Cikk: A mérnökember autója
aktuális téma

Rendszerint nem ismerik meg az Opel Calibrát, úgy átalakította a tulajdonosa. Ráadásul minden legális az autón! Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
'Persze ésszerű határokon belül'... Na ezen van a hagsúly
Ésszerű keretek között nem kéne ennyi szigorítás... 


jaja, az is fk (flex korong), de mégsem FK Automotive GmbH 



Azt meg mondjuk aláirom, hogy a hatóságok azért néha átesnek a ló túloldalára... De mi van Németeknél? Osztrákoknál? Szinte főbe is lőnek ha valami szabálytalanságot találnak, és ott érdekes elfogadják hogy a szabály az szabály... Menejem ki valaki Németekhez a magyar házi sufnituningolt kocsijával, ott nem érdekel senkit, hogy csak erre volt pénz... Szabálytalan? Fizess.... 

Én ültetésnek max valami 30-ast tudnék elképzelni, de azt se teszem; igy pont oda tudok tolatni a parkolóban a szegélyhez, és a sedan hátulja legalább nem a parkolóból foglal helyet... Igy mérlegeltem, hogy jó lenne az ültetés ha hosszabb távon megyek, nagyobb sebességnél, de túlnyomórészt városban járok, oda meg minek? Vannak az álmok és van a valóság... 

Inkább kockáztatok és illegális átalakításokat végzek minthogy egy életen szabályos legyek
Persze ésszerű határokon belül. Manapság már szinte alig enged valami alakítást a törvény. Lassan egy a gyáritól más színben lévő gyári féknyereg sem szabályos. Hát elmehetnek..

Meg el kell különíteni azt, ha valaki utcai használatra tuningol, vagy versenyre... Utcára napi szintre haszontalan a porba ültetés, aztán egy kis hó vagy egy átlagos fekvőrendőr esik útba, vagy kátyún fennakad valaki akkor ne sirjon...
Ja, hát ha nem valami házilag eszkábált féket sttb rak fel HOZZÁÉRTŐ ember vagy szerelő, az más, ha erősebb és jobb lesz, pl veszel egy tipusspecifikus BREMBO tárcsát a megfelelő betétetkkel ami jobb hatásfokkal dolgozika gyárinál, persze, az oké. De amikor nekiesnek flexszel a gyári rugóknak az a halálom

Nem teljesen értek egyet.
Attól még, hogy a féket és futóművet tuningolom, nem feltétlen leszek életverszélyes másokra, pláne, ha az a fék nagyobb értsd.: jobban megfogja az autót (előbb megállsz vele, mint a gyári hokedli fékekkel), és a futómű erősebb lesz, feszesebb (kell is itthon, mert a gyári lengőkarok és szilentek nem sokat húznak ki a kátyuk miatt).
A másik pedig: "Most Rhadire a neve (minthogy bárkit leradíroz az útról) "
van egy pici arc
Attól még, hogy a féket és futóművet tuningolom, nem feltétlen leszek életverszélyes másokra, pláne, ha az a fék nagyobb értsd.: jobban megfogja az autót (előbb megállsz vele, mint a gyári hokedli fékekkel), és a futómű erősebb lesz, feszesebb (kell is itthon, mert a gyári lengőkarok és szilentek nem sokat húznak ki a kátyuk miatt).
A másik pedig: "Most Rhadire a neve (minthogy bárkit leradíroz az útról) "
van egy pici arc

Hát ez veszett randa lett
Egy vektra és rezsó lámpás kalitka ami az Audi R8-ra próbál hasonlítani

Egy vektra és rezsó lámpás kalitka ami az Audi R8-ra próbál hasonlítani
Véleményem szerint az, hogy hogyan néz ki, és ez kinek tetszik, tényleg ízlés kérdése. Általában mindenki azért tuningol optikailag, hogy egyedi autója legyen, legyen az 1.0 Suzuki vagy 2 literes Opel...
DE! Ez az autó úgy egyedi, hogy le van papírozva, engedélyezve, és ezt nem sokan teszik meg, ennyi pénzen inkább használhatatlanul alacsonyra ültetik, vagy drága hivalkodó cuccokat (felni, hifi, stb) raknak rá, aztán szidják az NKH-t ha baszogatják érte... Fel kell fogni, hogy vannak szabályok, ha mindenki azzal közlekedne, amivel akarna, sok lenne a baleset, valahol minket védenek... Én is raktam huszonéves kiscsikó koromban olyan felnit fel, aminek nem egyezett az osztóköre, beleerőltettem a csavarokat...
Féltengelyt ki is kellett cserélni
Szóval én is voltam kis hülye tuningos, aki másokra is veszélyes átalakítással furikázott (szerencsére csak rövid ideig), és igenis csak legális átalakításokat engedélyezzenek... Aki a futóműhöz, fékekhez, stb. nyúl házilag, igenis ne úgy tegye, hogy szerinte jó, hanem úgy, hogy másokat se veszélyeztessen... El kell fogadni, hogy valamire vagy van pénzünk, vagy nincs, sajnos mostanában sok ember az egyéni érdekét a köz érdeke elé helyez...
Ha verni akarjuk a nyálunk hogy hűűűű micsoda 'tuning' a verdánk, tegyük szabályosan... Ha meg nincs rá pénz, akkor ne verjük a nyálunk, akkor fogadjuk el, hogy nem telik valamire, ne akarjunk többet mutatni, mint amik vagyunk.... Én is szeretnék Dodge Chargert, de nem tehetem meg hogy az legyen, igy elfogadom, hogy egy nem éppen fiatal Opel tulaja vagyok.... És nem izgulok, hogy melyik közúti ellenőrzéskor szednek ki a rendőrök a sorból, mert valami illegális az autón... NKH vizsgára még a szemöldököt is leszedték, hát fel se raktam, ha igy szabályos, akkor legyen így...
Tehát szerintem nem kell fikázni, hogy valaki olyant alkotott, ami kinézetre neki tetszik, műszakilag meg hivatalosan lepapírozott, és semmi köze ennek más felnijéhez meg rendőrrel folytatott élményeihez... Ez az autó ilyen, és SZABÁLYOS rajta minden a leírás szerint... Magyar szokás ha más elér valamit, egyszerűbb fikázni, mint elismerni... Inkább lehet menni a nyálas talikra, ahol olcsó kupákat szavaz meg a haverokból álló zsűri.... Tisztelet a kivételnek...
Szóval nem fikázni kellene valamit, hanem elismerni...
DE! Ez az autó úgy egyedi, hogy le van papírozva, engedélyezve, és ezt nem sokan teszik meg, ennyi pénzen inkább használhatatlanul alacsonyra ültetik, vagy drága hivalkodó cuccokat (felni, hifi, stb) raknak rá, aztán szidják az NKH-t ha baszogatják érte... Fel kell fogni, hogy vannak szabályok, ha mindenki azzal közlekedne, amivel akarna, sok lenne a baleset, valahol minket védenek... Én is raktam huszonéves kiscsikó koromban olyan felnit fel, aminek nem egyezett az osztóköre, beleerőltettem a csavarokat...



