Új műszakivizsga szabályok ki mit tud?
aktuális téma

Hallot valaki erről??
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
a többit is érdemes elolvasni...

Egy értelmét látom ennek. pl. van egy autód, ami tk-ra törik, aztán szerzel hozzá egy ugyanolyat, az alvázszámot meg átműtöd. Ugye ez sosem bukna ki, csak eladáskor. De ha véglelg megtartod az autót, akkor nincs gond. Eddig.
A bökkenő csak az, hogy a felügyelet nem tud olyan szakszerűen eredetiséget vizsgálni. Tehát vagy jó, vagy nem....
Viszont ezért pénzt kérni meg tiszta lehúzás....
A bökkenő csak az, hogy a felügyelet nem tud olyan szakszerűen eredetiséget vizsgálni. Tehát vagy jó, vagy nem....
Viszont ezért pénzt kérni meg tiszta lehúzás....
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) tájékoztatója a gépjármű tulajdonosok számára
A vizsgálóállomáson végzett időszakos hatósági vizsgáztatási tevékenység korábban a járművek közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontú vizsgálatára koncentrált. Mindeközben a járművek eredetiségének, a nyilvántartás adataival való azonosságának vizsgálata alapvetően külön hatósági rendszerben történt a Belügyminisztérium irányítása mellett. A műszaki vizsgálat a jövőben kibővül a gépjárművek nyilvántartási adatainak vizsgálatával.
Az integrált vizsgálat lehetőséget biztosít egy olyan kereshető és lekérdezhető centralizált adatbázis létrehozására, amely a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatala, valamint az egyéb erre jogosult és kijelölt szervezetek számára adatot szolgáltat azon járművek egyedi azonosítóinak adatairól, melyek nem vettek részt előzetes eredetiségvizsgálaton. Az integrált vizsgálat során a körözési adatbázisban történő ellenőrzéssel biztosítható, hogy abban az esetben, ha a vizsgára állított jármű rendszám, alvázszám vagy járműokmány szám alapján szerepel a körözési nyilvántartásban, a vizsgabiztos és/vagy más kijelölt szerv(ezet) felé ezt jelezze a rendszer.
A járművek nyilvántartásba vétele, illetőleg a nyilvántartott közúti járművek vizsgálata a gépjárműbűnözés visszaszorítását és a gépjármű-nyilvántartás adatai közhitelességének javítását, illetve teljessé tételét szolgálja.
Az integrált vizsgálattal kibővített időszakos műszaki vizsgálatot - a korábbi gyakorlatnak megfelelően - a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálóállomásai, illetve a hatóság által kijelölt vizsgálóállomások végzik.
Budapest, 2007. március 20.
Üdvözlettel:
Lovas Károly Róbert
Elsőfokú Területi Főigazgató
A vizsgálóállomáson végzett időszakos hatósági vizsgáztatási tevékenység korábban a járművek közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontú vizsgálatára koncentrált. Mindeközben a járművek eredetiségének, a nyilvántartás adataival való azonosságának vizsgálata alapvetően külön hatósági rendszerben történt a Belügyminisztérium irányítása mellett. A műszaki vizsgálat a jövőben kibővül a gépjárművek nyilvántartási adatainak vizsgálatával.
Az integrált vizsgálat lehetőséget biztosít egy olyan kereshető és lekérdezhető centralizált adatbázis létrehozására, amely a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatala, valamint az egyéb erre jogosult és kijelölt szervezetek számára adatot szolgáltat azon járművek egyedi azonosítóinak adatairól, melyek nem vettek részt előzetes eredetiségvizsgálaton. Az integrált vizsgálat során a körözési adatbázisban történő ellenőrzéssel biztosítható, hogy abban az esetben, ha a vizsgára állított jármű rendszám, alvázszám vagy járműokmány szám alapján szerepel a körözési nyilvántartásban, a vizsgabiztos és/vagy más kijelölt szerv(ezet) felé ezt jelezze a rendszer.
A járművek nyilvántartásba vétele, illetőleg a nyilvántartott közúti járművek vizsgálata a gépjárműbűnözés visszaszorítását és a gépjármű-nyilvántartás adatai közhitelességének javítását, illetve teljessé tételét szolgálja.
Az integrált vizsgálattal kibővített időszakos műszaki vizsgálatot - a korábbi gyakorlatnak megfelelően - a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálóállomásai, illetve a hatóság által kijelölt vizsgálóállomások végzik.
Budapest, 2007. március 20.
Üdvözlettel:
Lovas Károly Róbert
Elsőfokú Területi Főigazgató
Szépjóreggelt mindenkinek!
A motortérbe mennyire köthetnek bele, ha nincs a helyén egy két cucc, pl: akksi, kábelek, gyújtótrafók meg még pár apróság?
A motortérbe mennyire köthetnek bele, ha nincs a helyén egy két cucc, pl: akksi, kábelek, gyújtótrafók meg még pár apróság?

