Cikk: Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások

Témakör: Tuning
aktuális téma
Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások

Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
n12turbo
#166
2004. augusztus 26. 15:29
Hát neked nagyon kéne mert van má vagy 100 műszered úgyhogy feltétlen nem hagyhatod ki azt is.
Vannak olyanok is amik csak vákumot mérnek -3 tól 0 bar. ig. Haveromnak is az van az opeljében azt lesi állandó jelleggel.
Tuningosboltba kapsz vagy rendelnek neked. Ahol nyomásmérő van ott van ez is.
De ha nem akkor találsz német oldalakon is.
Bishop
#165
2004. augusztus 26. 15:25
Skacok, hol tudnék vákum mérőt venni?
Szeretnék egy olyat (tudjátok ez van néhány autóban pl.: lada szamara, fogyasztásmérőnek )

szóval kéne nekem egy ilyen, és mivel nincs túrbóm, ezért nem szeretnék olyat venni ami nagyon "+" ba megy...
n12turbo
#164
2004. augusztus 26. 15:06
Megvenni egy turbót és ráhajingálni az ótóra nem túl drága (viszonylag kinek hogy) meg lehet oldani egy 100 as ból. CSakj ezz kicsit nehezebb lábbal max egy hónapig fogja bírni vagy még addig se. Egy komoly átalakítás (ami megbízható és tartós megoldás lenne) meg lehet hogy többe kerül mint a fél autó. Úgyhogy vagy motorcsere vagy vegyél gyárilag turbós autót. De ha visszaolvasod a kommenteket meg a többi fórumot akkor rájössz hogy az "ússzuk meg olcsón a turbósítást" dolog lesz mindig a legdrágább útólag....
gyárilag turbós az igazi
n12turbo
#162
2004. augusztus 26. 14:31
drága, nagyon drága, de még drágább lesz uttána mikor valamelyik alkatrészed elolvad ha szívó autót turbósítassz....
Bill22
#161
2004. augusztus 25. 19:09
Milyen árban van kb 1-turbofeltöltő beszereléssel eggyüt????
ZolikA
#160
2004. augusztus 07. 15:09
Ha még érdekel valakit . A Nissan Szilvin a gyári nyomás jó ha van 0,3 tized bár és ez a gyenge állítású szabályzón észrevehető . Kézzel simán megmozgatod a rudat a rugó ellenében. Jó tanács : Kössed vissza a csövet mert igy szabályozatlan nyomás megy a motorra és szét fog menni . Amugy sem egy bajnok motor ilyen téren . Könnyen csapágyas lesz és kikönyökölhet . Saját tapasztalat , meg már láttam egy párat . Amugy egy tök frankó megbízható verda . Rakjál rá valami kiba erős rugót a szabályzóra és kössed vissza és igy a nyomásod is nőni fog meg a motorod is talán megmarad ! :-)
Tombor
#159
2004. augusztus 01. 21:07
Üdv mindenkinek,
aki csinálta azt állítja, hogy a chip OK, több tucat octavia/leon szalad ezzel a chippel.
Ma kicsit játszottam a géppel, az a gyanúm, hogy ha a motor túl van a bemelegedésen akkor tűnik el a nyomás.(természetesen a szívó torokban mérem)
Az interkuler kimenetén van egy érzékelő, vajon mit mér?(nem lev. mennyiség az tuti)
Ha van valakinek 1.8T Audi/VW/Seat/Skoda motor-vezérlő elektronika kapcsolási rajza, dobja el a [email protected]
POS
#158
2004. július 31. 23:54
Jah, melőtt még ebbe kötnél bele () : a BOV teljes nyitása előtti 1-2 tizedmásodpercig van a nagy nyomáscsúcs.

POS
#157
2004. július 31. 23:52
Én eléggé a motorvezérlés szempontjából nézem mostanság a dolgokat. Márpedig a motorba bejutó levegő mennyisége a pillangószelep utáni nyomástól függ. A pill. szelep előtt levő nyomást ugyan lehet mérni, de nincs közvetlen összefüggésben a motor teljesítményével. Pl. ha nem full gázon mész, akkor mindig nagyobb nyomást fogsz mérni, mint a valós. (Extrém példa az enyém: alapjárat a valós -0.5bar , a pill.szelep előtt +0.15bar.) Nem beszélve arról, hogy a váltáskori 5-6bar (vagy még több) csúcsok tönkrevághatják a(z olcsóbb) műszert elég hamar.

