Balesetek, DURVA !!!!!!
aktuális téma

Őszi vezetési jótanács!
VIDEO, aquaplanning, azaz amikor felúszik az autó nagy esőben és irányíthatatlanná válik
Aquaplanning- nak hívja az angol. Arról van szó, hogy a gumik úgy vannak készítve (mintázva), hogy esőzésben gurulásnál a tapadó felület által kinyomott vizet elvezetik, kilökik a gumi alól. Azonban mindegyiknek van elvezetési képesség határa. Amennyiben az adott sebesség magasabb egy bizonyos értéknél, úgy a gumi bemarásai már nem képesek elvezetni a vizet, létrejön az aszfalt és a gumi tapadó felülete között egy vízréteg, amelynek következtében a jármű "felúszik", és irányíthatatlanná válik.
Vizes, síkos úton vezessetek óvatosan, autópályán is mérsékeljétek a sebességet!
videó
Ne vezess:
-ittasan, kábítószerrel
videó
videó
videó
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/02/icbc-counterattack.html
-biztonsági öv nélkül (az utasokkal is köttesd be)
-túl fáradtan
-túl gyorsan
ne basztasd a telefonod
A HALÁL FIGYEL: a halál pillanata
Ne előzz felelőtlenül!
Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod követni tud... senki sem szent, a legtöbben 90 helyett 100-110-el mennek ott, ahol az útviszonyok megfelelőek, és a jármű is az.. a bajok nem itt kezdődnek. Az esztelenség ennél többről szól.
"Gondold csak el, milyen is lenne egy emberélet és a világ a baleset esélye nélkül? Milyen pökhendin magabiztos lenne, milyen szemérmetlenül gőgös és fennhéjázó! Nem, a baleset lehetősége ott lappang minden pillanatodban, a tárgyak, a helyzetek, az emberek, a vegyi anyagok, a statikus és fizikai képletek: mindez ellened is van. Tehát vigyázz. Ne aggályosan vigyázz, hanem emberi rangodhoz illően, komolyan és tárgyilagosan, nagyon figyelmesen. S mindig tudjad, hogy nem a világ ármánya tört önkényesen ellened, mikor a baleset bekövetkezik, hanem te voltál gyönge, lusta és kicsinyes. Nincs autóbaleset. Csak te vagy, s az autó és a világrend."
langlovagok.hu
VIDEO, aquaplanning, azaz amikor felúszik az autó nagy esőben és irányíthatatlanná válik
Aquaplanning- nak hívja az angol. Arról van szó, hogy a gumik úgy vannak készítve (mintázva), hogy esőzésben gurulásnál a tapadó felület által kinyomott vizet elvezetik, kilökik a gumi alól. Azonban mindegyiknek van elvezetési képesség határa. Amennyiben az adott sebesség magasabb egy bizonyos értéknél, úgy a gumi bemarásai már nem képesek elvezetni a vizet, létrejön az aszfalt és a gumi tapadó felülete között egy vízréteg, amelynek következtében a jármű "felúszik", és irányíthatatlanná válik.
Vizes, síkos úton vezessetek óvatosan, autópályán is mérsékeljétek a sebességet!
videó
Ne vezess:
-ittasan, kábítószerrel
videó
videó
videó
http://www.frederiksamuel.com/blog/2006/02/icbc-counterattack.html
-biztonsági öv nélkül (az utasokkal is köttesd be)
-túl fáradtan
-túl gyorsan
ne basztasd a telefonod
A HALÁL FIGYEL: a halál pillanata
Ne előzz felelőtlenül!
Ne vezess gyorsabban, mint ahogy az őrangyalod követni tud... senki sem szent, a legtöbben 90 helyett 100-110-el mennek ott, ahol az útviszonyok megfelelőek, és a jármű is az.. a bajok nem itt kezdődnek. Az esztelenség ennél többről szól.
"Gondold csak el, milyen is lenne egy emberélet és a világ a baleset esélye nélkül? Milyen pökhendin magabiztos lenne, milyen szemérmetlenül gőgös és fennhéjázó! Nem, a baleset lehetősége ott lappang minden pillanatodban, a tárgyak, a helyzetek, az emberek, a vegyi anyagok, a statikus és fizikai képletek: mindez ellened is van. Tehát vigyázz. Ne aggályosan vigyázz, hanem emberi rangodhoz illően, komolyan és tárgyilagosan, nagyon figyelmesen. S mindig tudjad, hogy nem a világ ármánya tört önkényesen ellened, mikor a baleset bekövetkezik, hanem te voltál gyönge, lusta és kicsinyes. Nincs autóbaleset. Csak te vagy, s az autó és a világrend."
langlovagok.hu
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Minél rövidebb a szerelvény, annál gyorsabb a reakcio fékezésnél. R-go egy 6-8 kocsis személyvonat, ami kb 130-170m jóval hamrabb reagál, mint egy üres 800m-es tehervonat. És ha hozzáveszünk még kocsinként csak 40T raksúlyt, akkor esélytelen megállni! Persze egy szóló mozdonnyal nagyon sportosan lehet közlekedni
Az meg, hogy bent érzel egy intenzív lassulást, az még mindig több 100m lehet, mire megáll!
Tényleg el kéne menni mindenkinek mozdonyra, és akkor nagyobb rend lenne a fejekben. ...meg nagyobb tisztelet az egész vasúttal szemben!

