Cikk: A töltőlevegőhűtőről

Témakör: Tuning
aktuális téma
A töltőlevegőhűtőről

2000-óta, alig nyolc év alatt a turbófeltöltővel szerelt autók száma megduplázódott Európában. Így a turbó motorok tuningja iránt is megnőtt az igény, sőt a turbók kiszolgáló berendezései esetén is nagyobb lesz az igény a szervizháttérre. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
1 2 3 4
jóbarát
#28
2012. március 13. 14:24
ő létező levegő hőmérsékletet akarta szerintem tovább hűteni
Nevemsincs
#27
2012. március 13. 14:23
akkor már minek plusz súly, torlólevegős beszívó rendszer... osz egyből a menetszél süvít a hengerekhez
L2106-1
#26
2012. március 13. 14:22
a szívott levegőt,hova akarja hűteni,ha csak úgy nem,hogy külön felmelegíti turbo hiányában a levegőt valami merülő forralóval és utána átvezeti cooleren.És akkor megkapja az eredeti levegő hőmérsékletét...remélhetőleg.
jóbarát
#25
2012. március 13. 14:19
nemtudom mit várt
2 méter csőből szííííjjja ki a levegőt majd
azthittem emlékeztek még rá de akkor így nem nagy poén
jóbarát
#24
2012. március 13. 14:18
valaki anno felvetettte a kérdést mivan akkor ha szívó autóra coolert tesz ergo hideg levegő
injektorról lecsövez a cooler bemenetéhez és a másik végére rak 1 direkt szűrőt
jóbarát
#23
2012. március 13. 14:17
nem nem turbot nem rakok rá az már túl sok plusz plusz csak coolert
L2106-1
#22
2012. március 13. 14:16
de lehet kevered a coolert a turboval?
nem baj!
Nevemsincs
#21
2012. március 13. 14:15
ahhoz még kellene egy propelleres légszűrő is ám
és akkor már GLX Ti
L2106-1
#20
2012. március 13. 14:14
peeersze,hogy odaírhatod és utána nagy szeretettel köszöntünk az Adatlaptuning topikban!
jóbarát
#19
2012. március 13. 14:13
téényleg van itthon 1 bontott cooler mindjárt rárakom
1.3 glx után oda irom turbo
jóbarát
#18
2012. március 13. 14:12
én szeretnék rakni a gyári szívó autómra interkúúúúlert
és akkor ha felraktam oda írhatom a 68 után hogy +++ ?
Nevemsincs
#16
2012. március 13. 14:09
vissza olvastam és elvesztettem a fonalat
L2106-1
#15
2012. március 13. 14:02
itt szerintem a túlméretezett cooler-ről volt szó ami nagyon leegyszerüsitve azt jelenti,hogy a gyári autóhoz szinte felesleges az a cooler.Lehet tévedek!
Nevemsincs
#14
2012. március 13. 12:52
őőő... nem vagyok egy nagy turbóépítő (pár építésnél asszisztáltam csupán), de a 0,8 bar-ral és az 1.8bar-ral töltött levegő hőmérséklete között legalább 30-40°C a különbség...
így ha azonos IC-n hűtik a nagyobb töltés esetén melegebb levegő jut be az égéstérbe, mint a kisebb töltésnél.. tehát érdemes nagy töltésnél nagyobb cooler is...
L2106-1
#13
2012. március 13. 12:43
Az én autómon már 4 éve megcsináltam ezt a variációt.elöl spricni,hátúl a csomiba a víz.Sőt továbbmentem...nem ablaksprici volt a locsoló végén,hanem sprai-s flakonnak, szórófejét raktam fel a jobb porlasztás érdekében és a kevesebb víz felhasználás miatt.Nem hiszem,hogy tényleg akkora újitás lenne...de jó ötlet!
RSP
#12
2012. március 13. 12:28
Így van, ablakmosó fúvókákkal hűtik a Subaru egyes modelljeiben az intercoolert, de badarság lenne a mosó folyadékot rá spriccelni, ezért a csomagtartóban kapott helyet az erre a célra beépített tartály, nem véletlenül. (kisebb hőmérséklet)
RSP
#11
2012. március 13. 12:26
Minél nagyobb a teljesítmény annál több (jó esetben közel azonos hőmérsékletű) levegő halad át a cooleren adott idő alatt, ehhez egyértelmű, hogy egyenesen arányosan növelni kell az intercooler hasznos felületét, azaz méretét. Az evo-é gyárilag túl van méretezve, ezért tudja ellátni a funkcióját 400le felett is. Érdekes lenne egy grafikonon felrajzolni egy evo IAT (beszívott levegő hőmérséklet) értékét 265-450 le-ig 5-6 méréssel. Természetesen nem azonos turbóval. Véleményem szerint elég lapos lenne a görbe.
OKtuning
#10
2012. március 13. 07:47
Továbbra is azt állítod, hogy összefügg, de nem magyarázod meg, hogy miért. Természetesen ha betolok egy töltőlevegő-hűtőbe egy adag levegőt az egyik oldalon, az hűvösebben jön ki a másik oldalon, bármekkora a motor, erre találták ki a hűtőt. Gondolok itt arra, hogy esetleg lemértétek, hogy x-celsius fokosan megy be, y-celsius fokosan jön ki, és ez közel állandó érték 0,8 és 1,8 baron is? Az azonos hatékonyságot az erősebb és gyengébb motoron akkor tudom elképzelni, ha nem növeled a hengerekbe küldött levegő mennyiségét.
Úgy vélem nem mindegy, hogy egy hűtő használható a tuning után is, nem muszály lecserélni, de jobb lenne esetleg egy nagyobb, vagy ugyanolyan hatékony mindenféle környezetben és terhelés mellett, az utóbbit viszont nehéz elképzelni.
OKtuning
#9
2012. március 13. 07:39
A Subaru ablakmosófúvókákkal oldotta meg a meglévő ablakmosótartályból nyerve a folyadékot? A "kifejlesztés" szó lényege egy egyedi, saját készítésű megoldásra vonatkozik, nem az elvre.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
1 2 3 4
Összesen 68 találat 4 oldalon