Cikk: Feltöltött motorok - Feltöltési eljárások
aktuális téma

Most, hogy tisztában vagyunk a feltöltés alapjaival, tekintsük át részletesen a legfontosabb feltöltési eljárásokat. Bővebben
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
nem lehet, hogy ott nem a dugó a lényeg, hanem a gyűrű? a két gyűrű meg nem értem miért zava ennyire benneteket, hiszen ugyan olyan vastag lesz, mint a gyári 1, csak tökéletesebb a tömítettsége. Ha kész lesz, akkor igérem megmutatom a szakértő uraknak:-)))


Nemrég beszélgettem egy öreg tuningmesterrel aki már 70-es években Ladákat tuningolt.
Kitaláltak egy érdekes megoldást a surlódás csőkkentésére.
Most kéretik nemröhögni, és gondolkodni rajta.
A hengernek a fala nem párhuzamos (!)
hanem a gyűrűk, mielött elérik a felső holtpontot - kezdenek el tömíteni.
Persze itt századokrol van szó, és peciális dugattyúformával próbálták elérni azt, hogy a dugattyú ne lőtyögjön mint tehénen a gatya.
Jelentős furdulatszámnövekedést tudtak elérni, és az a motor amit minden verseny után generálozni kellett, két verseny is kibirt.
Egyébként ilyen megoldást lehet felfedezni a nagyfordulatú egyhengeres robbanómotorokban is, amit a modellautókban használnak.
Kitaláltak egy érdekes megoldást a surlódás csőkkentésére.
Most kéretik nemröhögni, és gondolkodni rajta.
A hengernek a fala nem párhuzamos (!)
hanem a gyűrűk, mielött elérik a felső holtpontot - kezdenek el tömíteni.
Persze itt századokrol van szó, és peciális dugattyúformával próbálták elérni azt, hogy a dugattyú ne lőtyögjön mint tehénen a gatya.
Jelentős furdulatszámnövekedést tudtak elérni, és az a motor amit minden verseny után generálozni kellett, két verseny is kibirt.
Egyébként ilyen megoldást lehet felfedezni a nagyfordulatú egyhengeres robbanómotorokban is, amit a modellautókban használnak.
Ja. Egy feltoltott motor gyuruk nelkul, vagy "laza" gyurukkel jobban megy.
Fustol ugyan, mint allat, nem is tartos, de megy mint a meszes.
Fustol ugyan, mint allat, nem is tartos, de megy mint a meszes.
Figyuzz ma', nekem valami nagyon gyanus.
Ontott dugokat fogsz berakni? Szerintem a Celicaba gyarilag is kovacsoltat tesznek. (A Carlos Sainz Ed-be biztosan)
Az ontottek a gyengebbek!
A ket gyuru egy horonyban hat erre inkabb nem mondok semmit.
Magyar zsenimester talalmany, mi?
Hol latni ilyet? 500-600 lovas 2 literes motorokban nem veszodnek ilyesmivel.
A TT turbo meg viccnek is rossz. Alul tolt be, igen, de te pont azt irtad, hogy gyorsulasi versenyre kell, ott meg 4500 alatt nem lesz a fordulatszam, az tuti.
Na mindegy, ha ugyis ilyen olcso a dolog (amit a leirtak alapjan mar nem is csodalok) akkor csinald meg, probald ki, szivesen le is merem neked.
Vegulis ugyis sok munka utan lesz csak jo a vegere.
Sok sikert! :D
Ontott dugokat fogsz berakni? Szerintem a Celicaba gyarilag is kovacsoltat tesznek. (A Carlos Sainz Ed-be biztosan)
Az ontottek a gyengebbek!
A ket gyuru egy horonyban hat erre inkabb nem mondok semmit.
Magyar zsenimester talalmany, mi?
Hol latni ilyet? 500-600 lovas 2 literes motorokban nem veszodnek ilyesmivel.
A TT turbo meg viccnek is rossz. Alul tolt be, igen, de te pont azt irtad, hogy gyorsulasi versenyre kell, ott meg 4500 alatt nem lesz a fordulatszam, az tuti.
Na mindegy, ha ugyis ilyen olcso a dolog (amit a leirtak alapjan mar nem is csodalok) akkor csinald meg, probald ki, szivesen le is merem neked.
Vegulis ugyis sok munka utan lesz csak jo a vegere.
Sok sikert! :D
Rolcsi!
Írtam Mailt!
Írtam Mailt!
Bisztos vagyok benne hogy ismered Rupyt.
Ő is ezzel tölti a 27-et. Úgy hallottam (én nem beszéltem vele személyesen) ő is azzal küzd, hogy nem tud elég benyát adni a mocinak. Ha tudna, bisztos kevés lenne a K04. Ha igényt tartassz egy K04-es kompresszortérképre, szívesen küldök eggyet amit egy 1.8 TT mocin modelleztek.
Nem tudom, hogy lóerőbe mit tud a 27-en a K04, de nyomatékba bisztos sokat.
De öszintén.
Nem lenne kézenfekvő egy 2700cc motorra egy olyan turbót rakni, amit gyárilag mondjuk 2300cc-s motorra szereltek( KKK K24) mint olyat amit 1800cc-re?(K04)
De lájtos töltésre, szerintem is tökéletesen megfelel.
Más. Vezérlés mi lenne?
Ő is ezzel tölti a 27-et. Úgy hallottam (én nem beszéltem vele személyesen) ő is azzal küzd, hogy nem tud elég benyát adni a mocinak. Ha tudna, bisztos kevés lenne a K04. Ha igényt tartassz egy K04-es kompresszortérképre, szívesen küldök eggyet amit egy 1.8 TT mocin modelleztek.
Nem tudom, hogy lóerőbe mit tud a 27-en a K04, de nyomatékba bisztos sokat.
De öszintén.
Nem lenne kézenfekvő egy 2700cc motorra egy olyan turbót rakni, amit gyárilag mondjuk 2300cc-s motorra szereltek( KKK K24) mint olyat amit 1800cc-re?(K04)
De lájtos töltésre, szerintem is tökéletesen megfelel.
Más. Vezérlés mi lenne?
Vasilij,
Egy 250-260 lúerőhöz sem volna elég egy K04-as? Lájtos töltést szeretnék egy 2,7-es motorra.
Gaijin
Egy 250-260 lúerőhöz sem volna elég egy K04-as? Lájtos töltést szeretnék egy 2,7-es motorra.
Gaijin
Hello!Ha ladára szeretnék turbót akkor azt hol lehet esetleg beszerezni?Milyen tipusu jó és mit kell változtatni hozzá!Nem akarok túl nagy nyomású turbót mert utcán szeretném használni!Hirdetésben a zsiguli.hu-n már láttam Ladára utcai turbót 32E-ért!Ez reális lehet?
a TT projekt nem jön össze, ugyanis az unokaöcsém Scoupéja kapta volna meg az én turbómat és sajna most derült ki, hogy nem lehet összehozni, tehát marad a sajátom, csak kicsit rendbe hozzák.

