GREDDY E-MANAGE PIGGY BACK ecu

Témakör: Tuning
aktuális téma
GREDDY E-MANAGE PIGGY BACK ecu

Most ez érdekel engem ebben próbálok okosodni.........minden építő hozzászólás hasznos lehet...........rendeltem e-manage blue-t sztem hamarosan megjön és elkezdem nyomogatni aztán ha megértettem mit miért jöhet az eprom irogatás vagy egy standalone ecu......

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
VZ
#204
2006. december 28. 20:50
ebből csak a map, tps és target afr kifejezéseket nem ismerem
szerintem én ennek utánanézek jobban, hogy is működik pontosan egy ilyen motorvezérlő elektronika, mert nem akarok hülyeségeket kérdezni
vgergo
#203
2006. december 28. 20:49
na ha már ennyire O2 szenzor a téma
Kérdés : Mitsuban asszem 2 szenzor is van, egy a kipuff sorban egy pedig az turbó felöl nézve az első kati után . Kérdésem a az, h ha kiírtom a kati uátni o2 szenzort akkor túl képpen nem fog close loopdban müködni sosem a gép ? vagy mivel szenzor van ezért valószínűsithetően a második csak a környezet védelmi hűlyeségeket ellenörzi ? másik kérdés kati utáni szenzort alap esetben bent hagynám de kiemelném a közvetlen "gázárámból" elvben így nem jelezz be az Ecu hiba kodót, ez a megoldás szerintetek is jobbnak tűnik mint az elektromos " CEL fix " ? mondjuk azt nem tom, h müxik egyáltalán az elektromos.
Roland__
#202
2006. december 28. 20:45
arrol nem is beszelve, hogy mindossze azert van closed loop, mert akkor elszegenyedhet a keverek, ami ket dolognak kedvez:
1: fogyasztas
2: 1-es lambda koruli erteket (lambda 1 = 14.7AFR) lehet eloallitani
1es lambdanal van a katalizatornak maximalis hatasfoka. >> ezert merik zoldkartyan csak az alapjaratot es a reszterhelest (raadasul terheles nelkul), mivel ekkor veszi figyelembe az ecu az o2 szenzort es ekkor felel meg (ha megfelel :D) az auto az eloirasoknak.
Roland__
#201
2006. december 28. 20:25
pontosan.

sokan hiszik azt, hogy az o2 szenzor alapjan ad benzint az ecu, de ez CSAK closed loopban van; ezert hulyeseg a sport lambdaszonda, hiszen egy ilyennel csak akkor fog tobb benzin bekerulni az egesterbe, amikor pont nem kellene :))) tehat a teljesitmeny marad, de a fogyasztas no :))

amire te gondolsz az a target afr, tehat te megondod, hogy afr erteket szeretnel map, tps, rpm fuggvenyeben es az ecu magatol kiszamolja, hogy hany ms-ig legyen nyitva az injektor; de ezt a target afr-t csak nagyon keves standalone ecu tudja. Az elobb belinkeltem egy loggot, ott lehet latni, hogy hol tart napjainkban a target afr-es vezerles. Mukodik, de en nem biznam ra a mtoromat, hiszen jol latszik, hogy eleg ritkan talalja el az ecu a jo nyitvatartasi idot.
De ha belegondolsz >>> az eges utanrol van infoja az ecu-nak >> miylen gyors szenzorok kellenek ahhoz, hogy az eges utan mond meg, hogy a kovetkezo egesre mennyi uzemanyagot toljon be? :))
egyelore nem eleg gyors
VZ
#200
2006. december 28. 20:22
hú asszem vissza kéne olvasnom mert pár alapfogalom nálam hiányzik
VZ
#199
2006. december 28. 20:20
annak mi értelme? az a jó, ha kap visszajelzést, nem? vagy nem elég gyors, hogy a visszac satolást figyelembevéve adagoljon?
Roland__
#198
2006. december 28. 20:19
es ezert van az, hogy egy lambdaszondas auto akor eszi a legkevesebbet, ha folyamatosan ugyanabban a tps allasban hasznalod (pl autopalyan); mig egy nem lambdaszondasnal pedig akkor, ha adsz gazt, elveszed, adsz gazt, elveszed
VZ
#197
2006. december 28. 20:18
itt olyan dolgokról van szó ami érdekel aszem lehet még idenézek
Roland__
#196
2006. december 28. 20:17
de.

vegulis mind2 vezerles eseten ugyanazon szenzorokat figyeli, de open loopnal csak tablakbol tolja a benzint; closed loopnal pedig nezi az o2 jelet es egyfajta target afr kent tolja a benzint....de, mivel closed loop-ban nincs gyors valtozas (alapjarat, reszterheles) ezert szep lassan a leheto legjobban elszegenyiti a kevereket; amint valtoztatsz a gazpedalallason, rogton atvalt open loopra es a tablakbol nezi az adatokat
VZ
#195
2006. december 28. 20:15
mert a lambdaszonda bár azt sem tudom hogy néz ki és mi elven működik, de a kipufban van ha jól tudom és az égés eredményét adja vissza nem?!
VZ
#194
2006. december 28. 20:13
jajathx de a visszacsatolás nem a lambdától megy az elejére?
Bike_Racer
#193
2006. december 28. 20:09
Csak a tisztán látás kedvéért, mert én sem tudok mindent. Sőőőt... de ugye tanulni szertnék, tőled, mástól, bárkitől. Ha kijavítasz az csak jó. Akkor azzal is tanulok. :)

Nem akarok bonyolítani.

Na most tényleg megyek. :D
Roland__
#192
2006. december 28. 20:08
Roland__
#191
2006. december 28. 20:06
hogy oszinte legyek, nem ertem, miert kell ezt most tulbonyolitani....

mar ezerszer leirtuk :)
az ilyen "abrakkal" szvsz csak bekavarsz annak, aki még nincs teléjesen tisztaban a dologgal :))

ui.: boccs, hogy belepofazok a hozzaszolasodba
Bike_Racer
#190
2006. december 28. 20:05
Hűűű ez itt jó sz@rul néz ki.
Bike_Racer
#189
2006. december 28. 20:05
Világos főnök, most megyek!

majd jövök
Bike_Racer
#188
2006. december 28. 20:03
Mondhatjuk, hiszen vezérli a dolgokat, de nincs infomációja arra nézve, hogy "mit csinál".

input ---> ECU --->output --->lambda
I____________________I

input ---> ECU ---> output


Spéci ábráim vannak, mi??!
Roland__
#187
2006. december 28. 20:00
mivel a vems standalone ecu, ezert azt allitasz be amit akarsz; az ultimate csak egy piggyback ezert ott az a fontos, hogy a gyarit tudod modositani
Roland__
#186
2006. december 28. 19:59
...deeee, ezeket most minek irtad le? :))) en mar leirtam az elobb, hogy mi mi :)))

amugy nem tudom honnan szedted, de pl a tps-t ugy ahogy van kihagyja a leirasbol meg ilyenek :))))

a lenyeg:
open loop: tablakbol tolja az ertekeket (rpm map tps alapjan)...az iat, ct, baro csak korrekcios ertekek

closed loop: lambdaszonda alapjan tolja az ertekeket (de termeszetes, hogy fugg a fordulattol es az elozo korrekcios ertekektol :)) )

de az, hogy van olyan auto, ahol 80% tps felett sosincs closed loop az nem jelent semmit :)
VZ
#185
2006. december 28. 19:57
Tehát a "computer" nem is mindig szabályoz, valamikor csak vezérel?
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Összesen 564 találat 29 oldalon