Tököli DragWars II. - június 24.
Szent Iván éjjelének szombatján, június 24-én került sor a tököli Gyorsulási Futamok aktuális fordulójára, mely a szokásos felhozatallal, és ismét izgalmas versennyel várta hazánk száguldani vágyó ifjait.
A versenyzői igen népes volt volt ez alkalommal is, a hazai versenyzők közül, aki számít ebben a versenysorozatban, szinte egytől-egyig képviseltette magát mindenki ezen a fordulón is. A komplett vendéglistán nem is kell csodálkozni, hiszen az időjárás – idén először – tökéletes volt, talán egy kicsit túlzottan is: a forró nyári napon 30 fok fölé csúszó higanyszálat csak elvétve zavarta meg egy-egy bárányfelhő, így igen gyakori jelenségnek számított a vörös karral és nyakkal hideg sört kortyolgató delikvensek felbukkanása. A legkomolyabb kategóriát jelentő dragsterekből ezúttal csak kettő, a MüllerArt csőrös drag, valamint a Nova képviseltette magát a futamon – de ahány új rekord és meglepetés született ezen a futamon, kárpótolt az elmaradt osztrák Superstreet Camaroért.
A rendezvény fő látványosságát jelentő gyorsulási pálya eseményei mellett ezúttal is folytatódott a már megszokott szlalomverseny, valamint a helyszínen került sor az idei Országos DSM (Eclipse, Talon, Laser és VR4 Galant) találkozóra is. Új szolgáltatásként debütált a sétarepülés, mely során bárki benevezhetett egy 10 perces légi utazásra Budapest és Tököl felett. Szintén a reptérre futottak be az idei ágyúgolyófutam, az Xtrame Rally versenyzői is, nem utolsó sorban pedig éves autó-szépségversenyünk, a Carstyling.hu Show ’N Shine legújabb fordulója is helyt kapott.
A rendezők több technikai újítással is készültek a 24-i futamra. Maga a verseny igen pörgős volt, mely az újonnan kidolgozott programlistának is köszönhető. A profik számára újfajta parkoló, a betonon pedig jól átgondolt elkerítések gondoskodtak a gyorsulásokhoz már-már hozzátartozó kisebb káosz megfékezéséről. Számos napernyő, valamint sok-sok ajándék üdítő várta a tikkadt nézőket, köszönhetően a Red Bullnak és a Theodorának.
Talán a párhuzamosan futó fertőszentmiklósi tuning találkozó miatt, a parkolónkba érkezett tuning autók száma kissé elmaradt a megszokottól, a nap végére viszont már igen szép számmal futottak be az autós szépségverseny résztvevői, és ahogy eddig, most is találkozhattunk új arcokkal, akik először vettek részt a megmérettetésen.
Az aznapi forduló fődíját és különdíjait - a szokásos legszebb 10 autó díja mellett - a hétvégén az ENGINE & EXHAUST irányvonalának megfelelően osztottuk ki. A zsűrizésnél fő szempontot ezúttal a motortér beépítése/optikája, a kipufogó egyedisége és beépítési minősége jelentette. Bár zsűrizés és az értékelendő szempontok tekintetében talán ettől a fordulótól féltünk a legjobban, felhozatal szempontjából igen kellemes meglepetésekben lehetett részünk.
A negyedik forduló támogatója a
a hivatalos hazai Supersprint importör, az SPS Tuning Bt volt.
A Supersprint Inc. 1955-ben alakult és azóta piacvezető a kipufogórendszerek gyártása területén. Hagyományosan jó minőségű és teljesítményű berendezéseket készít. A termékek skálája az országúti kategóriáktól a verseny kategóriákig terjednek. Katalizátorokkal, cserélhető hangtompítokkal kombinálva a rendszerek kimagasló teljesítményekre képesek.
