Cikk: Metabond fémfelület-nemesítő
aktuális téma

A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által létrehozott energia jelentős hányada a motor súrlódó alkatrészeinek ellenállása miatt vész el. Erre nyújt gyógyírt a Metabond termékcsalád, mely adalékainak köszönhetően csökkenti az alkatrészek egymás közötti súrlódását, mellékhatásként pedig a motor élettartamának növekedését, fogyasztáscsökkentést és jobb teljesítményt érhetünk el. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Ez nem Prolong...
Nem ez történik a motorban...
Ezt a gépet felfoghatjuk "kopásmérőnek".
És a különböző kenési állapotokat tudunk vele összehasonlítani.
A lényeg az összehasonlítás...
Ezt a gépet felfoghatjuk "kopásmérőnek".
És a különböző kenési állapotokat tudunk vele összehasonlítani.
A lényeg az összehasonlítás...
Onnan, hogy MAKE nevű USERnak írtam, hogy Nosza, akkor adja meg az autóinak adatait, hogy tudjak neki ajánlani valamit.
Na most neki Trabi 1.1 van az adatlapján.
Erre a kommentre válaszoltál Te, hogy az adatok ott vannak a kocsid oldalán...
És utolsó pillanatban vettem csak észre, hogy nem MAKE, hanem Te válaszoltad ezt a kommentet.
Szóval innen jött...
Na most neki Trabi 1.1 van az adatlapján.
Erre a kommentre válaszoltál Te, hogy az adatok ott vannak a kocsid oldalán...
És utolsó pillanatban vettem csak észre, hogy nem MAKE, hanem Te válaszoltad ezt a kommentet.

Szóval innen jött...
A tesztgép egy felgyorsított folyamatot tud szimulálni. Tehát a motorban ez a néhány perces bemutató több 1000, 10000 km alatt jön létre.
NEM EZ JÁTSZÓDIK LE A MOTORBAN.
Ez mindössze összehasonlítás, hogy mi lenne, ha nem használnánk olajat, mi lenne, ha használnánk, és mi lenne, ha METABOND-ot is tennénk bele.
Ez nem Prolong, nem értem, hogy mivel jön a ProLong...
"A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által létrehozott energia átlagban 60%-a a gördülő- és légellenállás, hűtés és kipufogógázok által veszik el, a motorban pedig a csapágy, henger, dugattyú, dugattyúgyűrűk, bütyök, szelepek stb. súrlódási ellenállása, a hajtásban a fogaskerekek és fogoldalak, csapágyak, kiegyenlítőtengely stb. súrlódási ellenállása miatt."
Benne van a kísérletben, a videóban, hogy:" A szer nem a kenőolaj minőségét változtatja meg, tehát jó minőségű olajat kell használni abban az esetben is ha METABOND-ot használunk. A METABOND csupán a kenőolaj számára nyújt ideális feltételeket."
Nem változtatja a viszkozitást, mivel NEM VÁLTOZTATJA MEG A MOTOROLAJ TULAJDONSÁGAIT.
Ezért nem adaléknak, hanem fémfelületnemesítőnek hívják.
NEM EZ JÁTSZÓDIK LE A MOTORBAN.
Ez mindössze összehasonlítás, hogy mi lenne, ha nem használnánk olajat, mi lenne, ha használnánk, és mi lenne, ha METABOND-ot is tennénk bele.
Ez nem Prolong, nem értem, hogy mivel jön a ProLong...
"A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által létrehozott energia átlagban 60%-a a gördülő- és légellenállás, hűtés és kipufogógázok által veszik el, a motorban pedig a csapágy, henger, dugattyú, dugattyúgyűrűk, bütyök, szelepek stb. súrlódási ellenállása, a hajtásban a fogaskerekek és fogoldalak, csapágyak, kiegyenlítőtengely stb. súrlódási ellenállása miatt."
Benne van a kísérletben, a videóban, hogy:" A szer nem a kenőolaj minőségét változtatja meg, tehát jó minőségű olajat kell használni abban az esetben is ha METABOND-ot használunk. A METABOND csupán a kenőolaj számára nyújt ideális feltételeket."
Nem változtatja a viszkozitást, mivel NEM VÁLTOZTATJA MEG A MOTOROLAJ TULAJDONSÁGAIT.
Ezért nem adaléknak, hanem fémfelületnemesítőnek hívják.
Master3v
#27
2007. november 05. 01:12
jah..elég húzós az ára.. mondjuk ha van forgalmaszó ismerős akkor jóval jobb árban meg lehet kapni