első oldalsónak 70 vagy 75% fényáteresztő képességűnek kell lennie... a fóliásnál a leghalványabb fólia, amit már egyébként sem látsz, az 68%-os... szóval már bukta... a hátsó oldalsókra és a hátsó szélvédőre bármilyen sötétet tehetsz, a lényeg, hogy műbizonylat legyen hozzá és rajta legyen a H jelölés a fólián valahol...







2006.06.01 [01:00]
Egyelőre nem tudni, kell-e fizetniük augusztustól az autósoknak a műszaki vizsga keretében végzendő "integrált vizsgálatért". A Közlekedési Főfelügyeletnél még azt sem tudják, hogyan ellenőrzik majd az autók alváz- és motorszámának hitelességét.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter négy nappal a választások második fordulója előtt írta alá azt a GKM-rendeletet, amely kötelezi a közlekedési felügyeleteket, hogy a használt járművek és pótkocsik forgalomba helyezése előtt, és az időszakos kötelező műszaki felülvizsgálat alkalmával ellenőrizzék az alváz- és motorszámot, majd vessék össze azokat a Belügyminisztérium központi gépjármű-nyilvántartásával.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sajtóosztálya lapunk érdeklődésére cáfolta, hogy a rendelet eredetiségvizsgálatra hatalmazta volna fel a közlekedési felügyeleteket. A főfelügyelet nevének elhallgatását kérő illetékese szerint az évente 1,8 millió műszaki vizsgáztatást végző felügyeletek nem is lennének képesek a gépjárművek eredetiségvizsgálatára szakosodott cégekével azonos alaposságú ellenőrzésre.
Az eredetiségvizsgálatot - a hamisítás ellen a korábbinál jobban védett gépjárműokmányokkal együtt - a '90-es évek második felében a lopott autók kiszűrésére vezették be. Azóta törvény mondja ki, hogy minden tulajdonosváltozáskor az autót kötelező ellenőrzésre kell vinni, ahol tíz-egynéhány-ezer forintért az arra közbeszerzési pályázaton jogot szerzett cégek (és azok alvállalkozói) a BM által elfogadott vizsgálati módszerrel ellenőrzik, hogy eredeti-e a kocsi alváz- és motorszáma, s azok megegyeznek-e a BM nyilvántartásával.
A közlekedési felügyeleteknek lényegében ugyanezt a feladatot írja elő az új rendelet. A GKM sajtóosztályának írásos tájékoztatása szerint azt, hogy "a jármű gyári azonosítóit, műszaki adatait, okmányait és a nyilvántartásban szereplő adatait az eddiginél mélyebben elemezze, ellenőrizze". Sem a tárca, sem a Közlekedési Felügyelet képviselői nem tudtak azonban választ adni arra a kérdésre, hogy miként vizsgálják az autók azonosítóinak hitelességét, s hogy az autósoknak mennyibe kerül majd ez az augusztustól bevezetendő újfajta vizsgálat. A főfelügyelet szerint a tárca díjtáblarendelete tartalmazza majd az integrált vizsgálat árát, de az még nem jelent meg.
Ami már biztos, hogy a BM által felügyelt ellenőrzésekhez hasonlóan az új eredetiségvizsgálatoknál alkalmazandó technológiát sem közbeszerzéssel választják majd ki, annak lebonyolítására ugyanis már nincs elég idő. A tárca közlése szerint a technológiáról június végéig dönt a Közlekedési Főfelügyelet. Az eljárás kidolgozásakor figyelembe veszik az eredetiségvizsgálatoknál szerzett tapasztalatokat. Felügyeleti források szerint az integrált vizsgálatra vonatkozó szakmai normákat a BM hivatalában dolgozzák majd ki, ott azonban ezt cáfolták. Szerintük a közbeszerzési pályázaton nyertes cégek eljárásai üzleti titoknak minősülnek, így a hivatal nem adhatja át azokat a főfelügyeletnek. Az eredetiségvizsgálatra szakosodott cégek többségétől sem kért egyelőre szakmai javaslatot vagy ajánlatot a főfelügyelet.
A Belügyminisztérium másfél éve alakította át az eredetiségvizsgálat rendjét. Hatósági árat vezetett be, és újfajta informatikai rendszer alkalmazására kötelezte a vizsgálati technológiájukkal a közbeszerzési pályázaton eredetiségvizsgálati jogot szerzett cégeket. Az új informatikai rendszerért ötmilliárd forintot fizetett a tárca a pályázaton kiválasztott vállalkozásnak. A BM illetékesei azt mondják: őket nem érdekli, ha a közlekedési felügyeletek a műszaki vizsgáztatás keretében ellenőrzik a járművek azonosítóit.
Augusztustól megtörténhet, hogy a Közlekedési Felügyelet "integrált vizsgálata" hitelesnek találja az autó azonosító adatait, azonban néhány héttel később, amikor a tulajdonos el akarja adni a kocsit, az eredetiségvizsgálaton elbukik, s kiderül, hogy az alváz- és motorszám mégsem valódi. Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub jogásza szerint mindenkinek vállalnia kell a felelősséget a vizsgálataiért és az annak alapján kiadott határozatáért. Az Autóklub egyelőre nem foglal állást a kérdésben: - Ha a vizsgálat ingyenes lesz, semmi okunk felszólalni ellene - szögezte le Kovács.
Forrás: nol.hu
Egyelőre nem tudni, kell-e fizetniük augusztustól az autósoknak a műszaki vizsga keretében végzendő "integrált vizsgálatért". A Közlekedési Főfelügyeletnél még azt sem tudják, hogyan ellenőrzik majd az autók alváz- és motorszámának hitelességét.
