Cikk: A német vírus: VR6

Témakör: Címlapon
aktuális téma
A német vírus: VR6

Minden ami VR6!!!!!

A Top Gear a VR6-ról"Minden idők egyik legjobb Volkswagen motorja, az újságírók által a mai napig a fellegekbe magasztalt VR6. A 2,9 literes, 190 lóerős blokk a soros és a V-motorok minden előnyét kombinálta. A V-motor hengerei csupán tizenöt fokban dolgoztak egymás mellett, így kisebb módosításokkal, de elfért a hat henger azon a helyen, ahol eddig csupán négy volt. A hat henger viszont csodálatosan szól, bugyborékol, üvölt, durrog, morog. A lényege a sokoldalúság. Kevés énekes van, aki egyszerre képes hörgős metálra és romantikus balladákra. A VR6 hangja viszont minden napra tartogat újdonságot.

Richard Hammond a Top Gear műsorvezetője tökéletesen fogalmazta meg: a VR6 azért egy csodálatos teremtés, mert nem túl régi ahhoz, hogy nehézkesen, öreg autósan viselkedjen, de nem is olyan új, hogy tele legyen elektronikával, ami elrontja a kocsi és vezetője harmóniáját."




VR6 Team HungaryCSOO VR6 (István) Golf 3 VR6
vr6csoki(Csaba) Golf 3 VR6
Rolee23(Roland) Golf 3 VR6
tomykaira (Tamás) Golf 3 VR6
kisrucs85(Tibor) MK2 Jetta VR6
Nor.VR6(Norbi) Golf 3 VR6
primer(Krisztián) Golf 3 VR6
SPL SOUND(János) Golf 3 VR6
Kákalaki(Roland) Golf 3 VR6
Szöcske103(István) Golf 2 VR6t
Balázs vr6(Balázs) Golf 3 VR6
Journey(Bálint) Passat VR6 Syncro Variant
pystee(István) Golf 3 VR6 Cabrio?
kucu-vr6(Ádám) Golf 3 VR6
vwchris(Krisztián) Vento VR6
Nyulacska(Gyula) Golf 3 VR6 Syncro
Bundi1(Bandi) Golf 3 VR6


A téma:közeleg a ... na akkor turbósítsunk...



ja és persze csakavéjjerhat


Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
hobizoli
#50667
2015. február 04. 00:04
fubazzeg... nem irigyellek
en inkabb okoznek bele egy uj motorteri kabelkoteget

pl a "Fer-vill"-nel (is) lehet venni uj csatikat, erveghuvelyekkel meg tomitesekkel egyutt
egy masik bontott kabelkoteg is lehet eppen csak jobb perpill a sajatjanal, meg az is csak 15-20 eves akarhogy is nezzuk, azt is megraghatta vhol vmi ragcsalo unalmaban

gyujtokabel: mk3 VR6 AAA 1991.08-1993.12
Szöcske103
#50666
2015. február 03. 23:55
A Haldexbe is 75-140-et rakok.

Amit idáig tudok. Az állítólag 0,29-0,3 dl a Haldexbe. A diffibe pedig 0,7liter.
Borisz80
#50663
2015. február 03. 22:26
Szerintem is bár ki tudja egy szép BBS tne rajta
Szöcske103
#50662
2015. február 03. 22:08
Köszi.
Durván fog kinézni vele szerintem.
Szöcske103
#50661
2015. február 03. 22:07
Azért egy kicsi Németet is csempésztem a felnibe.
Szöcske103
#50659
2015. február 03. 22:04
Hazaárulás!!!! Egy kis Japán vonal lesz az MK2-ön!
9J 17" Et20 5*100.
Sonique
#50658
2015. február 03. 18:20
nincs mit kideriteni
haldex pontosan 1 tubusnyi
difi 1flakon/liter 75w90 vagy 140 gear 300
edgein
#50657
2015. február 03. 12:19
Ahogy kisrucs írta, szét kéne fűzni... az áthúzást és a kompresszió hiányt is okozhatja szelepszár szimering is, aminek elég egy év is bőven hogy elöregedjen, nyolc meg főleg. 8 év állás szerintem a hengerfejtömítést, de valószínűleg az összeset megviselte. Sajnos több mint valószínű, alapjaitól kéne újjá építeni a motort, a hatalmas veszteség is erre utalhat..
Kymo
#50656
2015. február 03. 11:18

Ez lassan kiállítási darab lesz
Szöcske103
#50655
2015. február 03. 11:05
Nem olvastam végig még, mert melózok. De át tanulmányozom Én is.
Szöcske103
#50654
2015. február 03. 11:04
Napot!
Megérte csiszolgatni. Ilyen lesz az egész hajtáslánc alulról.