Mondjuk ez nem olyan mint a Prolong, a Metabond-nál egyedül az ár/teljesítmény dolgot lehet támadni.
Én nem vagyok adalékanyag fan, inkább Silkolene 5W40 a mociba, azt nincs gond!
Én nem vagyok adalékanyag fan, inkább Silkolene 5W40 a mociba, azt nincs gond!

Annyira nem eröltetném a helyedben azt az 5W50-et! Van ez a "wide band" oil, azaz a hideg meg a meleg viszkozitás közt nagy a különbség. Ezt úgy tudják elérni, hogy televágják az olajat adalékokkal. Persze tudja az értékeket, de messze nem olyan stabilan és sokáig mint egy narrow band! Lehet neked egy 10W30 is megtenné!
Ezek a statikusan tapadós észterbázisú fullsyn olajok nagyon jók, ilyet gyárt pl. a Motul meg a Silkolene!
Amúgy meg amit a mocihoz javasolnak, azzal a viszkozitással érdemes próbálkozni! Attól hígabbat elvileg megzabálhatja, a sűrűbbel meg csak teljesítményvesztés lesz...
Ha pl. gyárilag 10"40 van előírva, de került bele egy olajhűtő, akkor "felül lehet írni" a gyári adatot egy 10W30-al.
Ezek a statikusan tapadós észterbázisú fullsyn olajok nagyon jók, ilyet gyárt pl. a Motul meg a Silkolene!

Amúgy meg amit a mocihoz javasolnak, azzal a viszkozitással érdemes próbálkozni! Attól hígabbat elvileg megzabálhatja, a sűrűbbel meg csak teljesítményvesztés lesz...
Ha pl. gyárilag 10"40 van előírva, de került bele egy olajhűtő, akkor "felül lehet írni" a gyári adatot egy 10W30-al.

Master3v
#24
2007. november 05. 00:46
jójó..de a jó nem ott kezdődik... Nekem pl mikro prolongot akartam tölteni a Borába..16 16v AZD... mondták hoyg ne tegyem bele mert volt nem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 autó amelyiknek a dugó megragadt tőle..



törzsvásárlóim még megvan csak meg kellene hosszabbítattni
amúgy van itt felénk is lerakata a metabondnak majd benézek valamikor


amúgy van itt felénk is lerakata a metabondnak majd benézek valamikor


én meg nem értek hozzá ismerem a metabondos marketinget meg a bemutató gépet és filmeket....
jónak tűnik de hogy tényleg az történik e amotorba azt nem tudom
mondjuk úgy hogy én bedőltem nekik és hiszem hogy amit árulnak az jó

jónak tűnik de hogy tényleg az történik e amotorba azt nem tudom

mondjuk úgy hogy én bedőltem nekik és hiszem hogy amit árulnak az jó


Master3v
#21
2007. november 05. 00:40
Yasec!!! Amú igazad van...én Movil1 5W 50 et használtam...és most 114ezer KM után szétszedtük a mocit..és szinte gyáriállapotó dugókat és hf et..és tökéletes felületeket találtunk... 

