Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Valaki tud-e nekem segíteni meik jobb teleszkop az olajas vagy a gázas?
És meik jobb márka a Gabriel vagy a Sacks(Nem biztos igy írják "Záksz"-nak ejtik)?
És meik jobb márka a Gabriel vagy a Sacks(Nem biztos igy írják "Záksz"-nak ejtik)?
Na tudod mi a vénecske!
Inkább le sem írom...
És én sem azt írtam, hogy rosszabbul fog a fék, hanem, hogy a Megane fékpedálja olyan furcsán működött, egy pár centis pedálbenyomásig szinte semmi, utána meg hirtelen túl nagy fékerő. Szóval eléggé megszokást igénylő volt. De a fékutat nem mértem le. De olyan 4-5 gyalogosnyinak saccolom.


Inkább le sem írom...
És én sem azt írtam, hogy rosszabbul fog a fék, hanem, hogy a Megane fékpedálja olyan furcsán működött, egy pár centis pedálbenyomásig szinte semmi, utána meg hirtelen túl nagy fékerő. Szóval eléggé megszokást igénylő volt. De a fékutat nem mértem le. De olyan 4-5 gyalogosnyinak saccolom.



Köszönöm az érveket/ellenérveket minden hozzászólónak
. Jövő héten szerválják a verdára, utána tudok nyilatkozni az ügyben, az Astra Sportomon mit muzsikál.
David155-nek igaza van, ha az autó alap nagyot "bólint", akkor kevesebb fékerő jut hátra. Nekem a Sport felszereltségben ugyanazok a gátlók és alap ültetett rugók vannak, mint GSI nagytestvérében. Mivel azokat is tárcsával szerelik, remélem/szeretném, hogy jobb lesz/legyen a fékem, mert sajnos az F-es Astráknak elég gyászos nyúlós a féke. (sztem)
Előre felkerülnek a Brembok+Ferodo betéttel, remélem azért lesz némi változás, ha már egy valag pénzembe kerül a féktuning

David155-nek igaza van, ha az autó alap nagyot "bólint", akkor kevesebb fékerő jut hátra. Nekem a Sport felszereltségben ugyanazok a gátlók és alap ültetett rugók vannak, mint GSI nagytestvérében. Mivel azokat is tárcsával szerelik, remélem/szeretném, hogy jobb lesz/legyen a fékem, mert sajnos az F-es Astráknak elég gyászos nyúlós a féke. (sztem)

Előre felkerülnek a Brembok+Ferodo betéttel, remélem azért lesz némi változás, ha már egy valag pénzembe kerül a féktuning

Egyébként meg hogy melyikből lehet többet kihozni, azt bizonyítja a versenysport, ott milyen fékek vannak?
Haahhh, az igazság odaát van.....
Haahhh, az igazság odaát van.....



Amit én érzek bármilyen autóban egy széria 147 és 156 után az, hogy nem fog a fék.
Komoly. Nem akarom itt fölöslegesen fényezni a macskazabálókat, de nem sikerült rosszul a fékük. Persze, biztos van jobb, de pont egy Megane?
Nem emlékszem nagy mellbevágásokra, amikor vezettem olyat, ellentétben Don Enrico fűnyírójával.
Dávid! Nem lehet, hogy a 155 egy kicsit vénecske már és nem csak elindulni nem tud, de megállni sem?




Dávid! Nem lehet, hogy a 155 egy kicsit vénecske már és nem csak elindulni nem tud, de megállni sem?



Tudom hogy az a legjobb, hogy ha lemérem. (Jóhogy!) DE azért ha fél évig használsz egy autót, aztán egy másikat, szerintem meg tudod mondani, hogy melyiken érezted jobbnak a féket. :)
Ne sumákolj monsters!
Tudom, hogy az is Suzuki alkatrész! Mondjuk háromsebességes háromhengeres esztergomi csodához még az is túlméretezett!




Tudom, hogy az is Suzuki alkatrész! Mondjuk háromsebességes háromhengeres esztergomi csodához még az is túlméretezett!





Szerintem meg függ nagyon is a teljesitménytől is.
De ez végre egy normális hozzászólásn. Részemről nincs harag.
De ez végre egy normális hozzászólásn. Részemről nincs harag.
Akkor megyek is érte! 

Tsc!
A fékerőt nem fogod te tudni lemérni azon, hogy mekkorát nyom a mellkasodon a biztonságiöv! Ha objektíven akarod vizsgálni: százas tempóról egy fix pontnál satu fék, majd lemérni. Valószínűleg csak egy-két méter lehet közöttük.
Amit én is éreztem francia kocsikban, hogy hirtelen fog a fék. Az Alfánál kétszer akkora úton mozog a fékpedál, mint egy Meganeban. Ettől függetlenül a fékút nem nagyon tért el.
A fékerőt nem fogod te tudni lemérni azon, hogy mekkorát nyom a mellkasodon a biztonságiöv! Ha objektíven akarod vizsgálni: százas tempóról egy fix pontnál satu fék, majd lemérni. Valószínűleg csak egy-két méter lehet közöttük.
Amit én is éreztem francia kocsikban, hogy hirtelen fog a fék. Az Alfánál kétszer akkora úton mozog a fékpedál, mint egy Meganeban. Ettől függetlenül a fékút nem nagyon tért el.
Suncee!
Ne szívd így mellre! azért volt a
, hogy jelezzem a commentem komolyságát!
De hogy érdemben is hozzászóljak: a négy tárcsa fék NEM csak dizájnban előrelépés. Hasznossága viszont sok mindentől függ. Például, ha egy autó nagyot "bólint" fékezéskor, akkor lényegesen kevesebb fékerő jut hátra, viszont, ha feszesek a rugói és kemények a gátlók, akkor meg több. Valószínűleg gyárilag azokba az autókba szerelnek 4 tárcsát, amelyik olyan adottságokkal rendelkezik, hogy ki is használja azt. De ez nyilván csak úgy nagy átlagban igaz.
Ne szívd így mellre! azért volt a

