Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Sajna ezeket nem ismerem, csak hallottam, hogy léteznek ilyenek is

Eibach, Koni, az állíthatók közül,
KW, FK a fix futóművek közül...
Nekem ezekhez volt szerencsém személyesen, és tudom őket ajánlani !!

KW, FK a fix futóművek közül...
Nekem ezekhez volt szerencsém személyesen, és tudom őket ajánlani !!

Használ valaki közületek Kayaba lengéscsillapítókat? Most igen kedvező áron juthatnék ilyen gátlókhoz, csak még nem tudok róluk semmit. Van-e valakinek tapasztalata velük kapcsolatban?
szasztok!tudna segíteni valaki?lengéscsillapítókat szeretnék cserélni a gépemen (Golf IV) és gondoltam egy állítható futóművel megörvendeztetem magam!de valami olyat szeretnék ami megőrzi a komfortos menettulajdonságokat!szóval nem az lenne a lényeg hogy a földig ültessem és szétrázzon az autó!szóval arra lennék kíváncsi melyik lenne ilyen esetben a legjobb választás,miklyen márka és honnan?thx
hát sajna neked csak azt tudom mondani hogy ez van meg kell szokni!!!
én imádom a kemény futomüvet mocskosul lehet vele kenetni!!!
a golfomba is ilyen volt és versenybe vertem mindenkit mert a kanyarokat nagyon lehetett vele venni hiába volt csak 90ps!!!
meg amugy is imádok pattogni rosszul vagyok ha ilyen hajos autoval kell menni valahiva felkeveredik a gyomrom töle!!
én imádom a kemény futomüvet mocskosul lehet vele kenetni!!!
a golfomba is ilyen volt és versenybe vertem mindenkit mert a kanyarokat nagyon lehetett vele venni hiába volt csak 90ps!!!
meg amugy is imádok pattogni rosszul vagyok ha ilyen hajos autoval kell menni valahiva felkeveredik a gyomrom töle!!

Jah igen....ültetésnek olyan -30/-30at gondoltam hiszen mindennapos budapesti használatú a kcosim.

Sziasztok! Engem most kezdett el foglalkoztatni ez a futómű tuning téma. Az átépítés végére terveztem de lehet h el lesz a legelső. A kérdésem a következő lenne: Opel Corsa B láttam sok tuningcég gyárt hozzá álíítható futóművet pl FK is....amit elég baráti áron ilyen 80.000körül be lehetne szerzni. Csak nem tudom h jó minőségű-e és hogy megéri e? Vagy vegyek külön ültető rugókat és sportgátlókat?
Szóval ez lenne az alapkérdés hogy komplett sportfutóművet vegyek vagy külön ültető rugót és gátlókat!
Annak is örülnék ha márkákat tudnátok mondani közép kategóriás árral...szóval ilyen 100-120 ezer körül!
Köszi mindenkinek
Szóval ez lenne az alapkérdés hogy komplett sportfutóművet vegyek vagy külön ültető rugót és gátlókat!
Annak is örülnék ha márkákat tudnátok mondani közép kategóriás árral...szóval ilyen 100-120 ezer körül!
Köszi mindenkinek
hello Yasec!
Olvasgatom itt a dolgokat, és felmerült bennem a kérdés. Hogyan lehetek biztos abban, hogy ha -felkeményíttetem a gátlóimat
-teszek rá xy sportrugókat, akkor az együtt is jól fog működni...(nem csak külön
).
(Gondolok itt a #258. leveledben írtakra.)
révész
Olvasgatom itt a dolgokat, és felmerült bennem a kérdés. Hogyan lehetek biztos abban, hogy ha -felkeményíttetem a gátlóimat
-teszek rá xy sportrugókat, akkor az együtt is jól fog működni...(nem csak külön