a trabant nem tom honnan jött 





A fennt bemutatott "tesztgép" sajnos teljesen alkalmatlan a motorban keletkezett surlódások szimulálására.
(De ez már régi storry, a keményen klórtartalmú, tehát környezetszennyező ProLong is ezzel jön mindig...)
"A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által létrehozott energia jelentős hányada a motor súrlódó alkatrészeinek ellenállása miatt vész el."
Mekkora az a jelentős hányad?
"50%-ig csökkenti a motor - és hajtóműkopást"
Ez számomra értelmezhetetlen.
Továbbá hiányolom azt a kikötést, miszerint egy jó bázis, azaz a megfelelő motorolaj az ALAP!
A Metabond amúgy változtatja a motorolaj viszkozitását?
...mert mással nem magyarázható az olajfogyasztás megszűnése!
Vagy netán abszolút nem bír a felületen megtapadni az olajfilm, és így nem kerül az égéstérbe az olaj? Na az szar lenne!
Elnézést, de úgy vagyok összerakva, hogy az ilyen populártudományos hirdetésekre ugrok egyből!



"A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által létrehozott energia jelentős hányada a motor súrlódó alkatrészeinek ellenállása miatt vész el."
Mekkora az a jelentős hányad?

"50%-ig csökkenti a motor - és hajtóműkopást"
Ez számomra értelmezhetetlen.
Továbbá hiányolom azt a kikötést, miszerint egy jó bázis, azaz a megfelelő motorolaj az ALAP!
A Metabond amúgy változtatja a motorolaj viszkozitását?
...mert mással nem magyarázható az olajfogyasztás megszűnése!
Vagy netán abszolút nem bír a felületen megtapadni az olajfilm, és így nem kerül az égéstérbe az olaj? Na az szar lenne!
Elnézést, de úgy vagyok összerakva, hogy az ilyen populártudományos hirdetésekre ugrok egyből!


Master3v
#18
2007. november 05. 00:03
Mobil 1 5W50 és még él el fog menni vele az autó



A Leonba már kicsivel komolyabb olaj kell.
METABOND C3 5W30
ELF EXCELLIUM 5W40
Vagy ha valami nagyon komoly olaj kellene:
ELF Solaris 5W30
Fémfelületnemesítőből pedig szintén a METABOND C vagy a METABOND GOLD kellene.
METABOND C3 5W30
ELF EXCELLIUM 5W40
Vagy ha valami nagyon komoly olaj kellene:
ELF Solaris 5W30
Fémfelületnemesítőből pedig szintén a METABOND C vagy a METABOND GOLD kellene.
A trabiba ezeket az olajakat tudom ajánlani:
METABOND UNI 15W40
METABOND SPEED 10W40
Fémfelületnemesítőből a METABOND C-t, vagy a METABOND GOLD-ot tudom ajánlani.
METABOND UNI 15W40
METABOND SPEED 10W40
Fémfelületnemesítőből a METABOND C-t, vagy a METABOND GOLD-ot tudom ajánlani.
Na most akkor Seat Leon, vagy Trabi 1.1?
Meg tudjuk oldani a Törzsvásárlói kártyát is, ha esetleg érdekel!
Meg tudjuk oldani a Törzsvásárlói kártyát is, ha esetleg érdekel!
Természetesen nincs hari, csak tudod, van ilyen "reklám-etikett" dolog...
oldalamon látod adatokat
és 114eze km van bent....
én olajadalékot és üzemanyag adalékot használtam már de most 1 ideje leálltam...
igazából 120ezres szervíznél mindenképp a metabond oljat szeretném belerakni + ajánlasz még valamit
jó termék nagyon, én meg voltam vele elégedve, csak lejárt a törzsvásárlói kártyám
és 114eze km van bent....
én olajadalékot és üzemanyag adalékot használtam már de most 1 ideje leálltam...
igazából 120ezres szervíznél mindenképp a metabond oljat szeretném belerakni + ajánlasz még valamit

jó termék nagyon, én meg voltam vele elégedve, csak lejárt a törzsvásárlói kártyám

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!