Lefújószelep (popoff, blowoff)

Témakör: Tuning
aktuális téma
Lefújószelep (popoff, blowoff)

Minden popoffal-blowoffal kaocsolatos kérdés, válasz, teória, felvetés...
----------------------------------------------------------------------

jöhetnek tapasztalatok, hibák is vagy bármi ami a témával kapcsolatos...

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
czollner.g
#5638
2012. március 06. 11:39
nálam ugyanez a helyzet, ha állok be garázsba, épp, hogy hozzáérek a gázhoz,(rüki-1es, centizgetés megy olyankor) már fémes hangon tüsszög kicsiket, persze akkor még elég béna hangon, de legalább hallom, hogy dolgozik
Blindmouse
#5637
2012. március 06. 11:39
Na ez szépen pofozza a turboban a csapágyakat..
tonyiwwrc
#5636
2012. március 06. 11:38
sokan sokfélét mondanak

van mikor jobb a gyári,de van mikor a BOV jobb.....ki hogyan használja a kocsiját sztem
czollner.g
#5635
2012. március 06. 11:36
turbólyuknak nevezik azt az időt ami alatt elkezd feléledni a turbó hülyén hangzik, de most hirtelen nem tudom szebben leírni.. amelyik autón nagy turbó van és magas fordulaton kezd el feléledni, annál nagyon érződik... nekem kicsi a turbóm, 1500nál odanyomom, 1mp múlva már szépen hasít. ha váltok, akkor elengedi a bennelévő nyomást, a turbó elkezd lassulni, ha lassan váltok és utána megint odapadlózok, akkor megint fel kell pörögnie. ha gyorsan váltok, akkor csak a tüsszögés hallatszik, semmi turbólyuk nincs.. (legalábbis én nem érzek)
tonyiwwrc
#5634
2012. március 06. 11:36
nekem is ezt csinálta,teljesen jó az úgyteljes terhelés után ha visszaállsz egy kisebb terhelésre,a "feleslegessé" vált nyomást el kell engedni valahova....
Sokat állítgattam én is az enyémet anno,és nálam az az állapot jött be mikor úgy volt belőve hogy alapjáraton éppenhogy zárva maradt,de a legkisebb gázadás után nyitott.....így kisebb nyomásnál is szépen szólt.
czollner.g
#5633
2012. március 06. 11:32
Nevemsincs
#5632
2012. március 06. 11:32

nem értem, elméletileg pedig a lefújó szelepnek épp a turbójuk megszüntetése lenne a feladata...

de hozzáteszem, nem értek hozzá
czollner.g
#5631
2012. március 06. 11:30
a flutter/surge az a légszűrő miatt van nagyrészt nem? pl direktszűrőtől lesz olyan hangja...
czollner.g
#5630
2012. március 06. 11:25
még 1 dolog ami érdekes nálam, ha 3000es fordulatig felpadlózom és ott elveszem a gázt (ott van a csúcsnyomás kb)és úgy tartom hirtelen (anélkül, hogy motorfékeztem volna, magyarul nem engedtem el teljesen a gázpedált) akkor hallom a lefújó hangját, egyfolytába engedi ki a nyomást, ha elengedem a pedál, azonnal lefúj, ha továbbnyomom, azonnal elindul az autó. szóval ez ilyen köztes állapot, lehet állítani a lefújómon, de még nem sikerült ezt kiküszöbölni. mondjuk eddig kb 10x ha csináltam ilyet.
Blindmouse
#5629
2012. március 06. 11:20
Nekem alapjáraton is kinyit a gyári kicsit, na? :D



tud az még kárt okozni máshogy is.. fluttering.. pl..
czollner.g
#5628
2012. március 06. 11:18
így van...nálam a gyári lefújó és ezzel a visszamenő ág is le lett dugózva, így a nyomást egy külső lefújó nyomja el, így nem nyom vissza semmit a turbóhoz (mint gyárilag), hanem kinyomja a szabadba (lefúj) és ettől a turbó pörgése is azonnal lelassul, magyarul kíméli a turbót. Hátránya, hogy nagyobb a turbólyuk bizonyos esetekben.
pl 2es padló, lassú váltás, 3as padló és kell neki kis idő mire ülésbe nyom, de ez tizedmp-ben mérhető, de miután bekerült 1-2x éreztem, most már fel sem tűnik, főleg mióta chippelve van.
Gatter30
#5627
2012. március 06. 10:56
Egy módon tud kárt okozni a lefújószelep,ha motorfékezésnél is kinyit,ilyenkor a szelepen keresztül szűretlen levegő jut a motorba.
Persze alapból nem kéne így működnie,de vannak gagyik és rosszul beállított darabok is.A gyári Subaru lefújót nem sorolnám ezek közé.
TibikeG3
#5626
2012. február 25. 09:14
Ezért tartottam én is hülyeségnek, h a Subaruból kivették mert na akkor menne hamar tönkre a gép mert a benzinesekbe van pillangó a dízelesekbe ha jól tom akkor nincs
Johnnygolf
#5625
2012. február 25. 08:50
amibe van pillangó abba kell lefújó is
L2106-1
#5623
2012. február 25. 08:42
Van gyári ami belső,van külső amit a hang miatt raknak fel,és vannak olyan régebbi autók amikbe nem raktak(turbósok)
ennyi.
TibikeG3
#5622
2012. február 25. 08:33
Köszönöm én is így tudtam de mondom kiváncsi vok más véleményére, mondtam is neki, h mondom ez tuti kamu mert a turbóbenzinesekbe elengedhetetlen
Sztem amúgy a Subaruból sem vették ki csak azt hitte, h ha nemm hallja akkor biztos kivették csak azzal nem volt tisztában, h a Subaru sosem sziszegett ha a városban ment, tudom mert sokszor láttam itt nálunk
gt_tdi
#5621
2012. február 25. 08:19
Üdv!
Ez egy óriási hülyeség! Majdnem az összes turbós benzinesben és most már nagyon sok dízelbe is rakják gyárilag is csak vissza van vezetve a szívó oldalra, hogy ne legyen hangja de a feladatát ugyan úgy végzi. Éppen az, hogy jó hatással van a turbó életére is mivel megkíméli attól a rántástól amikor a folytószelep zár és hirtelen összetorlódik a levegő.
A Subaruban is van gyárilag, úgyhogy gratulálok neki a kivételéhez!
Chris-fiat
#5620
2012. február 25. 08:16
Jah azért azt tegyük, hozzá, hogy minden szakszerűtlen, kókány megoldások és alakítgatások valószínű több kárt okozhatnak, mint hasznot...
Chris-fiat
#5619
2012. február 25. 08:10
Hát ez sztem nagy baromság. Dieselről nem tudok nagyon nyilatkozni, de természetesen abba is lehet + mágneskapcsoló segítségével! Elvileg ha jól tudom akkor minden benzinturbós autóban van gyári lefujószelep, csak azok vissza vannak vezetve a kipuffba azért nem intenzív a hangjuk! Elvileg a töltőrendszer segítésére van a lefújószelep..., de persze nem vagyok szakember!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Összesen 5858 találat 293 oldalon