Suzuki Fan Topic
aktuális téma
Ha valami problémád van a SUZUKISOK segítenek!!
SUZUKI POWA!!!
HIRDETÉSÉRT, Aréna kuncsorgásért, és Találkozók hírdetése után BAN jár!
Ha ez neked itt kevés a fórumban, a CS-s Moderátorok gondoskodnak rólad pár hónapra.
Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
Nem. 5-13ig tolom a héten.
jóóóómivan maki nem melozol?
szia lehet bontottan venni, de csak körbe a szettet, 1-2héten belül lesz három ignis, keress meg és boltolunk
Csókolom üzenni szeretnék a:KISPOCINAK SUBÁNAK ENNYINEK CANGÁNAK NEMOONAK hogy bekaphatják ja és miért?csak úúúúúgy
Sziasztok! Vki meg tudná nekem mondani h a suzuki ignis első műanyag koptatója kb mennyibe kerül. Voltam bent a suzuki szervízben néztek rám nagyon, azt mondják külön nincs ilyen, amit kétlek.Vagy lehet én fogalmaztam hülyén. lényeg nem sikerült szereznem :S
helló nincs valakinek törött II-es szuszkáreol 15-ös gyári felnije? megvenném.... 2db kellene mert kettő van..előre is köszi
suba jöjjön rád a szarás ott ahol nincs wc-e
hali!
tudja valaki, hogy az 1.3 16V hátsó kerékcsapágy hogy cserélhető, ill. milyen cikkszámmal lehet szerezni oda cuccot?
Annyi biztos, hogy nem olyan, mint a sima 1.3 8v, és sedan fékmunkahenger van hátul
tudja valaki, hogy az 1.3 16V hátsó kerékcsapágy hogy cserélhető, ill. milyen cikkszámmal lehet szerezni oda cuccot?
Annyi biztos, hogy nem olyan, mint a sima 1.3 8v, és sedan fékmunkahenger van hátul
Hy Manusok!
Tudja valaki honnan tudok letölteni egy 1.3 8v elektronikai rajzot?
Tudja valaki honnan tudok letölteni egy 1.3 8v elektronikai rajzot?
Köszi a segítséget!
Úgy néz ki, hogy nem is swift indítómotor van az autómban, hanem SJ413-asé.
Nem tudom különbözik-e. Én úgy emlékszem, hogy az SJ felfogató csavarjai szemben vannak egymással. A swifté kissé eltolva. Találtam egy swift indítót a trabimban. Valamelyik nap megnézem jó-e a swift bele.
Úgy néz ki, hogy nem is swift indítómotor van az autómban, hanem SJ413-asé.
Nem tudom különbözik-e. Én úgy emlékszem, hogy az SJ felfogató csavarjai szemben vannak egymással. A swifté kissé eltolva. Találtam egy swift indítót a trabimban. Valamelyik nap megnézem jó-e a swift bele.
Szia! ha még érdekel suzuki 1.3-hoz az önindító,akkor 5 pénzért tudok adni! házhoz szállítással DPD futárral 7 pénz!
szerintem nálunk van....megnézem még délelött és üzenek!
Sziasztok!
Indítómotort keresek 1.3-as 8V motorhoz. Kinél, merre keressek?
Indítómotort keresek 1.3-as 8V motorhoz. Kinél, merre keressek?
Juhúúúú, akkor lehet bontani a pezsgőt
Beböffent a gyönyörű 1.6 sedan. Már vártam ezt a pillanatot
Beböffent a gyönyörű 1.6 sedan. Már vártam ezt a pillanatot
Köszi,de nem teljesen ugy csináltam ahogy mondtad! ha a 4-es henger van robbanáson akkor nem teljesen 6 órára mutat az ékpálya....kicsit hátrébb olyan 7 óra irányban áll,de kellett így is 1 fogat csalni,mert nem adta ki pontosra...kicsit jel elé tettem,mert jelen a szij fogai megálltak a kerék fogain
oda kell fiygelni
Na urak...BEINDULT!!!!!!!
na és vajon mi volt a baj?
