Cikk: Ültetés
aktuális téma

Egy tuningolt, felspoilerezett autó megjelenéséhez szinte kötelező jelleggel hozzátartozik a kaszni valamilyen szinten történő leültetése. Ennek lehetőségeiről olvashattok tuning rovatunk legfrissebb írásában. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Én nem tanácsolom, hogy csak elől ültess. Tapasztalat szerint nem jó, ha 1 cm-nél nagyobb a különbség az első és hátsó között. A sportrugók már sokat segítenek a kanyardőlésben, de a tuti, ha KONI, vagy hasonló minőségű gátlókat is szereltetsz. A legolcsóbb megoldás, ha 20-25 mm-re lerakod az elejét, 15-20 mm-rel a hátulját, mert ehhez csak a rugókat kell cserélni, a gátlókat nem, csak felkeményíttetni őket. Nálam hasonló a konfiguráció és baromira be is jön!
A rázás miatt nem kell aggódnod, ha legalább /50-es gumik vannak rajta.

A rázás miatt nem kell aggódnod, ha legalább /50-es gumik vannak rajta.

Ja, és hogy miért nem akarom a hátulját is, legfőképpen, mert nem tetszik, mikor egy xsara 2 hátulja a gyárinál lejjebb van, így is olyan, mintha csücsülne a verda. másrészt állítólag nem egyszerű(ezt nemtom,nem vok szerelő)
Hi! Tanácsot kérnék: xsara 2-ről lenne szó. Na meg arról, hogy nem jó vele gyorsan kanyarodni, mert dől mint állat. Ja, és ne őrült sebességre gondoljatok most, csak szimlán úgy értem, hogy "nem lassan"!!!Hát, megoldás kellene erre.lehet hogy marha nagy ökörség, de mi lenne, ha csak előre kerülne ültetés. vagy maga az ültetés nem is fontos, csak az,hogy keményebb legyen, ne dőljön annyira kanyarban. Fontos még, hogy olcsó legyen, viszont ne károsodjon semmi alkatrész. ha csak rugócsere lenne, az mit eredményezne? Ja, meg érezni lehetne valamit abból, hogy csak elöl van keményítve? Lehet, hogy nagy hülyeség, egy haverommal gondolkodtunk róla. A látvány nem fontos, csak a hatás!!! ja meg ne verje szét a seggemet, ha átmegyek egy hajszálon

Ronaldo
Több dolog miatt szólnék közbe.
1. az én autóm 4cm ültetett.
2. évekkel ezelött volt egy cimborám, egy Steinmetz Calibrával. Az mégjobban ültetett volt. (1x nyomott vele egy München-Bp.t, 5 óra alatt
)
Szvsz. a tudorok azt monnyák, hogy 25-30mm-nél kevesebbet nem érdemes. DE! Én viszont azt mondom hogy 40nél többet csak akkor, ha a kocsi "dísznek" van.
A fenti Calibrás cimbiről mindíg tudtam, mikor hajt ki, a szemközti udvarból. Sercent az alja.
...Pedig akkor még nem volt tele SZABVÁNYTALAN BAZI fekvörendörrel a környékünk.
Most vannak olyan helyek ahova egyszerüen be sem tudna hajtani. (én sem)
A másik, pl a városi, főúti kereszteződésekben, a sok tgk. busz úúúúúúgy felgyúrja az aszfaltot, hogy a sáv közepén van hossz- "gerinc" (meg kereszt
). Az össszes, t*k*m tele van már azzal, hogy "félválra" kell vegyem a sávot ilyenkor, mert már nem lenne olajteknőm. Se.
Szal nagggyon óvatosan ültetni, ha mindennapra kell a kocsi. (nekem nem arra kell, mégis ezek a tapasztalataim)
A magyar utálózatnál csak a román szarabb.
Több dolog miatt szólnék közbe.
1. az én autóm 4cm ültetett.
2. évekkel ezelött volt egy cimborám, egy Steinmetz Calibrával. Az mégjobban ültetett volt. (1x nyomott vele egy München-Bp.t, 5 óra alatt

Szvsz. a tudorok azt monnyák, hogy 25-30mm-nél kevesebbet nem érdemes. DE! Én viszont azt mondom hogy 40nél többet csak akkor, ha a kocsi "dísznek" van.
A fenti Calibrás cimbiről mindíg tudtam, mikor hajt ki, a szemközti udvarból. Sercent az alja.

