Cikk: Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások

Témakör: Tuning
aktuális téma
Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások

Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat. Bővebben

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
18 19 20 21 22 23 24 25
cryon
#46
2004. május 04. 21:34
Ja, és kérdezném, hogy honnan lövöd az öntött dugókat a gyürükkel? Lehet, hogy engem is érdekelnének, mert eléggé szlopálja a gépem az olajat. Egyszer már sikerült megfőznöm a mocit, mikor elszállt a vízpumpám.
(többiek: bocsi az off-ért)
cryon
#45
2004. május 04. 21:31
Kösz a választ!
Nem akarod elhozni a június 5-i T-Sport talira egy kis nyálcsorgatásra (ha elkészülsz vele addig)?
Engem legalábbis érdekelne mire jutottál a tuningal, és szerintem lennénk még ott páran :)
sf113
#44
2004. május 04. 19:40
Köszönöm, keresem.
Rolcsi
#43
2004. május 04. 18:26
Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD a járány! Most van erősítésen. fúrás,hónolás,öntött dugók, spéci gyűrűk,főtengely köszörülés,hengerfej átalakítás, Audi TT vadi új turbó, átírt computer, ami belülről állítható (turbónyomás,melyik fordulaton legyen a max.nyomaték stb.) kb.1,5-ös max turbónyomás lesz, de a szerelőm kacérkodik a 2 bárossal is, azt mondta majd megnézi, hogy mit bír! (gyorsulási versenyre készül a gép)
VASILIJ
#42
2004. május 04. 17:43
Szerintem vedd fel a kapcsolatot Oslagbar-ral, tudtommal ő is ilyen/hasonló motort tuningol.
sf113
#41
2004. május 04. 16:47
Ja és még egy kérdés. A K04 -nek mennyi a gyári beállítási értéke?
sf113
#40
2004. május 04. 16:18
Köszönöm a gyors választ.
Ezt egy Audi szerelőtől tudom, hogy ugyanaz a motor benne, mint az első TT - kben. Milye turbót javasolsz bele? Nem akarok vele versenyezni, csak az előző kocsim egy 150 Le GSI volt és az jobban ment ennél. Legalább azt a teljesítményt szeretném, de az sem baj ha több. Ja és ami lényeges lehet, menetteljesítmény miatt, hogy a kocsi quatro.
VASILIJ
#39
2004. május 04. 16:06
~1,1-1,2barnál K04-et nemigazán van értelme tovább húzni .
Ha nagyobb teljesítményt akarsz elérni valszeg nagyobb turbót kellene venni.
Abba sem vagyok othon,hogy milyen elektronikája van.
Hogy menyire hasonló az A4 meg a TT motor azt nem tudom.
sf113
#38
2004. május 04. 15:48
Nincs valakinek technikai leírása 1997 es Audi A4 - esről. Nagyon megköszönném.
sf113
#37
2004. május 04. 15:37
VASILIJ

Egy kérdésem lenne. Adott egy Audi A4 1.8 T a maga 150 LE - vel. Megtörténik az autóban a chip csere (TT hasonló motor chip - elvben gyári 210 LE lesz a teljesítmény). Kérdés: mekkora ezeknél a turbóknál az a nyomás érték amire még érdemes felhúzni a turbót, hogy minden rendben legyen?

Előre is köszönöm
cryon
#36
2004. május 04. 12:23
Rolcsi!

Milyen Toyotád van?
A www.toyotasportauklub.hu-t láttad már?

