CarStyling.hu & TOP Tuning Show 2006
Valami véget ért... a show utómunkálatai miatt kicsit megkésve, de szépen lassan minden téren visszatérünk a régi kerékvágásba. A már sokatok által várt összefoglalónkat pedig itt olvashatjátok hétvégi rendezvényünkről, már amennyit mi láttunk az egészből :)
Igaz, egy mindenre kiterjedő összefoglalót viszont igencsak nehéz lenne összehozni, hiszen a több, mint fél éves szervezőmunka során rengeteg dolgot tettünk hozzá ahhoz a kiállításhoz, melynek ez az egész indult, időközben és még az utolsó pillanatban is számos tényező segítette, vagy nehezítette létrejöttét. Nehéz szavakba önteni mindazt, ami az elmúlt hétvégén történt, de egy biztos: az eddigi legnagyobb szabású rendezvényünkön vagyunk túl, és testközelből megtapasztalhattuk mit jelent, és főleg mivel jár egy ilyen méretű party-t összehozni. Az eddigi összes rendezvényünk együttvéve is szervezés szempontjából kb. egy osztálykiránduláshoz viszonyítható a mostanihoz képest, és mondanunk sem kell, rengeteget tanultunk a buliból a jövőre nézve is.
A kiállítás számunkra már szerdán elkezdődött, a helyszín berendezése, a molinózás, valamint a megfelelő technikai háttér megvalósítása rengeteg időt vett igénybe, így nem egyszer kint is éjszakáztunk a Hangárban, hogy minden időre készen legyen. A pénteki nap folyamán pedig folyamatosan érkeztek a kiállítók, persze nagy részük csak este, és akkor is teljesen egyszerre, így igen nagy volt a pörgés már ezen a napon is. Több, mint 100 autóval, összesen 49 tuningcég, 35 hazai és külföldi meghívott autó, valamint a Halálos Iramban filmek gépei kaptak helyet a pavilonban, melyet az utolsó négyzetméterig sikerült megtölteni. Az eredeti elrendezési tervhez képest az utolsó percben is jelentős változások történtek, míg végül sikerült a helyszínhez illő legoptimálisabb felállást eltalálni.
A show sztárvendégei, a nagysikerű filmekben látható autók, valamint a két Nissan Skyline már pénteken megérkeztek, lepakolásuk pedig külön látványosság volt. Az autók mind saját lábukon gurultak le a trailerekről, valamint álltak be a helyükre, kellemes motorhanggal megtöltve a délutánt. Az autókra a csapat természetesen nagyon vigyázott, pedig nem titkolt célom volt, hogy valamelyikkel én állhassak a helyére :) Végül aztán az egyik Skyline-ba azért beülhettem, de persze csak a bal oldalra – a kormány meg mint tudjuk, ebben az esetben nem itt van.
A kiállítás első napján szép, napos reggelre virradtunk, a kapu előtt pedig már korán reggel gyűlni kezdett az ember- és autóáradat. Több, mint 200 autót láttunk vendégül a szombatra meghirdetett tuning-találkozón, szép számmal érkeztek módosított gépjárművek az ország minden tájáról. A találkozó egyben az év első Show ’n Shine megmérettetése is volt, mely a Meteor Autóalkatrész, az Auto Mobil és Vegyi Kft, valamint a Surányi Autóhifi szponzorálásában valósult meg. A zsűrizésre felkért bírák személyét illetően szakavatott belga tunereket választottunk, barátom, Dennis de Yong vezényletével. Dennis-ről még annyit, hogy rengeteget segített nekünk abban, hogy ez az egész show egyáltalán létrejöjjön – ezúton is hatalmas köszönet neki mindenért! A jelenlegi értékelés pedig irányvonalként szolgál a jövőbeni szépségversenyeinkhez is: az autók között 1 db „Car of the Show” serleg, 15 db „Top Car of The Show” serleg, valamint 9 db különdíj került kiosztásra.
Maga a találkozó (nem) kis késéssel kezdődött, a beltérre ugyanis reggel 8-kor még javában folyt a bepakolás, köszönhetően az elkésett kiállítóknak. Végül megnyitottak a kapuk és tódulhatott befelé az időközben már 1/4 mérföldesre duzzadt emberáradat. A pavilonba belépő látogatók mindegyike ingyenes TOP Tuning és GEO magazint kaphatott, a kapuban és az autók körül pedig gyönyörű hostess lányaink gondoskodtak a látnivalók még kellemesebb tálalásában. A rendezvény központi színpadán a FUSION jóvoltából egész nap folyamatos zenés-táncos előadások voltak megtekinthetők, valamint mindkét napon sor került a TOP Tuning tombolájára is.
