Porsche

aktuális téma
Porsche

Hello, úgy gondolom, hogy a Porsche, mint autógyártó és autómárka is megérdemel egy topicot. Bevallom, nem vagyok elfogulatlan

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
2 3 4 5 6 7 8 9
PADL
#121
2005. december 20. 22:25
PADL
#120
2005. december 20. 22:24
PADL
#119
2005. december 20. 22:23
PADL
#118
2005. december 20. 22:21
Kawabiker
#117
2005. december 20. 22:17
912
Zolman
#116
2005. december 20. 22:15
paraszt porche hát tény hogy ez a leginkább szériaporsche .. az egyetlen 4 lukas felnis audiklincses stb.... ez olyan minta calibra=cigányporsche
Kawabiker
#115
2005. december 20. 22:15
vw-porsche914 <--felirat is :)
Kawabiker
#114
2005. december 20. 22:12
Kawabiker
#112
2005. december 20. 21:02
Ugye zsiroztok a párbajban? :))))

Itt van még egy szépség!


Kawabiker
#111
2005. december 20. 21:00
:)
Kawabiker
#110
2005. december 20. 20:58
Kihalt a topic?
Kawabiker
#109
2005. december 20. 06:00
Kawabiker
#108
2005. december 20. 00:36
Lécci lécci pontozzatok 10p+arénával a párbajban ha szerintetek nem "paraszt porsche" a 924
Ez is porsche,csak olcsobbik fajta

Előre is köszi a pontokat!
Matt Stone
#106
2005. augusztus 12. 15:07
ennek befejezték a gyártását állítólag.
Zolman
#104
2005. augusztus 12. 08:00
vazzeg hogy sípol a turbó .. wwzzzzzzzzzzzzzzzz... wzzzzzzzzzzzz......
Norbo
#103
2005. augusztus 12. 05:14
gicc
#101
2005. július 05. 00:54
jéé ez meg van nekem 1/18-as méretarányba!
Bazs.VTR
#100
2005. július 04. 23:25
Bazs.VTR
#99
2005. július 04. 23:24
Mondjuk sztem ez elég gagyi. Ha jól megnézed, az egy M5 lökös alul.
Bazs.VTR
#96
2005. július 04. 23:19
Bazs.VTR
#92
2005. július 04. 23:17
Hát az lehetséges. Mondjuk Nekem a boxerhang alapból nem nagyon teccik... Illetve teccik, csak a Ferrarik üveghangja sokkal jobb!
Bazs.VTR
#90
2005. július 04. 23:16
Norbo
#88
2005. július 04. 23:13
Norbo
#87
2005. július 04. 23:13
hát 1 picit nagyobb átmérőjű cső és megoldódik nem?
Bazs.VTR
#86
2005. július 04. 23:13
Nah ezt a kép beszúrást Én föladom...
Bazs.VTR
#85
2005. július 04. 23:12
Bazs.VTR
#84
2005. július 04. 23:12
Igen, elég szépen! Bár a Porschékkal tulajdonképpen csak az az egyx bajom van, h túl halk az összes... Sztem!
Bazs.VTR
#82
2005. július 04. 23:08
Nemigaz! Nemtok képet beszúrni...
Bazs.VTR
#81
2005. július 04. 23:08
Bazs.VTR
#80
2005. július 04. 23:06
Bazs.VTR
#79
2005. július 04. 23:05
Norbo
#78
2005. július 04. 23:05
sztem az újabbak túl gömbölyű és népautó designjnos ( az ára nem de a kinézete igen ) a régebbiekben megvolt az egyediség
Bazs.VTR
#77
2005. július 04. 23:01
Sztem ez szebb lett az előzőeknél...
Bazs.VTR
#76
2005. július 04. 23:01
Egyetértek!
Norbo
#75
2005. július 04. 22:56
a régebbiek szebbek voltak
ZRman
#74
2005. július 04. 22:55
neue boxter s
Norbo
#73
2005. július 04. 22:54
és 1 kis szöveg :

Bet you probably didn't know about this one, did you? This is one of my favorite Porsches, up there with the 959. This beauty turned my head from the very minute I saw it. If the 968 is quick, then this Turbo 968 is blisteringly fast.