hát csak az,hogy a vezéérmü keréken mint irtam is 2 jel van 120 foknyira egymástól! az egyik jel egyes henger robbanás 4-es szelepváltás,a máásik jel meg pont a fordítottja...4-es henger robbanás 1-es henger szelepváltás....és ha a motorot 0 fokra tekerem,akkor a 4-es hengerre kell a vezérlést tenni,nem az 1-esre....az osztófej is azonnal stimmelt,azonnal indult is a kocsi! melegítettem,kicsit áthuzogattam mindent,majd egy 2mm-t tekertem még a gyujtáson és nagyon szép hanggal piszkosul jól megy!........ekkorát szopni gyerekek
Ha belebotlotok ugyanilyen hibába és a szijj már lent van,akkor a vezérmü keréken az egyik jel12 órára mutasson,a másik meg 5 óra irányba és akkor van a 4-es hengeren a robbanás 0-ra tekert főtengelynél......szóval ennyi....4 nap szopás után
na és vajon mi volt a baj?
hát csak az,hogy a vezéérmü keréken mint irtam is 2 jel van 120 foknyira egymástól! az egyik jel egyes henger robbanás 4-es szelepváltás,a máásik jel meg pont a fordítottja...4-es henger robbanás 1-es henger szelepváltás....és ha a motorot 0 fokra tekerem,akkor a 4-es hengerre kell a vezérlést tenni,nem az 1-esre....az osztófej is azonnal stimmelt,azonnal indult is a kocsi! melegítettem,kicsit áthuzogattam mindent,majd egy 2mm-t tekertem még a gyujtáson és nagyon szép hanggal piszkosul jól megy!........ekkorát szopni gyerekek
Ha belebotlotok ugyanilyen hibába és a szijj már lent van,akkor a vezérmü keréken az egyik jel12 órára mutasson,a másik meg 5 óra irányba és akkor van a 4-es hengeren a robbanás 0-ra tekert főtengelynél......szóval ennyi....4 nap szopás után
aha...sejtettem,hogy így van elbacva a dolg...megnézem,köszi szépen!!!!!!
Ne foglalkozz semmilyen jellel a bordáskeréken.Álljon 6 óránál a veztengely bordáskerék rögzítő csapja.
el tud fordulni a tengelye belül? nem 1 darabból van? a rotor az egyféle képpen megy rá csak,ha be van dugva az osztófej a veztengely végébe,és nincs fent a fedél,nem tudom kotyogtatni a rotort jobbra-balra..elvileg nem lóg semmi...meghát nem ütögettem vagy dobáltam én azt...amikor bontottam szét egy régi puha paplanra pakoltam mindent be a csomiba,egymás mellé és ugy állt 2 hétig érintetlenül...nekem van egy gyanum....valaki valaha ezt a vezérlést már babrálhatta,esetleg valami más veztengely van benne,esetleg köszörült...direkt kell rosszul összerakni,hogy kijöjjön a jó gyujtás helye...esetleg a bordáskerék nem ezé a suzukié,és ezen máshova esik az ékpályához képest a jelölés,mint a sajátján....azt mondod az éknek a veztengelyen 6 órára kell álljon ugye? függetlenül hol a jel a keréken?...lehet itt a baj....egyébként kb 120 fokkal arrébb van egy másik vágás is a keréken,de ha azt teszem a jelre akkor az egyes henger épp kipufog,nem robbanáson van...nem tudom mi lehet az a jel,de valami betü is van rávésve....a normálnak hitt jelnél E van irva....a főtengelyt kipálcáztam többször is,gyertyalukon be,mm-enként tekertem a motort és megvan a felső holtpont 0 fok jelnél...tehát ha van hiba,az felül van....
Akkor az elosztóban hányt be valami.
fel lehet tenni fordítva,de egyértelmüen nem egyszerü elcseszni,hisz ott az olaj kifolyó luk az alján,az ha felfelé néz azt azért észre lehet venni,ez most lefelé áll,de mondom,kezdetben nem is volt kettészedve a 2 kis 8-as fejü csavarral...
Főtengely jelre forgat a rajz szerint 12 óránál .Veztengely bordáskerék rögzítő csapja 6 óránál legyen.
