Cikk: Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások
aktuális téma

Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Kösz a választ!
Nem akarod elhozni a június 5-i T-Sport talira egy kis nyálcsorgatásra (ha elkészülsz vele addig)?
Engem legalábbis érdekelne mire jutottál a tuningal, és szerintem lennénk még ott páran :)
Nem akarod elhozni a június 5-i T-Sport talira egy kis nyálcsorgatásra (ha elkészülsz vele addig)?
Engem legalábbis érdekelne mire jutottál a tuningal, és szerintem lennénk még ott páran :)
Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD a járány! Most van erősítésen. fúrás,hónolás,öntött dugók, spéci gyűrűk,főtengely köszörülés,hengerfej átalakítás, Audi TT vadi új turbó, átírt computer, ami belülről állítható (turbónyomás,melyik fordulaton legyen a max.nyomaték stb.) kb.1,5-ös max turbónyomás lesz, de a szerelőm kacérkodik a 2 bárossal is, azt mondta majd megnézi, hogy mit bír! (gyorsulási versenyre készül a gép)
Szerintem vedd fel a kapcsolatot Oslagbar-ral, tudtommal ő is ilyen/hasonló motort tuningol.
Ja és még egy kérdés. A K04 -nek mennyi a gyári beállítási értéke?
Köszönöm a gyors választ.
Ezt egy Audi szerelőtől tudom, hogy ugyanaz a motor benne, mint az első TT - kben. Milye turbót javasolsz bele? Nem akarok vele versenyezni, csak az előző kocsim egy 150 Le GSI volt és az jobban ment ennél. Legalább azt a teljesítményt szeretném, de az sem baj ha több. Ja és ami lényeges lehet, menetteljesítmény miatt, hogy a kocsi quatro.
Ezt egy Audi szerelőtől tudom, hogy ugyanaz a motor benne, mint az első TT - kben. Milye turbót javasolsz bele? Nem akarok vele versenyezni, csak az előző kocsim egy 150 Le GSI volt és az jobban ment ennél. Legalább azt a teljesítményt szeretném, de az sem baj ha több. Ja és ami lényeges lehet, menetteljesítmény miatt, hogy a kocsi quatro.
~1,1-1,2barnál K04-et nemigazán van értelme tovább húzni .
Ha nagyobb teljesítményt akarsz elérni valszeg nagyobb turbót kellene venni.
Abba sem vagyok othon,hogy milyen elektronikája van.
Hogy menyire hasonló az A4 meg a TT motor azt nem tudom.
Ha nagyobb teljesítményt akarsz elérni valszeg nagyobb turbót kellene venni.
Abba sem vagyok othon,hogy milyen elektronikája van.
Hogy menyire hasonló az A4 meg a TT motor azt nem tudom.
Nincs valakinek technikai leírása 1997 es Audi A4 - esről. Nagyon megköszönném.
VASILIJ
Egy kérdésem lenne. Adott egy Audi A4 1.8 T a maga 150 LE - vel. Megtörténik az autóban a chip csere (TT hasonló motor chip - elvben gyári 210 LE lesz a teljesítmény). Kérdés: mekkora ezeknél a turbóknál az a nyomás érték amire még érdemes felhúzni a turbót, hogy minden rendben legyen?
Előre is köszönöm
Egy kérdésem lenne. Adott egy Audi A4 1.8 T a maga 150 LE - vel. Megtörténik az autóban a chip csere (TT hasonló motor chip - elvben gyári 210 LE lesz a teljesítmény). Kérdés: mekkora ezeknél a turbóknál az a nyomás érték amire még érdemes felhúzni a turbót, hogy minden rendben legyen?
Előre is köszönöm
Rolcsi!
Milyen Toyotád van?
A www.toyotasportauklub.hu-t láttad már?
Üdv: Cryon! ('87 Celica st162)
Milyen Toyotád van?
A www.toyotasportauklub.hu-t láttad már?
Üdv: Cryon! ('87 Celica st162)
Egy kis problémám volna, biztos tudtok segíteni van egy (Laguna I) 3.0 V6-os autóm rábiggyesztettem egy sportlégszűrőt. Amikor elsőnek indultam vele a környéken lehetett hallani hogy csapatom mert olyan gyönyörű szívó hangja volt, hogy az mesebeli, viszont egyszer csak pikk-pakk elmult és szolíddá vált 3 ezres fordulaton mintha kicsit megjönne a hangja, de nem az igazi és nemis megy úgy mint kellene, látom van itt olyan aki tőllem jobban is ért hozzá mit nézzek meg?
Jah persze tisztítom normálisan de érdemben nem változik segítsetek