Üdv: Cryon! ('87 Celica st162)
Bongo
#35
2004. május 03. 23:42
Egy kis problémám volna, biztos tudtok segíteni van egy (Laguna I) 3.0 V6-os autóm rábiggyesztettem egy sportlégszűrőt. Amikor elsőnek indultam vele a környéken lehetett hallani hogy csapatom mert olyan gyönyörű szívó hangja volt, hogy az mesebeli, viszont egyszer csak pikk-pakk elmult és szolíddá vált 3 ezres fordulaton mintha kicsit megjönne a hangja, de nem az igazi és nemis megy úgy mint kellene, látom van itt olyan aki tőllem jobban is ért hozzá mit nézzek meg?
Jah persze tisztítom normálisan de érdemben nem változik segítsetek
Rolcsi
#34
2004. május 03. 21:15
A turbónak csak az a lényege, hogy a legkiválóbb olaj legyen a mociban, minden adalék nélkül és akkor nem fog elszállni!!! Ha növeled a nyomást, akkor rendesen kell üzemanyagot is tenned hozzá, különben nem lesz megfelelő hűtése a dugóknak és elolvad abenne minden! (megtapasztalta a Toyotám szegény:-)
Jattos
#33
2004. április 20. 22:29
A feltöltött motorokra vigyázni is kell. Tapasztalatból mondom. Turbós autóm van és nagyon vigyázok rá, megvárom, amíg a motor felmelegszik, olajnyomás rendben és csak akkor kezdődik a csapatás. Mielőtt megérkeznék a célállomásra, az utolsó kb. 1 km-en szolíd kocsikázás van csak. Megálláskor járatom 1-2 percig víhőfoktól függően. DE. És itt kezdődik a story lényege. Egyszer durván meghajtottam a pályán, a hiba annyi volt, hogy sokáig járt teljes töltőnyomáson végsebesség környékén és ez nagyon nem tetszett neki, mint később kiderült. Egy hónap múlva egy könnyed visszakettőparkettabeelőzéssatufékpiroslámpa után elkezdett kis fehér felhőpamacsokat eregetni. Gondoltam semmi gáz, csak egy kis olajcsepp. Aztán elindultam... Mint tíz trabant kettes padlógázzal hegymenetben, csupán annyi hófehér füst ömlött belőle. Az olaj, amit sikerült elégetni a kipufogócsőben nem néhány csepp volt, hanem jónéhány liter. Nem hittem a szememnek, amikor észrevettem, hogy folyamatosan esik az olajszintmérő. Megálltam, tető fel, a turbó csavarjai körül szivárog mindenhonnal az olaj. Óvatosan hazavánszorogtam a trabi effektus kíséretében. Otthon vettem észre, hogy a kipufogó végből csöpög az olaj. Ilyet se láttam még. Mesterhez át, este jön a telefon, hogy a turbo alkatrészei kicsit összekócolódtak odabent, de megcsinálta, gyári alkatrészekkel, minden frankó. 100. Még annyit hozzátett, hogy először éjszaka menjek vele lakatlan helyen, hogy kiégessem a maradék olajat belőle. Mert nappal azt elviselni nem lehet. Gondoltam rá, hogy jövőhét hétfőn a reggeli dugóban járatom be.

Úgyhogy csak óvatosan a turbóval, nem szabad túl sokáig tépni a száját, max 400 méterig. Amit az elején írtam, szintén erősen betartandó, mert ha a csula ráég a lapátokra, az sem túl kellemes, gatyailag sem.

Ennyit mára a tudomány és technika mesés világából.
Tschangow
#32
2004. április 20. 20:15
na igen, lenne pár téma, ami megérné a misét :)
cryon
#31
2004. április 20. 16:19
Hali!

Nem úgy gondoltam, hogy te csináld a cikket, csak a honlap szerkesztőinek szólt a "felhívás" hogy esetleg megfontolhatnák a dolgot.
Persze tudom, hogy nem kivánságm?sor :)
Tschangow
#30
2004. április 19. 08:55
Hogy haladjak sorban, köszönöm Cryon, ha témnyleg bővített valamit az írás, de nem szívesen bonyolódnék bele semmiféle cikkírásba... másrészt ahogy látom sokan vannak akik szívesen írnak hasonló témában cikkeket. De ha van kérdésed, és véletlen tudom a választ kicsi az esélye, hogy magamban tartom
Tschangow
#29
2004. április 19. 08:52
Meglepődnél, milyen motorok voltak már 50-70 évvel ezelött :) GDI hez hasonló közvetlen benzin befecsi, sokszelep, változó vezérlés, ultraszegénykeverékes mocik...
De a kis 1.4 GTI mocid sztem se egy hétköznapi szerzet :)
Tschangow
#28
2004. április 19. 08:51
Elveszett az előbb írt hozzászólásom

Na mindegy, szóval elvileg minden ECU-s autóban kell legyen TPS.

Ebből van 2 állású, amely a teljesen nyitott ill. zárt pillangó állást érzékeli. Ez azért ekll, hogy ha teljes a nyitás, akkor mindent tudjon tolni a gép, amilye csak van, hogy gyorsíthass. Teljesen zárt állapotban pedig elveszi a benyát, ha egy adott (általában 1500 1/min) fordulat felett jár még a motor.

A másik TPS amelyik folyamatosan érzékeli az aktuális pill. szelep szöghelyzetet. Ez egyrészt fontos tud lenni az ECUnak, ha olyan féle-fajta, másrészt jó vészprogramhoz, ha pl lehal a légtömeg/mennyiség mérő.
S_Bernie
#27
2004. április 16. 09:17
Ja és a Suzi GTi-n van TPS is. Nem dicsekvésképpen mondom, de 86-os megjelenése ellenére elég modern kis motor ez!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
18 19 20 21 22 23 24 25
Összesen 486 találat 25 oldalon