A feszítő rugóját ne tedd vissza,mert ha elfárad,és leesik átugrik a vezérlés.
Elosztó fedelét fel lehet temmi fordítva is.
Lehet hogy ezért nem indul,csak durrog.
A feszítő rugóját ne tedd vissza,mert ha elfárad,és leesik átugrik a vezérlés.
Elosztó fedelét fel lehet temmi fordítva is.
Lehet hogy ezért nem indul,csak durrog.
papír szerint 12-nek kéne lenni és max 15 lehet...ezt du megmérem,azt tudtam,csak megnézni,hogy van kompresszió,de hogy mennyi azt mérő hijján nem még....de az az érdekes valóban,hogy ha azt akarom,hogy a rotor az 1-es kábel alá nézzen,vagy 8-10 foggal kéne elrakni a szijjat...buzi ez....
látszólag minden ok... ezért utálom a szíjas vezérlést... láncnál legalább látszik, hogy tényleg minden a helyén van... szikra, benya van... azt mondtad néha röfög is... kompresszió mennyi most?
és nem teszi...megnéztem a rajzokat neten és stimmel amit csináltam...most felhivom a hengerfejest,hogy mennyit szedett le belőle....de nem értem akkor sem3 centivel kéne arrébb lennie a rotornak..bazz elcsavarodott a veztengely a csomiban 1 hét állás alatt?
akkor ötletem sincs... ha a vezérlés a helyén, a gyújtás a helyén, az injektor is rendesen löki be az anyagot, akkor indulnia kellene...
meg az 1-3-4-2 azért még megy,de mondom,amikor szétszedtem az elején az osztófejet,rajta a kábelekkel,cakk-pakk tőből vettem ki,nem szedtem szét...a rotort mondjuk nem néztem a fejben,hogy merre áll,de minek is néztem volna,hisz a veztengely adja magát,csak egyféle képpen mehet vissza az osztófej is....ahol állt azt viszont megjelőltem,már állíthatóság szempontjából azon a 3cm-es szakaszon ami van
biztos...a kábelek hossza adja magát,már az 1-3-as kábelt is ha felcserélem,gitárhúrként feszül...180 fokkal is ugy lehet csak elrakni,ha kiveszem az osztófejet,azt a 2 körmös eltolt közdarabot leveszem a száráról(éket kiütöm,megforgatom 180 fokkal és éket visszaütöm) majd ujra betolom a veztengely végébe...de akkor max annyi történt,hogy másik 2 érintkező közé néz a rotor...semmi több....mindegy ma kivillogom strobival a főtengelyen a 0 fokot és addig tekerem az osztófejet mig valahol annak a környékén nem gyujt...jobbat nem tudok
bleki, láttam még tegnap este, de ötletem sincs... egy kérdés, biztos hogy a gyújtássorrendet jól kötötted vissza?
Viszont...az 1.6-nak ugyanaz az osztófeje,mint az 1.3-nak? mert akkor keresek egyet és átcserélem,hátha azzal nem kerek valami...
én tudom mi lesz a megoldás,rákötöm a béjemwére elrángatom a bontóigSógoromnak kellett volna a kocsi,mert ment vissza a cuccaiért németbe aztán végleg jön haza...erre kivitte a sógornőm 1.0 yarisát ami 5500-at forog 135-nél....szerinted autópályán mi lesz? azis visszajön,megáll vele és egyhelyben összeesik a kocsi
hátbammeg, ha megvan a megoldás írd le, mert ez érdekes.
