Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
ez amolyan poliuretan féleség ugye? Nem lesz tőle még keményebb a futóművem, mármint komfrtvesztésre értem ..
vulkolán? életemben nem halottam még róla
Mit javít és mit ront mert gondolom ez valamilyen keményebb műanyag/gumi féleség lehet, szóval mire való az a dolog, és hol tudok ilyet szerezni, gyártatni?
köszi

köszi

A gumiszilenteket cseréld le vulkolánra. Ez nem 1 vészes összeg, mert a gyárit elviszed az esztergályoshoz és megmondod hogy olyat csináljon neked. Persze vulkolánt vigyél neki mert nem hiszem hogy lenne...
ha nem /40 hanem /45 helyesen...
a helyesírásom nem faxa... TÍZ UJJAL GÉPELÉS HÁTRÁNYA
Yasec:
Terveim szerint nemsokára meglesz a koni (yellow) votgland (-30mm) csere, mi az amivel még a futóműnél szoktak játszani? (vszínű 17-es méretről is visszaváltok 16-ra) Nagyon parázok, a komfort teljes elvesztésétől, de mindenképpen cserélnem kell a lengéscsillapítókat meg a rugókat, és hát olcsóbban jövök ki a tuning" dolgokkal mint a gyárival. A votgland rugók állítólag a komfortosabbak közé tartoznak, meg aztán csak és kizárólag ebből a márkából találtam az autómra valót. Szóval mit még? Lengőkar, gólyaláb, hogyan lehet kasztnit, futóművet erősíteni? Meg ha átalakítom a futóművet akkor eltérhetek a gyári váltómérettől, vagy meg se próbáljam? Mert a 17-es kerekekre ha nem /45, hanem /45.ös gumikat tehetnék, akkor nem lehet maradnék mégis, tudod optika ....

Yasec:
Terveim szerint nemsokára meglesz a koni (yellow) votgland (-30mm) csere, mi az amivel még a futóműnél szoktak játszani? (vszínű 17-es méretről is visszaváltok 16-ra) Nagyon parázok, a komfort teljes elvesztésétől, de mindenképpen cserélnem kell a lengéscsillapítókat meg a rugókat, és hát olcsóbban jövök ki a tuning" dolgokkal mint a gyárival. A votgland rugók állítólag a komfortosabbak közé tartoznak, meg aztán csak és kizárólag ebből a márkából találtam az autómra valót. Szóval mit még? Lengőkar, gólyaláb, hogyan lehet kasztnit, futóművet erősíteni? Meg ha átalakítom a futóművet akkor eltérhetek a gyári váltómérettől, vagy meg se próbáljam? Mert a 17-es kerekekre ha nem /45, hanem /45.ös gumikat tehetnék, akkor nem lehet maradnék mégis, tudod optika ....

valamiért nem enged linket beszúrni,
úgyhogy www.votgland.com, ott fogsz találni 40mm-es ültzetőrugót a gépedre. Nézz krbe egy kicsit, szerintem FK is van, meg Eibacj is, csak azokat lusta vagyok megnézni. De jobboldalon hirdetik, felhívod őket és megmondják miből válogathatsz...
úgyhogy www.votgland.com, ott fogsz találni 40mm-es ültzetőrugót a gépedre. Nézz krbe egy kicsit, szerintem FK is van, meg Eibacj is, csak azokat lusta vagyok megnézni. De jobboldalon hirdetik, felhívod őket és megmondják miből válogathatsz...
Háááát, szerintem bebuktam az ültetést, mert a leírásban ez van:
Elöl független McPherson-felfüggesztés segédalvázon. Hátul független hosszanti lengőkarok, keresztben szerelt torziós rugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal, elöl-hátul torziós kanyarstabilizátor
Biztos van megoldás mert a neten van egykét ültetett senic.
Ha tudsz, vagy tudtok valami megoldást plíz help



Biztos van megoldás mert a neten van egykét ültetett senic.
Ha tudsz, vagy tudtok valami megoldást plíz help


Pesten a Kárászi a legjobb, kb 8-ezer körül van/db.
Sziasztok!
Nem tud valaki Pest környékén,Pesten valakit aki vállalja gátlók keményítését.
Esetleg azt is tudjátok hogy mennyiért?
Én 5 rugó/db-ért tudnám egy haverral megcsináltatni de ahhoz le kéne küldenem vidékre a cuccot,addig meg nem tudok mit csinálni a kocsival(asszem nem hagyhatom futómű nélkül a szerelőnél)
Elég fontos lenne mert most nagyon hülye érzés közlekedni ezeken a huplis utakon a viszonylag kemény sportrugókkal
előre is kösz
Nem tud valaki Pest környékén,Pesten valakit aki vállalja gátlók keményítését.
Esetleg azt is tudjátok hogy mennyiért?
Én 5 rugó/db-ért tudnám egy haverral megcsináltatni de ahhoz le kéne küldenem vidékre a cuccot,addig meg nem tudok mit csinálni a kocsival(asszem nem hagyhatom futómű nélkül a szerelőnél)
Elég fontos lenne mert most nagyon hülye érzés közlekedni ezeken a huplis utakon a viszonylag kemény sportrugókkal