(Gondolok itt a #258. leveledben írtakra.)
révész
Nekem meg az az érzésem, hogy túl kemény a telód!
Télen bizonyos telók az átlagosnál jobban keményednek, erre vigyázz!
Én sok tuningverdát láttam már cruisingolni 40-el, mert vannak olyanok, akik porig ültetik a gépet, csupán optikai szempontokat figyelembe véve, és azokkal tényleg már csak 40el lehet közlekedni...
Legjobb az lenne, ha a hátsókerék elé fel tudnál rögzíteni egy kamerát, és leshetnéd, hogy mit csinál a kerék egy huppanó után.
Vagy szólsz egy haverodnak, és őt lógatod ki az ablakból ugyanezen céltól vezérelve!
Csak valahogy kössed ki, nehogy a huppanótól kiessen!
Ilyenkor ugyanis könnyen a fején landol, és elvesztheti az addig tárolt információkat!
(Format Brain
)
Na, sok sikert!
Télen bizonyos telók az átlagosnál jobban keményednek, erre vigyázz!
Én sok tuningverdát láttam már cruisingolni 40-el, mert vannak olyanok, akik porig ültetik a gépet, csupán optikai szempontokat figyelembe véve, és azokkal tényleg már csak 40el lehet közlekedni...

Legjobb az lenne, ha a hátsókerék elé fel tudnál rögzíteni egy kamerát, és leshetnéd, hogy mit csinál a kerék egy huppanó után.
Vagy szólsz egy haverodnak, és őt lógatod ki az ablakból ugyanezen céltól vezérelve!

Csak valahogy kössed ki, nehogy a huppanótól kiessen!


(Format Brain

Na, sok sikert!
Köszönöm a segítségetet a torziós ültetéssel kapcs.ban. Szerintem megfelel a megoldás nekem mivel hátul csak a három éves gyerkőc szokott utazni. Taxizást pedig nem vállalok. Ugyhogy a megoldás jónak tűnik. Thx mindenkinek

kösz a kimerítő választ.
Nálam inkább a teló puhasága lehet a gond,hisz gyári....ha viszont hozzákeményíttetem,akkor nagyon rázni fog,nem?
csak azért nem értem ezt,mert sosem látok tuning gépeket 40-nel döcögni,pedig,ha mégjobban rázni fog akkor nekem ez lesz a sorsom
Nálam inkább a teló puhasága lehet a gond,hisz gyári....ha viszont hozzákeményíttetem,akkor nagyon rázni fog,nem?

csak azért nem értem ezt,mert sosem látok tuning gépeket 40-nel döcögni,pedig,ha mégjobban rázni fog akkor nekem ez lesz a sorsom

végül is, igen, sokkal bonyolultabb!
Van hi speed compression, meg lo.speed compression, meg rebound-ba ugyanez.
Aztán az egész rendszer kölcsönhatása, rugózatlan tömegek, egyes teleszkópok kihatása a többi 3-ra, stabilizátor belepofázása, hiszen az is valahol egy rugó, szóval ettől sokkal bonyolultabb ez az egész.
Én is még csak tanulgatom, de érdekel, előbb-utóbb csak megértem a javát!
Van hi speed compression, meg lo.speed compression, meg rebound-ba ugyanez.

Aztán az egész rendszer kölcsönhatása, rugózatlan tömegek, egyes teleszkópok kihatása a többi 3-ra, stabilizátor belepofázása, hiszen az is valahol egy rugó, szóval ettől sokkal bonyolultabb ez az egész.
Én is még csak tanulgatom, de érdekel, előbb-utóbb csak megértem a javát!

