Balesetek, DURVA !!!!!!
aktuális téma

Őszi vezetési jótanács!
VIDEO, aquaplanning, azaz amikor felúszik az autó nagy esőben és irányíthatatlanná válik
Aquaplanning- nak hívja az angol. Arról van szó, hogy a gumik úgy vannak készítve (mintázva), hogy esőzésben gurulásnál a tapadó felület által kinyomott vizet elvezetik, kilökik a gumi alól. Azonban mindegyiknek van elvezetési képesség határa. Amennyiben az adott sebesség magasabb egy bizonyos értéknél, úgy a gumi bemarásai már nem képesek elvezetni a vizet, létrejön az aszfalt és a gumi tapadó felülete között egy vízréteg, amelynek következtében a jármű "felúszik", és irányíthatatlanná válik.
Vizes, síkos úton vezessetek óvatosan, autópályán is mérsékeljétek a sebességet!
videó
Ne vezess:
-ittasan, kábítószerrel
videó
videó
videó
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/02/icbc-counterattack.html
-biztonsági öv nélkül (az utasokkal is köttesd be)
-túl fáradtan
-túl gyorsan
ne basztasd a telefonod
A HALÁL FIGYEL: a halál pillanata
Ne előzz felelőtlenül!
Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod követni tud... senki sem szent, a legtöbben 90 helyett 100-110-el mennek ott, ahol az útviszonyok megfelelőek, és a jármű is az.. a bajok nem itt kezdődnek. Az esztelenség ennél többről szól.
"Gondold csak el, milyen is lenne egy emberélet és a világ a baleset esélye nélkül? Milyen pökhendin magabiztos lenne, milyen szemérmetlenül gőgös és fennhéjázó! Nem, a baleset lehetősége ott lappang minden pillanatodban, a tárgyak, a helyzetek, az emberek, a vegyi anyagok, a statikus és fizikai képletek: mindez ellened is van. Tehát vigyázz. Ne aggályosan vigyázz, hanem emberi rangodhoz illően, komolyan és tárgyilagosan, nagyon figyelmesen. S mindig tudjad, hogy nem a világ ármánya tört önkényesen ellened, mikor a baleset bekövetkezik, hanem te voltál gyönge, lusta és kicsinyes. Nincs autóbaleset. Csak te vagy, s az autó és a világrend."
langlovagok.hu
VIDEO, aquaplanning, azaz amikor felúszik az autó nagy esőben és irányíthatatlanná válik
Aquaplanning- nak hívja az angol. Arról van szó, hogy a gumik úgy vannak készítve (mintázva), hogy esőzésben gurulásnál a tapadó felület által kinyomott vizet elvezetik, kilökik a gumi alól. Azonban mindegyiknek van elvezetési képesség határa. Amennyiben az adott sebesség magasabb egy bizonyos értéknél, úgy a gumi bemarásai már nem képesek elvezetni a vizet, létrejön az aszfalt és a gumi tapadó felülete között egy vízréteg, amelynek következtében a jármű "felúszik", és irányíthatatlanná válik.
Vizes, síkos úton vezessetek óvatosan, autópályán is mérsékeljétek a sebességet!
videó
Ne vezess:
-ittasan, kábítószerrel
videó
videó
videó
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/02/icbc-counterattack.html
-biztonsági öv nélkül (az utasokkal is köttesd be)
-túl fáradtan
-túl gyorsan
ne basztasd a telefonod
A HALÁL FIGYEL: a halál pillanata
Ne előzz felelőtlenül!
Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod követni tud... senki sem szent, a legtöbben 90 helyett 100-110-el mennek ott, ahol az útviszonyok megfelelőek, és a jármű is az.. a bajok nem itt kezdődnek. Az esztelenség ennél többről szól.
"Gondold csak el, milyen is lenne egy emberélet és a világ a baleset esélye nélkül? Milyen pökhendin magabiztos lenne, milyen szemérmetlenül gőgös és fennhéjázó! Nem, a baleset lehetősége ott lappang minden pillanatodban, a tárgyak, a helyzetek, az emberek, a vegyi anyagok, a statikus és fizikai képletek: mindez ellened is van. Tehát vigyázz. Ne aggályosan vigyázz, hanem emberi rangodhoz illően, komolyan és tárgyilagosan, nagyon figyelmesen. S mindig tudjad, hogy nem a világ ármánya tört önkényesen ellened, mikor a baleset bekövetkezik, hanem te voltál gyönge, lusta és kicsinyes. Nincs autóbaleset. Csak te vagy, s az autó és a világrend."
langlovagok.hu
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Igen, csak gondolom senki sem 70-ről satuzik 0-ra, hogy ellenőrizze.
Nekem is volt olyan egy Focussal, hogy alapban jó volt a fék, a Könyves Kálmánon meg majdnem összetoltam a sort kékkel, mert úgy nyúlt a fékút mint a rágógumi.