Tehát szerintem nem kell fikázni, hogy valaki olyant alkotott, ami kinézetre neki tetszik, műszakilag meg hivatalosan lepapírozott, és semmi köze ennek más felnijéhez meg rendőrrel folytatott élményeihez... Ez az autó ilyen, és SZABÁLYOS rajta minden a leírás szerint... Magyar szokás ha más elér valamit, egyszerűbb fikázni, mint elismerni... Inkább lehet menni a nyálas talikra, ahol olcsó kupákat szavaz meg a haverokból álló zsűri.... Tisztelet a kivételnek...
Szóval nem fikázni kellene valamit, hanem elismerni...

Ha megkapod az átépítési engedélyt akkor onnantól kezdve Ferrarit is csinálhatsz egy Polski Fiat 126P ből is.
De le lehet papírozni az E jeles lámpát is."Csak" annyi az egész hogy a kiválasztott lámpát,természetesen saját költségen,bevizsgáltatod az arra illetékes külső akkreditált laborral hogy mindenben megfelel-e a magyar szabványoknak.Ha igen akkor megkapod róla a papírt,azután már csak egy szakszervízzel kell beszereltetni és már be is íratható.
És megvan az engedélyezett(és rohadt drága
)lámpád hivatalosan.
Ja és úgy tudom(de ez nem biztos)hogy onnantól kezdve az a lámpa már legálisan beépíthető másnak is,mivel a vizsgálat nem csak az adott lámpára,hanem a teljes szériára vonatkozik.
És megvan az engedélyezett(és rohadt drága

Ja és úgy tudom(de ez nem biztos)hogy onnantól kezdve az a lámpa már legálisan beépíthető másnak is,mivel a vizsgálat nem csak az adott lámpára,hanem a teljes szériára vonatkozik.




Inkább hagyta volna eredeti állapotában és azt szépítgette volna.
Vagy inkább elküldöm az NKH-st



szerintem az ez...
nem az a baj, hogy legalás lett, ahnem egyiknek lehet a másiknak nem? ráadásul típusidegen lámpák (ami szerintem nem szép hátul, én mást tettem volna be). mint írták, másnak a szaros felnivel kötekednek, elveszik a forgalmit. oké elhiszem, hogy műszakilag minden működik rajta, de azon is, ami 16 kerék helyett 18-assal van, mégis megbaxák...
nem az a baj, hogy legalás lett, ahnem egyiknek lehet a másiknak nem? ráadásul típusidegen lámpák (ami szerintem nem szép hátul, én mást tettem volna be). mint írták, másnak a szaros felnivel kötekednek, elveszik a forgalmit. oké elhiszem, hogy műszakilag minden működik rajta, de azon is, ami 16 kerék helyett 18-assal van, mégis megbaxák...
Inkább "ne legyen legális". Hanem mondjuk illegálisan szép. Nem nagyon sikerült új autót tervezni, kb. rápillantás, és pár tizedmásodperc alatt észrevettem benne a calibrát. Ez inkább olyan magyar pimp my ride feeling. Mondjuk XZibit-ék nem mondják rá hogy új autótipus lett belőle.
De viszont igényes, mindent megtett a srác, motor, külső, belső... csak kicsit erősnek érzem hogy a bojlerektől, meg a peugeot lámpától új tipus lett volna


Ez a joszag vagy az ikertesoja mar evek ota itt van CS-en... 

jóétvágyat a bézbózkalaphoz
"A vizsgáztatás többszöri nekifutásra sikerült csak. Több fellebbezés, hiánypótlás, kérdések megválaszolása, külső akkreditált kutatólabor vizsgálata után 10 hónap alatt megkapta az átalakítási engedélyt, és az autó legálisan forgalomba lett helyezve – 2,5 év kellett ehhez a kezdetektől."

"A vizsgáztatás többszöri nekifutásra sikerült csak. Több fellebbezés, hiánypótlás, kérdések megválaszolása, külső akkreditált kutatólabor vizsgálata után 10 hónap alatt megkapta az átalakítási engedélyt, és az autó legálisan forgalomba lett helyezve – 2,5 év kellett ehhez a kezdetektől."
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!