Átalakítási engedély
aktuális téma

Valaki fel tudna erről világosítani?
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Lelehet papírozni azt is, hidd el, csak a megfelelő embert kell rá megtalálni. 

ez mind szép és jó de egy kaszniba hivatalosna csak olyan motort lehet tenni amivel szerelték gyárilag.. és 2es golfba nem volt 1.9tdi... az alsó rizsa akkor ül ha mondjuk 1.8gti motort rak bele...

kérdezd meg devil_r-t
Kisméretűt legálisan sehogy. nagy méretűhöz meg engedély kell. Esetleg ő tud segíteni: Klatty!
sziasztok matrica rendszámot hogy lehet szerezni?????? help.
gyári lökössel hivatalos úton esélytelen próbálkozás

"Ha a beépítendő motor nem típusazonos (a motor kódja nem egyezik az eredetivel), az átalakításhoz a közlekedési felügyeletnél engedélyt kell kérnie. Hogy ez az engedély mennyit kóstál, érdeklődje meg a lakhelye szerinti közlekedési felügyeletnél, cím, telefon megtalálható a www.kff.hu oldalon. Típusazonos motorcserénél nem kell KF engedély, elég ha a szakszervíz beszereli és igazolást ad erről. A közlekedési felügyelet engedélyének beszerzését követően a jármű okmányait ki kell cserélni, forgalmi és törzskönyv cseréje összesen 12.000 Ft-ba kerül. Ha a kicserélt motor nagyobb hengerűrtartalmú, a korábbi és az új motor hengerűrtartalma alapján kiszámított regisztrációs adó különbözetét is meg kell fizetnie és az erről kapott igazolást is vinnie kell az okmányirodába a forgalmi cseréjéhez. A regisztrációs adó különbözet mértékét kiszámíthatja a regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. Törvény melléklete alapján, ez már szép summa lehet. A jogszabályt megtalálja pl. a www.magyarorszag.hu jogszabálykeresőjében."
Kell átalakítási engedély amit a KPM adhat ki. Kell egy séta a helyi okmányirodába ahol kapsz új forgalmit meg törzskönyvet (ha jóváhagyta az átalakítást a KPM). Aztán kell még egy szakszervíz által írt számla arról, hogy ők szakszerűen rakták be a motort. Ezen kívül ki kell még fizetni a hengerűrtartalom különbséget (600ccm), ezen kívül még valami regadó szerűséget is, de mindjárt utánanézek pontosabban...
én úgy tudom már hivatalosna nem lehet beletenni... max átalakítási engedélyt ha kérsz... de akkormeg asszem kikell fizetni a ccm3 különbözetet ami 6 számjegy és nem 1essel kezdődik...



