A legtöbb gépjármű esetében az üzemanyag által létrehozott energia jelentős hányada a motor súrlódó alkatrészeinek ellenállása miatt vész el. Erre nyújt gyógyírt a Metabond termékcsalád, mely adalékainak köszönhetően csökkenti az alkatrészek egymás közötti súrlódását, mellékhatásként pedig a motor élettartamának növekedését, fogyasztáscsökkentést és jobb teljesítményt érhetünk el. Bővebben
nekem a 25 perc-en keresztül 180 már megvolt... szépen beállt a BC szerint a fogyasztás 10 literre, de a fordulatot sajna nem tudom... 3000-es fordulatnál 120-at megy...
Az olaj kenési hiánya, miatt megszorultak az alkatrészek, ezáltal került bele fém amit lemarrt az oldaláról, folyamatosan figyeltem az olajnyomást, (gyári VDO műszer) ami már nagyon kevés volt alapjáraton, Castrollal 1,7-2. között állt alapjáraton, kis gáznál, 4.5-5 bar, ez nem is változott csak az alapjárati, most megint Castrol és szintén 1.7, tehát nem a szivattyú szar. Arra gondolok az adalék, ahogy beépült sokkal könnyebben járt a motor ill. a mozgó surlódó alkatrészek, és nem tapadt meg az olaj a fémek falán, csak lesiklott rajtuk ezért van az, hogy csak melegen csattog, hidegen az olaj is dermedtebb sokkal, és amég el nem éri az üzemi hőfokot csendes, de ahogy megvan lehet hallani. Rengeteg szerelőt kérdeztem, meg, nem hogy mi a véleményük a 2 tőkét látván, és mit mondtak, hogy kenés hiányában megszorultak, olaj márpedig volt benne. Vagy mivel magyarázható az, hogy egy másik opelben is kezdődik az olajfogyasztás ill, hangosodik, biztos nekem túl jó a fülem :) az a motor is szar, meg van még egy ami szintén opel. Érdekes nem?
már sajna nekem sem az igazi a moci... a hangja nem a legszebb, de azért még van ereje...jó lenne egyszer megméretni. sztem 300ezer km már van ebben is. De az olajat nem eszi szerencsére...
erről konkrétan nem nyilatkozott. Én a cápába veszem a az ósenest, egyesek szerint megenni még az is drága, de a másikakba megvettem a castrolt, mióta az öcsémnek a szar olaj miatt elfüstölt a motorja autópályán fél óra 160al menés után.
haver rakott injektortisztitót az autójába, ő szerinte jobb lett...
Én tényleg nem tudom, hogy érnek-e valamit ezek a szerek, vagy tartós-e a hatás...
De olyan nagy humbug csak nem lehet, vagy igen?
Igen, olyan, de ha homok lett volna benne, az olajelemzésnél kiderült volna, a másik meg, ha mégis lett volna benne egy porszem vagy homok, akkor az nem mar meg minden tőkét egyesével ill, minden járatot és siklócsapágyat és miután jólvégezte munkáját megpihen a szűrőben :) ez kicsit olyan vicces lenne, nem :)
Legszívesebben EDGE 10w60-at tennék bele, csak nem vagyok se milliomos, se olajmágnás.
Hogy a témához is hozzászóljak, semmiáron nem tennék tudatmódosító szereket az autómba Bár egyszer kapott injektortisztítót próbából, ami a shell legdrágább benzinjével alkalmasnak bizonyult a feladat elvégzésére. Ember legyen a talpán aki megmondja, hogy a jobb benzin miatt, vagy a tisztító miatt ment e jobban az autó (ezek után is később nem olyan jó benzint tankolva) : )