GREDDY E-MANAGE PIGGY BACK ecu
aktuális téma

Most ez érdekel engem ebben próbálok okosodni.........minden építő hozzászólás hasznos lehet...........rendeltem e-manage blue-t sztem hamarosan megjön és elkezdem nyomogatni aztán ha megértettem mit miért jöhet az eprom irogatás vagy egy standalone ecu......
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
gyari turboval nem.
mert reszterhelesen, nincs akkora terhelese a motornak, hogy az emelt turbonyomas szamitson. Egy a gyrainal sokkal nagyobb turboval elkepzelheto a szegenyedes....de azert ez az ecu-d okossagatol is fugg, hiszen mivel closed loop, ezert nezi a lambdaszondat es annak fuggvenyeben korrigalja az injektor nyitvatartasi idot >> kerdes, hogy hany %kal kepes tovabb nyitvartatni az injektorokat, mint a gyari open loop-os ertek...
Masik kerdes, hogy nalad a gyarinal nagyobb injektorok vannak bent, de ezt a gyari ecu-d nem tudja, tehat az elozo felvetes forditva is ervenyes :) tehat siman lehet, hogy tul fogja dusitani :))
Ez teljesen az ecu-dtol fugg, de ha 100000%-ig pontos akarsz lenni, akkor egy profi tps fuggo boost vezerlessel meg lehet oldani a dolgot.... hiszen be tudod allitani, hogy csak wot-nal legyen meg a maximalis turbonyomasod; mig mondjuk 50%-nal csak 0.5Bar, amit mondjuk még képes lekezelni a gyari ecu-d closed loopban.
Tehat van megoldas mindenre, csak egy ilyen ebc kb annyiba kerul, mint maga az emb :)
mert reszterhelesen, nincs akkora terhelese a motornak, hogy az emelt turbonyomas szamitson. Egy a gyrainal sokkal nagyobb turboval elkepzelheto a szegenyedes....de azert ez az ecu-d okossagatol is fugg, hiszen mivel closed loop, ezert nezi a lambdaszondat es annak fuggvenyeben korrigalja az injektor nyitvatartasi idot >> kerdes, hogy hany %kal kepes tovabb nyitvartatni az injektorokat, mint a gyari open loop-os ertek...
Masik kerdes, hogy nalad a gyarinal nagyobb injektorok vannak bent, de ezt a gyari ecu-d nem tudja, tehat az elozo felvetes forditva is ervenyes :) tehat siman lehet, hogy tul fogja dusitani :))
Ez teljesen az ecu-dtol fugg, de ha 100000%-ig pontos akarsz lenni, akkor egy profi tps fuggo boost vezerlessel meg lehet oldani a dolgot.... hiszen be tudod allitani, hogy csak wot-nal legyen meg a maximalis turbonyomasod; mig mondjuk 50%-nal csak 0.5Bar, amit mondjuk még képes lekezelni a gyari ecu-d closed loopban.
Tehat van megoldas mindenre, csak egy ilyen ebc kb annyiba kerul, mint maga az emb :)
mivel ott nem tudok beleírni......................

hmmmmm??........

visszatérve a closed loopra............akkor elvileg részterhelésen képes tulszegényedni a keverék ha emelt nyomással megyek?vagy ott nem számottevő ez a tényező?................
tettem ilyet kocsiba és szart sem ér..............most csinálok egy olyan verziót ahol rakok be egy elkerülő csövet a kat előtt és bevezetem vissza a rendszerbe mögötte de úgy hogy a kat is benne marad és átmegy rajta a gáz.......meglátjuk de szerintem működni fog.................és a folytás is kisebb lesz mint kattal....................mert ugye ez a lényege a dolognak.............
össze van nyítva. állítólag annyi, h így nem közvetlenül a gáz áramban van a szonda és ne, jelezz be!
ebben az adapterben le van zarva a ket "kamra" vagy ossze van nyitva?
ennek mi az erelme? letakarja az o2 szenzor mérő furatait?
ennek mi az erelme? letakarja az o2 szenzor mérő furatait?
en nem ertek az elektronikahoz (a pic-et pont ismerem, mert ilyennel lesz megoldva az uj ventillator vezerlesem), magamnak beprogramozom, ami kell....meg baratoknak ,haveroknak ha tudok segitek....valamint neten, ha tudok segitek....
de en csak annyira ertek hozza, amennyire nekem szukseges :)
Nalam sokkal-sokkal profibbak is vannak Mo-n...pl Kulinpapa-ék...ok standalone ecukat progaromonak (verseny es utcai autokban)...
de en csak annyira ertek hozza, amennyire nekem szukseges :)
Nalam sokkal-sokkal profibbak is vannak Mo-n...pl Kulinpapa-ék...ok standalone ecukat progaromonak (verseny es utcai autokban)...
ja nem, csak meg akartam kérdezni, hogy nem tucc magyarni?



