Cikk: Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások
aktuális téma

Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Én minden irányból megvizsgáltam a dolgot, persze én turbo párti vagyok, igy lehet nem teljes mértékben szubjektiv a véleményem, de azért próbálok tárgyilagos maradni
Igazából nem értem hétköznapi használat esetében milyen előnyei lennének a superchargereknek egy átlagos autó esetében, ergo többet fogyasztana, nyáron tojást lehetne sütni a motorháztetőn, meg hasonlók

Igazából nem értem hétköznapi használat esetében milyen előnyei lennének a superchargereknek egy átlagos autó esetében, ergo többet fogyasztana, nyáron tojást lehetne sütni a motorháztetőn, meg hasonlók

Nord
Látom érdekel a dolog. Sztem nézd másik oldalról a dolgot, autója és feltöltés célja válogatja, hogy melyik megoldás a megfelelő.
Az ilyen összehasonlító táblázatokba pedig nagyon ne higgyj, mert sokszor a gyártók a számukra legkedvezőbb paraméterekkel hasonlítják össze a másikkal. Vki egyikre esküszik vki a másikra.
Látom érdekel a dolog. Sztem nézd másik oldalról a dolgot, autója és feltöltés célja válogatja, hogy melyik megoldás a megfelelő.
Az ilyen összehasonlító táblázatokba pedig nagyon ne higgyj, mert sokszor a gyártók a számukra legkedvezőbb paraméterekkel hasonlítják össze a másikkal. Vki egyikre esküszik vki a másikra.
És egy érdekes szimuláció a 2 feltöltő nyomatékviszonyáról azonos teljesítmény elérése esetén.
Ami a valóságban is ebben a formában valósulna meg.
1. Caterpillar C-12. 12L-es diesel motor, 910 KG-os motor, turbo-feltöltővel ellátva.
2. Ford Mustang Cobra, 4,6 L-es motor,
180 KG-os motor, supercharger-el feltöltve.
Mindkét esetben a teljesítmény azonos!
430 LE (hp)
A nyomatékviszonyok megtekinthetők az ÁBRÁN
Ami a valóságban is ebben a formában valósulna meg.
1. Caterpillar C-12. 12L-es diesel motor, 910 KG-os motor, turbo-feltöltővel ellátva.
2. Ford Mustang Cobra, 4,6 L-es motor,
180 KG-os motor, supercharger-el feltöltve.
Mindkét esetben a teljesítmény azonos!
430 LE (hp)
A nyomatékviszonyok megtekinthetők az ÁBRÁN
A.T.A. Intercooler + Procharger = 28% hőtermelés
A.T.A. Intercooler + Turbo-feltöltő = 4 %.
Azért ez egy komoly különbség
A.T.A. Intercooler + Turbo-feltöltő = 4 %.
Azért ez egy komoly különbség

Egy nagyon logikus és meggyőző összehasonlító leírás a különféle feltöltőkről ---> ITT található
Ha 4AGE motoros, akkor a leomlovel kezdd, ne a sportdobbal. Chiptuning? Ugyanmar... Szivo, gyarilag viszonylag "hegyes" autonal? Felejtos.
Mi a vélemény a Power-Bosterröl? Vicc -e, vagy megéri kipróbálni?
http://kamann-autosport.com/
Tud valaki címet mondani ahol turbósítást végeznek? Vagy olyat olyat ahol V6-ost bikán megcsinálanak?
Köszi.
http://kamann-autosport.com/
Tud valaki címet mondani ahol turbósítást végeznek? Vagy olyat olyat ahol V6-ost bikán megcsinálanak?
Köszi.
Hát a chpituningot felejsd el, ha nem akarsz pénzt az ablakon kidobni. Milyen motor van az autóba? 4AGE?
Van egy Toyota Corolla GT.i 1.6-os kis autóm és szeretném a 120Le-t növelni mennyi lehetséges?A chiptunningot tervezem a meg a kipufogó cserélését... és még mit csináljak???