Jah persze tisztítom normálisan de érdemben nem változik segítsetek

A turbónak csak az a lényege, hogy a legkiválóbb olaj legyen a mociban, minden adalék nélkül és akkor nem fog elszállni!!! Ha növeled a nyomást, akkor rendesen kell üzemanyagot is tenned hozzá, különben nem lesz megfelelő hűtése a dugóknak és elolvad abenne minden! (megtapasztalta a Toyotám szegény:-)
Jattos
#33
2004. április 20. 22:29
A feltöltött motorokra vigyázni is kell. Tapasztalatból mondom. Turbós autóm van
és nagyon vigyázok rá, megvárom, amíg a motor felmelegszik, olajnyomás rendben és csak akkor kezdődik a csapatás. Mielőtt megérkeznék a célállomásra, az utolsó kb. 1 km-en szolíd kocsikázás van csak. Megálláskor járatom 1-2 percig víhőfoktól függően. DE. És itt kezdődik a story lényege. Egyszer durván meghajtottam a pályán, a hiba annyi volt, hogy sokáig járt teljes töltőnyomáson végsebesség környékén és ez nagyon nem tetszett neki, mint később kiderült. Egy hónap múlva egy könnyed visszakettőparkettabeelőzéssatufékpiroslámpa után elkezdett kis fehér felhőpamacsokat eregetni. Gondoltam semmi gáz, csak egy kis olajcsepp. Aztán elindultam... Mint tíz trabant kettes padlógázzal hegymenetben, csupán annyi hófehér füst ömlött belőle. Az olaj, amit sikerült elégetni a kipufogócsőben nem néhány csepp volt, hanem jónéhány liter. Nem hittem a szememnek, amikor észrevettem, hogy folyamatosan esik az olajszintmérő. Megálltam, tető fel, a turbó csavarjai körül szivárog mindenhonnal az olaj. Óvatosan hazavánszorogtam a trabi effektus kíséretében. Otthon vettem észre, hogy a kipufogó végből csöpög az olaj. Ilyet se láttam még. Mesterhez át, este jön a telefon, hogy a turbo alkatrészei kicsit összekócolódtak odabent, de megcsinálta, gyári alkatrészekkel, minden frankó. 100. Még annyit hozzátett, hogy először éjszaka menjek vele lakatlan helyen, hogy kiégessem a maradék olajat belőle. Mert nappal azt elviselni nem lehet. Gondoltam rá, hogy jövőhét hétfőn a reggeli dugóban járatom be.
Úgyhogy csak óvatosan a turbóval, nem szabad túl sokáig tépni a száját, max 400 méterig
. Amit az elején írtam, szintén erősen betartandó, mert ha a csula ráég a lapátokra, az sem túl kellemes, gatyailag sem.
Ennyit mára a tudomány és technika mesés világából.

Úgyhogy csak óvatosan a turbóval, nem szabad túl sokáig tépni a száját, max 400 méterig

Ennyit mára a tudomány és technika mesés világából.
na igen, lenne pár téma, ami megérné a misét :)
Hali!
Nem úgy gondoltam, hogy te csináld a cikket, csak a honlap szerkesztőinek szólt a "felhívás" hogy esetleg megfontolhatnák a dolgot.
Persze tudom, hogy nem kivánságm?sor :)
Nem úgy gondoltam, hogy te csináld a cikket, csak a honlap szerkesztőinek szólt a "felhívás" hogy esetleg megfontolhatnák a dolgot.
Persze tudom, hogy nem kivánságm?sor :)
Hogy haladjak sorban, köszönöm Cryon, ha témnyleg bővített valamit az írás, de nem szívesen bonyolódnék bele semmiféle cikkírásba... másrészt ahogy látom sokan vannak akik szívesen írnak hasonló témában cikkeket. De ha van kérdésed, és véletlen tudom a választ kicsi az esélye, hogy magamban tartom 

Meglepődnél, milyen motorok voltak már 50-70 évvel ezelött :) GDI hez hasonló közvetlen benzin befecsi, sokszelep, változó vezérlés, ultraszegénykeverékes mocik...
De a kis 1.4 GTI mocid sztem se egy hétköznapi szerzet :)
De a kis 1.4 GTI mocid sztem se egy hétköznapi szerzet :)
Elveszett az előbb írt hozzászólásom
Na mindegy, szóval elvileg minden ECU-s autóban kell legyen TPS.
Ebből van 2 állású, amely a teljesen nyitott ill. zárt pillangó állást érzékeli. Ez azért ekll, hogy ha teljes a nyitás, akkor mindent tudjon tolni a gép, amilye csak van, hogy gyorsíthass. Teljesen zárt állapotban pedig elveszi a benyát, ha egy adott (általában 1500 1/min) fordulat felett jár még a motor.
A másik TPS amelyik folyamatosan érzékeli az aktuális pill. szelep szöghelyzetet. Ez egyrészt fontos tud lenni az ECUnak, ha olyan féle-fajta, másrészt jó vészprogramhoz, ha pl lehal a légtömeg/mennyiség mérő.

Na mindegy, szóval elvileg minden ECU-s autóban kell legyen TPS.
Ebből van 2 állású, amely a teljesen nyitott ill. zárt pillangó állást érzékeli. Ez azért ekll, hogy ha teljes a nyitás, akkor mindent tudjon tolni a gép, amilye csak van, hogy gyorsíthass. Teljesen zárt állapotban pedig elveszi a benyát, ha egy adott (általában 1500 1/min) fordulat felett jár még a motor.
A másik TPS amelyik folyamatosan érzékeli az aktuális pill. szelep szöghelyzetet. Ez egyrészt fontos tud lenni az ECUnak, ha olyan féle-fajta, másrészt jó vészprogramhoz, ha pl lehal a légtömeg/mennyiség mérő.
Ja és a Suzi GTi-n van TPS is. Nem dicsekvésképpen mondom, de 86-os megjelenése ellenére elég modern kis motor ez!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
(többiek: bocsi az off-ért)