ja azt hittem bonyolultabb a dolog 






Na, akkor már értem, mit akarsz!
A pattogás sokmindentől lehet.
Egy ültetőrugó kisebb mozgással, úttal rendelkezik, mint egy normális, így ha annak kiaknáztad a lehetőségeit, azaz útjának végére ért, akkor dob eggyet a gépen. Ez sajna normális.
De szerintem nálad nem ez áll fennt.
Vagy kemény a telód, vagy túl puha, de nem jó.
Na, egy teleszkópon két dolgot lehetne állítani alapjában véve:
A csillapítást (rebound), és az összenyomhatóságát (compression).
Ha a telónak túl nagy a kompressziója, akkor az az erő, ami késztette a rendszeredet az összenyomásra, nem fogja tudni összenyomni a rugódat, mert a teló kompressziója úgy lett beállítva, hogy az olaj még ennyi idő alatt nem tud az akadályon (vezérlőszelepen) átpréselődni. Ez lehet egy akkora ellenállás, hogy a rendszernek egyszerűbb az autódat a levegőbe emelni, mint ezt az ellenállást legyőzni.
Ha a csillapításod túl nagy, akkor meg összenyomódott a telód, de a kirugási karaktere olyan, hogy a visszaúton kell az olajnak az akadállyal megkűzdenie, és azt nem tudja időben megvalósítani.
Ilyenkor az van, hogy az úton az akadálynak már rég vége, de egyszerűen nem ér oda időben a kerék, ahová oda kéne érnie.
Ha túl kicsi a csillapítás, akkor meg a rugó "kirugó" erejével nem fog elbírni, azt nem fogja csillapítani, és túldolgozik a rugó.
Hogy tisztábban lehessen érteni:
Egy adott erőre ugyanannyira merül be a felfüggesztés, mert a rugó annyira tudja ellensúlyozni. De ez így csak statikusan érthető. Ha dinamikus rendszerről beszélünk, (márpedig az autó az), akkor az idő mint tényező is ott lesz, mert egy erőnek csak egy bizonyos ideje van nyomkodni a felfüggesztésedet, ha addig nem tudta a felfüggesztés lerendezni a dolgot, akkor már utána késő, kezdődik a kerék nem földet érése.
Remélem érthető voltam!
Üdv.: Yasec

A pattogás sokmindentől lehet.
Egy ültetőrugó kisebb mozgással, úttal rendelkezik, mint egy normális, így ha annak kiaknáztad a lehetőségeit, azaz útjának végére ért, akkor dob eggyet a gépen. Ez sajna normális.
De szerintem nálad nem ez áll fennt.
Vagy kemény a telód, vagy túl puha, de nem jó.
Na, egy teleszkópon két dolgot lehetne állítani alapjában véve:
A csillapítást (rebound), és az összenyomhatóságát (compression).
Ha a telónak túl nagy a kompressziója, akkor az az erő, ami késztette a rendszeredet az összenyomásra, nem fogja tudni összenyomni a rugódat, mert a teló kompressziója úgy lett beállítva, hogy az olaj még ennyi idő alatt nem tud az akadályon (vezérlőszelepen) átpréselődni. Ez lehet egy akkora ellenállás, hogy a rendszernek egyszerűbb az autódat a levegőbe emelni, mint ezt az ellenállást legyőzni.
Ha a csillapításod túl nagy, akkor meg összenyomódott a telód, de a kirugási karaktere olyan, hogy a visszaúton kell az olajnak az akadállyal megkűzdenie, és azt nem tudja időben megvalósítani.
Ilyenkor az van, hogy az úton az akadálynak már rég vége, de egyszerűen nem ér oda időben a kerék, ahová oda kéne érnie.
Ha túl kicsi a csillapítás, akkor meg a rugó "kirugó" erejével nem fog elbírni, azt nem fogja csillapítani, és túldolgozik a rugó.
Hogy tisztábban lehessen érteni:
Egy adott erőre ugyanannyira merül be a felfüggesztés, mert a rugó annyira tudja ellensúlyozni. De ez így csak statikusan érthető. Ha dinamikus rendszerről beszélünk, (márpedig az autó az), akkor az idő mint tényező is ott lesz, mert egy erőnek csak egy bizonyos ideje van nyomkodni a felfüggesztésedet, ha addig nem tudta a felfüggesztés lerendezni a dolgot, akkor már utána késő, kezdődik a kerék nem földet érése.
Remélem érthető voltam!

