Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
és a külömbség az különbség, tudom, hogy te nem sértődsz be ezen, ezért merem megemliteni



Meg fogsz lepődni, kurta sokat keresgéltem, és csak ez a két cég gyárt TC-hez cuccot, a vogtland engem is meglepett, ahol úgy kezdték, hogy ja az ugyanaz mint a civic, nem is folytattam.... Nem könnyű de te ismered ezt az "egyedi autó" problémát
mellesleg egy eibach-al én is kiegyeznék, amúgy meg azt néztem, hogy csomó cég konikkal szereli a komplett szettjeit.

Valahol csak van benne egy végállás gumibak, elasztomer!
Na azt kell jól beállítani, hogy ha már ütközésig összezár a hátsó lengőkar, legalább ne legyen fájdalmas!
Esetleg más kocsi elasztomerjét belefaragni!
Ezek rém primitív alkatrészek, egy db. csavar fogja középen, és kész!
A torziós rugó erejét valószínűleg nem fogod tudni megváltoztatni, az a torziós test méretétől függ. Max. az előfeszítését változtatod így. Lehet, neked már az is elég lesz!
Raksz egy matricát a napellenződre, mint ami régen a buszokon volt: "szállj ki, és gyalogolj!" Majd arra mutogatsz, ha a felvázolt eset beáll! (sok ember hátul + földút)



Na azt kell jól beállítani, hogy ha már ütközésig összezár a hátsó lengőkar, legalább ne legyen fájdalmas!

Esetleg más kocsi elasztomerjét belefaragni!
Ezek rém primitív alkatrészek, egy db. csavar fogja középen, és kész!
A torziós rugó erejét valószínűleg nem fogod tudni megváltoztatni, az a torziós test méretétől függ. Max. az előfeszítését változtatod így. Lehet, neked már az is elég lesz!
Raksz egy matricát a napellenződre, mint ami régen a buszokon volt: "szállj ki, és gyalogolj!" Majd arra mutogatsz, ha a felvázolt eset beáll! (sok ember hátul + földút)




Mindenre, egyedi gyártással!

Nem tudom, hogy minden Vogtland progresszív-e, én nem érdeklődtem ezeknél a cégeknél, mert nekem ezek nem gyártanak semmit sem.
A Lottihoz Eibach nyomja a rugókat, telókat meg sokan, de az ilyen "klasszikus" német tyunercégek nem gyártanak Lotuskompatibilis cuccost.
Az ilyen kombinációhoz meg nem tudok szólni semmit sem, hogy Koni+Vogtland.
Ez csak 2 gyártó, mindig a konkrét típus az érdekes.
De azt se mondjad el most, inkább kérdezz rá mindkét cégnél, hogy mit szólank ehhez, amit szeretnél csinálni.
Ha külömböznek a vélemények, na akkor gáz van.
De inkább a Koni véleménye fog számítani, a rugó az csak egy rugó!

A Lottihoz Eibach nyomja a rugókat, telókat meg sokan, de az ilyen "klasszikus" német tyunercégek nem gyártanak Lotuskompatibilis cuccost.

Az ilyen kombinációhoz meg nem tudok szólni semmit sem, hogy Koni+Vogtland.
Ez csak 2 gyártó, mindig a konkrét típus az érdekes.
De azt se mondjad el most, inkább kérdezz rá mindkét cégnél, hogy mit szólank ehhez, amit szeretnél csinálni.
Ha külömböznek a vélemények, na akkor gáz van.
De inkább a Koni véleménye fog számítani, a rugó az csak egy rugó!


figyi nekem is francia kocsim van, es azokban altalaban torzios rugo van hatul.
Ezeket ugymond konnyu ultetni, mert sak szet kell szedni a torziosrugot, es egy fokkal arreb kell tenni, es mindjart kb 3-4 centivel ulteted.
egy hatranya van, es az pont az amit Yasec irt. ah sokan ultok benne hatul es foleg nagy darabb emberek akkor pl folduton nagyon leerhet az alja egy docinel
Ezeket ugymond konnyu ultetni, mert sak szet kell szedni a torziosrugot, es egy fokkal arreb kell tenni, es mindjart kb 3-4 centivel ulteted.
egy hatranya van, es az pont az amit Yasec irt. ah sokan ultok benne hatul es foleg nagy darabb emberek akkor pl folduton nagyon leerhet az alja egy docinel

DuEn-en hirdet valami szaki, szinte folyamatosan!
Őt kéne megkérdezned!
Őt kéne megkérdezned!

