Akkumulátor
aktuális téma

Szejasztok..
1, miből lehet megállapítani hogy haldoklik az akksi?4 ha már kihagyogatnak a fogyasztók nagyobb terhelésre az annak a jele nem?!
2, szerintetek a gyári x Ah-s akksit cserélhetem nagyobb kapacitásúra(Ah)
3, ki milyen gyártót, tipust ajánl?!
valami olyat mit hifihez stb.. használhtaó kicsit tunying
ha már újat veszek ne szériát..
(hasoló topikot nem találtam
)
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
spirálcellánál nézel majd nagyokat 

feszültségesés és a terhelőáram hányada
Pontosan nem ismerem hogy a használatos szabványban mekkora az időtartam , és 2 sec-re szoktam mérni, 1 és 2 és 3 C-s terheléssel. ( jó akkunál hozza a gyárit, 20 C fokos mérésnél )
C az a terhelőáram, amit beszorzol az akku kapacitásával.
Feltöltöd az akkut teljesen, ( 14,7-ig amíg le nem megy az áram 1 A alá, utána pár óráig 13,6 V, de szabályzott töltők ezt tudják ), majd hagyod állni, hogy essen vissza a kapocsfesz.
Aztán kell egy lakatfogó ami egy időpillanatban mér áramot és feszültséget, rátolod a terhelést, és nyomsz egy mérésadatrögzítést.
A terheletlen feszültségből ki kell vonni a terheltet, majd elosztani a terhelőárammal.
Terhelés meg lehet egy darab kábel is, mondjuk 10 m-es 2,5-össel olyan 150 A-el küldi.
Mondjuk még eléggé függ a hőmérséklettől is, meleg akku sokkal jobban fogja a feszültséget, 40 fokos hőmérséklet különbségnél lehet 50 % is.
szval amit összehasonlítok azt 20 fokon szoktam
Pontosan nem ismerem hogy a használatos szabványban mekkora az időtartam , és 2 sec-re szoktam mérni, 1 és 2 és 3 C-s terheléssel. ( jó akkunál hozza a gyárit, 20 C fokos mérésnél )
C az a terhelőáram, amit beszorzol az akku kapacitásával.
Feltöltöd az akkut teljesen, ( 14,7-ig amíg le nem megy az áram 1 A alá, utána pár óráig 13,6 V, de szabályzott töltők ezt tudják ), majd hagyod állni, hogy essen vissza a kapocsfesz.
Aztán kell egy lakatfogó ami egy időpillanatban mér áramot és feszültséget, rátolod a terhelést, és nyomsz egy mérésadatrögzítést.
A terheletlen feszültségből ki kell vonni a terheltet, majd elosztani a terhelőárammal.
Terhelés meg lehet egy darab kábel is, mondjuk 10 m-es 2,5-össel olyan 150 A-el küldi.
Mondjuk még eléggé függ a hőmérséklettől is, meleg akku sokkal jobban fogja a feszültséget, 40 fokos hőmérséklet különbségnél lehet 50 % is.
szval amit összehasonlítok azt 20 fokon szoktam
Csaszu az akku aktivátort rátehetem a használatban lévő akksira? tehát mehet be a kocsiba így szimplán?
skiraly
#104
2009. november 23. 14:15
Sziasztok!
Az már kiderült számomra a hozzászólásokból, hogy az AGM rendszerű aksiknak kisebb a belső ellenállása, de vajon elhisszük-e a gyártók adatait?
Mérhető ez kézi digitális multiműszerrel?
Ha nem akkor mivel mérhető?
Szívesen összehasonlítanák egy pár hifi akkumulátornak hirdetett terméket...
Az már kiderült számomra a hozzászólásokból, hogy az AGM rendszerű aksiknak kisebb a belső ellenállása, de vajon elhisszük-e a gyártók adatait?
Mérhető ez kézi digitális multiműszerrel?
Ha nem akkor mivel mérhető?
Szívesen összehasonlítanák egy pár hifi akkumulátornak hirdetett terméket...

