Cikk: Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások
aktuális téma

Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
A Superchargerek igazi hátránya hogy magas fordulaton bizonyos esetekben negativ turbo hatást lehet velük elérni, vagyis a meghajtási veszteségek miatt amit töltene azzal megegyező teljesítményt le is vesz a motorról.
Ha nincs igazam javits ki, én is ember vagyok, tévedhetek, bár elég sokat utánnanéztem a dolgoknak, végzettségemet illetően klímatechnikus vagyok, nem állnak messze tőlem a kompresszorok...persze itt ebben az esetben most nem freont vagy blendeket kell komprimálni.
visszatérve a negativ kompresszióra ezt a sequenciális megoldással próbálták annó kivédeni....supercharger töltött bizonyos fordulatig majd lekapcsolt a meghajtásról lepörgött, közben egy turbo-feltöltő átvette a szerepét magas fordulatszám-tartományban ( igy a turbolyuk szinte 0-ra csökkent )
Ha nincs igazam javits ki, én is ember vagyok, tévedhetek, bár elég sokat utánnanéztem a dolgoknak, végzettségemet illetően klímatechnikus vagyok, nem állnak messze tőlem a kompresszorok...persze itt ebben az esetben most nem freont vagy blendeket kell komprimálni.
visszatérve a negativ kompresszióra ezt a sequenciális megoldással próbálták annó kivédeni....supercharger töltött bizonyos fordulatig majd lekapcsolt a meghajtásról lepörgött, közben egy turbo-feltöltő átvette a szerepét magas fordulatszám-tartományban ( igy a turbolyuk szinte 0-ra csökkent )
Kedves Nord!
Reagálok kicsit Vasilij védelmében, ha ez megengedett:
Alapvető különbségek vannak egy turbó és egy kompresszor között. Bár Kompresszorból is van pár féle család...
Abban igazad van, hogy a turbónak nevezett légsűrítő eszköz is bír egy kompresszor résszel.
Valóban, egy centrifugális kompresszor a légsűrítésért felelős egység egy turbó esetében, ez ua. a dolog, mint egy Vortex kompresszor mondjuk.
De a többi kompresszor már jelentősen eltérő képet mutat minden téren.
A G töltőket véleményem szerint egyikünk sem óhajtotta keverni a turbóval, lévén ő is egy kompresszor, mechanikus hajtással, igen jó volumetrikus hatásfokkal.
A superchargereknek nevezett eszközök ilyetén történő becsmérlése, miszerint sok értelmük nincs, számomra kicsit bántó :)
Igenis van, magas fordulaton is tud tölteni, ezek a különbségek,amiket említesz, miszerint magas tartományon nem tud nyomást építeni, szóval ezek 1:30-as nyomásviszionyoknál és óriási légtömegeknél jelentkeznek, ahol mindenképp egy centrifugálkompresszort alkalmaznak. De ilyen nyomásviszonnyal nem fogunk a közeljövőben közúton találkozni sztem.
Reagálok kicsit Vasilij védelmében, ha ez megengedett:
Alapvető különbségek vannak egy turbó és egy kompresszor között. Bár Kompresszorból is van pár féle család...
Abban igazad van, hogy a turbónak nevezett légsűrítő eszköz is bír egy kompresszor résszel.
Valóban, egy centrifugális kompresszor a légsűrítésért felelős egység egy turbó esetében, ez ua. a dolog, mint egy Vortex kompresszor mondjuk.
De a többi kompresszor már jelentősen eltérő képet mutat minden téren.
