GREDDY E-MANAGE PIGGY BACK ecu
aktuális téma

Most ez érdekel engem ebben próbálok okosodni.........minden építő hozzászólás hasznos lehet...........rendeltem e-manage blue-t sztem hamarosan megjön és elkezdem nyomogatni aztán ha megértettem mit miért jöhet az eprom irogatás vagy egy standalone ecu......
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
jaa hogy vezérlés vagy szabályzás, azaz van-e visszacsatolás vagy nincs?
hali!
hurok
open loop - nyílt jurok
closed loop - zárt hurok

hurok
open loop - nyílt jurok
closed loop - zárt hurok

Gyakrolatilag open loopban vezérel, closed loopban szabályoz az ECU.


Open loop
80%-nál jobban benyomott gázpedál esetén ill. ha nem tud egyébként zárt ciklusban működni (pl mert a lambda szonda még nem melegedett fel üzemi hőmérsékletre és ezért a jele értékelhetetlen) az ECU nyitott, tiszta vezérlési ciklusban működteti az injektorokat. Ezesetben az üzemanyag táblázat adata a legfontosabb paraméter, és az injektorok ez alapján lesznek meghajtva. Amikor a motor beindul, nyílt ciklusban fut. Amint a zárt ciklusba lépés feltételei teljesülnek, átlép.
A nyílt ciklus algoritmusa:
* Az ECU digitalizálja az érzékelők jelét (AD konverzió), így előáll a MAP szenzor jele a vákumnyomás, a fordulatszám, és a légnyomás jelét
* a fordulatszám és a MAP szenzor jele alapján az üzemanyag táblázatból kikeresi az injektor alap impulzus szélességét
* kismértékben korrigálja az értéket a légnyomás alapján
* kismértékben korrigálja az értéket a beszívott levegő hőmérséklete alapján
* kismértékben korrigál a tanult adatok alapján
* a megfelelő időpontokban sorban egymás után vezérli a befecskendezőket
80%-nál jobban benyomott gázpedál esetén ill. ha nem tud egyébként zárt ciklusban működni (pl mert a lambda szonda még nem melegedett fel üzemi hőmérsékletre és ezért a jele értékelhetetlen) az ECU nyitott, tiszta vezérlési ciklusban működteti az injektorokat. Ezesetben az üzemanyag táblázat adata a legfontosabb paraméter, és az injektorok ez alapján lesznek meghajtva. Amikor a motor beindul, nyílt ciklusban fut. Amint a zárt ciklusba lépés feltételei teljesülnek, átlép.
A nyílt ciklus algoritmusa:
* Az ECU digitalizálja az érzékelők jelét (AD konverzió), így előáll a MAP szenzor jele a vákumnyomás, a fordulatszám, és a légnyomás jelét
* a fordulatszám és a MAP szenzor jele alapján az üzemanyag táblázatból kikeresi az injektor alap impulzus szélességét
* kismértékben korrigálja az értéket a légnyomás alapján
* kismértékben korrigálja az értéket a beszívott levegő hőmérséklete alapján
* kismértékben korrigál a tanult adatok alapján
* a megfelelő időpontokban sorban egymás után vezérli a befecskendezőket
Utána néztem:
Closed loop
Az injektorok vezérlése az alábbi tényezőktől függ:
* a főtengely helyzete
* a fordulatszám (ettől nagy mértékben)
* a MAP szenzor (légtömegmérő) jele (ettől nagymértékben)
* BARO szenzor, légnyomásmérő (kismértékben)
* beszívott levegő hőmérséklete (kismértékben)
* a lambda szonda jele
* tanult adatok korrigációs tényezője (kismértékben)
Closed loop
Az injektorok vezérlése az alábbi tényezőktől függ:
* a főtengely helyzete
* a fordulatszám (ettől nagy mértékben)
* a MAP szenzor (légtömegmérő) jele (ettől nagymértékben)
* BARO szenzor, légnyomásmérő (kismértékben)
* beszívott levegő hőmérséklete (kismértékben)
* a lambda szonda jele
* tanult adatok korrigációs tényezője (kismértékben)
Mondhatni, közelében sincs.
Tehát gyakorlatilag closed loopban. részterhelésnél nem lehet az eman blue-val korrigálni, csak az ultimate-tal. És ez vagy problémát jelent, vagy nem...
De ugye a vems és az ultimate-nél is meghatározható, hogy mikor lépjen open loop állásba?

