Cikk: A futómű tuningja

Témakör: Tuning
aktuális téma
A futómű tuningja

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
csacsa
#251
2005. január 11. 14:35
nekem meg nincs elallitva sehova, de amikor az uncsima a maga 160kg val beult hatra a felesegevel egyutt aki szinten "felsokategorias" es meg kozejuk beult egy 70 kilos ember(azert csak annyi mert igy is csak alig fert be szegeny)
+ csomitarto tele cuccokkal
akkor volt izgalmas!
Tiv
#250
2005. január 11. 14:08
és a külömbség az különbség, tudom, hogy te nem sértődsz be ezen, ezért merem megemliteni
Tiv
#249
2005. január 11. 14:05
Meg fogsz lepődni, kurta sokat keresgéltem, és csak ez a két cég gyárt TC-hez cuccot, a vogtland engem is meglepett, ahol úgy kezdték, hogy ja az ugyanaz mint a civic, nem is folytattam.... Nem könnyű de te ismered ezt az "egyedi autó" problémát mellesleg egy eibach-al én is kiegyeznék, amúgy meg azt néztem, hogy csomó cég konikkal szereli a komplett szettjeit.
carlosrcng
#248
2005. január 11. 14:01
Valahol csak van benne egy végállás gumibak, elasztomer!
Na azt kell jól beállítani, hogy ha már ütközésig összezár a hátsó lengőkar, legalább ne legyen fájdalmas!
Esetleg más kocsi elasztomerjét belefaragni!
Ezek rém primitív alkatrészek, egy db. csavar fogja középen, és kész!
A torziós rugó erejét valószínűleg nem fogod tudni megváltoztatni, az a torziós test méretétől függ. Max. az előfeszítését változtatod így. Lehet, neked már az is elég lesz!
Raksz egy matricát a napellenződre, mint ami régen a buszokon volt: "szállj ki, és gyalogolj!" Majd arra mutogatsz, ha a felvázolt eset beáll! (sok ember hátul + földút)
carlosrcng
#247
2005. január 11. 13:56
Mindenre, egyedi gyártással!
carlosrcng
#246
2005. január 11. 13:56
Nem tudom, hogy minden Vogtland progresszív-e, én nem érdeklődtem ezeknél a cégeknél, mert nekem ezek nem gyártanak semmit sem.
A Lottihoz Eibach nyomja a rugókat, telókat meg sokan, de az ilyen "klasszikus" német tyunercégek nem gyártanak Lotuskompatibilis cuccost.
Az ilyen kombinációhoz meg nem tudok szólni semmit sem, hogy Koni+Vogtland.
Ez csak 2 gyártó, mindig a konkrét típus az érdekes.
De azt se mondjad el most, inkább kérdezz rá mindkét cégnél, hogy mit szólank ehhez, amit szeretnél csinálni.
Ha külömböznek a vélemények, na akkor gáz van.
De inkább a Koni véleménye fog számítani, a rugó az csak egy rugó!
csacsa
#244
2005. január 11. 13:51
figyi nekem is francia kocsim van, es azokban altalaban torzios rugo van hatul.
Ezeket ugymond konnyu ultetni, mert sak szet kell szedni a torziosrugot, es egy fokkal arreb kell tenni, es mindjart kb 3-4 centivel ulteted.
egy hatranya van, es az pont az amit Yasec irt. ah sokan ultok benne hatul es foleg nagy darabb emberek akkor pl folduton nagyon leerhet az alja egy docinel
carlosrcng
#243
2005. január 11. 13:50
DuEn-en hirdet valami szaki, szinte folyamatosan!
Őt kéne megkérdezned!
Tiv
#242
2005. január 11. 13:49
Hát ha van is még nem tudom hol, per pillanat
carlosrcng
#241
2005. január 11. 13:48
Na, sejtettem...
Akkor marad a net, meg a külföldi fórum.
Nem reménytelen, lehet, hogy baromi egyszerű az ültetése, csak én még nem foglalkoztam eddig vele.
Sokszor paraszti ész + némi logika is elég hozzá, de ha van mástól tapasztalat, az nem árt!
Tiv
#240
2005. január 11. 13:48
Minden voGTland rugó progresszív nem? Mit szólsz a - 30mm-ez konikkal? Nekem is ezt mondták, hogy kisebb úthibákat szépen nyel, tehát marad egy kis komfort is. A tény az hogy a gyári rugók 120, a voGTland meg 36. Amúgy nem ültetgetnék, csak egy idióta miatt felütöttem az autóm alját és még motortartó bak, meg egy merevítő cseréje is rám vár, ezért választanám ezt a megoldást.
carlosrcng
#239
2005. január 11. 13:42
Asszem az.
Ha lágyabb a cucc, akkor meg fagyasztva esztergálják. Van még tömítés anyag is, ami esztergálható. Szintén csak fagyasztva.
De asszem Magyarországon van olyan hely, ahol öntenek is ilyesmit, nem?
carlosrcng
#238
2005. január 11. 13:40
vogtland, basszus, senki sem bírja normálisan leírni?
Na, a progresszív rugót mindenképp előnyben részesíteném, azzal lehet még olyat összehozni, hogy egy lágyabb rugókarakterisztika legyen a rugózás elején, aztán ha az már kellően összenyomódott, dolgozzon a keményebb rész.
Teleszkópok esetében nem igazán mérvadó a mostani üzem, mivel a hidegben megnő a lengéscsillapító olaj viszkozitása, és így keményebb lesz a teló. Ha állítható, akkor mindenképp ajánlatos télen lágyabbra állítani, ha nem, akkor meg ha valaki nagyon precíz, cseréljen benne olajat (amennyiben lehet), pl. olyan 5ös súlyúra. (ha nem éppen azzal lett gyárilag is megtervezve. Bár inkább 15-ös olajakkal szoktak ezek menni!)

Üdv: Yasec
Tiv
#237
2005. január 11. 13:27
carlosrcng
#236
2005. január 11. 13:18
Demszky most (még mindig) a Horvátországi "pajtáját" javítgatja! 2006-ban majd változtathatsz rajta!
pottoh
#235
2005. január 11. 11:04
na,csak figyelgessünk :),remélem nem hiába,mert teljesen tanácstalan vagyok,az utakat meg nem egyhamar javíttatja meg Demszky
Tiv
#233
2005. január 11. 10:38
na akkor már ketten figyelgetünk :))

_Tomiboy
#232
2005. január 11. 10:17
Megkérdezem neked hol lehet ilyet kapni! Egy ismerősöm mutogatott multkor pár szilentet ilyen anyagból. Keményebb mint a gumi, viszont rugalmas, és esztergálható.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 3591 találat 180 oldalon