Üdv.: Yasec

hali
köszi a választ, a vogtlanG csak elírás, tanultam németül sok évig
Igazából nem túl jól fogalmaztam meg a kérdést,ez abból is adódik,hogy kezdő vagyok a műfajban,és a kérdésem lehet hogy túl evidens,de engem mégis paráztat.
Szóval a rugó kemény a gátló gyári,és ettől bután hintázik a kocsi hátulja + rázkódik is (de erről mondjuk Budapest tehet).
A kérdés tehát csak annyi,hogy ha nem bírom az érzést,hogy vezetés közben összeszoruló gyomorral várom hogy mikor pattanok fel megint az ülésben (a csomagtartóban található holmikkal együtt) akkor a rugókhoz hangolt gátló lehet-e megoldás,tehát,hogyan változik a kocsi viselkedése ez esetben (józan paraszti ésszel még rázósabb lesz,de nem lesz hintázós-pattogós)?Ha azonban ez a helyzet akkor max 40 km/h munkába menet az jóval korábbi felkelést jelent
Szóval ha ilyen finnyás vagyok akkor inkább keressek puhább rugót és ne akarjam a gátlókat keményíttetni(attól esetleg még rosszabb lesz a helyzet,vagy talán kicsit jobb?-persze tudom nem lesz túl kényelmes úgy sem)
Lehet,hogy hülye dilemma,de ez egy kezdő tuner dilemmája,szó plíz help!
előre is köszi
G
köszi a választ, a vogtlanG csak elírás, tanultam németül sok évig

Igazából nem túl jól fogalmaztam meg a kérdést,ez abból is adódik,hogy kezdő vagyok a műfajban,és a kérdésem lehet hogy túl evidens,de engem mégis paráztat.
Szóval a rugó kemény a gátló gyári,és ettől bután hintázik a kocsi hátulja + rázkódik is (de erről mondjuk Budapest tehet).
A kérdés tehát csak annyi,hogy ha nem bírom az érzést,hogy vezetés közben összeszoruló gyomorral várom hogy mikor pattanok fel megint az ülésben (a csomagtartóban található holmikkal együtt) akkor a rugókhoz hangolt gátló lehet-e megoldás,tehát,hogyan változik a kocsi viselkedése ez esetben (józan paraszti ésszel még rázósabb lesz,de nem lesz hintázós-pattogós)?Ha azonban ez a helyzet akkor max 40 km/h munkába menet az jóval korábbi felkelést jelent

Szóval ha ilyen finnyás vagyok akkor inkább keressek puhább rugót és ne akarjam a gátlókat keményíttetni(attól esetleg még rosszabb lesz a helyzet,vagy talán kicsit jobb?-persze tudom nem lesz túl kényelmes úgy sem)
Lehet,hogy hülye dilemma,de ez egy kezdő tuner dilemmája,szó plíz help!

előre is köszi
G
en is hasonlokat hallottam rola.
Lassan 10 évesek lesznek az első Elise-k is. (1996-ban jött ki az első néhány) Ahhoz ettől függetlenül lehet kapni mindent, sokszor többet is, mint az enyémhez!
Esprithez is van minden!
Ha közszeretetnek örvend a modell, akkor nincs para, lesz hozzá minden!
Mondjuk nem Golf II-es szinten, az már igaz, de hát ne legyünk telhetetlenek!
"Csak az ember nem nyugszik
"
Addig élsz még, amíg nem nyugszol! Utána már akár el is adhatod a gépedet, mehetsz vonattal!
Üdv: Yas.
Esprithez is van minden!
Ha közszeretetnek örvend a modell, akkor nincs para, lesz hozzá minden!

Mondjuk nem Golf II-es szinten, az már igaz, de hát ne legyünk telhetetlenek!

"Csak az ember nem nyugszik

Addig élsz még, amíg nem nyugszol! Utána már akár el is adhatod a gépedet, mehetsz vonattal!