Visually this car is almost identical to the normal 968 except you immediately notice the two NACA ducts in the hood. A dead giveaway for a turbocharged engine. Next you see the front chin spoiler, and the huge, polished, 3-piece turbo wheels from the 911 Turbo S. As you move to the rear of the car, a large, adjustable spoiler attracts your attention. The rear script does not say "968", but "turbo S" instead.



Specifications



Engine:

8 valve SOHC in-line 4, aluminum block and heads
Bore and Stroke: 4.09 x 3.46 in (104.0 x 88.0 mm)
Displacement:182 cu.in. or 2990cc
Horsepower: 305@5,400 rpm
Torque: 369 lb-ft@3,000 rpm
Power to weight ratio: 9.5 lbs per horsepower
Compression ratio: 7.5:1
Cd: .34
Induction: Water cooled KKK turbocharger with bypass valve w/separate gate; lambda controlled, three-way metal cat.
Max boost pressure: 1 bar
Fuel system: Sequential multiport, DME controlled



Drivetrain:

6 speed manual transmission, 75% limited slip differential under power



Suspension:

Independent front with lower control arms, spring struts, anti-roll bar
Independent rear, with semi-trailing arms, transverse torsion bars, anti-roll bar



Dimensions:

Curb weight: 2,865 lbs
Wheelbase: 94.5"
Length: 170.9"
Width: 68.3"
Height: 50.2"
Track front/rear: 58.2"/57.1"
Ground clearance: 4.1"



Brakes and Wheels:

Power assisted, 4 piston aluminum alloy fixed caliper, internally vented and cross drilled discs, ABS
18x8.0" front, 18x10.0" three piece Speedline alloy wheels
Dunlop Sport 8000 tires, 235/40 ZR 18 front and 265/35 ZR 18 rear



Fuel Economy:

15 mpg (city) 23 mpg (hwy)



Performance:

0-60mph: 4.5-4.9 seconds
0-1/4 mile: 13.0 @ 112 mph
Top Speed: 175 mph, at least





Rear wing is only adjustable in a garage.

As you clunk open the driver's door, you don't see the usual Porsche seats, with every way in the world electric adjustments. In this car, you carefully ease into the car color racing seats. Everything else, though, seems plain old 968. Until you notice a boost guage under the tach. Seeing that boost guage is reminiscent of the 944 Turbo, which has the same dash as this car, except the speedometer has a 190 mph mark looming in front of you.




corners so flat it looks like it's standing still



Get out of there as soon as you can, or the speed demon that lurks in all turbo Porsches will overcome you. As you open the hood, again the 944 Turbo is brought to mind. The engines look identical, even though they aren't. You can see the intercooler, right there in front of you with "turbo S" slashed across it.


doesn't it look like a 944? Only 100 more lb-ft torque!

The 968 Turbo S is based on the lightweight 968 CS and is the baby brother of the racing-only 968 Turbo RS. The bypass valve has its own catalytic converter, limiting the boost to 1 bar. The result is 305 horsepower, (the 968 has 236), and a truly massive 369lb-ft torque (968 has 225).

To give you an idea of how much power that is, just keep in mind that the 5.4 liter 1995 928 GTS has the same 369 lb-ft torque.

The chassis has been lowered 0.8", and fitted with stiffer springs and shocks, a stronger clutch and 4-piston, aluminum caliper brakes with vented and crossed drilled discs from the 911 Turbo S. PVC undercoating, electric windows and seats, plus electric door locks were all stripped out, resulting in a weight of 2,867 lbs. As you can see, this thing is for real. Unfortunately, the day might not ever come when you see this car easing up beside you at a red light. Even though it is completely street legal, Porsche only produced 15 of them. They weren't about to offer a cheaper model that could outperform the 928 and 911!
Zoli_
#72
2005. július 04. 22:53
Na én lépek, minden jót
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
2 3 4 5 6 7 8 9
Összesen 421 találat 9 oldalon