Benne az új szűrő is. Még azt kéne kideríteni, hogy pontosan mennyi olaj kell a Haldex és Difibe?!
kisrucs85
#50653
2015. február 03. 01:03
Szia!

Ezek után első körben szétfűzném a blokkot és megnézném milyenek a dugók és a gyűrűk a kérdéses hengerekben, majd mérnék egy henger méretet és vennék rá túlméretes vagy gyári gyűrűket. Összeraknám és irány mérni.

A gyertyakábel áthúzás nem mindig észrevehető, mert a gyenge hengerbe attól még gyújthatott a gyertya csak nem a megfelelő erővel. Szóval a 23-as pont végével nem foglalkoznék.

Első körben ennyi...
Kulinpapa
#50652
2015. február 02. 23:14
15 meg 30%-os veszteség nagyon nem jó szeintem...
zeliad
#50651
2015. február 02. 21:24
Sziasztok!

Remélem tud valaki segíteni, vagy esetleg találkozott már ilyen problémával. Hosszú lesz, kóla, popcorn ajánlott

Volkswagen Golf III VR6 1992 motorkód : AAA
A tünetek : bizonytalan alapjárat , álló autónál 2000 fordulatra pörgetve a motorban kellemetlen vibráció jelentkezik, ami menet közben terhelésváltásnál felerősödik, kb 30 % teljesítménycsökkenés.
Az autót nyáron vásároltam, előtte 8 évet állt.

1. Novemberben adtam oda szerelőnek, hogy most már minden kínomat szüntesse meg A motor teljesítménye lényegesen lecsökkent a kipufogógáz pedig túlzottan benzinszagú volt. A motorolaj benzinszagú volt és a később leengedett mennyiség több volt az előírtnál

2. A hibakód olvasás motorhőmérséklet jeladó és lambda hibát mutatott

3. motor hőmérséklet jeladó kicserélésével a hibát törölni lehetett de az autó még mindig nem ment rendesen.

4. A katalizátort leszedve észrevettük hogy a benne lévő platina elolvadt és eltömte a katalizátor kivezető csövét. Próbaképpen kipucoltuk a katalizátor belsejét de de amit lehetett visszaszereltünk a benne lévő lambda szonda miatt. Így már ment az autó de típus ismeret hiányában nem tudtuk helyesen felmérni hogy önmagához képest milyen kondícióban van a motor és még mindig nem voltunk vele elégedettek.

5. A próbautak során észrevettük hogy csak a gyújtás ráadásakor szabálytalanul kattog az üzemanyag szivattyút működtető relé. előszór azt hittük csak valamit apróság de mindenképpen végére akartunk járni.

6. A villanyszerelő rájött hogy a legapróbb feszültség ingadozásra is elkezd újra szabálytalanul kattogni a relé és ö is úgy érezte hogy a motor egyenetlenül szabálytalanul jár.
A villanyszelővel úgy döntöttünk hogy kibontjuk a motorvezérlő elektronikát mert más VW -nél már tapasztalt ilyet és akkor szemmel láthatóan össze volt égve a mot.vez.

7. A motorvezérlő elektronika kibontásakor észrevettük hogy egy rágcsáló lerágta a szigetelést a mot.vez.-hez vezető kábelkötegről és úgy tűnt hogy elég régi lehetett mert elég szennyezett és oxidált volt. A vezetékek szétválasztása után megszűnt a relé szabálytalan kattogása.
Rádugtuk a hibakód olvasót és újra motorhőmérséklet és fordulatszám-jeladó hibát mutatott

8. A rágcsáló miatt úgy döntöttünk hogy jobban megvizsgáljuk a kábelkötegeket és a bandázslást lebontva azt tapasztaltuk hogy a kábelek műanyag bevonata kikeményedett amit betudtunk annak hogy a motor sok hőt termel és ez egy ismert típushiba de azzal hogy rézszálak minden csatlakozásnál durván oxidáltak azt nem értettük.

9. Tovább kutatva az is feltűnt hogy a motor alumínium alkatrészein lévő oxidáció is mélyebb és durvább annál mint amilyennek látszik. A réz alkatrészek elpusztulásával együtt mi csak arra tudtunk gondolni hogy a motort egy arra alkalmatlan anyaggal vagy szakszerűtlenül mosták.

10. Kijavítottuk a kábelköteget visszaszereltük a mot.vez.-őt és újra elkezdett kattogni a relé.
a vezérlőt szétszerelve rájöttünk hogy próbalámpát a vezérlő árnyékolásához érintve is tudjuk produkálni a hibát.