Tehát gyakorlatilag closed loopban. részterhelésnél nem lehet az eman blue-val korrigálni, csak az ultimate-tal. És ez vagy problémát jelent, vagy nem...
De ugye a vems és az ultimate-nél is meghatározható, hogy mikor lépjen open loop állásba?
itt egy target afr-es log:
a kozepsot nezd, a zold a target afr es a piros a valos afr...latszik, hogy egyelore nem nagyon pontos a dolog
a kozepsot nezd, a zold a target afr es a piros a valos afr...latszik, hogy egyelore nem nagyon pontos a dolog
áhh. Mindenki turbósít. Át kéne térjek a kompresszorra. Túl sok turbós honda lesz már 


nem.
a closed loop, mikor a lambdaszonda alapjan adja a benzint es nem az elsodleges senzorok alapjan. Ez csak alapjaraton es csak reszterhelesen van. Gyorsitasnal open loop, mert a lambdaszonda lassu, eges utan van > nem lehet gyorsan es jol vezerleni vele egy motort. Motorfeknel szinten open loop van, hiszen magas fordulatnal, 0 tps-nel nem ad benzint; kozepes fordulatnal 0tps-nel random (vagy keves) benzint ad; alacsony fordulat 0tps-nel pedig kezdi az alapjaratnyi benzint adni, alapjaraton mar closed loop van.
van par elektronika, ami mar tudja a target afr-t (pl vems, ultimate), tehat a lambdaszonda jelenek alapjan adni a benzint minden esetben, de en ebben még nem bizok....lattam vems target afr-es loggot, en nem biznam ra a motoromat....inkabb beirom a tablakba, az a tuti....
Kesobb, biztosan jol fog mukodni, de a jelenlegi allapotban en csak tablakitoltesre hasznalnam...
a closed loop, mikor a lambdaszonda alapjan adja a benzint es nem az elsodleges senzorok alapjan. Ez csak alapjaraton es csak reszterhelesen van. Gyorsitasnal open loop, mert a lambdaszonda lassu, eges utan van > nem lehet gyorsan es jol vezerleni vele egy motort. Motorfeknel szinten open loop van, hiszen magas fordulatnal, 0 tps-nel nem ad benzint; kozepes fordulatnal 0tps-nel random (vagy keves) benzint ad; alacsony fordulat 0tps-nel pedig kezdi az alapjaratnyi benzint adni, alapjaraton mar closed loop van.
van par elektronika, ami mar tudja a target afr-t (pl vems, ultimate), tehat a lambdaszonda jelenek alapjan adni a benzint minden esetben, de en ebben még nem bizok....lattam vems target afr-es loggot, en nem biznam ra a motoromat....inkabb beirom a tablakba, az a tuti....
Kesobb, biztosan jol fog mukodni, de a jelenlegi allapotban en csak tablakitoltesre hasznalnam...
Jobban mondva fordítva.
80% felett nyílt hurkú, alatta zárt.

Ha jól tudom open loop állásban figyel mindent a vezérlő (lambda, IAT, TPS, RPM, MAP stb.)
Closed loop állásban, pedig nem veszi figyelembe a lambdát és az IAT értékeket is csak kis mértékben.
Ugye?
Closed loop állásban, pedig nem veszi figyelembe a lambdát és az IAT értékeket is csak kis mértékben.
Ugye?

80% os TPS állás felett nem closed loop van autómatikusan?
Én eddig azt hittem, vagy ha nincs értékelhető lambda jel (hideg motornál), vagy 80%ot meghaladdja a TPS állás, akkor closed loop-ra vált át az ECU.

belső..............
az kulso vagy belso wg-es?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!