Üdv: Yas.
Ezek a nem spirálrugós rugózások amúgy sokszor elég jó dolgok ám, csak kicsit másabb megoldást követelnek.
Volt faternak egyszer egy Mercedes 208D-je, egy dobozos gép. Annak körbe laprugói vannak, és meglehetősen jól feküdte az utat! Állítom, hogy jobban, mint spirálokkal tette volna. A nagy baj csak azzal volt, hogy ha pl. koccanás lett volna vele, akkor szinte biztosan elmegy az első futómű, mert a laprugó rögzítési pontja totál előrenyúlott, ott volt szinte a lökösben!
A Franciák sem hülyék ám, hogy még mindig ilyen torziós cuccokat alkalmaznak!
Normál körülmények közt elegendőek, és elég komfortosak, valamint nagyon kicsi a helyigényük, ami a mai "mindent tudó" autók korában elég fontos tényező!
Szóval mindennek van előnye, na meg persze a felhasználási területek is külömbözőek.
Akkor van gond, ha túl sok a kompromisszum!
A Lottinak pl. nagyon jó futóműve van, de nem kis területet vesz igénybe, az amúgy is kicsi autóból.
Csak hát ez nem arról szól, hogy sok hely legyen benne!
Volt faternak egyszer egy Mercedes 208D-je, egy dobozos gép. Annak körbe laprugói vannak, és meglehetősen jól feküdte az utat! Állítom, hogy jobban, mint spirálokkal tette volna. A nagy baj csak azzal volt, hogy ha pl. koccanás lett volna vele, akkor szinte biztosan elmegy az első futómű, mert a laprugó rögzítési pontja totál előrenyúlott, ott volt szinte a lökösben!

A Franciák sem hülyék ám, hogy még mindig ilyen torziós cuccokat alkalmaznak!
Normál körülmények közt elegendőek, és elég komfortosak, valamint nagyon kicsi a helyigényük, ami a mai "mindent tudó" autók korában elég fontos tényező!
Szóval mindennek van előnye, na meg persze a felhasználási területek is külömbözőek.
Akkor van gond, ha túl sok a kompromisszum!
A Lottinak pl. nagyon jó futóműve van, de nem kis területet vesz igénybe, az amúgy is kicsi autóból.
Csak hát ez nem arról szól, hogy sok hely legyen benne!

Nekem még odatesz az a tíz év is 
Mindig csak az a sok pénz, most összeszámoltam mi mennyi, háááátt
Csak az ember nem nyugszik


Mindig csak az a sok pénz, most összeszámoltam mi mennyi, háááátt


Csak az ember nem nyugszik

Hehe, én szinte semmin sem sértődök be!
Sértődést meghagyom a csajoknak!
Az egyedi gépnek is lehetnek néha előnyei, főleg akkor, ha szívesen használják pályán, így a Lottihoz gyárt még a Nitron is rugókat, még titánrugó is létezik hozzá!
(F1 technika, ha valaki meg bírja fizetni...)
Teló is van egy csomó, Bilstein, Koni, Öhlins, JRZ, Nitron, Spax, Dynamic suspensions, szóval lehet választani, az olcsóbb Spax-tól a bazidrága Öhlins-ig...
Nekem a Nitron pont jó is lenne, de az is komplett szettként biza 1400 Euro. Most nincs arra pénz, úgysem rossz a gyári Bilstein/Eibach páros sem!
Van még egy csomó más dolog, amire költenem kell/lehet. Most majd meg lesz ültetve az eleje 12mm-t. Ehhez csak gyártani kell egy magasabb telófelfüggesztési pontot előre, azt kész! A gyári teló nem állítható, csak a Motorsport, ami szintén Bilstein, csak menetes.
Üdv: Yas.


Sértődést meghagyom a csajoknak!

Az egyedi gépnek is lehetnek néha előnyei, főleg akkor, ha szívesen használják pályán, így a Lottihoz gyárt még a Nitron is rugókat, még titánrugó is létezik hozzá!

Teló is van egy csomó, Bilstein, Koni, Öhlins, JRZ, Nitron, Spax, Dynamic suspensions, szóval lehet választani, az olcsóbb Spax-tól a bazidrága Öhlins-ig...
Nekem a Nitron pont jó is lenne, de az is komplett szettként biza 1400 Euro. Most nincs arra pénz, úgysem rossz a gyári Bilstein/Eibach páros sem!

Van még egy csomó más dolog, amire költenem kell/lehet. Most majd meg lesz ültetve az eleje 12mm-t. Ehhez csak gyártani kell egy magasabb telófelfüggesztési pontot előre, azt kész! A gyári teló nem állítható, csak a Motorsport, ami szintén Bilstein, csak menetes.
Üdv: Yas.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!