GREDDY E-MANAGE PIGGY BACK ecu

Témakör: Tuning
aktuális téma
GREDDY E-MANAGE PIGGY BACK ecu

Most ez érdekel engem ebben próbálok okosodni.........minden építő hozzászólás hasznos lehet...........rendeltem e-manage blue-t sztem hamarosan megjön és elkezdem nyomogatni aztán ha megértettem mit miért jöhet az eprom irogatás vagy egy standalone ecu......

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
VZ
#183
2006. december 28. 19:54
jaa hogy vezérlés vagy szabályzás, azaz van-e visszacsatolás vagy nincs?
Bike_Racer
#182
2006. december 28. 19:54
hali!

hurok

open loop - nyílt jurok
closed loop - zárt hurok
VZ
#181
2006. december 28. 19:52
Mi az a LOOP?
amúgy sziasztok
Bike_Racer
#180
2006. december 28. 19:50
Gyakrolatilag open loopban vezérel, closed loopban szabályoz az ECU.
Bike_Racer
#179
2006. december 28. 19:48
Open loop
80%-nál jobban benyomott gázpedál esetén ill. ha nem tud egyébként zárt ciklusban működni (pl mert a lambda szonda még nem melegedett fel üzemi hőmérsékletre és ezért a jele értékelhetetlen) az ECU nyitott, tiszta vezérlési ciklusban működteti az injektorokat. Ezesetben az üzemanyag táblázat adata a legfontosabb paraméter, és az injektorok ez alapján lesznek meghajtva. Amikor a motor beindul, nyílt ciklusban fut. Amint a zárt ciklusba lépés feltételei teljesülnek, átlép.

A nyílt ciklus algoritmusa:

* Az ECU digitalizálja az érzékelők jelét (AD konverzió), így előáll a MAP szenzor jele a vákumnyomás, a fordulatszám, és a légnyomás jelét
* a fordulatszám és a MAP szenzor jele alapján az üzemanyag táblázatból kikeresi az injektor alap impulzus szélességét
* kismértékben korrigálja az értéket a légnyomás alapján
* kismértékben korrigálja az értéket a beszívott levegő hőmérséklete alapján
* kismértékben korrigál a tanult adatok alapján
* a megfelelő időpontokban sorban egymás után vezérli a befecskendezőket
Bike_Racer
#178
2006. december 28. 19:46
Utána néztem:

Closed loop

Az injektorok vezérlése az alábbi tényezőktől függ:

* a főtengely helyzete
* a fordulatszám (ettől nagy mértékben)
* a MAP szenzor (légtömegmérő) jele (ettől nagymértékben)
* BARO szenzor, légnyomásmérő (kismértékben)
* beszívott levegő hőmérséklete (kismértékben)
* a lambda szonda jele
* tanult adatok korrigációs tényezője (kismértékben)
Bike_Racer
#177
2006. december 28. 19:40
Mondhatni, közelében sincs.

Tehát gyakorlatilag closed loopban. részterhelésnél nem lehet az eman blue-val korrigálni, csak az ultimate-tal. És ez vagy problémát jelent, vagy nem...

De ugye a vems és az ultimate-nél is meghatározható, hogy mikor lépjen open loop állásba?
Roland__
#176
2006. december 28. 16:47
itt egy target afr-es log:
a kozepsot nezd, a zold a target afr es a piros a valos afr...latszik, hogy egyelore nem nagyon pontos a dolog
SK
#175
2006. december 28. 16:33
áhh. Mindenki turbósít. Át kéne térjek a kompresszorra. Túl sok turbós honda lesz már
I love crx
#174
2006. december 28. 16:30
tud nekem segíteni valaki?turbót szeretnék a kocsimba,de nem tudom,hogy milyen kellene bele és mennyibe kerülne!!
I love crx
#173
2006. december 28. 16:29
kellemes ünnepeket!
vaszilij
#172
2006. december 28. 16:17
programozni tanultok?:)
Roland__
#171
2006. december 28. 16:16
nem.

a closed loop, mikor a lambdaszonda alapjan adja a benzint es nem az elsodleges senzorok alapjan. Ez csak alapjaraton es csak reszterhelesen van. Gyorsitasnal open loop, mert a lambdaszonda lassu, eges utan van > nem lehet gyorsan es jol vezerleni vele egy motort. Motorfeknel szinten open loop van, hiszen magas fordulatnal, 0 tps-nel nem ad benzint; kozepes fordulatnal 0tps-nel random (vagy keves) benzint ad; alacsony fordulat 0tps-nel pedig kezdi az alapjaratnyi benzint adni, alapjaraton mar closed loop van.

van par elektronika, ami mar tudja a target afr-t (pl vems, ultimate), tehat a lambdaszonda jelenek alapjan adni a benzint minden esetben, de en ebben még nem bizok....lattam vems target afr-es loggot, en nem biznam ra a motoromat....inkabb beirom a tablakba, az a tuti....
Kesobb, biztosan jol fog mukodni, de a jelenlegi allapotban en csak tablakitoltesre hasznalnam...
Bike_Racer
#170
2006. december 27. 23:02
Jobban mondva fordítva. 80% felett nyílt hurkú, alatta zárt.
Bike_Racer
#169
2006. december 27. 23:00
Ha jól tudom open loop állásban figyel mindent a vezérlő (lambda, IAT, TPS, RPM, MAP stb.)
Closed loop állásban, pedig nem veszi figyelembe a lambdát és az IAT értékeket is csak kis mértékben.
Ugye?
Bike_Racer
#168
2006. december 27. 22:55
80% os TPS állás felett nem closed loop van autómatikusan? Én eddig azt hittem, vagy ha nincs értékelhető lambda jel (hideg motornál), vagy 80%ot meghaladdja a TPS állás, akkor closed loop-ra vált át az ECU.
ferko636
#167
2006. december 27. 22:49
szabina46
#166
2006. december 27. 17:22
Roland__
#165
2006. december 27. 16:39
az kulso vagy belso wg-es?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Összesen 564 találat 29 oldalon