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter négy nappal a választások második fordulója előtt írta alá azt a GKM-rendeletet, amely kötelezi a közlekedési felügyeleteket, hogy a használt járművek és pótkocsik forgalomba helyezése előtt, és az időszakos kötelező műszaki felülvizsgálat alkalmával ellenőrizzék az alváz- és motorszámot, majd vessék össze azokat a Belügyminisztérium központi gépjármű-nyilvántartásával.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sajtóosztálya lapunk érdeklődésére cáfolta, hogy a rendelet eredetiségvizsgálatra hatalmazta volna fel a közlekedési felügyeleteket. A főfelügyelet nevének elhallgatását kérő illetékese szerint az évente 1,8 millió műszaki vizsgáztatást végző felügyeletek nem is lennének képesek a gépjárművek eredetiségvizsgálatára szakosodott cégekével azonos alaposságú ellenőrzésre.
Az eredetiségvizsgálatot - a hamisítás ellen a korábbinál jobban védett gépjárműokmányokkal együtt - a '90-es évek második felében a lopott autók kiszűrésére vezették be. Azóta törvény mondja ki, hogy minden tulajdonosváltozáskor az autót kötelező ellenőrzésre kell vinni, ahol tíz-egynéhány-ezer forintért az arra közbeszerzési pályázaton jogot szerzett cégek (és azok alvállalkozói) a BM által elfogadott vizsgálati módszerrel ellenőrzik, hogy eredeti-e a kocsi alváz- és motorszáma, s azok megegyeznek-e a BM nyilvántartásával.
A közlekedési felügyeleteknek lényegében ugyanezt a feladatot írja elő az új rendelet. A GKM sajtóosztályának írásos tájékoztatása szerint azt, hogy "a jármű gyári azonosítóit, műszaki adatait, okmányait és a nyilvántartásban szereplő adatait az eddiginél mélyebben elemezze, ellenőrizze". Sem a tárca, sem a Közlekedési Felügyelet képviselői nem tudtak azonban választ adni arra a kérdésre, hogy miként vizsgálják az autók azonosítóinak hitelességét, s hogy az autósoknak mennyibe kerül majd ez az augusztustól bevezetendő újfajta vizsgálat. A főfelügyelet szerint a tárca díjtáblarendelete tartalmazza majd az integrált vizsgálat árát, de az még nem jelent meg.
Ami már biztos, hogy a BM által felügyelt ellenőrzésekhez hasonlóan az új eredetiségvizsgálatoknál alkalmazandó technológiát sem közbeszerzéssel választják majd ki, annak lebonyolítására ugyanis már nincs elég idő. A tárca közlése szerint a technológiáról június végéig dönt a Közlekedési Főfelügyelet. Az eljárás kidolgozásakor figyelembe veszik az eredetiségvizsgálatoknál szerzett tapasztalatokat. Felügyeleti források szerint az integrált vizsgálatra vonatkozó szakmai normákat a BM hivatalában dolgozzák majd ki, ott azonban ezt cáfolták. Szerintük a közbeszerzési pályázaton nyertes cégek eljárásai üzleti titoknak minősülnek, így a hivatal nem adhatja át azokat a főfelügyeletnek. Az eredetiségvizsgálatra szakosodott cégek többségétől sem kért egyelőre szakmai javaslatot vagy ajánlatot a főfelügyelet.
A Belügyminisztérium másfél éve alakította át az eredetiségvizsgálat rendjét. Hatósági árat vezetett be, és újfajta informatikai rendszer alkalmazására kötelezte a vizsgálati technológiájukkal a közbeszerzési pályázaton eredetiségvizsgálati jogot szerzett cégeket. Az új informatikai rendszerért ötmilliárd forintot fizetett a tárca a pályázaton kiválasztott vállalkozásnak. A BM illetékesei azt mondják: őket nem érdekli, ha a közlekedési felügyeletek a műszaki vizsgáztatás keretében ellenőrzik a járművek azonosítóit.
Augusztustól megtörténhet, hogy a Közlekedési Felügyelet "integrált vizsgálata" hitelesnek találja az autó azonosító adatait, azonban néhány héttel később, amikor a tulajdonos el akarja adni a kocsit, az eredetiségvizsgálaton elbukik, s kiderül, hogy az alváz- és motorszám mégsem valódi. Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub jogásza szerint mindenkinek vállalnia kell a felelősséget a vizsgálataiért és az annak alapján kiadott határozatáért. Az Autóklub egyelőre nem foglal állást a kérdésben: - Ha a vizsgálat ingyenes lesz, semmi okunk felszólalni ellene - szögezte le Kovács.
Forrás: nol.hu
Hi!
2006 május 1-től változott a fóliás szabály! Akár a teljes szélvédő is lefóliázható, ha megvan egy bizonyos fényáteresztő képesség ( ne kérdezd mennyi, elő kellene ásnom a papírt...)
A hátsó oldalablakot ha van 2 külső tükröd, még be is festheted....
Szerintem előszedem és beszkennelem azt a papírt, és felteszem majd pl ide....Ha a közeg túl okos, max a kezébe nyomom ( ha ennyire nincs képben a szabályokkal, akkor ne kötözködjön
)
2006 május 1-től változott a fóliás szabály! Akár a teljes szélvédő is lefóliázható, ha megvan egy bizonyos fényáteresztő képesség ( ne kérdezd mennyi, elő kellene ásnom a papírt...)
A hátsó oldalablakot ha van 2 külső tükröd, még be is festheted....
Szerintem előszedem és beszkennelem azt a papírt, és felteszem majd pl ide....Ha a közeg túl okos, max a kezébe nyomom ( ha ennyire nincs képben a szabályokkal, akkor ne kötözködjön