Hát ha van is még nem tudom hol, per pillanat 

Na, sejtettem...
Akkor marad a net, meg a külföldi fórum.
Nem reménytelen, lehet, hogy baromi egyszerű az ültetése, csak én még nem foglalkoztam eddig vele.
Sokszor paraszti ész + némi logika is elég hozzá, de ha van mástól tapasztalat, az nem árt!

Akkor marad a net, meg a külföldi fórum.
Nem reménytelen, lehet, hogy baromi egyszerű az ültetése, csak én még nem foglalkoztam eddig vele.
Sokszor paraszti ész + némi logika is elég hozzá, de ha van mástól tapasztalat, az nem árt!

Minden voGTland rugó progresszív nem? Mit szólsz a - 30mm-ez konikkal? Nekem is ezt mondták, hogy kisebb úthibákat szépen nyel, tehát marad egy kis komfort is. A tény az hogy a gyári rugók 120, a voGTland meg 36. Amúgy nem ültetgetnék, csak egy idióta miatt felütöttem az autóm alját és még motortartó bak, meg egy merevítő cseréje is rám vár, ezért választanám ezt a megoldást.
Asszem az.
Ha lágyabb a cucc, akkor meg fagyasztva esztergálják. Van még tömítés anyag is, ami esztergálható. Szintén csak fagyasztva.
De asszem Magyarországon van olyan hely, ahol öntenek is ilyesmit, nem?
Ha lágyabb a cucc, akkor meg fagyasztva esztergálják. Van még tömítés anyag is, ami esztergálható. Szintén csak fagyasztva.
De asszem Magyarországon van olyan hely, ahol öntenek is ilyesmit, nem?
vogtland, basszus, senki sem bírja normálisan leírni?
Na, a progresszív rugót mindenképp előnyben részesíteném, azzal lehet még olyat összehozni, hogy egy lágyabb rugókarakterisztika legyen a rugózás elején, aztán ha az már kellően összenyomódott, dolgozzon a keményebb rész.
Teleszkópok esetében nem igazán mérvadó a mostani üzem, mivel a hidegben megnő a lengéscsillapító olaj viszkozitása, és így keményebb lesz a teló. Ha állítható, akkor mindenképp ajánlatos télen lágyabbra állítani, ha nem, akkor meg ha valaki nagyon precíz, cseréljen benne olajat (amennyiben lehet), pl. olyan 5ös súlyúra. (ha nem éppen azzal lett gyárilag is megtervezve. Bár inkább 15-ös olajakkal szoktak ezek menni!)
Üdv: Yasec

Na, a progresszív rugót mindenképp előnyben részesíteném, azzal lehet még olyat összehozni, hogy egy lágyabb rugókarakterisztika legyen a rugózás elején, aztán ha az már kellően összenyomódott, dolgozzon a keményebb rész.
Teleszkópok esetében nem igazán mérvadó a mostani üzem, mivel a hidegben megnő a lengéscsillapító olaj viszkozitása, és így keményebb lesz a teló. Ha állítható, akkor mindenképp ajánlatos télen lágyabbra állítani, ha nem, akkor meg ha valaki nagyon precíz, cseréljen benne olajat (amennyiben lehet), pl. olyan 5ös súlyúra. (ha nem éppen azzal lett gyárilag is megtervezve. Bár inkább 15-ös olajakkal szoktak ezek menni!)
Üdv: Yasec

ejj mi ez a politika itt? 



Demszky most (még mindig) a Horvátországi "pajtáját" javítgatja!
2006-ban majd változtathatsz rajta!


na,csak figyelgessünk :),remélem nem hiába,mert teljesen tanácstalan vagyok,az utakat meg nem egyhamar javíttatja meg Demszky

na akkor már ketten figyelgetünk :))
Megkérdezem neked hol lehet ilyet kapni! Egy ismerősöm mutogatott multkor pár szilentet ilyen anyagból. Keményebb mint a gumi, viszont rugalmas, és esztergálható.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
+ csomitarto tele cuccokkal
akkor volt izgalmas!