GREDDY E-MANAGE PIGGY BACK ecu
aktuális téma

Most ez érdekel engem ebben próbálok okosodni.........minden építő hozzászólás hasznos lehet...........rendeltem e-manage blue-t sztem hamarosan megjön és elkezdem nyomogatni aztán ha megértettem mit miért jöhet az eprom irogatás vagy egy standalone ecu......
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
na ha már ennyire O2 szenzor a téma
Kérdés : Mitsuban asszem 2 szenzor is van, egy a kipuff sorban egy pedig az turbó felöl nézve az első kati után . Kérdésem a az, h ha kiírtom a kati uátni o2 szenzort akkor túl képpen nem fog close loopdban müködni sosem a gép ? vagy mivel szenzor van ezért valószínűsithetően a második csak a környezet védelmi hűlyeségeket ellenörzi ? másik kérdés kati utáni szenzort alap esetben bent hagynám de kiemelném a közvetlen "gázárámból" elvben így nem jelezz be az Ecu hiba kodót, ez a megoldás szerintetek is jobbnak tűnik mint az elektromos " CEL fix " ? mondjuk azt nem tom, h müxik egyáltalán az elektromos.

Kérdés : Mitsuban asszem 2 szenzor is van, egy a kipuff sorban egy pedig az turbó felöl nézve az első kati után . Kérdésem a az, h ha kiírtom a kati uátni o2 szenzort akkor túl képpen nem fog close loopdban müködni sosem a gép ? vagy mivel szenzor van ezért valószínűsithetően a második csak a környezet védelmi hűlyeségeket ellenörzi ? másik kérdés kati utáni szenzort alap esetben bent hagynám de kiemelném a közvetlen "gázárámból" elvben így nem jelezz be az Ecu hiba kodót, ez a megoldás szerintetek is jobbnak tűnik mint az elektromos " CEL fix " ? mondjuk azt nem tom, h müxik egyáltalán az elektromos.
arrol nem is beszelve, hogy mindossze azert van closed loop, mert akkor elszegenyedhet a keverek, ami ket dolognak kedvez:
1: fogyasztas
2: 1-es lambda koruli erteket (lambda 1 = 14.7AFR) lehet eloallitani
1es lambdanal van a katalizatornak maximalis hatasfoka. >> ezert merik zoldkartyan csak az alapjaratot es a reszterhelest (raadasul terheles nelkul), mivel ekkor veszi figyelembe az ecu az o2 szenzort es ekkor felel meg (ha megfelel :D) az auto az eloirasoknak.
1: fogyasztas
2: 1-es lambda koruli erteket (lambda 1 = 14.7AFR) lehet eloallitani
1es lambdanal van a katalizatornak maximalis hatasfoka. >> ezert merik zoldkartyan csak az alapjaratot es a reszterhelest (raadasul terheles nelkul), mivel ekkor veszi figyelembe az ecu az o2 szenzort es ekkor felel meg (ha megfelel :D) az auto az eloirasoknak.
pontosan.
sokan hiszik azt, hogy az o2 szenzor alapjan ad benzint az ecu, de ez CSAK closed loopban van; ezert hulyeseg a sport lambdaszonda, hiszen egy ilyennel csak akkor fog tobb benzin bekerulni az egesterbe, amikor pont nem kellene :))) tehat a teljesitmeny marad, de a fogyasztas no :))
amire te gondolsz az a target afr, tehat te megondod, hogy afr erteket szeretnel map, tps, rpm fuggvenyeben es az ecu magatol kiszamolja, hogy hany ms-ig legyen nyitva az injektor; de ezt a target afr-t csak nagyon keves standalone ecu tudja. Az elobb belinkeltem egy loggot, ott lehet latni, hogy hol tart napjainkban a target afr-es vezerles. Mukodik, de en nem biznam ra a mtoromat, hiszen jol latszik, hogy eleg ritkan talalja el az ecu a jo nyitvatartasi idot.
De ha belegondolsz >>> az eges utanrol van infoja az ecu-nak >> miylen gyors szenzorok kellenek ahhoz, hogy az eges utan mond meg, hogy a kovetkezo egesre mennyi uzemanyagot toljon be? :))
egyelore nem eleg gyors
sokan hiszik azt, hogy az o2 szenzor alapjan ad benzint az ecu, de ez CSAK closed loopban van; ezert hulyeseg a sport lambdaszonda, hiszen egy ilyennel csak akkor fog tobb benzin bekerulni az egesterbe, amikor pont nem kellene :))) tehat a teljesitmeny marad, de a fogyasztas no :))
amire te gondolsz az a target afr, tehat te megondod, hogy afr erteket szeretnel map, tps, rpm fuggvenyeben es az ecu magatol kiszamolja, hogy hany ms-ig legyen nyitva az injektor; de ezt a target afr-t csak nagyon keves standalone ecu tudja. Az elobb belinkeltem egy loggot, ott lehet latni, hogy hol tart napjainkban a target afr-es vezerles. Mukodik, de en nem biznam ra a mtoromat, hiszen jol latszik, hogy eleg ritkan talalja el az ecu a jo nyitvatartasi idot.
De ha belegondolsz >>> az eges utanrol van infoja az ecu-nak >> miylen gyors szenzorok kellenek ahhoz, hogy az eges utan mond meg, hogy a kovetkezo egesre mennyi uzemanyagot toljon be? :))
egyelore nem eleg gyors
hú asszem vissza kéne olvasnom mert pár alapfogalom nálam hiányzik