Számos igen színvonalas stand is megtekinthető volt a csarnokok belsejében, közülük külön kiemelném a Somogyi Audio Line építményét, melyet egy teljes napon keresztül szereltek össze a cég alkalmazottai, a végeredmény pedig igen domináns színfoltja lett a rendezvénynek. Szintén ütős volt a FoliaTec hazai képviselete, a Street Tuning standja, valamint a MüllerArt és a Rába Ring közös standja, melyen a dragok, a két Skyline, valamint egy bitang méretű Cadillac mellett testfestett lányok borzolták tovább a férfiúi kedélyeket. Autók szempontjából pedig minden cég kitett magáért: a FUSION legújabb alkotását, egy fekete Hummer H2-est állított közvetlenül standja mellé, az XXL-Tuning a magazinban bemutatott kiszélesített flip-flop Opel Speedstert tette főhelyére, a H&H Design több új autót, valamint a hihetetlen módon újrafényezett Yarist vonultatta fel - és még hosszasan sorolhatnánk a szebbnél szebb autócsodákat. Érezhető volt, hogy a legtöbb cég nagyon komolyan készült erre a rendezvényre, amiért ezúton is nagy köszönet illeti meg őket!
A kültéren – a találkozó mellett – napközben óránként került sor a programokra. Az IMI Team szokásos színvonalas bemutatói mellett Borsai Szabolcs világbajnok Street Fighter bemutatóit, valamint a H&H tálcashowját tekinthette meg a nagyérdemű, a szünetekben pedig RC Car bemutatót tekinthettek meg, akik ottmaradtak. A kintre érkezett autók között megtekinthetők voltak a Cool a Verda gépei, valamint szombaton vendégünk volt a két műsorvezető, Majka és Szabi is.
A nap végén került sor a szépségverseny eredményhirdetésére, a szombati legszebb autó az udvaron pedig Péntek István F&F stílusban megépített zöld Eclipse-e lett.
Vasárnap a HIFI-é volt a főszerep, erre a napra elsősorban komoly installációkkal szerelt gépeket vártunk, a Pioneer-Humma idei első hangnyomás versenyére. Összesen 17 jelentkező mérte össze tudását több kategóriában, a Meteor Autóalkatrész, valamint az Auto Mobil ajándékcsomagjaiért folytatott küzdelemben. A végeredményt partneroldalunk, az AutoHifiBolt oldalain olvashatjátok.
Ezen a napon is szép számmal érkeztek optikailag átépített autók a kültérre, a díjkiosztás ez esetben azonban a pavilonban álló autók között történt. Dennis órákat gondolkodott és többször körbejárta a kijelölt autókat, mielőtt kezembe nyomta a végleges listát. Egyébként nagyon tetszettek neki a megjelent autók mindkét napon, és elmondása szerint mi is tudtunk nekik újat mutatni: az itthon aranykorát érő flock technológia (vagy ahogy ő mondta, a „selyem-műszerfal”), mely nagyon sok autóban megtalálható, náluk kint szinte senki nem alkalmazza. Kint vagy a festés, vagy a bőrözés a divat, esetleg másik autók belső elemeinek, műszerfalának beépítése.
A vasárnap top autója a pavilon belsejében az XXL-Tuning Opel Speedstere lett, valamint további 15 Best Car kupa is kiosztásra került. A történethez hozzátartozik, hogy Dennisnek 19 kedvence volt bent, aki szerinte érdemelt volna díjat, viszont csak 15 kupánk volt, így közülük kellett a legjobbakat kijelölnie. Az eredményekkel egyébként személy szerint nagyon meg voltam elégedve, annak ellenére, hogy ismét nagyon nehéz lehetett teljesen igazságos döntést hozni. Ugyanígy elismerés illeti a meghívott autók tulajdonosit is, akik legtöbben éjt nappallá téve dolgoztak a gépeken, hogy készen legyenek a kiállításig. Öröm volt látni, hogy számos autó igen komolyan változott már a tavalyi állapota óta is.
Mit írhatnék összegzésként?
Először is, leírhatatlan a fejlődés tuning terén, ha a 2 évvel ezelőtti állapotokat, valamint a mostani rendezvény autóit hasonlítom össze. Csak a találkozóra érkezett annyi komoly autó, amellyel egy komoly kiállítást meg lehetne tölteni, a nagy érdeklődés a nézők részéről pedig csak azt jelentheti, hogy töretlenül nagyobb és nagyobb az igény és az érdeklődés erre a témára, valamint ezekre a rendezvényekre itthon. Örülök, hogy a hétvégi show-val mi is hozzátehettünk valamit mindahhoz, ami a hazai tuning életet jelenti. A szezonnyitó show visszhangja minden téren (kiállítói és látogatói szemmel is) remek volt, így 2007-ben ismét ugyanitt, hasonlóan komoly felhozatallal, és a mostani tapasztalatok alapján még színvonalasabban fogjuk megszervezni - addig továbbra is várjuk építő jellegű észrevételeiteket (és köszönjük az eddigieket is) vele kapcsolatban. Reméljük jövőre még több hazai átépített verdát tudunk majd vendégül látni – és ezúton is nagy köszönet mindenkinek, aki autójával emelte a rendezvény fényét a hétvégén!
Végezetül, talán jól mutatja mennyi dolgunk volt a hétvégén, hogy egyetlen saját fotónk sem készült a rendezvényen (na jó, a lepakolásnál lőttem párat telefonnal), így partnereink, a Mellesleg.hu, a TOP Tuning, valamint a PerfectPC képeiből láthattok válogatást galériánkban (viszont jó méreteset). Hamarosan pedig Bishop videója is felkerül, a Car-Tune 4. adásával, melynek témája maga a kiállítás lesz.
MKDIR Show2007 ;)
X
Jelenleg ezt olvasod: CarStyling.hu & TOP Tuning Show 2006