A felitatott elektrolitos akkukun még jobb a hatása. ( Agm rendszerűek )
Ugye ott a sav fel van itatva üvegszálban, és neki van préselve a lemezek falának az üveggyapot. Így a massza nem hullik le a lemezekről, és nem az akku alján kristályosodik ki, hanem közvetlenül a lemzek mellett.
Széttöri a nagy kristályokat apróbbakká, és újra aktivá teszi őket.
Mondjuk egy keményebb bontót meg lehet oldani házilag is, ez 1-2 óra alatt szétzúz minden szulfátkristályt.
Mondjuk 50-100 V egyenfesszel töltesz egy párszáz mikrós kondit egy ellenálláson keresztül, majd ha elért egy magasabb feszültséget, adott időközönként (1,2 másodoperc ), egy tirisztorral rá lehet sütni az akkura.
Ugye ott a sav fel van itatva üvegszálban, és neki van préselve a lemezek falának az üveggyapot. Így a massza nem hullik le a lemezekről, és nem az akku alján kristályosodik ki, hanem közvetlenül a lemzek mellett.
Széttöri a nagy kristályokat apróbbakká, és újra aktivá teszi őket.
Mondjuk egy keményebb bontót meg lehet oldani házilag is, ez 1-2 óra alatt szétzúz minden szulfátkristályt.
Mondjuk 50-100 V egyenfesszel töltesz egy párszáz mikrós kondit egy ellenálláson keresztül, majd ha elért egy magasabb feszültséget, adott időközönként (1,2 másodoperc ), egy tirisztorral rá lehet sütni az akkura.
egyenlőre használatban van, suzukit éppen elbirja inditani
szeretném még kérdezni az aku aktivátor az csak savas aksikhoz érdemes használni, vagy teszem azt egy runningbull-hoz is érdemes


majd utána meglátod
ki lett sütve teljesen, de azért egy Agm-nek nem kellene ennyire összezuhanni
be van kötve az autóba, vagy kiszedted ?
ki lett sütve teljesen, de azért egy Agm-nek nem kellene ennyire összezuhanni
be van kötve az autóba, vagy kiszedted ?
próbáltam normál ü módot, az végigment, lement rajta a hideg aksi ű mód, mindig eljut a zöld ledig tehát végez a töltő, csak utána 12,3 v lessz kb 1 nap után, szerinted készülhetek aksi vásárra? megpróbálom a fesz emelést , köszi szépen a választ



Ha a töltő eljutott 14,7 V-ig, és már visszaállt 13,6-ra akkor gázos.
Xs 7000-en van 16 V-os fesz.emelés, próbáld meg.
Először elég csak 1-2 órára hagyd rajt, utána állás, és ha másnapra megint beesik 12,7 alá, próbáld meg mégegyszer és hagyd rajt 4 óráig.
Mielőtt 16 V-ra rakod, töltsd fel teljesen az akkut, mert csak másfél A-t tud 16 V-on.
Az akkunak annyira nem tesz jót, sokszor ne csináld, hallani fogod hogy bugyog/pezseg az akku, ugye a magasabb fesz már bontja a vizet benne oxigénre és hidrogénre, de ezekből a katódon majd víz lesz megint.
Xs 7000-en van 16 V-os fesz.emelés, próbáld meg.
Először elég csak 1-2 órára hagyd rajt, utána állás, és ha másnapra megint beesik 12,7 alá, próbáld meg mégegyszer és hagyd rajt 4 óráig.
Mielőtt 16 V-ra rakod, töltsd fel teljesen az akkut, mert csak másfél A-t tud 16 V-on.
Az akkunak annyira nem tesz jót, sokszor ne csináld, hallani fogod hogy bugyog/pezseg az akku, ugye a magasabb fesz már bontja a vizet benne oxigénre és hidrogénre, de ezekből a katódon majd víz lesz megint.
Csaszutól várnék első sorban választ, de akinek van ötlete ne foja vissza magát, 2 éves Banner Runningbull sikerült mélykisülésbe vinni,(rajta maradt a világitás) 7,5v maradt mire észrevettem, ctek xs 7000 -rel töltöm de nem az igazi , ejti a feszkót 1 nap után 12,3 v marad benne, az meg ugye karcsú, tud-e valaki valami megoldást









de manapság már nagyobb hipermarketekben is elérhető



bármelyik akkumulátor szaküzletben

ödv
Nem tudtok vmi jó helyet ahol 55Ah-ás akksit lehet venni ami swiftbe is elfér?
Nem tudtok vmi jó helyet ahol 55Ah-ás akksit lehet venni ami swiftbe is elfér?
szaküzletekben ennyi körül van a powerbull is.
16 rongyért árulnak most az auchanban exide 54Ah-ás akksit... annyiért sztem jó vétel. vagy nem?
Én 1 éve vettem Vartát 52Ah-sat. (Méretre 45Ah-s, így befért a gyári helyre.
)
Eddig gond nem volt még vele, remélem fogja nekem is vinni 10 évig.


Eddig gond nem volt még vele, remélem fogja nekem is vinni 10 évig.


oké köszönöm igazából a kocsi indul csak már öregebb az akumlátor és hátha csinál vele valamit pozitívan

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!