nem két Celica gyűrű kerül felülre, hanem azt hiszem BMW-jé, mert az sokkal vékonyabb. (ciki ezt ilyen nagy közönség előtt leírnom, de papírom van róla, hogy autószerelő vagyok, de erről ne beszéljetek senkinek!:-))
Barátom.
Vedd már észre, hogy mi segíteni akarunk.
Azt előre boritékolom neked, hogy elöbb utóbb lekerül az a K04.
Mért jó neked az, hogy alacsony fordulattól húzzon?
Négykerekes autóval 1800-as fordulatról fogsz rajtolni?
Láttam már egykét turbós autót, és ezek amiket leirtam mind tapasztalatok.
De meglátjuk.
De általában amikor egy motort tuningolunk a motor surlódási tényezőjét próbáljuk meg csökkenteni.
Te ezzel meg eggyértelmúen növelni fogod. Nagyobb lessz a kopási tényeződ a fordulatszám felfutási időröl meg ne is beszéljünk.
Mindeszt a tökéletes tönítetség érdekében?
Megéri? Neked nem teljesítmény kell?
Vedd már észre, hogy mi segíteni akarunk.
Azt előre boritékolom neked, hogy elöbb utóbb lekerül az a K04.
Mért jó neked az, hogy alacsony fordulattól húzzon?
Négykerekes autóval 1800-as fordulatról fogsz rajtolni?
Láttam már egykét turbós autót, és ezek amiket leirtam mind tapasztalatok.
De meglátjuk.
De általában amikor egy motort tuningolunk a motor surlódási tényezőjét próbáljuk meg csökkenteni.
Te ezzel meg eggyértelmúen növelni fogod. Nagyobb lessz a kopási tényeződ a fordulatszám felfutási időröl meg ne is beszéljünk.
Mindeszt a tökéletes tönítetség érdekében?
Megéri? Neked nem teljesítmény kell?
hát nemtom neked mi a végzettséged, de én autószerelő vagyok. ugyhogy nem kell magyarázni a motor alkatrészeinek formáját.
namost ha egy uj gyűrűt raksz bele, annak van 0.2-0.3 mm hézagja, ami sztem bőven belefér, és ugye van 3 gyűrű...
namost ha egy uj gyűrűt raksz bele, annak van 0.2-0.3 mm hézagja, ami sztem bőven belefér, és ugye van 3 gyűrű...
azért nem akkora álom! illegálisra szoktam kijárni és csak egy kis turbónyomás emeléssel megfogtam a Subaru Imprezát is...(de ugye te is majd akkor fogod tudni, hogy milyen lesz a tied, ha majd kész! akkor majd beszélünk)
Azért faszság, mert ilyet még nem hallottál? A rallyban csapatfőnök az illető, aki csinálja, akkor talán mégsem akkora ostobaság. Ha láttál már gyűrűt, akkor tudod, hogy az nyitott.....ha két gyűrűt 180 fokban elraksz, akkor már nem lesz nyitott.....(a TT turbó azért jó, mert alacsony fordulattól húz és nem csak 3200-3500-től, mint a Celicámé...) Majd kiderül.