Hosszas zsűrizés után végül a következő végeredmény született:
Car of the Show | ||
Opel Calibra | 4 pont | |
Category Top 5 | ||
BMW BEE | 2 pont | |
Volkswagen Passat | 2 pont | |
Opel Calibra | 2 pont | |
Volkswagen Golf IV | 2 pont | |
Mitsubishi Eclipse | 2 pont | |
Top 10 car of the Show | ||
Citroen C4 | 1 pont | |
Opel Corsa | 1 pont | |
Volkswagen Golf I | 1 pont | |
BMW E39 Touring | 1 pont | |
Audi 80 | 1 pont | |
Lancia Y | 1 pont | |
Szalicsán Attila | Toyota Yaris | 1 pont |
Nánási Gyula | Misubishi Eclipse | 1 pont |
Ungi Csaba | Opel Manta | 1 pont |
Nemes Károly | BMW E36 | 1 pont |
A különdíjasok a Supersprint 10.000 Ft-os vásárlási utalványait, a Car of the Show tulajdonosa pedig egy 30.000 Ft értékű vásárlási kedvezményt nyert ezen a fordulón. Az éves szépségverseny szabályairól bővebben ezen az oldalon olvashatsz!
Ezúton is gratulálunk a nyerteseknek, a következő fordulóra pedig a legközelebb Kunmadarason, a Leel-Őssi Autós Gyorsulási Futam alkalmával kerül majd sor – bővebb infókat hamarosan az oldalon találhattok!
A gyorsulás döntőjére este 8 órától került sor, ismét kiélezett küzdelmekkel párosulva. Sajnos a díjkiosztónk miatt ezt a részt nem sikerült végig figyelemmel kísérni, így ha esetleg valaki elírást talál, sikítson.
Az A1 (autó 1600) kategória élén ezúttal is a Hondák domináltak, viszont ezúttal döntőbe jutott Szilvi5 üvegszálas kasznival rendelkező Skoda 120-asa is, aki a múltkori második CRX-et győzte le az elődöntő folyamán. A kategória győztese pedig bye futammal Varró Sebestyén piros Honda Civicje lett, jobb kérdés hova tűnt ekkorra az állandó első, ezúttal is saját rekordját megdöntő (12.989 sec 1/4 mérföldön!!!) Boci Civic? Az A2 kategória (autó 2500) döntője ezúttal meglepetést hozott. AvE legutóbbi Rába Ringes videójából már sejthető volt, hogy POS turbós Suzuki Swiftje igencsak összeszedte magát, a döntőben egy „gyengébb” alsó 12 másodperces idő elég volt számára a nagy vetélytárs, Civiccoupe turbós Honda Civicje legyűrésére. A Suzuki legjobb ideje 11.791 volt ezen a versenyen. Félelmetes! A lassan az A2 helyett teljesítő harmadik kategória (autó 3800) első helyén trónfosztásra került sor, ugyanis az ezúttal a megszokottól kissé gyengébben teljesítő Kovács Gáspár-féle, 430 lovas, turbós Toyota MR-2-est a döntőben egy régről ismerős autó, a legendás Muha-Kadett verte meg, opelgéza gondozásában. Az A4 (Auto 5000) kategória szintén meglepetést hozott: az állandó éllovas, Sas Robi és az általa vezetett kék Subaru már az elődöntők során kiesett, a döntőt pedig Magyarország leggyorsabb utcai autója, a Schuszter Audi, és egy régi nagy visszatérő, a Farkas István-féle Audi S2 vívta, az előbbi győzelmével. A rekorder Quattro legjobb ideje 10.58 másodperc (!!) volt 1/4 mérföldön. A nem igazán népes A5 (MUSCLE) kategória döntőjét a egy Audi Quattro, valamint HungryTA Pontiac Trans AM-je vívta. A harmadik helyet OIOIO Brabus Mercedese vitte. Az A6 (Diesel) döntőjét ezúttal is két Golf vívta, a győztes egyes, Varga Olivér vezényletében pedig alsó 13-as időket is futott a nap folyamán.. Az A7 (Dragster Speciál) legjobb idejét pedig ezúttal is a MüllerArt Drag futotta, mégpedig egy új rekorddal, 9.27 másodperccel. A Nova legjobbja pedig 9.88 sec volt.
A versenysorozat következő állomásaira pedig szinte egész júliusban számolhatunk: július 15-én a Rába Ring betonján, július 22-én Kunmadarason, július 29-én pedig Tökölön kerül sor autós gyorsulási versenyre - további információkat www.futam.hu, www.dragracing.hu, www.vstuningclub.hu oldalakon találhattok.
Amúgy télleg akkor mi lesz? mer énis terveztem, h m1ek