11. Próbáltunk szerezni csere vezérlőt hogy kizárjuk a hibát és nehezen de sikerült. A bontott vezérlő beszelésével megszűnt a kattogás és akkor döbbentünk csak rá hogy eddig milyen rossz is volt valójában de még mindig nem volt tökéletes
De nem aggódtunk mert tudtuk hogy a motortartó bakok rosszak és azt gondoltuk ha azt kicseréljük megszűnik az a kis vibráció amit még lehet érezni.

12. Amíg a bontott vezérlőt kerestem a villanyszerelő lebontotta motor kábelkötegét és szemrevételezés után úgy döntöttünk hogy szerzünk rá egy jó állapotú bontottat mert így hosszútávon nem maradhat !
Nem találtunk csak hiányos de jó állapotú kábelköteget amit a villanyszerelő az eredeti alapján kijavított és beszerelt.

13. VW 021906 258 CB ilyen gyári számú elektronika volt benne és VW 021906 258 C tudtunk szerezni , a típust jól ismerő és bontott alkatrészeit áruló szerint felcserélhető.

14. Tehát bontott vezérlő, cserélt és javított kábelköteg, tartósan üres hibakódtároló , még korábban cserélt gyertyapipák, éledező motor, azt reméltük kezd alakulni.

15. Visszavittük az autót a műhelybe ott kapott 6 új gyertyát , 3 új motortartó bakot , és kijavítottuk a villanyszerelő által félrekötött kilométerórát

16. Újabb próbaút . tökéletes kudarc. az autó ugyan ment de szerintem még mindig csak 70 %-on és legnagyobb döbbenetünkre az eddig is érzékelt kis vibrációk a bakok cseréjével nem elmúltak hanem felerősödtek.

17. Ezen a ponton nagyon sok idő és energia elpocsékolása után úgy döntöttünk hogy elvisszük az autót olyan emberhez aki csak ilyen motorral szerelt autókkal foglakozik hátha a rutin segít.

18. A szakértők abban megerősítettek hogy ennek az autónak erősebbnek kéne lennie és hogy a vibráció nem természetes szerintük hogy félre van rakva a vezérlése amit azzal indokoltak hogy ezeken el lehet rakni "csak egy kicsit ".

19. Jobb ötlet hiányában mérettem velük egy kompressziót ami meglepő és utólag vicces eredménnyel járt mert az egyik hengersorban 6 bar-t a másik hengersorban 7.5 bar-t mértek amit a saját szememmel láttam ,ott álltam az autó mellet

20. Ebből ők és akiket gyorsan meg tudtam kérdezni azt mondták hogy tényleg érdekesek az értékék, ellenőrizni kellene hogy helyén van-e a motor vezérlése.

21. Megkértem őket hogy ha már tényleg csak ezzel foglalkoznak akkor ellenőrizzék le ők !

22. Másnap hívtak hogy baj van mert úgy tűnik minden a helyén van , szerintük nincs elrakva a vezérlés sőt ellenőrizték a hidrotőkéket is de ott sincs nagy baj és most már ők is tanácstalanok úgyhogy mennyek oda és nézzem meg hogy lássam a saját szememmel . Majd azt javasolták járjunk vele így hátha elmúlik.

Közben sikerült beszélnem egy vidéki barátommal aki csak motorokkal foglalkozik és azt mondta hogy a végnyomás mérés nem minden szempontból kielégítő, vigyem el egy közös barátunkhoz Pesten ott mérnek veszteséget az majd jobb képet ad.

23. Az újabb mérés eredménye az lett hogy az egyik hengersorban 11.8 bar volt a másikban pedig 10 bar. 2 hengerben 2 % volt a veszteség 2 hengerben 15 % körüli , 2 hengerben pedig 30 % ))
De legalább sikerült újra megbizonyosodni hogy nem tárolt el hibakódot.
A mérésen kívül átbeszéltük az egészet de nem tudtak támpontot adni.
Mielőtt elindultam észrevették hogy 2 gyertyapipa látványosan áthúz de később kiderült hogy csak én tettem vissza rosszul a mérés után, majd megigazítottuk akkor sem változott semmi.
Ami felveti a kérdést miért nem működőt rosszabbul a motor látványosan áthúzó gyertyapipával ?

24. Üzemanyag szűrő csere is volt, pár ezer forintos alkatrész, hátha...hát nem

Bármilyen ötletet szívesen fogadok. Nyilván ki lehetne cserélni még sok mindent, de a fenti tünetek figyelembe vételével mit érdemes egyáltalán?

Köszönöm,

Balázs
Kákalaki
#50649
2015. február 01. 17:05
na, mit találtam!
Kákalaki
#50648
2015. február 01. 16:58
tudom. írtam, kedvenem az a kocsi.
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Összesen 50987 találat 2550 oldalon