előre is kösz
Igen, változik a geometria, és igen is érdemes utána is beállíttatni. Könnyen meglehet, hogy már nem lehet olyanokat állítani, mint kerékdőlés, de akkor meg meg kéne találni a módját, hogy mégis, valamelyik felfüggesztési pontnál mégiscsak állítani lehessen.
Ha a kerékdőlést nem sikerül korrigálni, akkor akár gyorsabb gumikopás is lehetséges tőle.
Első nekifutásban térképezd fel, hogy mit bírsz korrigálni rajta.
Ha a kerékdőlést nem sikerül korrigálni, akkor akár gyorsabb gumikopás is lehetséges tőle.
Első nekifutásban térképezd fel, hogy mit bírsz korrigálni rajta.

No panic takarék, neked francia autód van, azokban akármi is lehet!
Na de komolyra fordítva a szót, sajna nem ismerem konkértan a te gépedet, de lehet, hogy torziós rugód van hátul, akkor meg keresheted a rugó tekervényeit, mert azokat nem fogod találni.
De lehet laprugós is, bár ezt nem tartom valószínűnek.
Hogy a torziósnál hogyan lehet ültetni, azt tudja a rák. Ha nem húzod fel eléggé, akkor ugyan ülni fog, de lekoppan majd minden kisebb terhelésnél.
De az sem bizti, hogy torziós a kispofa.
Kéne kép alulról.
Meg tudod oldani?
Üdv: Yas.
Ja, és nem kell mindig félni attól, hogy keveset tudsz!
Biztos vannak dolgok, amiben meg én tudok kevesebbet nálad!

Na de komolyra fordítva a szót, sajna nem ismerem konkértan a te gépedet, de lehet, hogy torziós rugód van hátul, akkor meg keresheted a rugó tekervényeit, mert azokat nem fogod találni.
De lehet laprugós is, bár ezt nem tartom valószínűnek.
Hogy a torziósnál hogyan lehet ültetni, azt tudja a rák. Ha nem húzod fel eléggé, akkor ugyan ülni fog, de lekoppan majd minden kisebb terhelésnél.
De az sem bizti, hogy torziós a kispofa.
Kéne kép alulról.
Meg tudod oldani?
Üdv: Yas.
Ja, és nem kell mindig félni attól, hogy keveset tudsz!
Biztos vannak dolgok, amiben meg én tudok kevesebbet nálad!

Szerintem biztos van ott rugó, vagy lehet hogy mégsem?
Csak vmi porvédő miatt nem láthatod a rugó meneteit, de az ott van bizti!!

Csak vmi porvédő miatt nem láthatod a rugó meneteit, de az ott van bizti!!
Köszi Yasec!
Mondom, nekem is butaságnak tűnt, de ettől függetlenül én szeretném lecserélni a rugókat meg a gátlókat egy kicsit sportosabbakra, mert nekem ingatagnak tűnik a verda. A kérdésem az lenne, hogy pl -30mm ültetésnél változik-e a geometria. Azért szeretném tudni, mert azt mondták, hogy a pogácsa berakásánál pl változik és utána felesleges beállíttatni a futóművet, mert a pogácsa miatt nem is produkálhatná a gyári értékeket. Ez igaz akkor is, ha ültetve van a vas?
Előre is köszi! Karesz
Mondom, nekem is butaságnak tűnt, de ettől függetlenül én szeretném lecserélni a rugókat meg a gátlókat egy kicsit sportosabbakra, mert nekem ingatagnak tűnik a verda. A kérdésem az lenne, hogy pl -30mm ültetésnél változik-e a geometria. Azért szeretném tudni, mert azt mondták, hogy a pogácsa berakásánál pl változik és utána felesleges beállíttatni a futóművet, mert a pogácsa miatt nem is produkálhatná a gyári értékeket. Ez igaz akkor is, ha ültetve van a vas?
Előre is köszi! Karesz
Meg fogtok kövezni a tudatlanságom miatt de meg kell kérdeznem v.mit
Ma alánéztem az utómnak mivel szeretném majd 30mm -rel lejjeb tenni, de én hátul nem láttam rugókat, ellentétben az autó első felével. Hangsújozom nem láttam ami nem biztos hogy azt jelenti nincs.
Kérdem én egy nagyon kezdő "tuning"-olni vágyó:
én láttam rosszul, vagy ha nem mit kell tenni hogy lejjebb kerüljön a verda.
Tudom hogy hülyeséget kérdezek és mondhatnátok az ilyennek minek autó, de sosem foglalkoztam ezzel a kérdéssel és a keréken kívül mást még nem cseréltem az autón