A G töltőket véleményem szerint egyikünk sem óhajtotta keverni a turbóval, lévén ő is egy kompresszor, mechanikus hajtással, igen jó volumetrikus hatásfokkal.
A superchargereknek nevezett eszközök ilyetén történő becsmérlése, miszerint sok értelmük nincs, számomra kicsit bántó :)
Igenis van, magas fordulaton is tud tölteni, ezek a különbségek,amiket említesz, miszerint magas tartományon nem tud nyomást építeni, szóval ezek 1:30-as nyomásviszionyoknál és óriási légtömegeknél jelentkeznek, ahol mindenképp egy centrifugálkompresszort alkalmaznak. De ilyen nyomásviszonnyal nem fogunk a közeljövőben közúton találkozni sztem.
Ollah, ez igazán hízelgő :))))))
XJS-nél ott a pont. Eleve két féle detonáció létezik, és a hagyományos néven nevezett csörgés, kopogás az pont a szikragyújtás utánni lokális tüzfészekképződés, ami nem kalkulált, káros, és gyors sebességü. Így este hirtelen :)
Ezt lehet küszöbölni különféle töltet(beszívott/fújt légmennyiség) perdítésekkel, égéstér kialakításokkal. Ez nagyon durva tudományjószág, én is csak annyit tudok róla, hogy mély :)
XJS-nél ott a pont. Eleve két féle detonáció létezik, és a hagyományos néven nevezett csörgés, kopogás az pont a szikragyújtás utánni lokális tüzfészekképződés, ami nem kalkulált, káros, és gyors sebességü. Így este hirtelen :)
Ezt lehet küszöbölni különféle töltet(beszívott/fújt légmennyiség) perdítésekkel, égéstér kialakításokkal. Ez nagyon durva tudományjószág, én is csak annyit tudok róla, hogy mély :)
Mi a különbség a kompresszor és a turbo között ? lényegébben semmi ( ha az áramlástechnikai alapokat nézzük )
supercharger ( ékszíjról vagy áttételről hajtott feltöltő ) és turbo között viszont már VAN különbség.
Lényegében minden turbo feltöltő turbinalapáttal hajtott közös tengelyen futó kivitelű levegőkompresszor.
Ha meg a klímákat nézzük ott meg vannak félhermetikus csavarkompresszorok, a különbség inkább hogy mit sűrít, milyen nyomáson, és milyen technikai megoldással...
tul. képpen a G40-60 sem turbo, hanem supercharger...
Ez megint egy idétlen vitatéma...
Az egy biztos, ami kompresszor még lehet supercharger is és turbo is....mindkettő közös célja a légsűrítés.
Más dolog, hogy supercharger-nek sok értelme nincs ( túl drága, viszonylag kis hatásfok ) ...az egyetlen előnye az alacsony fordulaton leadott teljesítménynövelés....de magas fordulaton fel sem veszi a versenyt egy átlagos turbo-feltöltővel...
supercharger ( ékszíjról vagy áttételről hajtott feltöltő ) és turbo között viszont már VAN különbség.
Lényegében minden turbo feltöltő turbinalapáttal hajtott közös tengelyen futó kivitelű levegőkompresszor.
Ha meg a klímákat nézzük ott meg vannak félhermetikus csavarkompresszorok, a különbség inkább hogy mit sűrít, milyen nyomáson, és milyen technikai megoldással...
tul. képpen a G40-60 sem turbo, hanem supercharger...
Ez megint egy idétlen vitatéma...
Az egy biztos, ami kompresszor még lehet supercharger is és turbo is....mindkettő közös célja a légsűrítés.
Más dolog, hogy supercharger-nek sok értelme nincs ( túl drága, viszonylag kis hatásfok ) ...az egyetlen előnye az alacsony fordulaton leadott teljesítménynövelés....de magas fordulaton fel sem veszi a versenyt egy átlagos turbo-feltöltővel...