annak mi értelme? az a jó, ha kap visszajelzést, nem? vagy nem elég gyors, hogy a visszac satolást figyelembevéve adagoljon?
es ezert van az, hogy egy lambdaszondas auto akor eszi a legkevesebbet, ha folyamatosan ugyanabban a tps allasban hasznalod (pl autopalyan); mig egy nem lambdaszondasnal pedig akkor, ha adsz gazt, elveszed, adsz gazt, elveszed
itt olyan dolgokról van szó ami érdekel aszem lehet még idenézek



de.
vegulis mind2 vezerles eseten ugyanazon szenzorokat figyeli, de open loopnal csak tablakbol tolja a benzint; closed loopnal pedig nezi az o2 jelet es egyfajta target afr kent tolja a benzint....de, mivel closed loop-ban nincs gyors valtozas (alapjarat, reszterheles) ezert szep lassan a leheto legjobban elszegenyiti a kevereket; amint valtoztatsz a gazpedalallason, rogton atvalt open loopra es a tablakbol nezi az adatokat
vegulis mind2 vezerles eseten ugyanazon szenzorokat figyeli, de open loopnal csak tablakbol tolja a benzint; closed loopnal pedig nezi az o2 jelet es egyfajta target afr kent tolja a benzint....de, mivel closed loop-ban nincs gyors valtozas (alapjarat, reszterheles) ezert szep lassan a leheto legjobban elszegenyiti a kevereket; amint valtoztatsz a gazpedalallason, rogton atvalt open loopra es a tablakbol nezi az adatokat
mert a lambdaszonda bár azt sem tudom hogy néz ki és mi elven működik, de a kipufban van ha jól tudom és az égés eredményét adja vissza nem?!
jajathx de a visszacsatolás nem a lambdától megy az elejére?

Csak a tisztán látás kedvéért, mert én sem tudok mindent. Sőőőt... de ugye tanulni szertnék, tőled, mástól, bárkitől. Ha kijavítasz az csak jó. Akkor azzal is tanulok. :)
Nem akarok bonyolítani.
Na most tényleg megyek. :D
Nem akarok bonyolítani.
Na most tényleg megyek. :D
most menj, majd gyere :))
hogy oszinte legyek, nem ertem, miert kell ezt most tulbonyolitani....
mar ezerszer leirtuk :)
az ilyen "abrakkal" szvsz csak bekavarsz annak, aki még nincs teléjesen tisztaban a dologgal :))
ui.: boccs, hogy belepofazok a hozzaszolasodba
mar ezerszer leirtuk :)
az ilyen "abrakkal" szvsz csak bekavarsz annak, aki még nincs teléjesen tisztaban a dologgal :))
ui.: boccs, hogy belepofazok a hozzaszolasodba

Hűűű ez itt jó sz@rul néz ki. 



Világos főnök, most megyek!
majd jövök

majd jövök


Mondhatjuk, hiszen vezérli a dolgokat, de nincs infomációja arra nézve, hogy "mit csinál".
input ---> ECU --->output --->lambda
I____________________I
input ---> ECU ---> output
Spéci ábráim vannak, mi??!
input ---> ECU --->output --->lambda
I____________________I
input ---> ECU ---> output
Spéci ábráim vannak, mi??!

mivel a vems standalone ecu, ezert azt allitasz be amit akarsz; az ultimate csak egy piggyback ezert ott az a fontos, hogy a gyarit tudod modositani
...deeee, ezeket most minek irtad le? :))) en mar leirtam az elobb, hogy mi mi :)))
amugy nem tudom honnan szedted, de pl a tps-t ugy ahogy van kihagyja a leirasbol meg ilyenek :))))
a lenyeg:
open loop: tablakbol tolja az ertekeket (rpm map tps alapjan)...az iat, ct, baro csak korrekcios ertekek
closed loop: lambdaszonda alapjan tolja az ertekeket (de termeszetes, hogy fugg a fordulattol es az elozo korrekcios ertekektol :)) )
de az, hogy van olyan auto, ahol 80% tps felett sosincs closed loop az nem jelent semmit :)
amugy nem tudom honnan szedted, de pl a tps-t ugy ahogy van kihagyja a leirasbol meg ilyenek :))))
a lenyeg:
open loop: tablakbol tolja az ertekeket (rpm map tps alapjan)...az iat, ct, baro csak korrekcios ertekek
closed loop: lambdaszonda alapjan tolja az ertekeket (de termeszetes, hogy fugg a fordulattol es az elozo korrekcios ertekektol :)) )
de az, hogy van olyan auto, ahol 80% tps felett sosincs closed loop az nem jelent semmit :)
Tehát a "computer" nem is mindig szabályoz, valamikor csak vezérel?

Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
szerintem én ennek utánanézek jobban, hogy is működik pontosan egy ilyen motorvezérlő elektronika, mert nem akarok hülyeségeket kérdezni