Az eredetvizsgát sztem megúsztuk...
idézek:
Több helyen szigorítják a műszaki vizsga követelményeit. Hazánkban augusztus elsejétől bevezetik az integrált ellenőrzést az olyan autók számára, amelyek eddig még nem estek át eredetiségvizsgálaton

Több helyen szigorítják a műszaki vizsga követelményeit. Hazánkban augusztus elsejétől bevezetik az integrált ellenőrzést az olyan autók számára, amelyek eddig még nem estek át eredetiségvizsgálaton
különösebben nem érdekel...
veszek rá egy gyári hátsó dobot, vissza a gyári ültetőrugókat és leophatnak...
mire jó a gyári sportváltozat...
igaz, hogy, ha nagyon akarnak úgyis belekötnek valamibe, de az esetleg már csak az állapota lehet... bár sztem az sem... már szinte a fél autó új...




nekem a legsötétebb fólia van a rendörők állandóan magyaráznak érte d eleszarom nem érdekel. már mondták hogy kaparjam le én meg mondtam majd akkor ha kifizeted
az a gond hogy már mindenbe belekötnek, engem múltkor megállítottak és mindenről papírt kértek a spoilerezéstől kezdve a kipufogóik az a baj hogy irigyek mert szerintem nem ezzel kéne foglalkozniuk a zsernyákokna
Azt hogy mostantól nincsenek szabályok legalábbis számomra a rendörők meg be......!!!:)





éppen ezek miatt a szigorítások miatt sztem mostantól nagy sikerük lesz a gyári sportváltozatoknak...



remélem nekem nem tudnak mibe belekötni... max az ültetésbe...
azon kívül minden gyári...


van fent az oldalamon kép hogy milyen nekem a Golfba a xenon nézd meg...de ugy nézd hogy a gyári lámpával ami nem átlátszó hanem ilyen rácsos fajta és az még kb 20-30%-al elvesz a fényerőből...na amiota nekem megvan a szenyór azóta nem nagyon hasznalok refit...nem bántam meg te sem fogod 

De eddig mindegyik rendőr elfogadta a műbizim, és nem vágta h elöl nem teljesen ok



Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
( csak mert felénk van pár