Na igen, ez utóbbit próbáltam finoman megfogalmazni, de miután nem sikerült, lemondtam róla :)))
Tudom,de az sorhat,, meg nem egy igényes megoldású.
Az evidens,hogy be fog szarni valami rajta.
Olyan még nem volt.hogy elsőre sikerült volna. Nekem se fog elsőre sikerülni. Aki ezzel nincs tisztába, az bele se kezdjen!
Olyan még nem volt.hogy elsőre sikerült volna. Nekem se fog elsőre sikerülni. Aki ezzel nincs tisztába, az bele se kezdjen!
2.0-ás turbós cápa van itthon :)
De a tied legalább italyM3 lesz :)
De a tied legalább italyM3 lesz :)
Ekkor már csak az lesz az idegesítőbb (ha lehet ennél még idegesítőbb) hogy beszarik valami rajta....
De sok sikert továbbra is!
De sok sikert továbbra is!
Végülis mindenki azzal foglalkozik amivel akar.
Én maradok az öreg CÁPA turbósitásán, mert ilyen "konfiguráció" a világon nincs még (tudtommal) de magyarországon biztos nincs még egy. És ez nekem jó.
Azé jó,mert jó!
Én maradok az öreg CÁPA turbósitásán, mert ilyen "konfiguráció" a világon nincs még (tudtommal) de magyarországon biztos nincs még egy. És ez nekem jó.
Azé jó,mert jó!
Kérdeztétek,hogy hogy állok.
Már kezdek idegileg kész lenni.
Kezdem írígyelni azokat az embereket, akik fognak egy turbót( bármekkorát,bármilyet) elmennek a "kipufogóshoz" megcsináltassák az "egészet", szarnak a kompresszióra,a váltóra, a difire,az életükre, és élvezik addig még szét nem megy...
Én meg már egy éve görcsölök ezzel a fostaligával és talán,most állok úgy,hogy két hónapon belül megleszek vele. (februárba is ezt mondtam
)
Összerakódott a motor, és már arra várt hogy beemeljük a helyére amikor kitaláltam, hogy ki kéne egyensúlyozni 0.001g-ra a főtengelyt/lendkereket.
Vettem egy M5 váltót hogy az majd birja.
De ahhoz vágni kell a kardánból.
A difivel még nem tudom,hogy mi lessz, a gyári 200 pacinál nem bír többet.Ez meg talán több lessz.
Valszeg egy E36 M3 viszkós sper megy alá, de akkor meg a kaszniból kell vágni/hegeszteni...
De ha összeál a "mehanika" akkor rá kerül az irható ECU ami lesz vagy három hónap,mire "beálítódik".
Én meg addigra az idegosztályról fogom telefonon vezérelni az embert ,hogy: keveréket vigyük lentebb,befecskendezési időket erre,előgyujtás arra...
Szóval kész vagyok, de remélem ha kész lesz, kárpótolni fog mindezért, mert ha nem felrobbantom!
Már kezdek idegileg kész lenni.
Kezdem írígyelni azokat az embereket, akik fognak egy turbót( bármekkorát,bármilyet) elmennek a "kipufogóshoz" megcsináltassák az "egészet", szarnak a kompresszióra,a váltóra, a difire,az életükre, és élvezik addig még szét nem megy...
Én meg már egy éve görcsölök ezzel a fostaligával és talán,most állok úgy,hogy két hónapon belül megleszek vele. (februárba is ezt mondtam

Összerakódott a motor, és már arra várt hogy beemeljük a helyére amikor kitaláltam, hogy ki kéne egyensúlyozni 0.001g-ra a főtengelyt/lendkereket.
Vettem egy M5 váltót hogy az majd birja.
De ahhoz vágni kell a kardánból.
A difivel még nem tudom,hogy mi lessz, a gyári 200 pacinál nem bír többet.Ez meg talán több lessz.
Valszeg egy E36 M3 viszkós sper megy alá, de akkor meg a kaszniból kell vágni/hegeszteni...
De ha összeál a "mehanika" akkor rá kerül az irható ECU ami lesz vagy három hónap,mire "beálítódik".
Én meg addigra az idegosztályról fogom telefonon vezérelni az embert ,hogy: keveréket vigyük lentebb,befecskendezési időket erre,előgyujtás arra...
Szóval kész vagyok, de remélem ha kész lesz, kárpótolni fog mindezért, mert ha nem felrobbantom!
Hát pedig éppen ez a nagy dolog egy gyári Turbos autó esetében, hogy van rajta 30-40% tartalék, amit különböző mósosításokkal szinte MINIMÁLIS áron ki lehet hozni....
Ha magamból indulok ki én mindig a pénz/megtérülést tartom szem elött és nem azon álmodozom, hogy 1 millióból milyen tuningot is tudnék akár csinálni.
Persze fontos még az is hogy az autó megbizható maradjon, talán ez az elsődleges igazán.
Kivívásokkal meg nap mint nap tlálkozik az ember, nem kell azokat túlhajszolni
A másik dolog, hogy egy gyári turbos autónál ha utánnanézel a dolgoknak sokmindent meg is tanulhatsz és mások tapasztalataiból bölcs dolog tanulni, ha meg beleugrassz egy ismeretlenbe ott mindenképpen szembekerülsz azzal a ténnyel, hogy nem biztos hogy sikerrel is jársz a módosítások során, és a legkeserübb tapasztalat amikor az ember a saját kárán tanul, nem beszélve a piszkos anyagi vonzatával...
Ettől függetlenül a legtöbb innováció igy született, szóval senkit sem szeretnék elrettenteni a dologtól
Ha magamból indulok ki én mindig a pénz/megtérülést tartom szem elött és nem azon álmodozom, hogy 1 millióból milyen tuningot is tudnék akár csinálni.
Persze fontos még az is hogy az autó megbizható maradjon, talán ez az elsődleges igazán.
Kivívásokkal meg nap mint nap tlálkozik az ember, nem kell azokat túlhajszolni

A másik dolog, hogy egy gyári turbos autónál ha utánnanézel a dolgoknak sokmindent meg is tanulhatsz és mások tapasztalataiból bölcs dolog tanulni, ha meg beleugrassz egy ismeretlenbe ott mindenképpen szembekerülsz azzal a ténnyel, hogy nem biztos hogy sikerrel is jársz a módosítások során, és a legkeserübb tapasztalat amikor az ember a saját kárán tanul, nem beszélve a piszkos anyagi vonzatával...
Ettől függetlenül a legtöbb innováció igy született, szóval senkit sem szeretnék elrettenteni a dologtól

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Inkább próbálom az előnyöket és a hátrányokat reálisan feltérképezni....és nem a reklámszlogeneket majmolni...
Már az 1930-as években is voltak gázturbinás autók, igaz akkor a technológia ( tömítések, fordulatszámtartomány ) nem engedték meg a megbizható üzembiztos mindennapi használatot....azért azóta sok idő eltlet és a fejlesztések is kezdik elővenni a retro ötleteket.
Ez a tendencia valószínüleg sokmindent megváltoztat majd a közeljövőben...