Hmm... Felettébb érdekes... Túl nagy butaság nem lehet, amit mondasz, mert a Tiéteken két csiga is van, ha jól tudom, nem?

De várijuk meg Dottor Té-t is, biztosan tőle is lehet még mit tanulnom.

Ez egester formaja sokkal fontosabb, mint az oktanszam. Jo dugoteto meg hengerfej kikepzessel siman meg lehet tolteni nagy nyomassal is. A komp csokkentese, meg az oktanszam emelese ezen a szinten csak tuneti kezeles. Szvsz, de majd Tsch jon oszt jol megaszongya a tutit. :-)
Ja, bocsi! Ugy latszik, kicsit szet vagyok csuszva ma.

Tényleg nem neked szántam.Amit irtál azzal maximus egyet értek.
Nord-nak szántam, mert azt soha nemfogom megérteni hogy lehet egy kommentre úgy reagálni, hogy nem olvasunk vissza...
Nord-nak szántam, mert azt soha nemfogom megérteni hogy lehet egy kommentre úgy reagálni, hogy nem olvasunk vissza...
Nem kell szerénykedni!
Magasabb oktánszám?
De az meg csak egy szintig jó, nem? ... 9... hmmm... ammár nem olyan magas, de még mindig nem 7.5.
Nah, mivel itt nulla tudásom tényleg a végéhez ért, sok sikert kívánok hozzá! Értesülök majd, ha elkészült.

Magasabb oktánszám?


Nah, mivel itt nulla tudásom tényleg a végéhez ért, sok sikert kívánok hozzá! Értesülök majd, ha elkészült.

Ne tedd :) igazán egyikünk sem ért hozzá :) Amit szerzek bele, az 9,5-es kompresszió, és asszem 0,7-1,0 gyárilag. 2.0 és 265 Ps.
Majd kiderül. 9 alá menni kompresszióban nem igen fogok/akarok.
Nem abban van az okosság, hogy ne csörögjön, az csak eyszerű. :)
Majd kiderül. 9 alá menni kompresszióban nem igen fogok/akarok.
Nem abban van az okosság, hogy ne csörögjön, az csak eyszerű. :)
:) ugyi-ugyi.
Miii????
Nahbaze, kár volt beleszólnom...
Igen hiányos ismereteim mondatták velem, hogy egy kb. 10,5 kompival bíró mocit nem nagyon kell magas (mondjuk 0,4-0,5 bar fölötti) nyomással abajgatni. Ezexerint lehet. Sorry, read only-ba teszem magam.

Nahbaze, kár volt beleszólnom...

Igen hiányos ismereteim mondatták velem, hogy egy kb. 10,5 kompival bíró mocit nem nagyon kell magas (mondjuk 0,4-0,5 bar fölötti) nyomással abajgatni. Ezexerint lehet. Sorry, read only-ba teszem magam.

Hoppsz, mégis az a cél. Sorry. 

Kulin, sztem Vasil nem neked reagált, hanem Nord-ra :)
1,5 az kevés? :)
Na jó, de nem bizos, hogy 0,3-0,4 bar a cél.
Vasilij
Combi irasara reagaltam az elobb. Ha ismernel, talan nem fikaznal le. Egybkent meg az en SAJAT velemenyemet irtam. Na mindegy, ne vitatkozzunk. Respect.
Combi irasara reagaltam az elobb. Ha ismernel, talan nem fikaznal le. Egybkent meg az en SAJAT velemenyemet irtam. Na mindegy, ne vitatkozzunk. Respect.
:) Én jelenleg a magas kompresszió, alacsonyabb nyomás pártján állok, némi kis okossággal tarkítva. Ha elkészül, lesz indoklás is :)
Mostanság egy nyomástartó BOV megoldáson töröm a fejem...
Mostanság egy nyomástartó BOV megoldáson töröm a fejem...
Vasilkám, mikor készülsz el? :)
Mert jövőre már számolhatol vélem is :)
Én spec egy eleve turbós mocit gyűrök bele, no nem a kihívások elől való bujkálásom miatt :)
Programozható elektronika Kulinpapától, a többi meg ki tudja honnan.
Nem kis lové sehogysenem, de egy normális motorgenerál sem 2 fillér.
Mert jövőre már számolhatol vélem is :)
Én spec egy eleve turbós mocit gyűrök bele, no nem a kihívások elől való bujkálásom miatt :)
Programozható elektronika Kulinpapától, a többi meg ki tudja honnan.
Nem kis lové sehogysenem, de egy normális motorgenerál sem 2 fillér.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Technikailag hasonló a megoldása mint a Messerschmidt-eken volt a légnyomásszabályzó, fényévekkel megelőzve a "konkurenciát" ...