Ezen én is csodálkozok.
Ha ilyen célokat dédelgetsz, akkor azt tanácsolom, hogy nagyon gyorsan dobd el azt a TT turbót, mert az nagyon sovány...
1.8-as mocit se tudja komolyan tölteni.
Én is 2000-et turbósítok, és elejébe kacérkodtam a K04-el de amikor megláttam a kompresszortérképét...
Vettem is K24-et.
Azt 2300-as motorokra rakták, de az is lehet hogy az is kicsi lessz (sportcélra).
Sokkal fontosabb a légszálítási tényező, mint a turbónyomás.
A legjobb meg a kettő eggyűtt.
1.8-as mocit se tudja komolyan tölteni.
Én is 2000-et turbósítok, és elejébe kacérkodtam a K04-el de amikor megláttam a kompresszortérképét...

Vettem is K24-et.
Azt 2300-as motorokra rakták, de az is lehet hogy az is kicsi lessz (sportcélra).
Sokkal fontosabb a légszálítási tényező, mint a turbónyomás.
A legjobb meg a kettő eggyűtt.
2 gyűrű egy horonyba???? mekkora faszság ez? inkább vékonyabb kéne hogy a kisebb surlódás miatt jobban pörögjön...

Az szigorúan titkos, hogy hol készítik a gépem, mert pofátlanul olcsó lesz az egész és jó, tehát vigyáznom kell a konkurenciára:-)) (persze a találkozón megbeszélhetjük és neked is összehozzuk) Milyen autód is van? (ja a dugóim felső hornya szélesebb lesz, mint a gyári, így két gyűrű kerül majd bele..tökéletesebb tömítettség érdekében)
Ha készen lesz, akkor szívesen megyek. Pontosan hova is?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
K04 szerény javaslatom szerint is felejtős, én is inkább megszabadultam mindtől. Celica-ba CT26 helyett azt berakni, hmmmm. ST165-öd van Rolcsi? Hát sajnos remélem nem vársz elsőre sokat, nagyon nehéz :(