Az meg, hogy bent érzel egy intenzív lassulást, az még mindig több 100m lehet, mire megáll!
Tényleg el kéne menni mindenkinek mozdonyra, és akkor nagyobb rend lenne a fejekben. ...meg nagyobb tisztelet az egész vasúttal szemben!
Csak abból indulok ki, hogy vonattal utazva egy-két alkalommal volt, hogy majdnem az előttem lévő ülés támlájába épültem be fékezéskor. Szóval satufék esetén szerintem egy személyvonat is elég szépen tud lassulni (nem megállni), ha kell. Főleg, hogy ma már spórolnak a vonatoknál is a súlyon, elég soknak már műanyag fülkéje van elöl. A tehervonat természetesen más tészta.
ahogy láttom jégpáncél az ut... reméle másik csat elött csak kiugrott a sofőr
bár ha jól láttam, akkor téma volt facebookon, és ott azt írta a testvére, hogy őzzel ütköztek. nem tudom hogy igaz-e... és hogy azóta volt-e már megerősítés, vagy cáfolás...

ráadásul nemrégiben volt téma, hogy a kreszben is azt írja elő, hogy kötelező lehúzódni!

De mint mozdonyvezető, meg kell jegyeznem az autósok több mint fele(ugye kisbuszosokkal az élen) szar időben, hóban esőben stb az utolsó pillanatban fékeznek az átjáróra, én abban is mindig látom a veszélyt. Sose fogom megérteni miért jó ez nekik, ha úgy gurulnának rá, lehet meg se kéne állniuk, meg nincs a veszélye annak, mint pl itt a videón...
Régi gondolatom, hogy az autóvezetés oktatásába bele kéne vonni egy kis mozdonyon utazást. Talán páran átgondolnák, amikor azt látják, hogy elmennek egy tehervonattal 5-600 métert, mire reagál a fék. Nem megáll, csak reagál! Onnantól még 2-3-400m, mire megáll! És mindezt 60km/h-ás sebességgel. Szóval egy hosszú, nehez szerelvénynél akár 1km is lehet, mire megáll. Ott aztán lehet jelezni...
tehervonatnál meg van 1km is a fékút, mert a hosszúságuk miatt a levegő sem olyan gyorsan ér az utolsó kocsiig mondjuk 700m-esnél, mint 100nál, és nem is engedik a nagy fékhatást, mert szétszakadna a vonat minden fékezés oldás után.
Azért ezek nem autók. 120ról tegyük fel nem 200m a fékút, biztos vagyok benne, hogy látta, pár mp a 2 közötti dolog, pálya se lehet akkora ívben, gondolom berántotta a gyorsféket és futott a géptérbe, hogy bele ne dögöljön.
ahhoz elobb meg kene tudni allnia, hogy tolasson

a jégen megbaszhatod a tolatást... ezek a dögök olyan tehetetlenek a taknyos úton mint az állat!
így kívülállóként a legjobb megoldás a fékezés helyett a gázt kellett volna taposni, valószínüleg akkor is csatt lett volna de akkor a pótkocsit kapja el a vonat.
így kívülállóként a legjobb megoldás a fékezés helyett a gázt kellett volna taposni, valószínüleg akkor is csatt lett volna de akkor a pótkocsit kapja el a vonat.
Vagy éppen kiugrani a fülkéből. Egyébként érdekes, hogy az ütköző vonat nem jelzett a szemből érkezőnek. Lett volna idő lassítani bőven.
szerintem ott még lett volna idő tolatni! Ha nem jön a másik vonat, akkor is azt tettem volna...
Hát jobban járt volna szerencsétlen ha nem próbál megállni.

Azt a kurv@!

Igaz, nem celica,de elég csunyára sikeredett az tény.

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Itt volt az a buszbaleset is, 2-3 kocsinál milyen messze ment el még úgy is, hogy kb 100al ment már és fékezés közben jött ki elé, tehát volt fékhatás(levegő a rendszerben, nem volt plusz idő az sem).
Amúgy azt írják 20on éves volt a sofőr, lehet még talán első teles is.