Indulas elött, ellenörzöd addig OK. Menet közben is barmi törtenhet...

Az más kérdés, ha működött volna se fog sokkal jobban, 1.6-os octaviakon 256-os tárcsa van, ha jól tudom, 3-4 megtermett rendőrrel se sok a fékerő...
Mesélj, Te hogyan szoktad?

Indulás előtt ellenőrizni kellene a kocsi állapotát.

Hiába örülsz, valóban így volt.
Fékhibás autóval Te is ilyet produkáltál volna, hidd el.
Ennek nem volt "ügyintézői"
érkezés
érkezés
Lattam több olyan "ven roka" sofört aki azzal büszkelkedett, hogy Ö meg a volan-tefunal kezdte es mar 1000+1 eve nemzetközibe jar, de egy parhuzamos tolatast nem Volt kepes üres szerelvennyel összehozni...
NAGY SZAMOK törvenye: mindenhol van "balfek", attol, hogy csak ezek az esetek szurnak szemet, attol nem ez az altalanos...
Tessek utannajarni, hogy hany Kilometerre jut egy baleset a rendörsegen (gyanitom, hogy jobb a megtett Km/Baleset arany, mint az atlagnal).
En spec. meg az iden el fogom erni az 1.000.000 levezetett Km-et, ennyi alatt volt 4 balesetem:
1, Hatulrol belemcsattantak x2 (követesi tavolsag be nem tartasa)
2, Belemkanyarodtak (Kanyarodas szabalyainak be nem tartasa)
3, 50 Km/h-ra behuzott tempomattal elgazoltam egy beugro kutyat.
Mindegyik esetben le kellett helyszineltetni a törtenteket, a nyomok es szemtanuk vallomasa alapjan az en felelössegemnek meg a gyanuja sem merült fel.
Ebböl gyarts magadnak statisztikat, kb. 250.000Km-enkent megtalal valaki es en "aldozat"-kent vagyok resztvevö...
Megsem küldtem el ezekert senkit az anyjaba:
1, Etikatlan
2, Baleset volt, nem szandekos
NAGY SZAMOK törvenye: mindenhol van "balfek", attol, hogy csak ezek az esetek szurnak szemet, attol nem ez az altalanos...
Tessek utannajarni, hogy hany Kilometerre jut egy baleset a rendörsegen (gyanitom, hogy jobb a megtett Km/Baleset arany, mint az atlagnal).
En spec. meg az iden el fogom erni az 1.000.000 levezetett Km-et, ennyi alatt volt 4 balesetem:
1, Hatulrol belemcsattantak x2 (követesi tavolsag be nem tartasa)
2, Belemkanyarodtak (Kanyarodas szabalyainak be nem tartasa)
3, 50 Km/h-ra behuzott tempomattal elgazoltam egy beugro kutyat.
Mindegyik esetben le kellett helyszineltetni a törtenteket, a nyomok es szemtanuk vallomasa alapjan az en felelössegemnek meg a gyanuja sem merült fel.
Ebböl gyarts magadnak statisztikat, kb. 250.000Km-enkent megtalal valaki es en "aldozat"-kent vagyok resztvevö...
Megsem küldtem el ezekert senkit az anyjaba:
1, Etikatlan
2, Baleset volt, nem szandekos
Emlekezetem szerint többször elhangzott mar, hogy amennyiben bizonyossagot nyer, hogy rendör önhibajabol törte a szekeret akkor annak sulyatol függöen anyagi es fegyelmi következmenyi vannak!
Nem mindegyik kap kikepzest, azok akik viszont megfelelnek a vizsgan, felkeszültebbek, mint az atlag soför.
Úgy emlékszem nemrég valaki azt bizonygatta, hogy a rendőrök nem úgy vezetnek, mint az átlagember, mert ők kapnak külön kiképzést is.
nekem is volt "ügyintézői" jogsim, ugyanabba a központba küldtek minket is tréningre ahol a rendőrök "fejlesztik" "rendkívüli" képességeiket. Persze ez csak egy alapozó tréning volt. Ettől a hivatásos biztosan egy szinttel komolyabb. De amikor parkolni meg Y-ba nem tudnak normálisan megfordulni mégis mit kéne gondoljak?

