Cikk: A futómű tuningja

Témakör: Tuning
aktuális téma
A futómű tuningja

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
ChPh
#91
2004. augusztus 11. 12:37
Tényleg csiunálhatnál pár fotót a szemléltetés kedvéért
Bishop
#90
2004. augusztus 09. 08:46
Mi gáz lehet? Max elhagysz egy két gumibaszt... Nem egy akkora összeg...
Mr.Spock
#89
2004. augusztus 09. 08:32
..hát én is gondoltam hogy kifaragok egyet, de ha bármi gáz lesz a rugókkal, legalább lesz kire ráverni...
Bishop
#88
2004. augusztus 09. 08:29
De akkor én ezt okosan megoldottam kicsit kevesebbért...... nem?
12 ropiért én már rugókat vennék... Ha lenne erre lóvém...
De nem tudtam, hogy komoly megoldás ez. Bár ha más gyártók is készítenek ilyet....
Mr.Spock
#87
2004. augusztus 09. 08:24
A Splitfire készít ilyen rugómenetközigumibaszt vályattal rögzítővájattal, 12 000 pénz ( a szívem szakadt meg amikor kifizettem érte), de zírul csücsül benn, rakodni is lehet meg minden, alapból 2 cm-t emel, de nekem be van duplázva.
Arról nem is írok hogy miért, mert nagyon pipa vok. ....de ami biztos: Aki hasonló kocsi tunningolására adja a fejét, ne is álmodjon róla, hogy talál hozzá olyan rugószettet aminek passzolni gog a hátulja is.
Bishop
#86
2004. augusztus 09. 08:16
360Ft os futóműkeményítés:

Gondoltam megosztom veletek, hátha valakinek hasonló gondja támad (és nincs lovettája hirtelenbe)!!

Szóval a szituáció a következő:
Volt a gépemen alufelni 14colos 185/60-as gumival 6,5 colos a felni szélesség.
Nem volt vele semmi gond, csak nem tetszett. Sikerült kis lovettával elcserélnem 15colos 195/50-es re de 7col széles kerekekre, de ezek olyan frankók, hogy amikor leült a gép segge akkor beleért a sárvédő ív belső visszahajtott lemezébe. (ez szétvágta volna a gumit)
A jelenséget gumikalapáccsal próbáltuk megoldani ami nem is lett rossz. De még nem volt tuti. (ugye a visszahajló lemezt kellett visszakalapálni hogy ne érjen bele a kerékbe)
Szóval indulnánk a Balcsira, és ülnének hátul is ami gázos lenne ha hosszú távra mennénk úgy hogy nem lehet éleset kanyarodni, meg hupliba belemenni mert beleér a kerékbe, pénzem meg időm nincs új keményebb rugót venni....

- Ekkor: A én bementem egy autósbóltba és vettem 360Ft-ért LADA futóműhöz tervezett gumibigyókat. (6 darab téglalap alakú gumibasz) ezeket kis módosítással (példul, hogy nem állítva hanem fektetve tettük be amihez ugyan vályatot kellett a gumiba köszörűlni.)
Szóval besomtuk a 3 - 3 gumibaszt a rugó menetei közé és lám 2 centi emelkedés és sokkal frankóbban autózható keményebb futómű lett az eredménye. Nem egy állanó megoldás de a Dunakeszi - Balatonudvari (füred után)
-i távot gond nélkül teljesítette. Nem esett ki, nem hisztizett...

vgergo
#85
2004. július 15. 15:00
JiM
#84
2004. július 14. 23:32
vgergo
#83
2004. július 14. 21:41
Ki mit tud a Kárászy féle hidralikusan belülről állítható sport futóműről, mert szerintem az ötlet kíválló ! Csak nem tudom, hogy milyen és hogy hogyan müködik ! ebbe is lehet különféle keménységű lengéscsíllapított tennim e progresszív rúgót ?
Bővebben : http://www.karaszy.hu/pages/sportos.htm
steet
#82
2004. július 03. 00:06
Ezt még soha nem próbáltam, nekem 215/40 van elől és nem azért nem pattog mert gázzal van töltve!
vgergo
#81
2004. július 02. 17:03
205/45R17 vagy 215/45R17 vagy 225/45R17 .
De akkor így már én is kitudom számolni, vagyis a 225/45R17 a legkényelmesebb !
azzal csak 2 cm el lesz kisebb a peresség a mostani 205/60R15 hőz képest.