Ma alánéztem az utómnak mivel szeretném majd 30mm -rel lejjeb tenni, de én hátul nem láttam rugókat, ellentétben az autó első felével. Hangsújozom nem láttam ami nem biztos hogy azt jelenti nincs.
Kérdem én egy nagyon kezdő "tuning"-olni vágyó:
én láttam rosszul, vagy ha nem mit kell tenni hogy lejjebb kerüljön a verda.
Tudom hogy hülyeséget kérdezek és mondhatnátok az ilyennek minek autó, de sosem foglalkoztam ezzel a kérdéssel és a keréken kívül mást még nem cseréltem az autón

Nekem van!
OZ Antares, 8,5 x 17", BCD 112/5, ET38
Jó pl. Mercire, meg egy csomó másik gépre, aminek 5x112-es lyukköre van.
Sehol sincsenek megütve, meg javítva sem voltak soha, erre garanciát vállalok! (mivel az én felnieim voltak, és újonan vettem őket!
)
Üdv: Yas.
U.i.: képet tudok küldeni róla, de rákereshetsz neten is!
OZ Antares, 8,5 x 17", BCD 112/5, ET38
Jó pl. Mercire, meg egy csomó másik gépre, aminek 5x112-es lyukköre van.
Sehol sincsenek megütve, meg javítva sem voltak soha, erre garanciát vállalok! (mivel az én felnieim voltak, és újonan vettem őket!

Üdv: Yas.
U.i.: képet tudok küldeni róla, de rákereshetsz neten is!
A szilent az a gumiágyazás, tulajdonképpen.
Szilent = silence= csend. (Silencio)
Ezek szolgálnak olyan érdekeket, hogy a futóműtől a vibráció ne menjen rá a kasztnira, és ezáltal ne legyen hangos az autód. Minél lágyabb ilyen szilentjeid vannak (bizonyos határig persze), annál halkabb lesz majd a géped. Minél keményebbek a szilentek, annál precízebb lesz majd az egész futómű működése.
Mint minden az életben, ez is egy kompromisszum kérdése.
Nincs egyezményes darabszám a szilenteket tekintve. Sokfajta felfüggesztés létezik, mindegyiknek más szüksége van mint darabban, mint méretben.
Elsőként más userektől kérdezz rá, hogy mivel volt eddig tapasztalatuk, és milyen.
Az igazán sportos szilentek már más anyagból készülnek (sokszor Polyurethan), na az majd visszaadja a legördülésből eredő vibrációkat, de pontos lesz minden reakciója az autónak. (Nem lesz olyan "gumis" feeling!
Szilent = silence= csend. (Silencio)
Ezek szolgálnak olyan érdekeket, hogy a futóműtől a vibráció ne menjen rá a kasztnira, és ezáltal ne legyen hangos az autód. Minél lágyabb ilyen szilentjeid vannak (bizonyos határig persze), annál halkabb lesz majd a géped. Minél keményebbek a szilentek, annál precízebb lesz majd az egész futómű működése.
Mint minden az életben, ez is egy kompromisszum kérdése.
Nincs egyezményes darabszám a szilenteket tekintve. Sokfajta felfüggesztés létezik, mindegyiknek más szüksége van mint darabban, mint méretben.
Elsőként más userektől kérdezz rá, hogy mivel volt eddig tapasztalatuk, és milyen.
Az igazán sportos szilentek már más anyagból készülnek (sokszor Polyurethan), na az majd visszaadja a legördülésből eredő vibrációkat, de pontos lesz minden reakciója az autónak. (Nem lesz olyan "gumis" feeling!

Ultetorugokat keresek calibrahoz!
Valamit az eredkelne, hogy mi is az a szilent, hany db van belole, es hogy azt kell-e cserelni ha ultetorugokat tetetek be?
Valamit az eredkelne, hogy mi is az a szilent, hany db van belole, es hogy azt kell-e cserelni ha ultetorugokat tetetek be?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
gyorsan feldobnék még egy kérdést,várom a hozzáértők véleményeit
a dilemma:
1.viszonylag kemény rugó,de menettel állítható magasság (ez van most a kocsiban,ami király optika szempontjából,de elég gyilkos a pesti utakon+ kéne hozzá keményebb gátló)
VS.
2. vogtlang progresszív rugó fix 30 mm ültetés,ebben az esetben viszont nem tudom,hogy bele fog-e érni a felni a perembe.
erre van vkinek tippje (Honda civicről van szó 16 os felnivel)
ja és még egy: most gyári gátlóval hülye gyomorkavaró érzés a huplikon átmenni,kemény gátlóval ez elvileg jobb lenne,de nem lesz túl döcögős,rázós,csörgős-zörgős,szétesik a kasztni stb.
köszi a válaszokat