Cikk: Neon és a rendőrbácsik
aktuális téma

Sok fórumon olvasgattam, hogy ne tegyenek az emberek fel neont, mert ha a rendőrök elkapják, akkor gyorsan ítélő módszerrel helyszínen kivégzik, ez butaság! És sajnos, sok ember kedvét és bátorságát el is veszik! Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
"A szélvédő felső széle mentén színező réteg, illetőleg fényszűrő fólia alkalmazása akkor megengedett, ha:
az áltata fedett szélvédő felület (a szélvédő felső szélétől való legnagyobb távolságban lévő fedett felület) nem haladja meg a napellenző által takart felületet, és
fényelnyelési jellemzői folytán nem változtatja meg forgalmi irányításra szolgáló készülék színeit. "
nem változtatja meg mivel nem látok át rajta igy nem változtatja meg mivel nem látom




az áltata fedett szélvédő felület (a szélvédő felső szélétől való legnagyobb távolságban lévő fedett felület) nem haladja meg a napellenző által takart felületet, és
fényelnyelési jellemzői folytán nem változtatja meg forgalmi irányításra szolgáló készülék színeit. "
nem változtatja meg mivel nem látok át rajta igy nem változtatja meg mivel nem látom





Ezt mond annak a rendőrnek, aki szerint a fehér led akkor is kék

neked is gab81 ez van a kocsidon illetve nincs :D
Nono a világítós plexiszárny lángnyelvvel meg sevrolé jellel a tuti

Sehogy mert ha szét megy a hülye feje, akkor valszeg ugy összetörik az auto hogy nem lehet kinyitni az ajtot.
De az ablak minimum kitörik, ugyhogy ha meg is probálna kiszedni belülröl ki tudja nyitni.
a másik meg hogy ha sulyos a baleset akkor ne szedjen ki senki, mert ha eltörik a nyakam, akkor több kárt csinál mint hasznot és életem végéig élhetek toloszékben...akkor inkább süllyek ropogósra a kocsimban...
De az ablak minimum kitörik, ugyhogy ha meg is probálna kiszedni belülröl ki tudja nyitni.
a másik meg hogy ha sulyos a baleset akkor ne szedjen ki senki, mert ha eltörik a nyakam, akkor több kárt csinál mint hasznot és életem végéig élhetek toloszékben...akkor inkább süllyek ropogósra a kocsimban...
köszönjük a tájékoztatást

kiálló kerék, kilincs nélkül, neon rendszám nélkül, belül is neon, kivül vílágító szelepsapka, ablakmosó spricni, aluszárny
http://www.folia.hu/
a fehér, és a borostyánsárga nem szabálytalan, ha alulra raksz neont ami fehér vagy borostyánsárga akkor nem büntetnek meg érte