Hali! ezt irtam igen,hogy azonnal erre gyanbakodtam én is,de ha elrakom 180 fokkal,amit ennél nem is lehet,akkor is legalább visszacsap az injektor tretején,vagy berobban a kipuffban a benya vagy valami,de itt semmi...majdnem beindul,de mégsem....a rotor tökéletesen 2 érintkező közé mutat....a veztengelyen van 2 jelőlés...illletve a keréken,ha az 1-es henger van robbanáson,pont felfelé néz egy jel a szelepfedélen egy bevágásra mutat mm pontosan....illetve van egy másik bevágás,az viszont pont kitámasztja az 1-esnek a kipuff szelepeit,valszeg akkor az nem az én jelem jelen esetben....a főtengely akkor ezesetben adott,hogy felső holtpont 0....de isten bizony nem áll semelyik gyertyakábel felé a rotor,majdnem mértani pontossággal 2 közé esik...egyszerüen ez fizikai képtelenség,de igy van....mindent csak egyféle képpen lehet összerakni,mégsem jó
ha a vezérlést rosszul rakod össze, akkor is így van.
azért kérdem, mert a rotor iránya kvázi kötött. Ha az 1-es henger van gyújtásra forgatva (4-es hengeren van szelepváltás) akkor a rotornak ha a fene fenét eszik is az 1-es kábel érintkezőre kell mutatnia.
gyújtásoszlop nem lett 180-al elrakva?
vezérlést 0-ra rakod a szuzinál.
Szevasztok!
Segítsetek léci!
Mondjátok el,nekem mit basztam el!
Tehát ....előről kkezdtem...főtengely 0 azaz felső holtpontra teker,szelepfedél lent,1-es henger robbanásra teker a veztengelyen,a szelepfedélen lévő vágás egyvonalba esik a veztengely keréken lévő vágással,motor még mindig 0 fokon,veztengely jelen,szíj fel....és itt jön a buli...a rotor az osztofej kupak két gyertyakábel érintkező közé mutat,és bármelyik irányba is tekerem akár koppig,semelyikre nem mutat egyyértelmüen! szikra van! benzin van...a központi befecsi rendesen porlaszt,szóval a gyujtás nem stimmel...levettem a vezérmüszíjjat,hátha a síkolás vagy a vastag hengerfej tömítés miatt 1 foggal arrébb esik esetleg a vezérlés....de nemhogy 1,még 5 foggal arrébb sem stimmel egyik irányba se!!!!!! szoval kivettem az osztófej két 13-as röögzítő csavarját,a gyertyakábeleket egyel arrébb tettem körbe a fedélen,és tovább tekertem a fejet indítózás közben mint amennyit ugye lehetne gyárilag,de vagy 4 centivel odébb tekertem és épphogy röffent párat,de nem indult be stabilan
Tudom hogy bonyolult vagyok,de hogy egy szemét suzuki igy kibasszon velem az már sok....holnap mérek kompressziot,megjelölöm az ékszíjtárcsát a főtengelyen egy krétával felső holtponton és kivillogom strobival,hogy mennyivel van arrébb a gyujtás mint kéne.....de az a kérdés,hogy biztos 0 fokon kell legyen a főtengely????? nem 10 fokon? autodata szerint 0,szerintem meg az égéshez idő kell...pl a skoda motorok is 10 fok nalap előgyujtással mennek....ez nem?????
rendesen szégyellem magam,mert raktam össze már v12-es motort,de ez 1 hete szopat sikeresen
Segítsetek léci!
Mondjátok el,nekem mit basztam el!
Tehát ....előről kkezdtem...főtengely 0 azaz felső holtpontra teker,szelepfedél lent,1-es henger robbanásra teker a veztengelyen,a szelepfedélen lévő vágás egyvonalba esik a veztengely keréken lévő vágással,motor még mindig 0 fokon,veztengely jelen,szíj fel....és itt jön a buli...a rotor az osztofej kupak két gyertyakábel érintkező közé mutat,és bármelyik irányba is tekerem akár koppig,semelyikre nem mutat egyyértelmüen! szikra van! benzin van...a központi befecsi rendesen porlaszt,szóval a gyujtás nem stimmel...levettem a vezérmüszíjjat,hátha a síkolás vagy a vastag hengerfej tömítés miatt 1 foggal arrébb esik esetleg a vezérlés....de nemhogy 1,még 5 foggal arrébb sem stimmel egyik irányba se!!!!!! szoval kivettem az osztófej két 13-as röögzítő csavarját,a gyertyakábeleket egyel arrébb tettem körbe a fedélen,és tovább tekertem a fejet indítózás közben mint amennyit ugye lehetne gyárilag,de vagy 4 centivel odébb tekertem és épphogy röffent párat,de nem indult be stabilan
Tudom hogy bonyolult vagyok,de hogy egy szemét suzuki igy kibasszon velem az már sok....holnap mérek kompressziot,megjelölöm az ékszíjtárcsát a főtengelyen egy krétával felső holtponton és kivillogom strobival,hogy mennyivel van arrébb a gyujtás mint kéne.....de az a kérdés,hogy biztos 0 fokon kell legyen a főtengely????? nem 10 fokon? autodata szerint 0,szerintem meg az égéshez idő kell...pl a skoda motorok is 10 fok nalap előgyujtással mennek....ez nem?????
