuningolásnál ez utóbbi tényező nem nehezíti a munkát). Míg a benzinmotoroknál a megnövekedett nyomás és hőmérsékletértékeknek az égésfolyamatra gyakorolt hatása, a kopogásos égés kialakulása a feltöltés növelésének meghatározó motor oldali korlátja, addig a dízelmotoroknál a magasabb töltőnyomások esetén a hő- és mechanikai terhelés, alacsonyabb töltőnyomás esetén az úgynevezett füsthatás a feltöltés növelésének legjelentősebb motoroldali korlátja.
idézek picit:))
Ha azonban feltöltéssel tuningoljuk erőforrásunkat, az erők csak lineáris mértékben növekednek, és a konstrukció súlya kevésbé gyarapodik.
Kisebb a fajlagos fogyasztása egy ugyanolyan teljesítményű, de nagyobb hengerűrtartalmú motornak, de a feltöltők mechanikai veszteségei kisebbek, mert pl. a turbónál a kipufogógázok energiáját töltésre használják fel.
Kedvezőbb útvonal fogyasztásúak a feltöltött autók, mert az ideálisabb alakú nyomatékgörbe a motor alacsonyabb fogyasztási tartományában való üzemeltetést tesz lehetővé.
A káros anyag kibocsátásra gyakorolt hatása főleg dízelautóknál érvényesül, ahol a feltöltés miatt nő a légfelesleg, emiatt csökken a koromképződés.
A feltöltés megengedhető mértékét a motor oldaláról általában a mechanikus és termikus igénybevételek, valamint a gazdaságossági szempontok korlátozzák (Szerencsére a tuningolásnál ez utóbbi tényező nem nehezíti a munkát). Míg a benzinmotoroknál a megnövekedett nyomás és hőmérsékletértékeknek az égésfolyamatra gyakorolt hatása, a kopogásos égés kialakulása a feltöltés növelésének meghatározó motor oldali korlátja, addig a dízelmotoroknál a magasabb töltőnyomások esetén a hő- és mechanikai terhelés, alacsonyabb töltőnyomás esetén az úgynevezett füsthatás a feltöltés növelésének legjelentősebb motoroldali korlátja.
na lemaradt.. Check Engine Light...
ezt akartam írni...
ezt akartam írni...
és az miért jó?
de a check engine nem sárga? legalábbis nekem sárga színű
de a check engine nem sárga? legalábbis nekem sárga színű
az a chec engine light..
ECU úgy van programozva hogy beállított értéknél jelezzen...
Nekem is ilyen van... :)
ECU úgy van programozva hogy beállított értéknél jelezzen...
Nekem is ilyen van... :)
mi ez az autó ami 200ig megy????
régen is néztem már,de nem tudtam rájönni
meg az piros műszer a váltást jelzi? mert én vmi másnak nézem
régen is néztem már,de nem tudtam rájönni

meg az piros műszer a váltást jelzi? mert én vmi másnak nézem
Dragster
#147
2005. december 13. 15:13
Már itt is van!
no igen... ezt lássam német autóknál!
(az a mocsok BMW ami 10k-ig pörgeti az kivétel...)
(az a mocsok BMW ami 10k-ig pörgeti az kivétel...)
én is onnan vettem...
tegnap olvastam.. kaptem egy jó kis könyvet.. valami "túrbófeltöltök és egyéb feltöltési eljárások" a neve neki...
tegnap olvastam.. kaptem egy jó kis könyvet.. valami "túrbófeltöltök és egyéb feltöltési eljárások" a neve neki...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Viszont, még nem láttam dízel drag-ot!