Cikk: A futómű tuningja

Témakör: Tuning
aktuális téma
A futómű tuningja

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
vgergo
#51
2004. június 30. 00:24
Hi !

Lécci kicsit segítsetek a tisztán látás kedvért !
Vagyis : léteznek ugye ezek a progresszív rugók-mondjuk Eibach-ezek normálisan auózva ugyan olyanak kb. mint a gyáriak, csak mikor nagyobb hatás éri őket- durva kanyarodás, fékezés- akkor kiképzésséből adodóan keményebb lesz nem fog dölni az autó- ez mennyire van így, mert igen jól hangzik, hogy csak akkor jön előtérbe ha kell !
Na most ezek a rugók ültetnek is ?
Hanem akkor ezt gátlókkal meglehet tenni ? Van olyan gátló ami azonos keménységű mint a gyári és csak ültet- akkár különböző magasságokban ?
Ha 15" felniről 17" váltók akkor 60 as perességből 45 ös lesz, na most ez mennyire durva- nagyon fog rázni ?
Más, hogy viszont nem tehet fel 17" gumikat nem ??
Köszi a segítséget !!
Virus1
#49
2004. május 24. 15:50
Valaki tud-e nekem segíteni meik jobb teleszkop az olajas vagy a gázas?
És meik jobb márka a Gabriel vagy a Sacks(Nem biztos igy írják "Záksz"-nak ejtik)?
david155
#48
2004. április 30. 13:44
Na tudod mi a vénecske!
Inkább le sem írom...
És én sem azt írtam, hogy rosszabbul fog a fék, hanem, hogy a Megane fékpedálja olyan furcsán működött, egy pár centis pedálbenyomásig szinte semmi, utána meg hirtelen túl nagy fékerő. Szóval eléggé megszokást igénylő volt. De a fékutat nem mértem le. De olyan 4-5 gyalogosnyinak saccolom.
JiM
#47
2004. április 29. 17:04
Köszönöm az érveket/ellenérveket minden hozzászólónak . Jövő héten szerválják a verdára, utána tudok nyilatkozni az ügyben, az Astra Sportomon mit muzsikál.
David155-nek igaza van, ha az autó alap nagyot "bólint", akkor kevesebb fékerő jut hátra. Nekem a Sport felszereltségben ugyanazok a gátlók és alap ültetett rugók vannak, mint GSI nagytestvérében. Mivel azokat is tárcsával szerelik, remélem/szeretném, hogy jobb lesz/legyen a fékem, mert sajnos az F-es Astráknak elég gyászos nyúlós a féke. (sztem)
Előre felkerülnek a Brembok+Ferodo betéttel, remélem azért lesz némi változás, ha már egy valag pénzembe kerül a féktuning
monsters
#46
2004. április 29. 15:46
Egyébként meg hogy melyikből lehet többet kihozni, azt bizonyítja a versenysport, ott milyen fékek vannak?
Haahhh, az igazság odaát van.....
Ollah
#44
2004. április 29. 15:42
Amit én érzek bármilyen autóban egy széria 147 és 156 után az, hogy nem fog a fék. Komoly. Nem akarom itt fölöslegesen fényezni a macskazabálókat, de nem sikerült rosszul a fékük. Persze, biztos van jobb, de pont egy Megane? Nem emlékszem nagy mellbevágásokra, amikor vezettem olyat, ellentétben Don Enrico fűnyírójával.
Dávid! Nem lehet, hogy a 155 egy kicsit vénecske már és nem csak elindulni nem tud, de megállni sem?
tsc
#43
2004. április 29. 15:34
Tudom hogy az a legjobb, hogy ha lemérem. (Jóhogy!) DE azért ha fél évig használsz egy autót, aztán egy másikat, szerintem meg tudod mondani, hogy melyiken érezted jobbnak a féket. :)
david155
#42
2004. április 29. 15:30
Ne sumákolj monsters!
Tudom, hogy az is Suzuki alkatrész! Mondjuk háromsebességes háromhengeres esztergomi csodához még az is túlméretezett!
Suncee
#41
2004. április 29. 15:14
Szerintem meg függ nagyon is a teljesitménytől is.
De ez végre egy normális hozzászólásn. Részemről nincs harag.
david155
#40
2004. április 29. 15:10
david155
#39
2004. április 29. 15:09
Tsc!
A fékerőt nem fogod te tudni lemérni azon, hogy mekkorát nyom a mellkasodon a biztonságiöv! Ha objektíven akarod vizsgálni: százas tempóról egy fix pontnál satu fék, majd lemérni. Valószínűleg csak egy-két méter lehet közöttük.
Amit én is éreztem francia kocsikban, hogy hirtelen fog a fék. Az Alfánál kétszer akkora úton mozog a fékpedál, mint egy Meganeban. Ettől függetlenül a fékút nem nagyon tért el.
david155
#38
2004. április 29. 15:04
Suncee!
Ne szívd így mellre! azért volt a , hogy jelezzem a commentem komolyságát!
De hogy érdemben is hozzászóljak: a négy tárcsa fék NEM csak dizájnban előrelépés. Hasznossága viszont sok mindentől függ. Például, ha egy autó nagyot "bólint" fékezéskor, akkor lényegesen kevesebb fékerő jut hátra, viszont, ha feszesek a rugói és kemények a gátlók, akkor meg több. Valószínűleg gyárilag azokba az autókba szerelnek 4 tárcsát, amelyik olyan adottságokkal rendelkezik, hogy ki is használja azt. De ez nyilván csak úgy nagy átlagban igaz.
tsc
#37
2004. április 29. 09:33
A 4 tárcsafék szerintm nem feltétlenül garantálja hogy az adott tipus egy fékezőbajnok.

Volt Calibrám vadi új brembo tárcsákkal+gyári betétekkel -> igen gyászos fékhatással
Volt Alfa 156-om szintén 4 tárcsafékkal -> szintén nem túl fényes fékhatással.
Lett Peugeot 206-om, hátul "fos" dobfékkel... Az első pár napban rendszeresen majd
lefejeltem a szélvédőt akkorát fog a fék (és nem csak a rásegítés nagyobbsága miatt).
DE: Véletlenül se akarok olyat kihozni, hogy valamelyik tipus is überalles, és a másik meg nem.
Csak annyi, hogy nem kell feltétlenül hasraesni a 4 tárcsaféktől, úgyis főleg az elsőn
van a hangsúly. Én inkább azt tartanám még fontosnak hogy jó legyen a fékhatás a 10. erős fékezés
után is..

No részemről ennyi.
monsters
#36
2004. április 29. 09:28
Te kis Egoista, add már nekik el a tárcsafékeidet, a te autódnak ugyis sok még az egykörös 4 dobfékes rendszer is. Nekem van is egy jóállapotú Trabant 500-asból bontva, viheted, ingyéé...
Suncee
#35
2004. április 29. 00:12
Köszönöm az ötletet. És van értelmes is vagy csak ilyen nagyképű és lenéző hozzászólásod?
Mert az ilyenekre nincs itt szükség. De sehol...
farki164
#34
2004. április 29. 00:06
Akkor most biztos nagyon örülnek a skacok a segítségednek!
david155
#33
2004. április 28. 13:36
Na hátsó dobfékes kollégáknak egy kis segítség:
Adjátok el a szutyok dobfékes (német) tragacsotokat, és vegyetek végre rendes (Alfa) autót, amit gyárilag négy tárcsával szereltek!
MadskillZ
#32
2004. április 28. 10:52
létezik,de qrva drágák...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 3591 találat 180 oldalon