élet és vagyon védelem .... igyekszik úgy csinálnmi mint ha érdekelné... az egyébként szar mert ha gyári könyőfém felnid van arról nem kell bizonylat de ha nem akkor meg kell... most nem mindegy hogy a szalonban vagy a kertben rakom fel a kereket... nem trenkelt nem hegesztett akkor meg fuck
há nem!:D nem akkor ott az üveg:D vagy vezessék be hogy járjón mindenki feszítővágóval az könnyebb így nem lehet baj nem érhet senkit meglepetés :D
KIVONAT A KÖZLEKEDÉSI, HÍRKÖZLÉSI ÉS VÍZÜGYI ÉRTESÍTŐBŐL
A Gépjárműközlekedési főosztály tájékoztatója a gépkocsik szélvédőjével és ablakaival kapcsolatos műszaki követelményekről
A szélvédő és az ablakok fényáteresztő képessége:
a szélvédő esetében legalább 75%,
a vezetőtéri oldalablakok esetén (azon oldalablakok, amelyeken keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) legalább 70%,
egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és - személyautó kivételével - hátsó ablakok) esetében nem követelmény,
a személygépkocsikon való átláthatóságot biztosító hátsó ablak fényáteresztő képessége legalább 70%.
értékű kell legyen.
Az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerinti jóváhagyási jellel ellátott szélvédőt, illetőleg ablaküveget - további vizsgálat nélkül - megfelelőnek kell tekinteni.
A gépkocsik szélvédőjén, valamint vezető- és utasterének ablakain - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerint jóváhagyott üvegeken utólagosan (nem gyárilag) csak minősítő jellel („H jel”) rendelkező fény-, illetőleg hővédő fólia alkalmazható.
A gépkocsik külső felülete, így szélvédője és ablakai sem lehetnek fényvisszaverő tulajdonságúak, tükrözőek.
A szélvédő felső széle mentén színező réteg, illetőleg fényszűrő fólia alkalmazása akkor megengedett, ha:
az áltata fedett szélvédő felület (a szélvédő felső szélétől való legnagyobb távolságban lévő fedett felület) nem haladja meg a napellenző által takart felületet, és
fényelnyelési jellemzői folytán nem változtatja meg forgalmi irányításra szolgáló készülék színeit.
Ellenőrzendő a személygépkocsi belsejébe felszerelt függöny, roló, reluxa vagy más napellenző készülék, továbbá a személygépkocsi külsejére felszerelt napvédő lamellák működése, fekvése. Ezen eszközök alkalmazása a gépkocsin akkor engedhető meg, ha ezeket az elindulás előtt nyitható állapotba lehet helyezni, illetőleg ha a személygépkocsin való átláthatóságot nem akadályozza meg, hanem csak csekély mértékben korlátozza (pl. vízszintesen elhelyezkedő napvédő lamellák esetében).
Gépjárműközlekedési főosztály
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KÖHÉM rendelet (a továbbiakban: MR) - többek között - meghatározza a gépkocsik szélvédőjén, ablakain keresztül a gépkocsi vezetője, valamint a közlekedés többi résztvevője számára biztosítandó átlátás műszaki feltételeit.
E kérdés különös jelentőségét indokolja, hogy a szélvédőn és az ablakokon való átlátást korlátozó eszközök (fólia) használata egyes gépkocsi üzemeltetői körben - kényelmi és egyéb okokra hivatkozással - az utóbbi időben fokozottan terjed, míg az ilyen eszköz alkalmazásának mellőzése a közúti forgalom biztonsága szempontjából - tekintettel a középső féklámpák észlelhetőségének biztosítására - egyre nagyobb jelentőséget kap.
A közúti járművek hatósági műszaki ellenőrzési eljárásában kialakítandó egységes követelmények, valamint erről a gépkocsi üzemeltetők tájékoztatása érdekében a hivatkozott jogszabály egyes előírásainak egységes értelmezéséről - megerősítve a 8001/1984. (Közl. Ért. 9.) KM tájékoztatót - az alábbiakat tesszük közzé.
A gépkocsikon alkalmazható szélvédő és ablaküvegek minőségét, műszaki jellemzőit a jogszabály (MR.) a gépkocsik üvegeire vonatkozó, ENSZ-EGB 43. számú Előírásának figyelembe vételével határozza meg.
Ennek megfelelően az átláthatóság vonatkozásában külön - szigorúbb - követelményeket fogalmaz meg a szélvédőre és a vezetőtéri ablakra (MR. 84. §), illetőleg a személygépkocsin hosszirányba történő átlátást biztosító ablak (hátsó ablak) átláthatóságát utólag csökkentő eszközök alkalmaz- hatóságára. (MR. 97. §).
A jogszabály (MR.) 3.§-ában a közlekedés biztonságát lényegesen befolyásoló elvet rögzít, amikor kimondja, hogy a forgalomban lévő jármű kialakítását, felszereltségét és tulajdonságait csak a közlekedésbiztonság és környezetvédelmi jellemzők rontása nélkül szabad megváltoztatni. Ebből fakadóan a gépkocsi gyártása során - alapvetően a felépítményi funkció szerint - kialakított kivitel elfogadhatóságán túlmenő követelményként a már forgalomba helyezett járművek esetében a szélvédőn, valamint az ablaküvegeken való átlátást befolyásoló eszközök alkalmazását is indokolt korlátozni.
A forgalomba helyezés előtti vizsgálat, valamint az időszakos vizsgálat során minden gépjármű esetében ellenőrzendő a járművezető kilátására előírt feltételek teljesülése - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása alapján - a következő követelmények szerint.
A Gépjárműközlekedési főosztály tájékoztatója a gépkocsik szélvédőjével és ablakaival kapcsolatos műszaki követelményekről
A szélvédő és az ablakok fényáteresztő képessége:
a szélvédő esetében legalább 75%,
a vezetőtéri oldalablakok esetén (azon oldalablakok, amelyeken keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) legalább 70%,
egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és - személyautó kivételével - hátsó ablakok) esetében nem követelmény,
a személygépkocsikon való átláthatóságot biztosító hátsó ablak fényáteresztő képessége legalább 70%.
értékű kell legyen.
Az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerinti jóváhagyási jellel ellátott szélvédőt, illetőleg ablaküveget - további vizsgálat nélkül - megfelelőnek kell tekinteni.
A gépkocsik szélvédőjén, valamint vezető- és utasterének ablakain - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása szerint jóváhagyott üvegeken utólagosan (nem gyárilag) csak minősítő jellel („H jel”) rendelkező fény-, illetőleg hővédő fólia alkalmazható.
A gépkocsik külső felülete, így szélvédője és ablakai sem lehetnek fényvisszaverő tulajdonságúak, tükrözőek.
A szélvédő felső széle mentén színező réteg, illetőleg fényszűrő fólia alkalmazása akkor megengedett, ha:
az áltata fedett szélvédő felület (a szélvédő felső szélétől való legnagyobb távolságban lévő fedett felület) nem haladja meg a napellenző által takart felületet, és
fényelnyelési jellemzői folytán nem változtatja meg forgalmi irányításra szolgáló készülék színeit.
Ellenőrzendő a személygépkocsi belsejébe felszerelt függöny, roló, reluxa vagy más napellenző készülék, továbbá a személygépkocsi külsejére felszerelt napvédő lamellák működése, fekvése. Ezen eszközök alkalmazása a gépkocsin akkor engedhető meg, ha ezeket az elindulás előtt nyitható állapotba lehet helyezni, illetőleg ha a személygépkocsin való átláthatóságot nem akadályozza meg, hanem csak csekély mértékben korlátozza (pl. vízszintesen elhelyezkedő napvédő lamellák esetében).
Gépjárműközlekedési főosztály
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KÖHÉM rendelet (a továbbiakban: MR) - többek között - meghatározza a gépkocsik szélvédőjén, ablakain keresztül a gépkocsi vezetője, valamint a közlekedés többi résztvevője számára biztosítandó átlátás műszaki feltételeit.
E kérdés különös jelentőségét indokolja, hogy a szélvédőn és az ablakokon való átlátást korlátozó eszközök (fólia) használata egyes gépkocsi üzemeltetői körben - kényelmi és egyéb okokra hivatkozással - az utóbbi időben fokozottan terjed, míg az ilyen eszköz alkalmazásának mellőzése a közúti forgalom biztonsága szempontjából - tekintettel a középső féklámpák észlelhetőségének biztosítására - egyre nagyobb jelentőséget kap.
A közúti járművek hatósági műszaki ellenőrzési eljárásában kialakítandó egységes követelmények, valamint erről a gépkocsi üzemeltetők tájékoztatása érdekében a hivatkozott jogszabály egyes előírásainak egységes értelmezéséről - megerősítve a 8001/1984. (Közl. Ért. 9.) KM tájékoztatót - az alábbiakat tesszük közzé.
A gépkocsikon alkalmazható szélvédő és ablaküvegek minőségét, műszaki jellemzőit a jogszabály (MR.) a gépkocsik üvegeire vonatkozó, ENSZ-EGB 43. számú Előírásának figyelembe vételével határozza meg.
Ennek megfelelően az átláthatóság vonatkozásában külön - szigorúbb - követelményeket fogalmaz meg a szélvédőre és a vezetőtéri ablakra (MR. 84. §), illetőleg a személygépkocsin hosszirányba történő átlátást biztosító ablak (hátsó ablak) átláthatóságát utólag csökkentő eszközök alkalmaz- hatóságára. (MR. 97. §).
A jogszabály (MR.) 3.§-ában a közlekedés biztonságát lényegesen befolyásoló elvet rögzít, amikor kimondja, hogy a forgalomban lévő jármű kialakítását, felszereltségét és tulajdonságait csak a közlekedésbiztonság és környezetvédelmi jellemzők rontása nélkül szabad megváltoztatni. Ebből fakadóan a gépkocsi gyártása során - alapvetően a felépítményi funkció szerint - kialakított kivitel elfogadhatóságán túlmenő követelményként a már forgalomba helyezett járművek esetében a szélvédőn, valamint az ablaküvegeken való átlátást befolyásoló eszközök alkalmazását is indokolt korlátozni.
A forgalomba helyezés előtti vizsgálat, valamint az időszakos vizsgálat során minden gépjármű esetében ellenőrzendő a járművezető kilátására előírt feltételek teljesülése - az ENSZ-EGB 43. számú Előírása alapján - a következő követelmények szerint.
A belső "fehér" gyári világítást is lehet kívülről látni, akkor az is szabálytalan