nem. de van ilyen szarom. nem tom jó-e

ezt a képet te csináltad?
De programozol is ilyeneket? Én suliban még programoztam PIC-et, csináltam simsonomhoz fordulatszámmérőt meg ilyesmi

hobby... ebbol itthon nem lehet megelni
a közvetlen gázáramból venném ki, valahogy ahogy a képen . a lényeg, h jól gondoltam akkor a kati utáni nem sok mindenbe szól bele és ez a lényeg.
map: mainfold air pressure...de ha legtomegmerod van, akkor afm (air flow meter), de van maf is.... a levego mennyiseget vagy a nyomasat meri
tps: throttle position sensor....gazpedalallast nezi (tehat, hogy mekkora terheles alatt van a motor)
target afr: ezt mar irtam az elobb > mikor az ecunak nem injektor nyitvatartasi idot irsz be, hanem afr ertekeket es ő ennek megfeleloen kiszamolja, hogy meddig tartsa nyitva az injektorokat (tehat probalja tartani a "cél afr" ertekeket)
tps: throttle position sensor....gazpedalallast nezi (tehat, hogy mekkora terheles alatt van a motor)
target afr: ezt mar irtam az elobb > mikor az ecunak nem injektor nyitvatartasi idot irsz be, hanem afr ertekeket es ő ennek megfeleloen kiszamolja, hogy meddig tartsa nyitva az injektorokat (tehat probalja tartani a "cél afr" ertekeket)
Te nagyon vágod ezt a témát, mi a foglalkozásod, ez csak hobbi, vagy ez a munkád is?
a katalizator utani mi ndig keskenysavu es csak azt nezi, hogy a katalizator benne van e a rendszerben (es, hogy megfeleloen mukodik e).
Ha ezt kiveszed, akkor az mar csak az ecu-dtol fugg, hogy mit szol ehhez > elkepzelheto, hogy limp mode-ba kerul, de az is lehet, hogy csak bejelez, de nem szol bele semmibe. Mivel a kornyezetvedelmi eloirasok szigorodnak ezert egy ilyen autonal altalaban valami vedelmi programot indit be (limp mode: szinte mindent letilt, csak annyit enged, hogy eljuss a kovetkezo szervizik, vagy annyit sem; fail safe mode: csak par dolgot tilt le)
ha kiveszed a gazarambol, akkor a legkor o2 tartalmat kezdi el merni, ami joval szegenyebb, mint ami kellene >> befolyasolja a vezerlest
Ha ezt kiveszed, akkor az mar csak az ecu-dtol fugg, hogy mit szol ehhez > elkepzelheto, hogy limp mode-ba kerul, de az is lehet, hogy csak bejelez, de nem szol bele semmibe. Mivel a kornyezetvedelmi eloirasok szigorodnak ezert egy ilyen autonal altalaban valami vedelmi programot indit be (limp mode: szinte mindent letilt, csak annyit enged, hogy eljuss a kovetkezo szervizik, vagy annyit sem; fail safe mode: csak par dolgot tilt le)
ha kiveszed a gazarambol, akkor a legkor o2 tartalmat kezdi el merni, ami joval szegenyebb, mint ami kellene >> befolyasolja a vezerlest
nekem központi befecskendezésem van, abból asszem nem sok mindent lehet kihozni

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
- rpm
- tps
- ???
Felmerült valami ilyesmi ötlet bennem, a hideg téli estékre... Persze, hogy lesz-e belőle valami...