Most vannak olyan helyek ahova egyszerüen be sem tudna hajtani. (én sem)
A másik, pl a városi, főúti kereszteződésekben, a sok tgk. busz úúúúúúgy felgyúrja az aszfaltot, hogy a sáv közepén van hossz- "gerinc" (meg kereszt


Szal nagggyon óvatosan ültetni, ha mindennapra kell a kocsi. (nekem nem arra kell, mégis ezek a tapasztalataim)
A magyar utálózatnál csak a román szarabb.

szerintem 2-4 cm-et még gond nélkül. Nekem 4 centit van ültetve de már a Soroksárin és a Szentendrein (és még sok más helyen) határeset. Viszont azon kevés úton, ahol lehet menni, ott nagyon finom.
sziasztok
szeretnem leultetni a kocsimat, hogy jobban nezzen ki, foleg Bp-n mozgok vele. Mit mondtok, erdemes egyaltalaln?
szeretnem leultetni a kocsimat, hogy jobban nezzen ki, foleg Bp-n mozgok vele. Mit mondtok, erdemes egyaltalaln?
Persze, nem kötekedni akartam, csak azért vannak húzósabb áru cuccosok is. Dehát ez mindennel így van.
és ez állítható?





Ezek az árak nagyon autótipus függő, meg persze gyártó függő.
Ezért csak egy nagyjábóli árat irtam.





Egy Eibach progresszív szett megvan 60-70ezer jó magyar forint is...
Árakról:
Egy ültetőrugó szett: 30-40000 között van, addig kompletten gátlóval együtt 100000-től a csillagos égig.
Egy ültetőrugó szett: 30-40000 között van, addig kompletten gátlóval együtt 100000-től a csillagos égig.
Általában ajánlott a gátlók cseréje is, meg a toronymerevitő berakása is. Ha az ember 30-40 mm-t ültet, akkor nem feltétlen szükséges a gátló csere, de ajánlott, viszont ha már 60 mm-t ültet, akkor feltétlen cserélni kell. Ezekre a jó magyar utakra nagy mértékben ajánlott a toronymerevitő is.
Szerintem az autó is megszabja... Pl: suzukinál szerintem akkor is kell ha nem ültetsz....
Nekem egy 96-os 6.gen rövid Civic 1.6 vti-m van. Koni lengéscsillapítókat vettem, amivel 3cm-et leültettem a kocsit (állítható keménységű). Most gyári rugókkal van, de szeretnék progressívet, olyat aminek a magassága megegyezik a gyáriéval. Eibach érdekelne, van rá megoldás (nem akarok többet ültetni, és télen meg vissza kell rakni a kocsit 3cm-re magasabbra, mert hónap kicsit gázos a környéken)
Ált ezek az ültetőrugók az eredeti lengéscsillapítókhoz készültek (de senki nem fog szólni, ha a lengéscsillapítokat is cseréled
, csak hát nem olcsó).
toronymerevítő ajánlott, de igazából ezt is az határozza meg, hogy milyen utakon használod az autót, mennyire tudod kihasználni az általa nyújtott nagyobb kanyarsebességet, blablabla...
Magyarul te döntesz.

toronymerevítő ajánlott, de igazából ezt is az határozza meg, hogy milyen utakon használod az autót, mennyire tudod kihasználni az általa nyújtott nagyobb kanyarsebességet, blablabla...
Magyarul te döntesz.

Hali. 20-30 mm-es ültetéshez csak rugót kell szerezni, tehát ennyinél még nem kell toronymerevítő, meg sportgátló meg mittoménmégmi?
Jó a gyár felfüggesztéshez betenni?
Köszönném ha valaki válaszol.
Jó a gyár felfüggesztéshez betenni?
Köszönném ha valaki válaszol.

Ez elég örökös ültetésnek tűnik!

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Ezt a csak elöl ültetést nem ajánlom. meredekebb gk. feljhajtón, sűlyedt útszélnél, vagy járdára állós parkolásnál, azon a -re illesztett szegélykövön is, azonnal horzsolnál. (ugye ék -ként nyomódna le kocsi eleje) Másrészt pedig a súlypont megváltozása miatt, a hátulja okozhat meglepetést.
Billegés:
A legegyszerübb, peresebb gumit feltenni nagyobb alufelnivel. (Akármekkorát nem szabad, vannak méretszabályok.) Ez csökkenti a billegést. Ha még mindíg billegne, akkor talán ültetés. (max 4cm lásd amit korábban írtam) Ezek után már csak az állítható gátlók maradnának. De ez mind annyiba kelrül hogy jujj.
És a komfort szót ezután elfelejtheted. (értsd: kirázza az aprót a zsebedből ollan kemény lesz.)
A Citroen most népszerü rallye autó. Bizonyára sok cég kinál hozzá ilyen cuccokat.