Cikk: A futómű tuningja

Témakör: Tuning
aktuális téma
A futómű tuningja

Tuning rovatunk soron következő cikkében a futómű tuning főbb lépéseit vettük sorra.Bővebben/

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
vgergo
#71
2004. július 01. 11:49
Akkor kezdem érteni a dolgot !
Köszönöm !
Még annyit, hogy egy progresszív rugóknál is van többfajta ültetése alapján ?
Vagyis : ha van egy Eibach progresszív rugóm ( azzal kicsit keményebb, illetve durvább esetben elég kemény lesz a fútómű ) , illetve ültet is ( kérdés mennyit ), de egy bizonyos szintű ültetés után kell már keményebb gátló is mert különben hozzá ér a gumi a karosszériához mikor rugózik a gép- akkor ez így van nem ?
Mennyire ajánlott a gátló csere ( nem az érdekel, hogy honan kell ), hanem, hogy ajánlott-e ?
Más : keményebb stabilizátorok, ilyet kigyárt, és egy kicsit keményebbtől milyen hatás várható el ?
pinyó
#70
2004. július 01. 11:30
Vannak állitható magasságú futómüvek de tudtommal csak komplett (rugó+telo).Ezekkel a futómű keménységét is lehet állítani.
Mindegyik gyártónak van ilyen.
S_Bernie
#69
2004. július 01. 11:27
Sztem a gátlónak elsősorban a keménysége állítható, mert az autó hasmagasságát a rugó határozza meg. A gátló csak az alsó és felső holtpont közti távot determinálja. Ha ügye nem lenne a kocsiban rugó, akkor leülne a legalsó szintre. Eibach rugóhoz tehetsz bármilyen márkás gátlót (Pl.: Koni), nekem a gyári Suzuki gátlókkal van bent. Sok helyen fel tudják a gyárit is keményíteni (Katona, Kárászy, Szivák stb.) gázpatronnal vagy módosított belső szelepekkel.
I_S
#68
2004. július 01. 11:15
JIM!
Úgy látom a verdád "nem túl sz*r", igy bátorkodnám megkérdezni, hogy tudnál e nekem mondani alacsony költségvetésű tuningmódszereket. Tudod, olyan kicsi piszkálások, de összevetve sok kicsi sokra meny tuning.
Ez persze mindenkihez szól, csak az a GSI az olyan bejövős fajtára lett építve
Az én gépem még csak most kezd épülgetni, eddig csak egy K&N betét, meg sport hátsódob van rajta. A szive miatt nem lehet majt kevés forintból a végletekig húzni, de nekem a gyorsulás a szempont, nem az erő meg végsebesség. Sajnos csak egy 1.4 központi 8szelepes 62 pacis lapul benne, de a fogyija miatt nem is akarok mocit cserélni, csak ezt húzogatni. A héten teszek fel róla egy képet.
Kerál
#67
2004. június 30. 21:59
Szoktam látni egy piros ibizát 17" felnivel és 235/45 gumival
az ugy elég vadas
vgergo
#66
2004. június 30. 18:57
Oké köszi !
Olyan gátló van amivel különböző magaságokban tudom állítani a gépet ?
Mely gátló gyártok a jó, Eibach progresszívhez ?
Nitrocad
#65
2004. június 30. 16:42
Ja és alessioba nem láttad 4 lyukosztásút
Nitrocad
#64
2004. június 30. 16:40
nem az út szélén csak lenne egy jó biznisz, és sztem érdemes lenne lecserélni csak nem tom lehet-e ?
S_Bernie
#63
2004. június 30. 16:30
Sztem ültetni elsősorban rugóval lehet (4 cm-ig nem gáz csak rugót cserélni), ha lengéscsillapítót is cserélsz még keményebb lesz a gép, de kevésbé lehet kihozni a béketűréséből. Sztem minden progresszív rugó egyben sportrugó és ültetőrugó is. Legalábbis olyat még nem láttam, ami ne ültetett volna legalább 2 cm-t.
Tázsi
#62
2004. június 30. 16:27
MIvan? találtál az ut szélén 4 felnit és felrakod? -:PP

Léteznek "betét" szerűségek, amik a 4esből 5öst csinálnak, de hogy mi a neve pontosan és hogy hol lehet megvenni?! De gondolom a gumisnál lehetnek...Y2000 jut igy egyből az eszembe...
ChPh
#61
2004. június 30. 16:20
Azért részemről mondanám minden kedves vállalkozó kedvű, hogy a túl peres gumi nem való kicsiny hazánkba. A rossz utak miatt...
Nitrocad
#60
2004. június 30. 16:17
Ja és hogy tudom feltenni ha a mostani 4-es lyukosztású az új pedig 5-ös?
Nitrocad
#59
2004. június 30. 16:14
Hi!

Édremes leváltani az Ibizámon a monstani 175/70/r13 alap felnivel, kerekeket, egy 7.5'*16' felnire persebb gumival vagy az már túl nagy. Beférni befér. és szerintem könnyebb is mint az eredeti, habár nem tom.

Please help!!!!

Thx: Adam
vgergo
#58
2004. június 30. 12:19
Francia nem kell ! azt nem szeretni..
túl kényelmes és mindig tönkre megy !
Tázsi
#57
2004. június 30. 10:47
Tegyünk alá Citröen BX(?) lengéscsillapitokat...ha kell porig ülteti, ha kell, felemeli...legjobb! -:) Volt régen ojankocsink....há az volt az egyetlen, amejikkel nyugodt szivvel átmentünk a síneken...mármint a nem kiépített résznél! -:)
vgergo
#56
2004. június 30. 10:41
Oké akkor nekem kezd egyre jobban tetszeni progresszív rugó. Valaki letudná írni előnyét htrányát egy sport sugóval szemben ? Ja most akkor progresszív ültet is ??
Gátlók : lehet vele állíthatóan ültetni ?? Vagy aztt csak rúgóval lehet ?
Azt tudom, hogy 3 centi felett gátló csere is
S_Bernie
#55
2004. június 30. 09:38
Azért a progresszív ültetőrugók is rontják a menetkényelmet, tehát azokkal sincs himbilimbi meg ingás-ringás.
Tázsi
#54
2004. június 30. 09:31
Gyári gátlokkal nem szabad nagyon ültetni, mert a rugo ut igy nem változik, tehát ha a mostani rugozással nem ér bele a kerék sehova, akkor az ültetés után simán beleér...tehát keményebbre kell venni a rugozást is, hogy ne legyen nagy "lengedezése"(-:) )
Ollah
#53
2004. június 30. 09:25
Mint tuningmájszter szólok hozzá: a rugó nem csak úgy viselkedik, ahogy írod, hanem ültet is. Gyári gátlókkal viszont nem szabad túl nagyot ültetni, úgy tudom.
Nagy kerék=kisebb vezetési élmény=szép megjelenés.
Gátlókról még ennyit sem tudok. Kérem kapcsojjaki.
Suncee
#52
2004. június 30. 01:56
És a gázosak jobbak...
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
Összesen 3591 találat 180 oldalon