Cikk: A futómű tuningja
aktuális téma

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Tudtommal a rugók szoktak progresszívek lenni, a gátlók csak kemény, kőkemény és betonkemény kategóriában futnak

Srácok! Kérdés.
sport gátló kellene nekem hátra olyan amien még ültet kb 2cm-ert van olyan?
Mi a neve? Talán progresszív?
sport gátló kellene nekem hátra olyan amien még ültet kb 2cm-ert van olyan?
Mi a neve? Talán progresszív?
Király. Akkor neked 1szerű a dolog. Már csak én nem tudom mi a faxomat csináljak, hogy miként tudom megoldani...
Sok sikert.
Sok sikert.
Végül megvettem egy GSI astra komplett hátsó tárcsaszettjét. 2000km van a tárcsákban és a pofában. Ezt úgy lehet majd felrakni nekem, hogy a hátsó kerékagy marad (amiben az ABS jeladó is van, így jó lesz, mert ezen paráztam korábban) és arra kerül rá. Kézifék köteget kell cserélni, de az is megvan hozzá. Szal 4 csavar le, fel a cucc, 4 csavar vissza (tömören és röviden) 

Az nem is sok. Azt hittem több.
pontosan. kiszerelés+beszerelés+csere 23000ft golf 2 re
Na ez egy kellemetlen helyzet az tuti. Megnéztem a képet ismét és sajnos azt kell mondjam, hogy a lökháritó és a felnik most sem jönnek be. Azt elismerem, hogy eléggé durván foglamaztam, néha szokásom. Ezért most kérek Tőled elnézést.
Egyébként köszi a segitséget. Azt nem tudod véletlenül, hogy 1 az 1ben be lehet tenni a tengelyt vagy átalakitás szükséges? Ha árat is tudnál valahonnan mondani mondjuk bontóból vagy bárhonnan akkor örök hálám üldözne.
Egyébként én is tervezek egy egyedi lököst előre, csak nem tudom mennyibe lenne. Te hol csináltattad és mennyiért? Nekem valami szolidabb kellene.
Egyébként köszi a segitséget. Azt nem tudod véletlenül, hogy 1 az 1ben be lehet tenni a tengelyt vagy átalakitás szükséges? Ha árat is tudnál valahonnan mondani mondjuk bontóból vagy bárhonnan akkor örök hálám üldözne.
Egyébként én is tervezek egy egyedi lököst előre, csak nem tudom mennyibe lenne. Te hol csináltattad és mennyiért? Nekem valami szolidabb kellene.

szia Suncee. bár csunyán leugattad a kocsim, de mivel polos vagy gondoltam segitek :D seat Cordoba 2.0 16v hátsó tengellyel tud megoldani. árat nemtok ::D
Amit nekem csinált első rugópárt pár éve az elég hamar úgy kilágyult, hogy lépten nyomon felkoppantam. Most a barbár flexes megoldással semmi ilyen gond nincs. Másnak viszont ugyanehez a típushoz csinált nagyon jót. Kár, hogy ő kérte meg, hogy nekem csináljon _pont_ ugyan olyat.
Írtam nekik, válaszoltak korrektül, hogy vigyem el a cuccot hozzájuk, de ezért akkoriban nem mentem Pestre.