Általában mindenhol hűlyeségnek tartják, de azért megkérdem : van értelme gázzal megtölteni a gumit ? azt mondják, hogy nem fog annyira pattogni tőle a gumi .
steet
#80
2004. július 02. 07:32
A gumiabroncs falmagassága nem a /45, és /50, hanem egész pontosan a szélesség 45, vagy 50 %-a, vagy amennyi a per.

Pl.: 235/40 gumi oldalfalmagassága:

23,5×0,4 = 9,4 cm!

Tehát ha azt kérdezed, hogy melyik a kényelmesebb akkor írd oda a teljes méretet!!

üdv.: steet.
vgergo
#79
2004. július 01. 21:02
csak a /45 peres gumi nagy váltás volt ?
/50 es sokkal kényelmesebb ?
I_S
#78
2004. július 01. 19:14
Ja... nem fejeztem be
szóval a merevítők mindenképp nagyban csökkentik a csavarodást, persze ettől még a mozgó alkatrészek (lengőkar, toronycsapágy, stb) ugyanúgy tönkremennek a keményebb igénybevétel miatt, de legalább vezetés közben 110-es tempónál nem fog átköszönni a lengéscsillapitó minden járulékos dolgával a gépháztetőn....vagyis kicsi az esélye :D
I_S
#77
2004. július 01. 19:09
Teljesen igazatok van. Én is a gyári futóra pakoltam 205/45 R16-ot...hát nagyon a határra sikeredett, de mék éppen elfér így még soha nem ütött me sehol. Ami a fogtömést illeti, hát nem árt még ha a rugó meg a gátló a gyári, de a kerekek ilyen mértékben változnak kicsit merevíteni a futómű karosszéria - oldali részét. Gondolok itt előlre alsó felső, de felső mindenképp, ill. sedanoknál hátsó toronymerevítőre. Ettől ugyan nem fogja kevésbé rázni a vasat, de a széles és nagyobb papucsok uttartása miatt erőteljesebb lesz a kaszni csavarodása kanyarban (főleg gyári futókkal), igy pl hamarabb megrepedhet a tornyok pereme = festék lepattogás = korrózió = KUKA
S_Bernie
#76
2004. július 01. 15:36
Meg kirázza a fogtömést a bent ülőkből A keményebb futómű nyilván nagyobb megterhelés jelent az egész karosszériának, amiből a szilentek és lengőkarok kerülnek ki általában vesztesen. Valamiért valamit.

A váltóméretnél amire figyelni kell, hogy azért a szélesebb gumi beférjen a sárvédő alá és hogy az új felni ET száma hasonló legyen.
talas78
#75
2004. július 01. 15:26
az lehet, hogy az átmérő nem változik de a peresebb gumi nem csillapít annyira. Jbban üt vagyis hanarabb tönkrevágja a futóművet. Én igy tudom.
vgergo
#74
2004. július 01. 14:09
na most ha én 15" gyári méretről 205/60R15 ről 205-215-225még nem tudom/45R17 re váltók- ha jól tudom akkor ez így váltóméret és csak olyat szabad akkor nem az van, hogy nem változik a felni+gumi átmérő, mert amennyivel nagyobb a felni annyival peresebb a gumi ?
I_S
#73
2004. július 01. 12:26
JIM: Helyesbítés: Bocs hogy le GSI-tem a gépest.
S_Bernie
#72
2004. július 01. 12:11
Gátló csere ajánlott, de még keményebbé teszi a futóművet. Ha váltóméret van fenit, akkor ültetéssel se szabad beleérjen. (pl. nekem Suzin volt fönt 195/45 R15-ös kerék a gyári 155/70 R13 helyett és 4cm ültetéssel sem ért bele sehova). A futómű további keményítése, amikor a futóműszilenteket gumiról poliuretánból esztergált darabokra cseréled. Ezzel megszűnik a mozgó alkatrészek minimális holjátéka is és még keményebb lesz a gép. Stabilizátorokat meg biztos lehet csináltatni vastagabbat, mert az csak egy hajlított acélrúd, kérdés érdemes-e.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 3591 találat 180 oldalon