hát neki mind1 de hát ilyen hülyék ez van
kis szivem... a járókelő nem jár feszitő vágoval.. a tüzoltók ok az hamarabb szétszedik a kocsit mint ahogy te becsukod az ajót... csak mondjuk én megyek arra és nincs nálam feszitővágó ... akkor én hogy szedlek ki ha szét ment a fejed... mondom hogy nyomd meg a gombot... mikor te épp az égő kocsiban készülsz kokszáégni 



a lábtér neon sem zavar a vezetésben, és kívülről sem látszik

Igen azt mond a Debreceni rendőrnek akié egy fehér astar :D
Szerintem meg az legyen az én bajom hogy hogyan döglök meg az úton...
Ez pont olyan mint a légzsákos kormány.
A Ladákban nincs.Ha én lecserélem akkor megbasz mert alapbol légzsákos a kocsi, a ladást vagy trabantost nem, ha van műbizonylata.
Nem indegy az neki hogy hogyan döglök meg?
Ez pont olyan mint a légzsákos kormány.
A Ladákban nincs.Ha én lecserélem akkor megbasz mert alapbol légzsákos a kocsi, a ladást vagy trabantost nem, ha van műbizonylata.
Nem indegy az neki hogy hogyan döglök meg?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Kocsiban tartózkodni azért még szabad? Vezetni az már esélytelen
Magyarországon minden szabály ellenes