Írtam nekik, válaszoltak korrektül, hogy vigyem el a cuccot hozzájuk, de ezért akkoriban nem mentem Pestre.
Választ is vársz? Én akárhányszor kérdezek szinte sose kapok rá választ...
Ez van.
Hátha neked több szerencséd lesz.
Egyébként az én véleményem szerint jobb lesz a fékhatás, de ahhot nagyon át kell ott alakitsd a dolgokat, hogy nagyobb tárcsa felmenjen.
Ez van.
Hátha neked több szerencséd lesz.
Egyébként az én véleményem szerint jobb lesz a fékhatás, de ahhot nagyon át kell ott alakitsd a dolgokat, hogy nagyobb tárcsa felmenjen.
Adott egy Golf III...az első tárcsákat, ha nagyobbra cserélném, akkor vajon mennyivel változna meg a fékhatás? És mennyibe kerülhet egy ijen akcio?
Dogot az dobot. Bocs.
Hello Jim.
Hasonló a gondom nekem is, de én elszántabb vagyok a tárcsa témában, mert ha számit ha nem, ha jobb a fékút ha nem akkor is le akarom cserélni a dobot tárcsára hátul. Már csak a megjelenés miatt is. Gondolj bele mennyivel jobban mutat a felni alól kikandikáló szinre festett féknyereg. ÉS most gondolj bele az undoritó szinre festett dobra... Ennyi a különbség. Fékút szempontjából? Szerintem tutira számit, de nem sokat.
Ha már itt tartunk. Hogy cseréled a dogot tárcsára? Én úgy tudom, hogy csak egész hátsó tengelyestől lehet nem? Nekem Polom van és abban tervezem, de nem tudom az árakat, mert még nem vagyok otthon. Jó lenne tudni mit tudok tenni ez ügyben. Ha segitenél nagyon megköszönném.
Hasonló a gondom nekem is, de én elszántabb vagyok a tárcsa témában, mert ha számit ha nem, ha jobb a fékút ha nem akkor is le akarom cserélni a dobot tárcsára hátul. Már csak a megjelenés miatt is. Gondolj bele mennyivel jobban mutat a felni alól kikandikáló szinre festett féknyereg. ÉS most gondolj bele az undoritó szinre festett dobra... Ennyi a különbség. Fékút szempontjából? Szerintem tutira számit, de nem sokat.
Ha már itt tartunk. Hogy cseréled a dogot tárcsára? Én úgy tudom, hogy csak egész hátsó tengelyestől lehet nem? Nekem Polom van és abban tervezem, de nem tudom az árakat, mert még nem vagyok otthon. Jó lenne tudni mit tudok tenni ez ügyben. Ha segitenél nagyon megköszönném.

A fékút biztos nem fog a felére csökkenni. Talán pár métert jelent, ami akár életet is menthet. Te döntsd el, mennyire használod keményen az autót, mert ha a Hungaroringen vadászod a köröket, akkor pár tizedet fog számítani a jobb fék, az utcán meg ne tapadj rá az előtted menőre és akkor költheted az összeget Wunderbaumra
JIM!
A hátsó fék cseréjéről nem tudok véleményt mondani, de nekem nagyobb átmérőjű tárcsák kerültek fel előre és igencsak jobb lett a fékhatás.A külön kovácsolt rugókról mi a véleményetek? Megbízhatóak? Halottam olyat is, hogy könnyen törnek.Ez vajon mennyire igaz?
A hátsó fék cseréjéről nem tudok véleményt mondani, de nekem nagyobb átmérőjű tárcsák kerültek fel előre és igencsak jobb lett a fékhatás.A külön kovácsolt rugókról mi a véleményetek? Megbízhatóak? Halottam olyat is, hogy könnyen törnek.Ez vajon mennyire igaz?
Rendesen elkoptak az első tárcsáim, így tervezem cseréjét természetesen új betétekkel együtt. Nekem Brembot ajánlottak (nem sportot) hozzá Ferodo betéteket.
Mi a véleményetek erről?
Más: örök kérdés és vita téma több helyen is, a hátsó dobfék cseréje tárcsára. Szerintetek számít? Érdemes rá költeni? Tudnék most az Astrámra 45-50e-ért komplett GSI tárcsafék szettet. Valaki azt mondja, költsem inkább másra, mert a fékerő 75%-a úgy is az első fékeket terheli, nem sokat fog számítani. Valaki meg azt mondja, közel felére csökken a fékút.
Mi az igazság? Tapasztalatból tud valaki hozzászólni a dologhoz?
Thx!
Mi a véleményetek erről?
Más: örök kérdés és vita téma több helyen is, a hátsó dobfék cseréje tárcsára. Szerintetek számít? Érdemes rá költeni? Tudnék most az Astrámra 45-50e-ért komplett GSI tárcsafék szettet. Valaki azt mondja, költsem inkább másra, mert a fékerő 75%-a úgy is az első fékeket terheli, nem sokat fog számítani. Valaki meg azt mondja, közel felére csökken a fékút.
Mi az igazság? Tapasztalatból tud valaki hozzászólni a dologhoz?
Thx!
Rugókészítő: Vörös István 1135 Fáy u. 84. tel: 329 0279
Good luck!
Good luck!
Na még valami:
Képzeljéte el, hogy az nem is olyan hátrányos egy ilyen autónál, ha az első nyomtáv jóval több, mint a hátsó, és a segge van lejjebb, mint az orra!
Egy jó kanyarstabilitás sokszor pont az ellentétje annak, mint amit az optikával el szeretnénk érni! Csak egy kizárólag optikailag tuningolt géptől azért ne várjunk sokat...
(Az optikán kívül
)
Képzeljéte el, hogy az nem is olyan hátrányos egy ilyen autónál, ha az első nyomtáv jóval több, mint a hátsó, és a segge van lejjebb, mint az orra!
Egy jó kanyarstabilitás sokszor pont az ellentétje annak, mint amit az optikával el szeretnénk érni! Csak egy kizárólag optikailag tuningolt géptől azért ne várjunk sokat...
(Az optikán kívül