Természetesen sokféle motor és turbó van, de a második mondatom tartalmával szerintem nem lehet vitatkozni. Végülis mindenki oda köti a műszert ahova akarja, attól függően, hogy mit akar látni rajta. Én azt akartam látni, hogy a motor mekkora nyomást lát, erre pedig az egyetlen helyes mérési pont a szívócső.
Bye!
ave.fw.hu
#156
2004. július 31. 22:15
>...Ha a pillangószelep elé kötöd bárhova (IC elé, mögé, fölé, balra, stb.) fogsz látni egy értéket, amihez ráadásul iszonyú csúcsok társulnak váltáskor aminek nem sok köze van a valósághoz

Mondd csak Pos, te mar merted ott, vagy csak gondolod? ;)
Ott pont nincsenek tuskek. Nekem legalabbis nincsenek. (gyari orak altalaban fojtoszelep ele vannak bekotve, mivel csak boostot mernek)
ave.fw.hu
#155
2004. július 31. 22:12
Tombor
#154
2004. július 31. 21:13
segítsetek!!!!!
Upsolute chippelt octaviaRS vagyok, mindössze 1 éves. 3000 körül már mindíg meg kellene lenni 1-1.1bar nyomásnak a torkomban, (ott mérődik),
de legtöbbször 0.4-0.6bar van csak.
Gar.Szervízhez nem fordulhatok, adjatok értelmes tippet.
Tombor


VASILIJ
#153
2004. július 03. 11:35
Szia. Nem értem a kérdést. Milyen "milyen változat"?
aero
#152
2004. július 03. 00:31
vasilij
nem értek hozzá de a saabokba és az általában szériagyártású turbókba melyik változatot rakják be? /más is válaszolhat!/
n12turbo
#151
2004. június 25. 14:18
Üdv megint mindenkinek!
Kicsit elhalóban van ez a topik pedig nem kéne hagyni! :)

Megint kérdeznék valmait!
Mit tudtok az úgynevezett "Oil Catch Tank" nevezetű ketyerékről, amit kimondaottan turbós autókhoz ajánlanak?
Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban az írja már meg legyenszives! Kössz!
POS
#150
2004. június 17. 17:54
Mindenképpen a szívósorba kell kötni, ha jó értéket akarsz látni, hiszen azt a nyomást látja a motor, ezt a levegőt eszi. Ha a pillangószelep elé kötöd bárhova (IC elé, mögé, fölé, balra, stb.) fogsz látni egy értéket, amihez ráadásul iszonyú csúcsok társulnak váltáskor aminek nem sok köze van a valósághoz, egyedül csak abban az esetben, ha padlógázon vagy (nincs folytás a pillangószelepnél).
n12turbo
#149
2004. június 17. 17:39
Üdv turbótársak!

A multkor egy kicsit elbizonytalanodtam/elbizonytalanodtam. A kérdésem az volna hogy a turbónyomást (amit később a műszerfalon sasolunk) pontosan hol kell/ szokták mérni????
Közvetlenül a turbó kompresszoroldalánál ahová a nyomászsabályozó szelep csatlakozik, vagy az intercooler előtt, intercooler után vagy esetleg még valmi lehetőség?
Nem "elvileg a xxx mögött kéne mérni" választ várom hanem hogy a gyakorlatban kinek hova van kötve a mérő és hogy az szakszerű e vagy csak ott van!
Megköszönném ha valaki megerősítené a vélemyényemet hogy nekem jó helyre van kötve....

Audi
#148
2004. június 15. 23:24
Hello Audi A4 be eladó turbó érdekelne!
Köszi!
oszati
#147
2004. június 14. 14:15
Hát, nem mondom, hogy nagyon megnyugtattál. Egyelőre nincs keret nagyobb javításra. Inkább nem hajtom a gépet
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Összesen 486 találat 25 oldalon