Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Amúgy nem mindig a klasszikus toronymerevítő elrendezés a jó megoldás!
Gyárilag úgy szokták kivitelezni, hogy toronytól szélvédő közép alá a "falhoz", és onnan a másik toronyig!
Na annak már van értelme!
Ezek a vékonyka kis profilok sokszor szart sem érnek, csak design!
Gyárilag úgy szokták kivitelezni, hogy toronytól szélvédő közép alá a "falhoz", és onnan a másik toronyig!
Na annak már van értelme!
Ezek a vékonyka kis profilok sokszor szart sem érnek, csak design!

Keményebb alu még nem is olyan durva!
Amikor ilyeneket olvasok, hogy merevebb aluötvözet...




Amikor ilyeneket olvasok, hogy merevebb aluötvözet...





Attól függ, hogy mit akarsz!
Mekkora szélesítés?
Nem vagyok otthon VW-ban, az csavaros, vagy anyás?
Csak távtartó kell, vagy osztott lyukkörösön gondolkodsz?
Lehet aluból is, vagy acélból is. Alu valamivel drágább, meg inkább csak a keményebbik ötvözetet lehet erre használni, és utána a korrózió elkerülése végett szigorúan eloxálni kéne!
A 7075T6-os alu pont jó lesz neked! (AlZnMgCu1,5)
Acélból már több fajta is jó, de azért az 500MPa szakítószilárdság legyen azért meg! Régi szabvány szerinti A38-ból azért még kevés lenne, de A50 és felette már jó!
De érdeklődj a lokális esztergályosodnál, hátha van neki valami elfekvő anyaga, ami valami jobb minőségű, akkor kár egy külön anyagért futkozni! Meglévő készletből egyszerűbb dolgozni!
(Na mondjuk ne K1-es szerszámacélból nyomassátok! Az már olyan, mintha RollsRoyce-val mennél szénáért a lovaknak!
)
Kérdezz, ha van mit!
Üdv.: Yas.
Mekkora szélesítés?
Nem vagyok otthon VW-ban, az csavaros, vagy anyás?
Csak távtartó kell, vagy osztott lyukkörösön gondolkodsz?
Lehet aluból is, vagy acélból is. Alu valamivel drágább, meg inkább csak a keményebbik ötvözetet lehet erre használni, és utána a korrózió elkerülése végett szigorúan eloxálni kéne!
A 7075T6-os alu pont jó lesz neked! (AlZnMgCu1,5)
Acélból már több fajta is jó, de azért az 500MPa szakítószilárdság legyen azért meg! Régi szabvány szerinti A38-ból azért még kevés lenne, de A50 és felette már jó!
De érdeklődj a lokális esztergályosodnál, hátha van neki valami elfekvő anyaga, ami valami jobb minőségű, akkor kár egy külön anyagért futkozni! Meglévő készletből egyszerűbb dolgozni!
(Na mondjuk ne K1-es szerszámacélból nyomassátok! Az már olyan, mintha RollsRoyce-val mennél szénáért a lovaknak!

Kérdezz, ha van mit!

Üdv.: Yas.
Hali!
Én láttam azt az öreg Wartburgot (asszem), de abba nem teniszlabdák voltak, hanem valami kisebb gumilabdák!
A csomitartóban meg 2 ember!
Valami fejesé volt a gép, akit amúgy nem szoktak ellenőrizni anno, csak ha lógott volna a gép segge, akkor még őt is elővették volna...
De nagyon érdekes az a múzeum, ajánlom mindenki figyelmébe!
Én láttam azt az öreg Wartburgot (asszem), de abba nem teniszlabdák voltak, hanem valami kisebb gumilabdák!
A csomitartóban meg 2 ember!

Valami fejesé volt a gép, akit amúgy nem szoktak ellenőrizni anno, csak ha lógott volna a gép segge, akkor még őt is elővették volna...

De nagyon érdekes az a múzeum, ajánlom mindenki figyelmébe!

Szisztok!
Szerintetek, ha felújításra szorul egy állítható sportfutómű, érdemes megvenni, ha lényegesen olcsóbb? Felújítás után lesz olyan, mint eredetileg volt? Köszi a válaszokat!
Szerintetek, ha felújításra szorul egy állítható sportfutómű, érdemes megvenni, ha lényegesen olcsóbb? Felújítás után lesz olyan, mint eredetileg volt? Köszi a válaszokat!
Hali skaccok ki tud gátlókeményítést?Nekem 9500 mondtak 4 db ra. Valaki olcsóbbat tud?Vagy már ez is olcsó??
Heggesztesz, annál olcsóbb nincs, ha nagyon akarod leszintereztetem neked

Valami olcsó de jó toronymerevítőt nem tudtok?
Amúgy a Weitec rugókat fogom megvenni, jó lesz az nekem...

Amúgy a Weitec rugókat fogom megvenni, jó lesz az nekem...
A kemény anyagok ridegek és könnyen törnek, a puha meg persze könnyen kihajlik, a kettő közti egyensúlyt kell megtalálni.
Aha, kemény alumínum...
Hiányoztál kémia órán? vagy mi?
Esetleg alu ötvözet
De ha végigolvasol, sokan inkább javítják a felnijüket, mint a futóművet cseréljék
Hiányoztál kémia órán? vagy mi?
Esetleg alu ötvözet

De ha végigolvasol, sokan inkább javítják a felnijüket, mint a futóművet cseréljék

Nézd Mordar! Olvasgass a fórumokon! Ott lehet okosodni!

Szerintem a legcélszerűbb(alu felni esetén) a minél keményebb alumínium!
....lengéscsillapító



Mind a 4 kerék mögött min 6-7 centi átmérőjű henger, felül a rugó is körülötte van elvileg. A kocsiszekrény lengéseit hivatott csillapítani.
valaki világositson fel engem arrol hogya gátló(k) az most pontosan a futo mü melyik része , ja és hogy mi célt szolgál
thx

thx

emberek!
Kellene egy kis segitség!!
Ki tudja a GolfIII--ra való nyomtávszélesitőnek az adatait? megcsinálnám magamnak forgácsologéppel, de nemtom, hogy mit merre...mijen anyagbol csináljam?
Ha megtudom jol csinálni, akkor akár másnak is összedobok egyet..vagyis négyet..-:)
Kellene egy kis segitség!!
Ki tudja a GolfIII--ra való nyomtávszélesitőnek az adatait? megcsinálnám magamnak forgácsologéppel, de nemtom, hogy mit merre...mijen anyagbol csináljam?
Ha megtudom jol csinálni, akkor akár másnak is összedobok egyet..vagyis négyet..-:)
Teszek majd fel, de nem egy nagy dolog...
A rugó menetei között gusztustalanul ott figyelnek gumibaszok....
A rugó menetei között gusztustalanul ott figyelnek gumibaszok....
Azt szeretném kérdezni, hogy az 1-es Golf (1.6D) hátsó gyári futóműve meddig bírná el a 15"-os 215/50-es gumikat? Vagy inkább meg se próbáljam?
Kelet- és Nyugat-Berlin határán, a Checkpoint Charlie-nál levő Szökések Múzeumában (nem tom megvan-e még) láttam, hogy a szökevény(eke)t szállító autónak ne üljön le a s**ge, a rugókat teniszlabdával töltötték ki.
Csak érdekes.
Csak érdekes.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Emiatt (is) létezik az a nem kis súlykülömbség!