Gumi témához még annyit, hogy az is veszélyes lehet, ha valaki egy túl könnyű, kicsi autóra tesz jó széles gumit!
Az ilyen eseteknél nem tud kellően felmelegedni a gumesz, és egy keskenyebb, de elég meleg gumi mindenképp jobban fogja a kanyart, mint egy széles hideg!
Egyébként a gumiméret az autókon a súly, és a súlyelosztás függvénye.
Ha ezután megyünk, akkor derül ki igazán, hogy mekkora baromság egy olyan orrmotoroson a hatalmas hátsókerék, amelyiknek a súly döntő többsége az első tengelyen van, meg még ráadásul még az első kerekét hajtja!
Az ilyen eseteknél nem tud kellően felmelegedni a gumesz, és egy keskenyebb, de elég meleg gumi mindenképp jobban fogja a kanyart, mint egy széles hideg!
Egyébként a gumiméret az autókon a súly, és a súlyelosztás függvénye.
Ha ezután megyünk, akkor derül ki igazán, hogy mekkora baromság egy olyan orrmotoroson a hatalmas hátsókerék, amelyiknek a súly döntő többsége az első tengelyen van, meg még ráadásul még az első kerekét hajtja!

Már láttam olyan féktárcsát is, amire úgy voltak fúrva a lyukak! Na olyat aztán még véletlenül se!!!
A lyukak körül legyen valami nyom, hogy így lett már öntve! Akkor elmegy!
Legyen jó anyagból, az a legfontosabb! Hogy melyik miből van, azt sajna senki sem tudja, érdemes olyanokat megkérdezni, akiknek olyan autójuk van, mint neked, és hogy nekik mi volt eddig a tapasztaklatuk.
Fékpofákban nagyon jó a Pagid, de ott is arra érdemes figyelni, hogy milyen féktárcsa/betét kombináció jön be legjobban.
Ha visít a fék, akkor meg a pofa hátlapját kell kezelni, akkor még lehet egy nagyon jó féked, még ha az elején az agyadra megy is a dolog.
A lyukak körül legyen valami nyom, hogy így lett már öntve! Akkor elmegy!
Legyen jó anyagból, az a legfontosabb! Hogy melyik miből van, azt sajna senki sem tudja, érdemes olyanokat megkérdezni, akiknek olyan autójuk van, mint neked, és hogy nekik mi volt eddig a tapasztaklatuk.
Fékpofákban nagyon jó a Pagid, de ott is arra érdemes figyelni, hogy milyen féktárcsa/betét kombináció jön be legjobban.
Ha visít a fék, akkor meg a pofa hátlapját kell kezelni, akkor még lehet egy nagyon jó féked, még ha az elején az agyadra megy is a dolog.

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!