csak fele olyan rossz és a környezetére "igényes" szomszédokat kívánok neked, mint "ezek"

Csupán csak annyi közöm van hozzá hogy az én, meg a te meg a másik pár millió ember adóforintjaiból veszik az autókat és törik, ha ez nyilvánvalóan abból eredte hogy egyszerűen "fogalmazva tolvajt kergetett" és ezért történt akkor elfogadnám, legalább látnám jelét hogy csinálnak is valamit...És talán a köztudatban is megragadna hogy hát igen nem fölöslegesen fizetjük őket...Nem azon akarok csámcsogni hogy jujj de béna, rossz oldaláról értelmezitek a mondanivalót...Persze mindenkivel megesik/het hogy benéz valamit de a nyivánosságra került esetek többsége nem az "autós üldözésből" ered. (szerintem)
De ő megmondja, hogy a szomszédai alapján reprezentatív felmérést készített.

A "csikos" verdaknak mint altalaban minden megkülönböztetö berendezessel ellatott jarmünek 1 ev müszakija van, ebböl kifolyolag amennyiben a szakszervizek megfelelöen vegzik a karbantartast jobb allapotban kellene, hogy legyenek, mint a Magyar jarmüallomany atlaga.
Ezeket a jarmüveket "ügyintezöivel" lehet csak vezetni ami komoly kepzeshez van kötve (nem keverendö össze egy olcso vezetestechnikai tanfolyammal), igy optimalis esetben az atlagtol jobb vezetesi kepesseggel rendelkeznek.
Ezektöl eltekintve a rendör is ember, a legnagyobb odafigyeles es akarat ellenere mindig adodhat olyan szituacio ami elöre nem lathato következmenyekkel (ez barkivel elöfordulhat).
Mivel azonban "csikos"-rol van szo igy mindenki felfujja az ügyet (nagyobb publicitast kap), azzal meg senki nem foglalkozik, hogy naponta hany "civil" töri meg sajat vagy mas autojat.
Ezeket a jarmüveket "ügyintezöivel" lehet csak vezetni ami komoly kepzeshez van kötve (nem keverendö össze egy olcso vezetestechnikai tanfolyammal), igy optimalis esetben az atlagtol jobb vezetesi kepesseggel rendelkeznek.
Ezektöl eltekintve a rendör is ember, a legnagyobb odafigyeles es akarat ellenere mindig adodhat olyan szituacio ami elöre nem lathato következmenyekkel (ez barkivel elöfordulhat).
Mivel azonban "csikos"-rol van szo igy mindenki felfujja az ügyet (nagyobb publicitast kap), azzal meg senki nem foglalkozik, hogy naponta hany "civil" töri meg sajat vagy mas autojat.
Van, benne racio. Amennyiben veletlenül Te okoznal / szenvednel balesetet (Egyik se törtenjen meg) mi sem csamcsognank rajta. Ep eleg nagy baj, hogy minden napra jut baleset. De mint ahogyan a neveben ügyesen el van helyezve a megfejtes nem szandekossagrol van szo, hanem egy "balul" bekövetkezett esemenyröl.
A halomról hozzál már egy forrást. Konkrétan megválaszolhatnád, hogy pl. egy év alatt az országban mennyi rendőrautó volt közlekedési baleset részese, ebből mennyi a saját és idegen hibás. Ezek után vonj le következtetéseket. Köszi.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!