meg körülbelül menyibe kerülnbe ? itthon tenném bele én a váltot a féltengelyeket meg a motort+van hozáá coolerem is meg 1 nagyob turbo
sziasztok tudnátok nekem segiteni ? van egy 1989 es 2 es golfom 1.3 as benzines.
szeretnék bele rakni 3 as golfnak az 1.9 es tdi blokkját ehhez hol kell kérni engedélyt????
szeretnék bele rakni 3 as golfnak az 1.9 es tdi blokkját ehhez hol kell kérni engedélyt????
Tico-Astra
#573
2008. december 02. 17:39
Hali! segítenétek nekem ??
1.Kocka rendszámot szeretnék csak előre,hogyan és hol tudom ezt elintézni hogy megkapjam és mibe kerül ez nekem (azzal a mese hogy hangzik hogy túl nagy részt takar ki elöl a hűtőböl a rendszám és rossz a hűtés emiatt )
előre is kössz
2.Nyomtávszélesítőket szeretnék előre és hátra hátul oldalanként 4cm lenne, elöl oldalanként 1 vagy 2 cm.Erre hogy tudnák engedély szerezni,vagy elég az a tüv engedély amit a boltba kapok mellé
1.Kocka rendszámot szeretnék csak előre,hogyan és hol tudom ezt elintézni hogy megkapjam és mibe kerül ez nekem (azzal a mese hogy hangzik hogy túl nagy részt takar ki elöl a hűtőböl a rendszám és rossz a hűtés emiatt )
előre is kössz
2.Nyomtávszélesítőket szeretnék előre és hátra hátul oldalanként 4cm lenne, elöl oldalanként 1 vagy 2 cm.Erre hogy tudnák engedély szerezni,vagy elég az a tüv engedély amit a boltba kapok mellé
Hú gyerekek..! Visszaírtak az NKH-tól egy személyre szóló doksival csattant levélben. Nem hittem volna. Eszerint szinte mindenért átalakítási engedélyt kell kérni:
Átalakításról beszélünk, ha az alábbiakban felsorolt, legfontosabb járműadatok egyike vagy egyszerre több is, megváltozik annak érdekében, hogy a jármű valamelyik (vagy több) eredeti műszaki jellemzője az átalakítás révén az eredeti jellemzőhöz képest valamilyen szempont szerint javuljon:
a jármű fajtája, kategóriája és jellege
a jármű geometriai méretei *
a jármű saját tömege, össztömege *
nyomtávok és tengelytávok
a jármű tengelyterhelései *
az alkalmazott kerékpántok mérete
a meghajtó motor gyártmánya, típusa, hajtóanyaga, környezetvédelmi jellemzői
a sebességváltó gyártmánya, típusa, áttételei
a tengelyhajtás rendszere, áttétele
a rugózás és kerékfelfüggesztés kialakítása
- a futóművek gyártmánya, típusa
- a fékrendszer kapcsolási rajza és meghatározó elemei (működtetés módja, áttételei, rásegítés, légtartályok száma térfogata és kapcsolása, kerékfékszerkezet adatai, ráfutófékek vezérlése, stb.)
- a jármű körvonalrajza szerinti alakja
- a kormánymű típusa, rendszere, áttétele
- a kormánymű (kormányszarv) mérete
- a kipufogórendszer kialakítása
- a vontatásra vonatkozó adatok
- a felépítmény (karosszéria) jellemző adatai
.
Átalakításról beszélünk, ha az alábbiakban felsorolt, legfontosabb járműadatok egyike vagy egyszerre több is, megváltozik annak érdekében, hogy a jármű valamelyik (vagy több) eredeti műszaki jellemzője az átalakítás révén az eredeti jellemzőhöz képest valamilyen szempont szerint javuljon:
a jármű fajtája, kategóriája és jellege
a jármű geometriai méretei *
a jármű saját tömege, össztömege *
nyomtávok és tengelytávok
a jármű tengelyterhelései *
az alkalmazott kerékpántok mérete
a meghajtó motor gyártmánya, típusa, hajtóanyaga, környezetvédelmi jellemzői
a sebességváltó gyártmánya, típusa, áttételei
a tengelyhajtás rendszere, áttétele
a rugózás és kerékfelfüggesztés kialakítása
- a futóművek gyártmánya, típusa
- a fékrendszer kapcsolási rajza és meghatározó elemei (működtetés módja, áttételei, rásegítés, légtartályok száma térfogata és kapcsolása, kerékfékszerkezet adatai, ráfutófékek vezérlése, stb.)
- a jármű körvonalrajza szerinti alakja
- a kormánymű típusa, rendszere, áttétele
- a kormánymű (kormányszarv) mérete
- a kipufogórendszer kialakítása
- a vontatásra vonatkozó adatok
- a felépítmény (karosszéria) jellemző adatai
.
azt is meg lehet oldani, némi csúszópénz átmeneti vakságot okoz 

Ja persze. Műszaki vizsga már nem is kell, mi..?
ne foglalkozz ilyenekkel, rakd be simán 

De faszomat még úgy is 1 milla ha kivonom. Áháhhh. 

De miért..? A ccm különbség a lényeg. Vagy vonjam ki a 2.0 regadóból az 1.4 regadóját és akkor annyit kell fizetni motorcserénél..?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!