rendesen szégyellem magam,mert raktam össze már v12-es motort,de ez 1 hete szopat sikeresen
nem indult be....párat nyekergett,mint amikor nagy az előgyújtás...tekertem is az osztófejen egy picit,de lófasz.....még 3x ráindítottam,de le is merült a retkes akksi
Benzincsövet lehuztam a központi injekktorrol,már folyt is a benya,ugyhogy az is jó...csatikat befujtam kontakt sprével,vittem testet az osztófel csavarjainak egyike alá,de nem sokra mentem vele...9 óra felé mellé állok a bimmerrel és rábikázok arról...így is kiugatott rám egy buzeráns vén rihes kurva,hogy mit képzelek én reggel 7 kor itt nyekegtetem a szar autómat...én persze szokásos jól nevelt stílusomban kb 2 ember hallatára elkültem a ferde f.szba....Na mindegy,ha van ötletetek léci szoljatok,én már kifogytam belőlük.....sokszor jártam már ugy,hogy frissen hengerfejezett motor nem indult csak tolásra,vagy behuzásra,de ez nem sokat csinált tegnap arra se,lehet ma már beválik,csakhát szíjjas motort igy belőkni
Benzincsövet lehuztam a központi injekktorrol,már folyt is a benya,ugyhogy az is jó...csatikat befujtam kontakt sprével,vittem testet az osztófel csavarjainak egyike alá,de nem sokra mentem vele...9 óra felé mellé állok a bimmerrel és rábikázok arról...így is kiugatott rám egy buzeráns vén rihes kurva,hogy mit képzelek én reggel 7 kor itt nyekegtetem a szar autómat...én persze szokásos jól nevelt stílusomban kb 2 ember hallatára elkültem a ferde f.szba....Na mindegy,ha van ötletetek léci szoljatok,én már kifogytam belőlük.....sokszor jártam már ugy,hogy frissen hengerfejezett motor nem indult csak tolásra,vagy behuzásra,de ez nem sokat csinált tegnap arra se,lehet ma már beválik,csakhát szíjjas motort igy belőkni
rotor jó felé néz,stimmelnek a korábbi jelőlések...még átbuzizom a kábeleket,aztán mindjárt akksi be és próba.....
Joreggelt! bocsánat,de én is kidőltem!....viszont már megyek is le a parkolóba és állok is neki!...síkolva volt igen,viszont a szelepeket nem kellett kivenni,mert nem eresztett egyik sem....és ez még nem hidrotőkés hanem csavaros himbás állíttható szelephézagos motor...most előszőr is kiveszek egy gyertyát,befogom kézzel a helyét tekerem közben a motort,ha megjön a kompresszió,feltekerem felső holtpontig azt a dugattyut egy csavaihuzit beledugva a gyertyalukon....és ugy megnézem,hogy merre áll a rotor,melyik gyertyakábelre mutat....átpucolom az összes testkábelt,sarut,meg valamennyit töltött az akksi is,esetleg átrakom a bömösét az 95Ah-s....mostmár biztosra van olajnyomás,meg szikra,benzint megnézem,leveszem a benzincsöveket is,hogy előre jön e a nyál,ha az is ok,akkor elektromos csatikat megbuzizom....ha ezeek után sem indul,akkor gyufa a tankba
Jó estét!
Végre egy hozzá értő!
Lehet eltűnt a srác!
Végre egy hozzá értő!
Lehet eltűnt a srác!
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!