De hogy érdemben is hozzászóljak: a négy tárcsa fék NEM csak dizájnban előrelépés. Hasznossága viszont sok mindentől függ. Például, ha egy autó nagyot "bólint" fékezéskor, akkor lényegesen kevesebb fékerő jut hátra, viszont, ha feszesek a rugói és kemények a gátlók, akkor meg több. Valószínűleg gyárilag azokba az autókba szerelnek 4 tárcsát, amelyik olyan adottságokkal rendelkezik, hogy ki is használja azt. De ez nyilván csak úgy nagy átlagban igaz.
A 4 tárcsafék szerintm nem feltétlenül garantálja hogy az adott tipus egy fékezőbajnok.
Volt Calibrám vadi új brembo tárcsákkal+gyári betétekkel -> igen gyászos fékhatással
Volt Alfa 156-om szintén 4 tárcsafékkal -> szintén nem túl fényes fékhatással.
Lett Peugeot 206-om, hátul "fos" dobfékkel... Az első pár napban rendszeresen majd
lefejeltem a szélvédőt akkorát fog a fék (és nem csak a rásegítés nagyobbsága miatt).
DE: Véletlenül se akarok olyat kihozni, hogy valamelyik tipus is überalles, és a másik meg nem.
Csak annyi, hogy nem kell feltétlenül hasraesni a 4 tárcsaféktől, úgyis főleg az elsőn
van a hangsúly. Én inkább azt tartanám még fontosnak hogy jó legyen a fékhatás a 10. erős fékezés
után is..
No részemről ennyi.
Volt Calibrám vadi új brembo tárcsákkal+gyári betétekkel -> igen gyászos fékhatással
Volt Alfa 156-om szintén 4 tárcsafékkal -> szintén nem túl fényes fékhatással.
Lett Peugeot 206-om, hátul "fos" dobfékkel... Az első pár napban rendszeresen majd
lefejeltem a szélvédőt akkorát fog a fék (és nem csak a rásegítés nagyobbsága miatt).
DE: Véletlenül se akarok olyat kihozni, hogy valamelyik tipus is überalles, és a másik meg nem.
Csak annyi, hogy nem kell feltétlenül hasraesni a 4 tárcsaféktől, úgyis főleg az elsőn
van a hangsúly. Én inkább azt tartanám még fontosnak hogy jó legyen a fékhatás a 10. erős fékezés
után is..
No részemről ennyi.
Te kis Egoista, add már nekik el a tárcsafékeidet, a te autódnak ugyis sok még az egykörös 4 dobfékes rendszer is. Nekem van is egy jóállapotú Trabant 500-asból bontva, viheted, ingyéé...







Köszönöm az ötletet. És van értelmes is vagy csak ilyen nagyképű és lenéző hozzászólásod?
Mert az ilyenekre nincs itt szükség. De sehol...
Mert az ilyenekre nincs itt szükség. De sehol...

Akkor most biztos nagyon örülnek a skacok a segítségednek!





Na hátsó dobfékes kollégáknak egy kis segítség:
Adjátok el a szutyok dobfékes (német) tragacsotokat, és vegyetek végre rendes (Alfa) autót, amit gyárilag négy tárcsával szereltek!




Adjátok el a szutyok dobfékes (német) tragacsotokat, és vegyetek végre rendes (Alfa) autót, amit gyárilag négy tárcsával szereltek!





létezik,de qrva drágák...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Lécci kicsit segítsetek a tisztán látás kedvért !
Vagyis : léteznek ugye ezek a progresszív rugók-mondjuk Eibach-ezek normálisan auózva ugyan olyanak kb. mint a gyáriak, csak mikor nagyobb hatás éri őket- durva kanyarodás, fékezés- akkor kiképzésséből adodóan keményebb lesz nem fog dölni az autó- ez mennyire van így, mert igen jól hangzik, hogy csak akkor jön előtérbe ha kell !
Na most ezek a rugók ültetnek is ?
Hanem akkor ezt gátlókkal meglehet tenni ? Van olyan gátló ami azonos keménységű mint a gyári és csak ültet- akkár különböző magasságokban ?
Ha 15" felniről 17" váltók akkor 60 as perességből 45 ös lesz, na most ez mennyire durva- nagyon fog rázni ?
Más, hogy viszont nem tehet fel 17" gumikat nem ??
Köszi a segítséget !!